Sam Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 eh diğer argümanlar yetmeyince konu kaydırılıyor görüldüğü üzere.. ;) grafiğin eskiliği dert değil, gameplay aynı olup kozmetik yönleri de demode kalınca bugün beni oynamaya sevkedecek birşey kalmamış çünkü zaten doymuşum gameplay'ine. nasıl anlamamazlıktan geliyorsunuz anlamış değilim.. e karşıda zilyon tane hydralisk iken atarken zaten ateş altında olan adamı nereye geri çekiyorsun? ateş altında olmayanı her oyunda çekersin geri.. (battle realms hariç tutulabilir ama onda iğrençti bu durum) neyse siz bu kadar hırs yapıyorsunuz görmemişim diye, yazın adres, yazın isim de bulup indireyim film filan. brood war yok ama temin ederim bir ara onu da.. tora neyi uplıyorsun zaten en tepede başlık.. :)[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 ''single da oynadım, battle.net'te de oynadım. o vakitte de kore cipslerinden zealot felan çıkmıyordu, severek oynadım. yabancıları yendim de yenildim de. akıl da yürüttüm, hamdolsun benim aklım kendime yetiyor. iddiam yok, keyif için oynarım ben hırsla değil. o vakit de vardı profesyonel oyuncular, taktikler değişir ama ustalar pek kolay değişmez..'' Ne kadar zaman oynadığını çok merak ediyorum. Bu oyun keyif için oynanırsa başarıya ulaşamaz, kendini zorlamadıkça bu oyunu keşfedemezsin ! Bak sene 99 şampiyon kim ? Grrr 2000 den sonraki şampiyonlara bak ... Ne oldu ? Grrr oyunu bırakmadı , çokta güzel para alıyor, sc antremanıda yapıyor .. neden 1. ci olamıyor ? yoksa aynı taktiklerlenmi oynuyor ? heh ''yahu ben bu oyunu 96'da ya da 97'de öninceleme olarak gördüm de dedim ki, "red alert'ten sonraki en iyi rts bu olacak" öyle de oldu aoe2 gelene kadar benim gözümde. bu kadar beğendiğimi söylediğim myth'i ise tam tersine demosunu oynamış ve pek beğenmemiştim, almamıştım. esasen sc'nin en iyi rts olduğu bir vakit de yok myth'i sayarsam, o 97'de çıkmıştı üstelik.'' Lütfen bana çıkıpta aoe 2 yi savunma abi lütfen bunu bana yapma şimdi sen diyorsunki aoe de o kadar ırk var ve sc den daha çok combo yapıp dalıyorum. Persianların mancılığı 923892 vuruyor Ottomanlarınki 09238492 vuruyor bumudur çeşitlilik _? yapma allahını seversen ''sc aoe'den önce çıkmıştır bir kere ve aoe daha iyidir bazı açılardan. aoe2 ise tümüyle geride bırakmıştır, behaviour stance'lerden tut formasyonlara kadar. yazılarımı dark hariç bütün blizzard'cıların yaptığı gibi için için kaynayarak okuduğun belli ki sc'nin hoşuma gitmediği gibi bir sonuç çıkartmışsın..'' Az önce de dediğim gibi bu oyunu kimse savunamaz, strateji özürlü bir oyundur aoe , oyunun flexibilitisi yok bir kere , internet üzerinden oynamak hele hele mümkün değil , sc de byte larla gönderilen transfer paketleri kb lere taşarsa latency o biçim hal alırsa bu oyunda ne kadar micro macro yapabilirsin bana anlatabilirmisin ? ''peki bu kadar ilgi görmeyi hakediyor mu? bana göre, hayır. en son birkaç ay önce enson yamalarıyla beraber yüklediğimde grafik albenisi de kaybolmuş, arayüzü o vakitten bu yana gördüğüm rts'lere göre iyice hantal kalmış bir starcraft gördüm, seslendirmeleri ve eski günlerin hatırına 1 gün yükleyip sildim yine..'' oradabiraz dur bakalım , oyunun oynanış bakımından hızlı olmasını grafik motoru sağlıyor. Eğer