paramecium Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Selam, said: Yeni Ford Focus RS’in resmi ayrıntıları açıklandı. Geçen sene Londra’da bir konsept olarak tanıtılan Ford Focus RS, kendini oldukça gösteren bir gövde ve bol miktarda güce sahip olacak. Bu araç altı yıldır çıkan ilk RS etiketli Ford; bundan önce en son RS ilk nesil Focus’tu. Ford, RS serisinin korunması gereken kendine ait bir saygınlığı olduğunu düşünüyor ve bu farklılığı yaratmak için büyük bir çaba harcıyor. Ford performans araçları yöneticisi Jost Capito, yeni araç için “Bu ciddi bir makine ve çok daha egzotik spor otomobillerle boy ölçüşebilen bir performansa, çekiş gücüne ve hassasiyete sahip. RS etiketi hafife aldığımız bir şey değil ve bu otomobilin bunu ispat ettiğine inanıyorum.” dedi. Mühendisler bu otomobili 2,5 litrelik, 300 bg güç üreten bir Duratec motor içerecek şekilde tasarlamışlar. Ford araca hangi teknolojileri koyacağına karar vermek için eski RS sahipleriyle konuşmuş. Sonunda günlük sürüşler için uygun ama pistlerde hızlı turlar da atabilen bir otomobil yapmaya karar vermişler. Bu sebeple Ford bu aracı önden çekişli olarak yapacak; bu kararın bazı yararları ve bazı zararları var. RS Baş Mühendisi Dirk Densing, “Baştan beri önden çekişi tercih ettik,” diyor. “Tüm tekerleklerden çekişli sistemler maliyeti, ağırlığı ve ataleti,sonuçta da yakıt tüketimini arttırıyor.” Densing sözlerinin devamında bu tercihin sürücülere daha iyi doğrusal direksiyon hakimiyeti ve daha iyi performans sağladığını belirtiyor. Eğer şirket gerçekten özünde ralli yarışı otomobili olan bir otomobili piyasaya sürmek isteseydi, kilitli diferansiyele sahip bir AWD sistemi eklemenin bir yolunu bulmaları gerekirdi. Ford’un bunu telafi etmek için otomobile bir tür çekiş kontrolü koyacağını ümit ediyoruz. 2009 modeli hem Focus’un 10. yıldönümüne, hem de RS’in 40. yıldönümüne denk geliyor. Yeni 2009 Ford Focus RS çok yakında Ford bayilerinde satışa sunulacak. Saygılar.
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 ugrassalar bu kadar kotusu olurdu herhalde.
prozzak Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 1. Çok janjanlı duruyor. Tip olarak beğenmedim 2. 2.5 litrelik 300 beygirlik motorun aktarımı en kötü nasıl olur diye sorsalar önden çekişli olursa cevabı verilebilir. Önden çekişli arabalarda optimum güç 240 bhp. Kalan 60 beygire yazık olacak. Hadi onu geçtim arabanın burnu çok ağır olacak. Yap kardeşim şunu 4 çeker. 3. Arkadaki difüzörün çalıştıgına inanmıyorum. 4. Jeremy 300 beygir ile heyecanlanacak ama muhtemelen hayal kırıklıgına ugrayacak said: "Tüm tekerleklerden çekişli sistemler maliyeti, ağırlığı ve ataleti,sonuçta da yakıt tüketimini arttırıyor.” 10bin euro fazla verirsin 3 litre fazla yakarsın ama ciddi bir araba alırsın. Bu sadece palyaçolara uygun.
Kendercik Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Ford, Escort RS'ten daha başarılı bir araç yapamayacak gibi.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 kokpit cok tırt 147 gta 3.2lt motor 250hple gayet cılgın gidiyodu, bu napar mechul
hoccemama Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 herkes uzman olmuş artık. hiç kimse hiçbir arabayı beğenmiyor. her topikte şu olmamış bu olmamış :)
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Selam, Hiç olmadı, rengine laf ederdik zaten :P Saygılar.
