Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Porsche'den dizel motorlu Cayenne


funq

Öne çıkan mesajlar

Tüm otomobil çeşitlerinde yıllardır benzinli motor üreten Porsche dünyadaki ekonomik krize daha fazla dayanamadı ve kendisi için bir tabuyu yıkarak ilk kez dizel motor üretti. Dizel Cayenne'ler 100 km'de 9.3 litre yakıt tüketecek. 2008 benzinli Cayenne'ler ise 100 km'de 15 litre yakıt tüketiyor.

fotolar

Porsche’nin dizel motorlu lüks SUV modeli Cayenne Dizel Şubat 2009’da Türkiye'de satışa sunulacak.

Porsche AG, 2002 yılında yollarla buluşturduğu lüks SUV modeli Cayenne ailesini, Şubat 2009’da satışına başlayacağı Cayenne Dizel ile genişletiyor. Özellikle Avrupa pazarlarında değişen ve dizel motorlu araçlara vergi teşvikleri getiren yasal düzenlemeler nedeniyle bu üretim kararını alan Porsche bu sayede, dizel teknolojisini kullanma konusunda yaratacağı yeni imkanlarla, binek otomobiller için modern dizel motorlar üreten Volkswagen Grubu içindeki önemini de artıracak.

Gücün kaynağı 3lt, turbo dizel, 240hp V6

Porsche Cayenne Dizel, Audi AG tarafından üretilen, yüksek tork ve kendiliğinden gaz pedalı tepkisi gibi özellikleriyle, Cayenne gibi her yolda kullanılabilen sportif bir araç için gerekli performans seviyelerini temin eden; 240hp gücündeki üç litrelik V6 turbo dizel motorlara sahip. Azami 550 Nw/m’lik tork değeri, sportif şasi dinamiklerini tamamlayıcı bir unsur olarak ön plana çıkıyor ve Porsche’ye özgü sürüş keyfini sunmak adına yüksek derecede bir kontrol sağlıyor. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi 9.3 litre olan bu motorlarda CO2 emisyonu ise kilometre başına 244 gram.

Hedef, yakıt tüketiminde en düşük seviyeye ulaşmak

Yakıt tüketimini azaltmak doğrultusundaki çalışmalara ağırlık veren Porsche, Cayenne Dizel’in pazara sunulmasıyla bu yönde bir ivme kazandı. Porsche, 2007 yılında Cayenne serisinin yeni neslini, gerçek sürüş koşullarında yüzde 15’e varan oranda daha az yakıt tüketen doğrudan püskürtmeli, benzinli motorlarla donatmıştı. 2008 yazından itibaren de Porsche 911 serisinin en yeni neslini de doğrudan püskürtmeli benzinli motorlarla sunmaya başladı. Porsche halen, 100 kilometrede 9 lt.’den daha az yakıt harcayacak ve bu on yılın sonunda pazardaki yerini alacak olan hibrid sürüş sistemli bir başka Cayenne versiyonu üzerinde çalışmalar gerçekleştiriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mantıklı.dizel seçeneği iyi olmuş.ama ben dizel bir jip alıcaksam o seviyede,mesela porsche tercih etmem.q7 alırım x6 alırım.

benim için porsche,bmw den mercedesten daha farklı bi yerdedir.eğer alıcaksam o porş motorunu hissetmem lzm.benzinli tercih ederdim.tabi zevk meselesi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bilemedim iyi mi oldu kötü mü oldu...

Cayenne bence lüks SUV segmentindeki en başarılı araç. Fiyat/performans oranı, tipi, donanımı, sürüş özellikleri vs. ile...

BMW X6 da çok güzel bi araç, ama X6 yı 4.4 biturbo benzinli alabilecek olsam, yani o kadar benzin ve vergi masrafını göğüslemeye razı olsam, üstüne 9-10k euro daha koyar cayenne turbo alırım. Cayenne Turbo X6 dan çok daha üstün bi araç.

Şimdi cayenne i bu kadar övüyorum o yüzden dizeli benim için biçilmiş kaftan olmalı değil mi? Olmuyor işte, şimdi dizel cayenne alacağıma aynı paraya çok daha iyi bi dizel olan X6 xdrive35d alırım diyorum...

Karışık bi durum yani...

En iyisi yeni cayenne i beklemek. Şurda 2 senesi kaldı...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cayenne yeni değil mi zaten?

* * *

Bir kaç yıl önce "Porsche'un misyonu belli, biz hiçbir zaman dizel araçlar üreten bi marka olmayacağız" açıklaması yapan başkan heralde artık görevinin başında değildir?

Bunun fiyatı ne olur piyasayı pek yakından takip edemiyorum ama eğer X5, Q7 civarında bir fiyatla satılırsa hepsini piyasadan siler. Talebin büyük çoğunluğunu kendisine çeker. Sonuçta Porsche'nin marka imajı diğerlerinin üzerinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

leoneo5 said:
Ben bilemedim iyi mi oldu kötü mü oldu...

Cayenne bence lüks SUV segmentindeki en başarılı araç. Fiyat/performans oranı, tipi, donanımı, sürüş özellikleri vs. ile...

BMW X6 da çok güzel bi araç, ama X6 yı 4.4 biturbo benzinli alabilecek olsam, yani o kadar benzin ve vergi masrafını göğüslemeye razı olsam, üstüne 9-10k euro daha koyar cayenne turbo alırım. Cayenne Turbo X6 dan çok daha üstün bi araç.

Şimdi cayenne i bu kadar övüyorum o yüzden dizeli benim için biçilmiş kaftan olmalı değil mi? Olmuyor işte, şimdi dizel cayenne alacağıma aynı paraya çok daha iyi bi dizel olan X6 xdrive35d alırım diyorum...

Karışık bi durum yani...

En iyisi yeni cayenne i beklemek. Şurda 2 senesi kaldı...


X6 zaten 4 çeker değil miydi neden xdrive? bir de bence porsche cayenne değil de Q7 daha başarılı o segmentte ama ben ne hakla öyle düşünüyorum =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...