sc yi alır 3d bir oyun yapacaklarsa zahmet etmesinler ben war 3 e sc modu eklerim. Sc nin grafikleri hala zamanına göre şu an da çok iyi . Hiç gözümü ısırmıyor bu grafikler. Sesler ise eski bir oyun olmasına karşın hala kulağımı tırmalamıyor , e tabi sen hl2 veya doom 3 oynuyor isen fps olarak ve kulağında çok gelişmişse ha orasını bilemiyeceğim. Bu oyun bu kadar ilgiyi fazlasıyla elde ediyor , bana bu oyun gibi bir örnek gösterebilirmisin , birbirinden farklı ırklara sahip ve hiçbir unit birbirine benzemeden antisini üretebilmiş ? bana bir oyun göster ki içinde mutaya karşı corsair i olsun , corsaire karşı valkrye si olsun ... Abi sen bence sc yi günübirlik single yükleyip campaing leri bitirdikten sonra , 1 2 ay b.nette oynamış sın . 2v2 gerek 1v1 zevk için oynayıp bi kenara atmışsın. Bunu inkar etme bana , eğer bu oyunu uzun müddet oynamaya kalkmış olsaydın zaten böyle düşünmezdin. Bu oyun düşündükçe yenitaktikler üretme oyunudur. Mongol bir oyun değildir. Zamanında bu replay denen olay yoktu , sen eskiden bıraktığın için ben biraz açıklayayım, oyunların bu yeni patchlerinde artık replayler alınıyor ve bu replayler sayesinde dünya şampiyonasında gerekse diğer ülkelerdeki oyuncuların neler yaptıklarını görebiliyoruz. Şimdi bunu neden anlattın diyeceksin , şu yüzden anlattım , sc de taktik sınırlı değildir , bunu replayların olduğu patchler çıktıktan sonra ünlü oyuncuların oyunlarını izleyerek gördükki adamlar bu oyunubizim geliştirdiğmiz taktiklerden farklı oynuyorlar , ve zaman içinde tekrar gördükki bu replay çıktığından beri bu şampiyona maçlarındaki taktikler iyice değişti , e tabi bizim oyunstillerimizde değişti ve onların oyunlarına benzer yeni taktikler üretildi. Yani demek istiyorumki bu oyunda taktik sınırlı değildir ve bu da rts oyun dünyasının en büyük gelişmelerinden birisidir. AOE de 20 tane paladin basıp base i darmadağan edemiyorsun malesef starcraft ta.. Zealot basa basa bu hale gelmişsiniz demişsin , lakin oyunun başından sonuna zealot basarak günümüzde hiçbir oyuncuyu yenemezsin o biraz eskide kaldı.[signature][hline]starcraft.mizzah.com www.sylveria.org Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 ben size dedim anlamıyor,banlayalım diye, dinlemediniz beni şimdi her gün 1 sayfa cevap yazmak zorunda kalıyorsunuz :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 said: horacegoesskiing, 03 Mayıs 2004 17:59 tarihinde demiş ki: sam grafikle ilgili hiçbir değişiklik olmamasından bahsediyo zaten muhtemelen. patch başına poligon mu koyacaklardıki ?[signature][hline]starcraft.mizzah.com www.sylveria.org Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dark-dr Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 said: Sam, 03 Mayıs 2004 18:33 tarihinde demiş ki: al işte, güzel bir nokta için bana malzeme verdin elinle, eyvallah.. kullanılmayacak bir bina, birim niye bulunur bir oyunda? bakıyorum, aynı durum wc3 tartışmalarında da var, "bilmemne yaparsan gülerler". ulan nerde kaldı bunun taktiği, stratejisi? zaten bir elin parmağı etmiyor combat'a etki eden birim/bina, onların da zaten bir kısmını yaparsan '20 adam gülmekten oynayamıyor', ee ne kaldı geriye? o gelirse bunu basarım şu gelirse onu basarım, counter yarıştırmaca.. eger