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 scirocco nun concept ide bu renk degil miydi ilk gördüğümüzde?
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Selam, Namessar said: scirocco nun concept ide bu renk degil miydi ilk gördüğümüzde? Saygılar.
Masticore Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Scirocco concept i kadar güzel yapmadılar arabanın dış tasarımını + Cok pahalı değmez
roket adam Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Güzel olmuş bence. Ama ben de içlerini beğenmiyorum Ayrıca Focus WRC harbi kral arabaydı yani, binmişliğim var zamanında :)
Kendercik Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2009 ben escort'u özlediğmi söylemek istemiştim de... neyse Focus RS'inin de kötü olacağını düşünmüyorum. Makul bir fiyata satmayı başarabilirlerse dikkat çekici bir araba olabilir. Malum herkeste Audi S3, Impreza STI falan alacak para yok. Cici bir ağırlıkla, cici bir takım süspansiyonla gayet dengeli gidebilecek bir araç olacağına inanıyorum. Elektronik kısmı da abartılmaz, arabanın dötünü fazla kastırmadan, biraz sallanmasına izin verirse gayet güzel olur gibi geliyor.
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 3, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 3, 2009 Selam, İçerde kullanılan alüminyum ve carbonfiber kaplama hedesi pek bir emanet duruyor araçta : Otosanayi modifiyesi gibi. Saygılar.
Sertac Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2009 Ford focus rs gerçekten güzel olmuş;dış tasarımını beğendim. Motor açısından tatmin edici ama 300bg gibi güçlü bi motorun lastiklere aktarımı tartışılabilir. Burada galiba sürücü faktörü öne çıkıyo. Sanırım ford mühendisleri biraz sürücüleri öne cıkararak iyi sürücülerin arabayı hakkıyla kullanacaklarını düşünmüş olabilir....:))
huun Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2009 ford ki cosworth'le bile doğru düzgün bir son kullanıcı için araç üretememiş bir firma, bu da kesin olmamıştır :P
Burax Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 300 beygir önden çekiş nedir yahu ? Başka örneği var mı bunun ? Bir de devir/güç tablosu lazım 300 beygiri 6500 devirde veriyorsa gene işe yarayacağını çok sanmıyorum, hele tork daha da felaketmiş gibi geliyor. Bari transit kamyonetten çalsalardı aktarmayı da arkadan itiş olsaydı, gene ucuz olurdu hem de kocaeli'den çıkardı araç ne gezel.
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Önden çekiş ile arkadan çekiş arasında ne fark var ? Yoldaki stabilizasyonu dışında? Bir de boxer ve mr tipi çekişleri de açıklayabilecek olan var mı devir ve yol tutuş açısından.
Kendercik Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Aracın ivmesi pozitif haldeyken, ağırlığının göte doğru artması ve öne doğru azalması sebebiyle arka tekerleklerin yol tutuşu artarken ön tekerleklerin tutuşu kaybetmesi önden çekişli ve güçlü motorların hakir görülmesinin temel nedeni sanırım.
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 İyi de fren yapıldığında arkadan çekişli bir arabayı kontrol etmek daha zor :S
Kendercik Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Neden olsun ki? Motor freni? O kadar da dengesizlik yapmayıversin (:
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Her iki fren çeşidinde de araç yüksek torklu bişiyse kıçı savuruyor keza kalkarken de arkadan çekişli otolarda arka taraf gaza yüklenildiyse savuruyor:S?
Kendercik Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2009 Her şeye avantaj ve dezavantajlar sıralanabilir ama gaz, fren, debriyajla falan aracın ağırlık merkezinin nerede olduğunu, yolu ne kadar tuttuğunu bilerek aracın sınırlarını zorlayanlar için arkadan çekişin performansı ve tepkileri daha başarılı olarak kabul ediliyor. İnsan gibi kullanan gidip 300hp araç aldığında (nasıl iki unsur bir araya gelecekse...) herhangi bir sorun zaten çıkmaz.
Öne çıkan mesajlar