Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kış lastiği hava basınçları


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
arac yerde surtunme sayesinde kaldıgı icin, kuru ve ideal zeminlerde ( pist ) genis ve slick tabir edilen kanalsız lastikler kullanılır maksimum tutunma icin ama karlı yollarda yolun surtunme katsayısı dustugu icin tekerlek tutunamaz ve kayak, madem surtunmeyi arttıramıyoruz ozaman basıncı arttırmalıyız, bu da yuzey alan daraltılarak olabilir
Mesaj tarihi:
Selam,

Toros iyi gider çünkü lastiğin genişliği nedir ki birader :) 155'lik lastikleri vardı eskilerin :P
İsveç'de yapılan bir testte ilk 3'e giren araçlardan biri de Punto idi :P

Saygılar.
Mesaj tarihi:
ince yanaklı lastiğin tutunması iyi olabilir fakat bu sebeple laskiğe aşırı hava basılması çok mantıksız olur. lastik dengesiz aşınır, yanak kalınlaşır ve tabanın bir bölümüde yanağa ekleneceği için yapısal sorunlar oluşur ve ciddi bir risktir.
Mesaj tarihi:
Selam,

İnce yanak lastik kavramı nedir?

Misâl benim yanaklar 205/55; yani 112,75mm yükseklikteler (sanırım boştaki kalınlıktır bu)

Yani şimdi sizin ince yanak tabiri hangi aralıkları kapsıyor?

Saygılar.
Mesaj tarihi:
araca yandan bakıldığında lastiğin görülen kısmı oluyor yanak. yapısı tabandan farklıdır nisbeten daha dayanıklıdır taban U olunca dogal olarak tabanın yere temas etmeyen kısmı yanağa dahil oluyor ki sakat olanda bu
Mesaj tarihi:
Selam,

Yanak kısmında hem fikiriz ama bana bir nokta fazla abartılıyormuş gibi geldi; tabanın yanağa dahil olması. Abi nasıl bir basınçtır ki bu taban yanağa dâhil olabiliyor!! Ayrıca lastik tabanındaki kauçuk kısım çok daha kalındır. Yanak kısmına dayanıklılığını veren ise çelik tel kısımdır. İnce profilli lastiklerde ve yüksek hız lastiklerinde bu yanaklar normalden farklı olarak çift sıra çelik tel hasır ile desteklenirler.

Tabanın yanağa dâhil olması falan imkânsız bence. Fazla hava basarsan en fazla taban bombe yapar ve temas eden kısım sadece lastiğin orta çizgisi olur. Ama yanağa dâhil olma falan... bilemiyorum, çok ütopik geldi bana.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Söylemek istediğim tabanın bir kısmının yanak gibi zemine dik durması değil. sonuç olarak lastik tabanının sadece ortasının yere temas edeceği düzeyde hava lastiğe verilirse tabanın geriye kalan kısmı doğal olarak zemine açı yapar. buda yanakla taban arasında yeni bir katman oluşturur. Bu bahsettiğimiz şeyin meydana gelmesi için lastiğin standart basıncının iki katına yakın havayla şişirilmesi gereklidir, mantık dışıdır ama imkansız değildir. kaldıki o basınçta lastik patlamaya bahane arar o da ayrı mesele
×
×
  • Yeni Oluştur...