Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kış lastiği hava basınçları


Arkansis

Öne çıkan mesajlar

arac yerde surtunme sayesinde kaldıgı icin, kuru ve ideal zeminlerde ( pist ) genis ve slick tabir edilen kanalsız lastikler kullanılır maksimum tutunma icin ama karlı yollarda yolun surtunme katsayısı dustugu icin tekerlek tutunamaz ve kayak, madem surtunmeyi arttıramıyoruz ozaman basıncı arttırmalıyız, bu da yuzey alan daraltılarak olabilir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Yanak kısmında hem fikiriz ama bana bir nokta fazla abartılıyormuş gibi geldi; tabanın yanağa dahil olması. Abi nasıl bir basınçtır ki bu taban yanağa dâhil olabiliyor!! Ayrıca lastik tabanındaki kauçuk kısım çok daha kalındır. Yanak kısmına dayanıklılığını veren ise çelik tel kısımdır. İnce profilli lastiklerde ve yüksek hız lastiklerinde bu yanaklar normalden farklı olarak çift sıra çelik tel hasır ile desteklenirler.

Tabanın yanağa dâhil olması falan imkânsız bence. Fazla hava basarsan en fazla taban bombe yapar ve temas eden kısım sadece lastiğin orta çizgisi olur. Ama yanağa dâhil olma falan... bilemiyorum, çok ütopik geldi bana.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Söylemek istediğim tabanın bir kısmının yanak gibi zemine dik durması değil. sonuç olarak lastik tabanının sadece ortasının yere temas edeceği düzeyde hava lastiğe verilirse tabanın geriye kalan kısmı doğal olarak zemine açı yapar. buda yanakla taban arasında yeni bir katman oluşturur. Bu bahsettiğimiz şeyin meydana gelmesi için lastiğin standart basıncının iki katına yakın havayla şişirilmesi gereklidir, mantık dışıdır ama imkansız değildir. kaldıki o basınçta lastik patlamaya bahane arar o da ayrı mesele
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...