zeaya karsi bunker yaparsan heralde gulecekler. bunker ofansif kullanilir genelde zaten, veya bazi durumlarda zerge karsi early game de kullanilabilir. o gelirse bunu basarim su gelirse onu basarim gibi bir counter yaristirmaca yok oyunda. o senin fikrin. said: Sam, 03 Mayıs 2004 18:33 tarihinde demiş ki: satranç ile sc'nin bu şekilde kıyaslanamayacağını izah etmiştim dark'a verdiğim cevapta, kaldı ki kıyaslayacak olursak bile satranç aybaşında bir kural değiştirmiyor blizzard'ın yaptığı gibi kat kat fazla insan sürekli oynadığı halde. yama hatalar için çıkarılır, 'denge ayarı' pr lafıdır, dengesizdir ki oyun bu ayar gerekir. izah etmedin, iddia ettin. gayet guzel kiyaslanir. satranc da zamanla stratejisi anlasilip taktikleri bulunarak gelisti, sc de. ikisi de ciktigi zamanla ayni oyun idi ama. scde de ay basinda kural degismiyor. oyunu degistiriyor diyebilecegimiz 2-3 patch oldu ki burda 6 senelik bir oyundan bahsediyoruz. said: Sam, 03 Mayıs 2004 18:33 tarihinde demiş ki: önceden de demişim zaten o kadarı da olsun diye, başka da kimse birşey diyemedi rts türüne getirdiği yenilik iddiası olarak. ama bu 'değişik ırklar' fikrini de ilk ortaya atmış değillerdir, başarıyla uygulamışlardır ancak. fikir, tasarım, hayalgücü lazım yenilik için.. oldu be abi fikri ilk ortaya atmamislar da basariyla uygulamislar. eh artik yani. ben de herseyiyle mukemmel bir rts fikrini ortaya atiyorum. *!atar* tamam artik boyle bir rts cikarsa yenilikci sayilmaz, fikrini de ortaya ben atmistim credit verirsiniz artik. hayalgucumden dolayi hani. said: Sam, 03 Mayıs 2004 18:33 tarihinde demiş ki: e bu dediğin şeyi ben myth'i 1 ay oynayıp yapabiliyorum, siz deliler gibi 6 yıl oynamışsınız da yapıyorsunuz. hangi oyun daha elverişliymiş microya? hadi kıyaslamayı bırakmıştım dark aynı klasmanda saymıyordu diye eskiden, şimdi siz argüman sundukça paralayacağım kıyas ederek.. scde 1 ay oynayip yapamazsin cunku bu sc nin ufacik bir parcasi sadece. myth ise sadece bundan olusuyor. kiyasa gel kiyasa. sen hala red alerti savun. "red alert scden iyidir"i birak "sc yle kiyaslanir" desen ra serverinda, ra fanleri bile gulerler sana abi. kimse o kadar hayalperest degil. ra yi buyuk ihtimal senden cok oynamisimdir, ama ra bir strateji oyunu degil eglenceli bi seydir oylesine benim icin. strateji oyunu olmaktan bi cok yonden cok cok uzak, grafikler ve unitler basta olmak uzere. BEN bile aoeyle sc yi strateji olarak kiyaslanamaz goruyorum, aoe yi daha turkiyede bu kadar populer olmamisken sans eseri ankarada tek satildigi yer olan isik bilgisayarda bulup hastasi olmus, cok uzun sure multi oynamistim zevkle; ama sc yle kiyaslamak... eh, 1/10 u olmaz sc nin o oyun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_Tora_ Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 :) arcane sen oynarmıydın sc ya...[signature][hline]Beşiktaş diyerek sana yüz vurduk siyahın yanına beyazı koyduk yıllardan beridir hep seninle olduk Beşiktaş sen bizim herşeyimizsin!!! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 yok valla fanatikliği bir kenara bırakıp sağduyu ve mantıkla düşünmeden bu işin tartışması yapılmaz.. sen ne desen cevap aynı: "99'daki taktikle 2004'teki taktik aynı değil bla bla" bundan sonra tartışma gereksinimi olarak her katılımcıdan red alert ile starcraft arasındaki farkları madde madde anlatan bir liste isteyeceğim ki anlayayım rts oyunlarındaki gelişimi, yenilikleri kastettiğimde ne anlıyor.. "Bu oyun keyif için oynanırsa başarıya ulaşamaz, kendini zorlamadıkça bu oyunu keşfedemezsin !" bir de ünlemli yani o derece gaflet içindeyim haberim yok! şu sözünü görünce anlıyorum ki zaten sana ne desem boş, hatta oyunu yapan adamları getirip anlattırsam nasıl bir oyun tasarlamışlar kafalarında, sen ona bile inanmazsın.. "Persianların mancılığı 923892 vuruyor Ottomanlarınki 09238492 vuruyor bumudur çeşitlilik _?" ee starcraft'ta çok mu değişik mantık? aynı bonus vs size/type olayları, aynı armor sistemi, aynı upgrade sistemi, zaten sadece terran'ı alırsan herşey aynı. "Az önce de dediğim gibi bu oyunu kimse savunamaz, strateji özürlü bir oyundur aoe , oyunun flexibilitisi yok bir kere , internet üzerinden oynamak hele hele mümkün değil , sc de byte larla gönderilen transfer paketleri kb lere taşarsa latency o biçim hal alırsa bu oyunda ne kadar micro macro yapabilirsin bana anlatabilirmisin ?" hadi diyelim çetelesini tuttun ya da geniş kapsamlı bir araştırma yaptın bunu böyle rahat söyleyebilecek, söylediklerinin sallama olması ihtimalini da bir kenara koyayım, biz burada net moturunu tartışmıyoruz güzel arkadaşım. tencere dibi kara, seninki benden kara edebiyatı yapmayın bana. siyaset meydanı değil burası.. "oradabiraz dur bakalım , oyunun oynanış bakımından hızlı olmasını grafik motoru sağlıyor. Eğer sc yi alır 3d bir oyun yapacaklarsa zahmet etmesinler ben war 3 e sc modu eklerim." işte 6 yıl boyunca tek bir oyunu oynayarak öğrenilemeyecek şeylerden birisi: sprite-based oyunlar işlemciye daha çok yük bindirdiklerinden daha ağırdır. o nedenle d2: lod'u 800x600'de 3d unreal tournament'ı 1024x768'de full detaylı oynadığından daha düşük fps ile oynarsın, o yüzden 16-bit'te ve o çözünürlükte bırakılmıştır grafikler. düzgün kullanılmış motor ile 3d oyunlar her zaman daha hafif olacaktır ama siz tabii sadece kıçıkırık blizzard 3d'sine dikkat ettiğinizden önyargı normal.. grafikler, sesler tali işler. gameplay'i köhnemiş oyunun, grafiği de köhneyince ne diye yüzüne bakayım diye yazmışım, çevirdiniz de çevirdiniz maşallah. şimdi biri daha gelir aynı oltaya takılır. "bana bir oyun göster ki içinde mutaya karşı corsair i olsun , corsaire karşı valkrye si olsun" rts'lerde counter-strike mantığı emer, starcraft'ın bunu popülerleştirmesi zaten blizzard'ın değerini düşürdü gözümde ilk neden olarak.. "bu oyunu uzun müddet oynamaya kalkmış olsaydın zaten böyle düşünmezdin." yahu bu tartışmalarda niye olayım madem 6 yıl oynyacaksam? e nasıl mantık bu ya? ben zaten böyle uzun süre oynamaya değmeyecek bir oyun olduğunu savunuyorum, sen bana neyi anlatıyorsun ki şimdi? el insaf be güzel arkadaşım.. biliyorum replay'lerin ne olduğunu, brood war çıkmadan 2 yıl önce myth demosunda replay izliyordum ben.. "bu da rts oyun dünyasının en büyük gelişmelerinden birisidir" işte o gelişmeyi yazdığım gibi myth'e borçlusunuz, sc'de yapılabileceği halde expansion'a bırakan blizzard'a değil.. "AOE de 20 tane paladin basıp base i darmadağan edemiyorsun malesef starcraft