MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Evet, hatta ince yanaklı lastik kalından daha makbuldür karlı zeminlerde. Yukarda anlatılan sebepten ötürü iyi gider karda o eski renault toroslar falan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 arac yerde surtunme sayesinde kaldıgı icin, kuru ve ideal zeminlerde ( pist ) genis ve slick tabir edilen kanalsız lastikler kullanılır maksimum tutunma icin ama karlı yollarda yolun surtunme katsayısı dustugu icin tekerlek tutunamaz ve kayak, madem surtunmeyi arttıramıyoruz ozaman basıncı arttırmalıyız, bu da yuzey alan daraltılarak olabilir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Selam, Toros iyi gider çünkü lastiğin genişliği nedir ki birader :) 155'lik lastikleri vardı eskilerin :P İsveç'de yapılan bir testte ilk 3'e giren araçlardan biri de Punto idi :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 ince yanaklı lastiğin tutunması iyi olabilir fakat bu sebeple laskiğe aşırı hava basılması çok mantıksız olur. lastik dengesiz aşınır, yanak kalınlaşır ve tabanın bir bölümüde yanağa ekleneceği için yapısal sorunlar oluşur ve ciddi bir risktir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Selam, İnce yanak lastik kavramı nedir? Misâl benim yanaklar 205/55; yani 112,75mm yükseklikteler (sanırım boştaki kalınlıktır bu) Yani şimdi sizin ince yanak tabiri hangi aralıkları kapsıyor? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 araca yandan bakıldığında lastiğin görülen kısmı oluyor yanak. yapısı tabandan farklıdır nisbeten daha dayanıklıdır taban U olunca dogal olarak tabanın yere temas etmeyen kısmı yanağa dahil oluyor ki sakat olanda bu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Selam, Yanak kısmında hem fikiriz ama bana bir nokta fazla abartılıyormuş gibi geldi; tabanın yanağa dahil olması. Abi nasıl bir basınçtır ki bu taban yanağa dâhil olabiliyor!! Ayrıca lastik tabanındaki kauçuk kısım çok daha kalındır. Yanak kısmına dayanıklılığını veren ise çelik tel kısımdır. İnce profilli lastiklerde ve yüksek hız lastiklerinde bu yanaklar normalden farklı olarak çift sıra çelik tel hasır ile desteklenirler. Tabanın yanağa dâhil olması falan imkânsız bence. Fazla hava basarsan en fazla taban bombe yapar ve temas eden kısım sadece lastiğin orta çizgisi olur. Ama yanağa dâhil olma falan... bilemiyorum, çok ütopik geldi bana. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 uzun vadedeki etkisini dramatize ederek anlatmak işte ince yanak da bence %40 altıdır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Ocak 20, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 20, 2009 Söylemek istediğim tabanın bir kısmının yanak gibi zemine dik durması değil. sonuç olarak lastik tabanının sadece ortasının yere temas edeceği düzeyde hava lastiğe verilirse tabanın geriye kalan kısmı doğal olarak zemine açı yapar. buda yanakla taban arasında yeni bir katman oluşturur. Bu bahsettiğimiz şeyin meydana gelmesi için lastiğin standart basıncının iki katına yakın havayla şişirilmesi gereklidir, mantık dışıdır ama imkansız değildir. kaldıki o basınçta lastik patlamaya bahane arar o da ayrı mesele Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar