Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Araba tavsiyesi


tunca

Öne çıkan mesajlar

Yakın zamanda bir araba alıcam, hiç anlamam bu işlerden sizden tavsiye almak istedim.
-15-20 bin YTL lik bir bütçe var. çok zorlasam belki 25e kadar çıkar.
-2. el olabilir
-otomatik vites tercih sebebi
-sağlam olması tercih sebebi(ilk arabam olcak malum =P )
-güzel gözükse de fena olmaz

Bunlar dışında aklıma gelen bişey yok, her tür tavsiyeye açığım teşekkürler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2. el VW Polo, Alfa 147, Seat Ibiza, Opel Corsa alabilirsin tabi bunu zorlaman dahilinnde söylüyorum =), manuel olsa bir derece bulurdun da otomatik olması 25-26lara taşıyor zaten. Ford Fiesta'nın yeni kasası da fena değil bunların haricinde, Fransız arabası sevmiyorum ama o aralığa Renault Clio falan çıkar ayrıca. bana bunların arasından en mantıklısı corsa ya da polo, ama tip bakımından alfa 147 güzel bence ama onda da km fazla oluyor doğal olarak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:
Soz konusu nakit paraysa dogus otonun vw araclarinda senin max butcene kadar indirim yapma ihtimali var.
yeni fabia classic plus 26k ytl civarinda gidiyor liste fiyatlarinda, muhtemelen daha 1-2k inerler gibi geliyor.

almanlari herturlu fransizlara tercih ederim.


+1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Araba kullanmaya başlayınca illa kaza yapacaksın diye bişey yok. Ben hiç arabayı vurmadım mesela dolayısıyla örneğin ilk araban ucuz olsun diyenlere de katılmıyorum ama acemi de olsan usta da olsan her zaman en oturaklı en sağlamı neyse ona binmeni tavsiye ederim bende.

Sen vurmasanda gelip sana vuranlar olabiliyor. Benim başıma 2 kere geldi mesela. Ben acemiyken arabaya 1 çizik atmamışım ama dallamanın biri gelip biyerden giriyor işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hocam arabaya kasko yaptırmalı mıyım sorusuna daha güzel cevap olur bu son mesaj =)

bence acemiliği küçük araba kullanarak atman daha mantıklı park yerinden tut yolda geçebileceğin yerlere kadar sana daha fazla kolaylık sağlayacaktır uzun yol falan kasıcaksan bilemem ama şehir içi büyük araba biraz dezavantaj.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2002 3.18i M paket arabası olan arkadaşımın arabası 100.000km'ye gelmeden bile arabada problemler çıkmaya başladı, 1.000 km'de bir yağ değiştirmek zorunda kalıyor mesela. BMW, Mercedes bile belli bir yerden sonra sorun yaratmaya başlıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Garadia said:
istisnaymış yalnız
hatta sanayi diliyle "100 binlik bemevenin anca motoru aççılır koçum."


sagından solundan gelen seslerı, bozulmaya baslayan ic mekanı, bakım gerektiren tonla seyi ne yapacagız?

ayrıca bmw de mercedes de audi de 100bin km den sonra yamuluyor (hem motor, hem boya-cila, hem iç mekan,yıpranma payı). emsallerine gore daha az yamulmak yenisi gibi olmak anlamına gelmiyor.

5 yasından sonra cekilmez bu arabalar. ilk sahibi olsan tamam, alısmıssındır arabandır. ya da 3 yas cıvarında ıkıncı el aldıysan 6-8 yasına kadar kullan, kesinlikle mantıklı. sonucta senın elınde yıpranacak. ama 7-8 yasında yıpranma payı yuksek bir arabaya dırek yatırım yapmak mantıklı degıl.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Yaş, km ve bakım üçgenindeki en iyi pozisyona sahip araç seçilmeli.

Yaşı yüksek olan ama genelde şehir içinde yıpratmadan temiz kullanılmış ve pek km yapmamış audi/bmw/mercedes sunduklarına göre ciddi bir tercih olabilir. Böyle bir aracın satıcısı da aracının durumunu fiyata yansıtacaktır elbette.

Misâl benim araç. 307k km oldu. 96 trafiğe çıkışlı. Şehirler arası ve köy yollarında geçti bu km'nin büyük çoğunluğu. Onca fiziksel zorlanma elbette araçta bazı rijidite sorunlarına neden oluyor. Arnavut kaldırımlı yollarda enteresan sesler duyulmaya başlıyor. Mekanik sorunsuz ama artık yıpranmanın neticesinde masraf kalemleri ortaya çıkmaya başladı. Benim elimdeki bir araç olduğundan ve tipini gerçekten sevdiğimden kıyamıyorum ve masraf yapmaya devam ediyorum.

2. el araç süpriz demek. Az km yaptığı için ve genç olduğu için gider 1.8T veya 2.0T A4 alırsın ama bilmezsin ki adam yüksek devirli kullanmış, ince yağ koyduğu için yağı da çok yaktırmış, eksilen yağı servis düşünsün demiş, turboyu da yıpratmış, debriyaj/şanzımanın da anasını ağlatmış. 'Dağıtın motoru, tek tek parçaları kontrol edeceğim' diyemezsin ki :

O sebeple performanslı araç alırken 2 kere düşünmek ve yaş/km harici diğer yıpratıcı faktörleri de düşünmek gerekli.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...