ta." sen de soe oynamamışsın belli ki, bilgisayarı easy'de bile yenemezsin öyle. çamur at da izi kalacak çamur at bari.. "Zealot basa basa bu hale gelmişsiniz demişsin" tamam espri de yapmayalım artık buluşalım bir arka sokakta çekelim usturaları.. :) şimdi bu arkansis içindi, dark'a bakalım sonraki mesaj için ama benim pillerim bitti, yarına gelir cevap ancak.. :-p[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 ''kullanılmayacak bir bina, birim niye bulunur bir oyunda? bakıyorum, aynı durum wc3 tartışmalarında da var, "bilmemne yaparsan gülerler". ulan nerde kaldı bunun taktiği, stratejisi? zaten bir elin parmağı etmiyor combat'a etki eden birim/bina, onların da zaten bir kısmını yaparsan '20 adam gülmekten oynayamıyor', ee ne kaldı geriye? o gelirse bunu basarım şu gelirse onu basarım, counter yarıştırmaca..'' orada bunkerın zealotu durdurmak için yaparsan gülerler anlamında söyledi onu . Oyuncusuna göre taktikler değişir , fakat kimse tanka karşı marine basmaz değilmi ? bunun gibi birşey. ''zaten counter (bonus dmg vs hede) olayı rts'leri tekdüzeleştiren başlıca faktörlerden birisi, en esaslı bir birim olur, onun counter'ını yapar karşı taraf, öbürü de onun counter'ını yapar ve böyle sürer gider. tillerman turnuva maçını izliyorum olay bu resmen. hesap filan yok, önceden belli zaten hesap, counter'ı çıkarırsan her şekilde döversin..'' çıkaracağın counter unitin counterı var ise nasıl yenersin ? veya Counterın counterı çıkar sa nası döversin ? ''tamam bunker'i çıkardınız siz oyunun taktik mantığı muazzam hale geldi, tebrikler..'' kimse bunkerı çıkarmadıki , sen kendi kendine çıkardın oyundan , blizz e söyleyeyim bidahaki patch de iptal edi versin.. veya senin fikirlerine göre oyunu silsin . ''satranç ile sc'nin bu şekilde kıyaslanamayacağını izah etmiştim dark'a verdiğim cevapta, kaldı ki kıyaslayacak olursak bile satranç aybaşında bir kural değiştirmiyor blizzard'ın yaptığı gibi kat kat fazla insan sürekli oynadığı halde. yama hatalar için çıkarılır, 'denge ayarı' pr lafıdır, dengesizdir ki oyun bu ayar gerekir.'' Hmm sc patch tarihinde balans değişikliği olmayan 2 yada 3 patch biliyorum 1,01 den 1,04 e kadar fix değişiklikler yapılmıştır oyunda yani bug fix leri , bu sürümden günümüzee kadar ise yüzlerce değişiklik vardır http://www.blizzard.com/support/?id=msc0478p Yani toplarsak kısaca bug fixlerden fazla gözüküyor öyle değilmi? ''siz beni 1dk 15 sn'de yenince ben oyunun mihenk taşı olduğunu filan mı anlayacağım? lol'' Yo oynadığımız maçları izleyerek fikir yürüteceksin , oyunu anlayacaksın o kadar, karar vermen zor olmayacak korkma. ''e bu dediğin şeyi ben myth'i 1 ay oynayıp yapabiliyorum, siz deliler gibi 6 yıl oynamışsınız da yapıyorsunuz. hangi oyun daha elverişliymiş microya? hadi kıyaslamayı bırakmıştım dark aynı klasmanda saymıyordu diye eskiden, şimdi siz argüman sundukça paralayacağım kıyas ederek..'' kişiden kişiye değişir ben oyun çıktıktan 2 ay sonra yapıyordum gayet güzel bu hamleleri . Zaman geçtikçe daha iyi olur tabi çünki bunun profosyonel ligi var , lakin ülkemizde olmadığından katılamadık orası ayrı. ''grafikler demode olunca albeni kaybolur. ingilizce daha mı rahat anlaşırız? '' Grafikler zamanına göre günümüzdede o kadar kötü değil , 3d yi karıştırmazsan ki 3d bir rts oyununu hantallaştıran en önemli unsurlardan birisidir , Yoksa sen bu oyunu grafik için mi almıştın zamanında ?