Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bir ders senaryosu - game theory


ZaugnaKhaldun

Öne çıkan mesajlar

ZaugnaKhaldun said:

Son olarak, bunu basit bir game theory olarak kabul edebilir miyiz diye de bilenlere soruyorum.


Olabilir, kimse birbirinin ne yapacağını bilmiyor. Birisi çıkarsa ya da çıkmak isterse risk almış oluyor çünkü ondan başka kimse çıkmazsa sınıfta çıkan tek kişi durumuna düşmüş oluyor. Dolayısıyla çıkma ya da çıkmayı isteme eyleminden verim elde edebilmek bir ölçüde diğer insanların da benzer karar almasında yatıyor. Diğer insanlar tersi karar alırsa zarar alma riskin var. Öte yandan bir de hocanın görüşü var. Sen sınıftan çıkarken hocanın vereceği tepkiyi bilmiyorsun dolayısıyla sınıfta çıkma eylemi sana kanaat kaybettirebilir, kaybettirmeyebilir de, öte yandan sınıftan çıkarsan vakit kazanırsın. Ama tersi yönde karar verip sınıfta kalırsan fakat hoca bu durumu takmazsa zaman kaybedersin ve hiç birşey kazanmazsın.

Yani sonuçta kazancın senin hareketlerin kadar diğer insanların da tam olarak ön göremeyeceğin hareket ve tepkilerine bağlı olduğu için game theorye girer. hatta vakit olsa sanırım bunun tahmini olasılık değerlerini yazıp (misal hoca %30 kızr %70 kızmaz) matrixin çıkarıp optimal durumları bulmak mümkün. matematiksel fizik dersinde 1 sayfada game theory anlatmıştı hocamız bize sdf

Buarada dersin dandik olduğunu var sayıyorum yoksa bir matematiksel fizik dersinden erken çıkan insan her koşulda kaybeder.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dersin saatleri belli sonuçta normalde ek ders yaparken bile imzalı kararla yapıyor hocalar bunu yani ekstradan 25 dk büyütülcek birşey yok diyenler olabilir ama bir şekilde o 25dk dan sınavda soru sorsa ve bu kanıtlanabilse o soru geçersiz sayılması durumundadır aslında

dersten çıkılması zincirleme reaksiyon yaratabilir tabiki ama arada konusulmadan en azından 3-4 kişiyle anlaşmadan bunu yapacak pek kişi de olmaz sanırsam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu tarz durumlarda "hocam benim 5.30'da bir yerde olmam gerekiyor, cok ozur dilerim" ya da "hocam, ders uzayacaksa benim bir telefon gorusmesi yapmam gerekiyor, ozur dilerim" diyip cikmak en guzelidir. ozellikle ufak siniflarda anlayisla karsilanir. daha buyuk siniflarda bir guc savasina doner, hocaniz kompleksliyse omur torpusu olur. genc, bayan hocalar _genelde_ daha yumusak olur bu konuda.

@cerebralis, bence ilkogretimde ders vermek universitede vermekten on kat daha zordur. ben konu universitede bir dersle ilgili oldugu icin seyettim =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

genelde o an milletin ayaklanma durumuna bakar aslında ya.
yani böyle birileri kalkar da o laf üzerine geri oturmaya yeltenirse herkesin gazı sönebilir, ya da amaan biz çıkalım diyen 3-5 kişi olursa onları takip eden 3-5 kişi daha olabilir.
1 saniyelik duraksama 10 kişilik fark yaratabilir yani grup psikolojisiyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:
öle durumda toplanma sesi çıkarcaksın ki herkes gaza gelsin, böle fermuar çekiceksin çantanın , veya montuna sürtüneceksin falna bi kalemleri harkeet ettirecen, genel olarak toplanma hissi yaratıcaksın sınıfta.

adam nası biliyor.
ben aldım bu arada cevabımı. memeleri büyükmüş. kızların da çıkması gereken yarısı bi eğilimli demek ki. adsfdsff
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:
öle durumda toplanma sesi çıkarcaksın ki herkes gaza gelsin, böle fermuar çekiceksin çantanın , veya montuna sürtüneceksin falna bi kalemleri harkeet ettirecen, genel olarak toplanma hissi yaratıcaksın sınıfta.


evet bu uzayan derslerde sürekli saatine bakan hocaya baskı yapmak için birebir gerçekten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu konu o kadar ölüm kalım değil hadi bunu yapın bakalım

karda donuyorsunuz, sevişmek sizi gay yapar ama 8 saat daha fazla yaşatır
sizi kurtarmaya gelecek ekip 4-24 saat süre sonra gelebilir
hiç bişey yapmassanız 2 saat yaşarsınız
diğer adam aidsli
ayrıca açlıktan dolayı en fazla 5 saat dayanabilirsiniz
ikinizde birbiriniz öldürebilecek güçtesiniz, o yüzden yamyam olmayı başarabilenin kan kaybı, kırık-çıkık ve muhtemel organ kaybı riski var
adam ölüyken sevişirseniz, psikolojik olarak 4 saat daha az yaşarsınız ve 3 saat daha az ısınırsınız

ek bilgi: çiğ insan eti yemenin vucud ısısını düşürdüğünü unutmayın
ısınmak için adamın en az yüzde45 inin tek parça kalması lazım


tercihleriniz ne yönde olurdu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth said:
Mortis said:
öle durumda toplanma sesi çıkarcaksın ki herkes gaza gelsin, böle fermuar çekiceksin çantanın , veya montuna sürtüneceksin falna bi kalemleri harkeet ettirecen, genel olarak toplanma hissi yaratıcaksın sınıfta.


evet bu uzayan derslerde sürekli saatine bakan hocaya baskı yapmak için birebir gerçekten


bi de pişkin öğrenciler oluyor arada böyle
NE ARA MI ?
HOCAM SAAT X OLDU.
HOCAM Bİ ARA VERSEK?
diyen tipler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

forgiver said:
bu konu o kadar ölüm kalım değil hadi bunu yapın bakalım

karda donuyorsunuz, sevişmek sizi gay yapar ama 8 saat daha fazla yaşatır
sizi kurtarmaya gelecek ekip 4-24 saat süre sonra gelebilir
hiç bişey yapmassanız 2 saat yaşarsınız
diğer adam aidsli
ayrıca açlıktan dolayı en fazla 5 saat dayanabilirsiniz
ikinizde birbiriniz öldürebilecek güçtesiniz, o yüzden yamyam olmayı başarabilenin kan kaybı, kırık-çıkık ve muhtemel organ kaybı riski var
adam ölüyken sevişirseniz, psikolojik olarak 4 saat daha az yaşarsınız ve 3 saat daha az ısınırsınız

ek bilgi: çiğ insan eti yemenin vucud ısısını düşürdüğünü unutmayın
ısınmak için adamın en az yüzde45 inin tek parça kalması lazım


tercihleriniz ne yönde olurdu?


aidsli bir adamla karın altında ne işim var? 4 senedir tatile çıkmadım ben sanırım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

önce pay-off matrix kabullenmemeizi yapalım.

eşit şartlar altında öğrencilerin amacının hocanın gözüne girmek olduğunu varsayarsak,
öğrencilerin karşılıklı durumlar içerisinde alacağı puanlar matrixin altında sıralı. bu puanlar düz mantıkla üretilmiş sayılar ve değişkenler arttıkça bu puanlar değişebilir. ama çok düz bir mantıkla, tek başına dal gibi çıkanın en az puanı alacağını, ve herkes çıkarken aslanlar gibi oturanın hocanın gözünde en yüksek puanı alacağı kabullenmesini yapabiliriz.

sevgili gönül dostları, matriximizi görelim,



şimdi iki tane boyutumuz var. bizim kararımız ve diğer öğrencinin kararı. (burada diğer öğrenciler yerine sadece bir başka öğrenciyi kabul ediyoruz ki kompleks kararlar işin içine girmesin. sonuçta herkes birbirine göre diğer öğrenci)

bizim iki karar şansımız var, ya çıkarız ya çıkmayız. diper öğrenci için de aynı kararlar geçerli.

ve biz diğer öğrencinin ne karar vereceğini bilmiyoruz. dolayısıyla onun kararı 50% çıkmak ve 50% çıkmamak olacaktır. bizim burada kendi durumumuza bakmamız lazım.

eğer ben çıkarsam ya -5 ya -10 alırım. eğer çıkmazsam ya 10 ya da 5 alırım. bu durumda benim çıkmamam daha mantıklı.
aynı mantığı diğer eleman da güdecek ve o da aynı sayılarla karşılaşacağı için o da çıkmamayı seçecek. dolayısıyla kimse çıkmayacak.

ps:tabi burada şunu belirtmek lazım, bu oyun sadece hocanın gözüne girmek açısından düşünüldü. eğer dışarı çıkınca daha fazla fayda sağlanacağı kabullenmesini yapsaydık matriximiz farklı olurdu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha gecen hafta basima geldi ayni sey. once yaptigimi anlatayim. isledigimiz bir oyunun filmini izliyoduk daha iyi anlamak icabinda falan filan. gectik salona film bilgisayara takildi ama bilgisayardan ses cikmasina ragmen bir turlu filmden ses cikmadi. daha sonra baska bir binada baska bir salona gecildi orda izlenilmeye baslandi. ama ders normalde 5 te basliyoken 5 40 ta falan anca filme baslayabildik. saat 7 gibi ders biterken adam isteyenler cikabilir ben sonuna kadar izletecem dedi (+45 dakika falan). yanimdaki kankami gazladim, ikide kizi gazlayip 4 kisi ciktik siniftam tam normal ders bitimi saatinde. daha sonra ogrendimki ilerleyen dakikalarda siniftan herkes teker teker cikmis 3-4 kisi kalmis sonuna kadar (mevcut 30 falan).

gelelim burda verilen senaryoya. burda da mutlaka en azindan erkekler arasinda iki kafadar birbirlerini gazlayip yanlarina cikinti olmamak icin en az 1-2 kiz veya erkek daha alip cikmaya karar verir. daha sonra onlarin ciktiklarini gorenler ve hocanin tepkisizligini olumlu degerlendirip cikmaya karar verir. geride ders'e cok duskun, herseyi not alacam, hoca takmasin derdinde olanlar kalir. tam kac kisi cikar bilemiyorum ama kesin bir kac kisi cikar siniftan hocanin isteyenler cikabilir lafindan kisa bir zaman sonra.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burada şimdi iki tane olasılık üzerinden değerlendirmek lazım. Orada verilen veriler dışında, benim üstüne bildiğim, hocanın dersinin aşırı önemli olmadığı.

İlk olasılıkta Hoca'nın takan, yoklama konusunda hassas ve bunu notlarına yansıtan bir kişi olduğunu varsayalım. Bu varsayım içerisinde baktığımızda ve Yiğit Arda'nın hangi okulda okuduğunu bildiğimden, öğrencilerin iyi not alma isteği verisine dayanacaktır. Bu noktada öğrenciler muhtemelen dersten çıkıp çıkmama üzerine bir tartışmaya başlamış olacaklardır. Tek başına çıkamayan öğrenci, bir grup olursa vicdani rahatlamanın yanı sıra hocanın gazabından kurtulmanın yolunu bulduğunu düşünecektir. Bu olasılıkta bu düşünce treni boş sonuçlanacak ve herkes sınıfta kalacak.

Diğer olasılıkta, kimse hocayı takmayacağından, dersi çok takanlar dışındaki insanlar çıkacaktır bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen hafta bu durum başımıza geldi. Sosyoloji dersinde millet çok alakasız olunca isteyenler çıkabilir dedi hoca. 2-3 dakika sonra 2-3 erli gruplar halinde çıkmaya başladı insanlar. 100 kişilik sınıfta 50 ye kadar düştü mevcut. ders bitecek derken 20-25 dk daha uzatıcam dedi ve çıkmak isteyenler için son teklifim ya çıkın ya da son kısımda sınıfta kalacaksınız dedi. 20-25 kişi daha çıktı bunun üzerine. hoca da kalanların imzasını alarak size ortalamada +5 puan dedi sevindik. işte öyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi bu soruda alternatif durumları değerlendirirken ki bunlar
1-herkesin çıkması
2-hiçkimsenin çıkmaması
3-bir kısmın çıkması
a)kankilerin
b)kızların
c)erkeklerin
d)karışık-bireysel-bir düzene oturmayanların
--i)sadece soruyu yazanın çıkması
(başka alternatif aklına gelen yazsın)

bu durumlardan ilginç olanları
1,2 ve 3b dir. Kızlar korkak ve inek sınıfında genellenir.

ilginçlik sırasına göre
3b veya 1
sonrada 2 gelir.

ancak sadece soruyu soranın çıkması yani 3d içinde değerlendirilebilecek olgu soruyu sorana ilginç gelir.

evet bu bir ad hominem :)

soruya yanıtım ise
birçok parametreye bağlı olduğundan mevcut verilerle bilinemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 sayfa çok güzel tartışıldı, herkese teşekkür ediyorum; ginaly ve chastise e özel teşekkürler=)


Özellikle de ginaly kaymak gibi açıkladığı için sonuçtan bahsedebilirim sanırım.


Herkes kaldı.

Sadece 1 kız çevresine bakındı "birileri ayaklansa da çıksam" diye, geri kalan herkes sessiz sessiz oturdu; bunda sınıfın özel konuşmaya pek de imkan vermeyecek kadar ufak olmasının da etkisi vardır tahminimce; daha büyük bir sınıfta belki birkaç kişi çıkardı diye tahmin ediyorum.


Maximum utility, birkaç kişinin önderliğinde bütün sınıfın "çok yorulduk" iddiasını öne sürmesi olurdu ama kimse o önderlerden olmak istemedi haliyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bayanların çoğunlukta olduğu bir toplulukta, Hocam olurmu hiç öyle şey.. Elinizden geldiğince devam edin diyerek hoca pohpohlanır. İllede çıkması gereken bayan arkadaşlarınız var isede Süper bahaneler uydurularak(Hocam Sadece 1 gün ömrü kalmış olan Erkek arkadaşımla buluşmalıyım) 1, 2 kayıp verilip 30 dakka daha derse devam edilir. Normal vaktinde çıkılır


Böyle olmadıysa şaşırırım.







Tam bunları yazarken, Baktımki zegna msgını atmış. Başka theory lere artık :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...