[signature][hline]starcraft.mizzah.com www.sylveria.org Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 ''hadi diyelim çetelesini tuttun ya da geniş kapsamlı bir araştırma yaptın bunu böyle rahat söyleyebilecek, söylediklerinin sallama olması ihtimalini da bir kenara koyayım, biz burada net moturunu tartışmıyoruz güzel arkadaşım. tencere dibi kara, seninki benden kara edebiyatı yapmayın bana. siyaset meydanı değil burası..'' Sen oyunun oynanabilirliğine grafiklerine bakıyorsun seslerinede bakıyorsun , e bu oyun online oynanan bir oyun net motoruna neden bakmıyorsun desem ? banakızarmısın ? bu oyun internet üzerinde gelişti , net motoruna bakmadan konuşman hata. ''yahu bu tartışmalarda niye olayım madem 6 yıl oynyacaksam? e nasıl mantık bu ya? ben zaten böyle uzun süre oynamaya değmeyecek bir oyun olduğunu savunuyorum, sen bana neyi anlatıyorsun ki şimdi? el insaf be güzel arkadaşım..'' 1 ay bile oynamadığın için zaten bu tartışmadasın . Hala akla karayı tartışıyorsun ''sen de soe oynamamışsın belli ki, bilgisayarı easy'de bile yenemezsin öyle. çamur at da izi kalacak çamur at bari.'' aoe yi oynayıp oynamadığımıda nereden çıkardın ? oynamasam bu kadar net motoru hakkında yorum yapacak kadar ahmak olamam herhalde. Yada sana açıklamak için filler ordusuyla üzerinden mi geçmem gerekiyor ? AOE hantal bir oyundur, bilmem ne kadar okçu bas bilmem ne kadar paladin bas şu kadar gemiye bindir şurada indir , ha tabi bunları yaparken canın sıkılıp uyuya kalmazsan tabi , zira bunları yapabilmen toplam 1 saatini alıyor da ...[signature][hline]starcraft.mizzah.com www.sylveria.org Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 ulan parayla adam mı tutayım bana yardım etsin cevap yazmakta.. :-p fazla düşünmesi gerekmiyor eli klavye tutsa yeter, nasılsa millet 'burası kadıköy buradan çıkış yok' modunda sadece, literatür ya da mantık gerekmiyor.. :) ha bu arada başlıkla da süper bir ironi oluşturduk, kutluyorum sizi.. :lol:[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Vallaha sam bana 1000. mesajımıda bu topicte attıracaksın ya helal olsun[signature][hline]starcraft.mizzah.com www.sylveria.org Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 benim şahsi kanaatim şudur. starcraft rulazdır özellikle strateji bakımından ama starcraft 2 çıksın anca o zaman oynanır artık. en azından bi 1280x1024 çözünürlükle. sınırsız adam seçilimiyle. falanıyla filanıyla...[signature][hline]Intellectual is the person who found something more interesting than sex... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dark-dr Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 abi tabi alismamissiniz bastan sc ye, ustune birsuru abarti, artik gercek dunyadan gercek grafikli oyunlar oynamissiniz sc biraz eski gelebilir size, ama yemin ederim ben ve diger scciler sc yi actiklari an, nasil binlerce senelik satranc tahtasi bir satrancciya evi gibi normal geliyor, sc de sc oyuncularina evi gibi normal geliyor. grafik olayini coktan asmis bir oyun. sc daha iyi grafikli olamazdi bundan, hic bir teknolojiyle de olamaz. satrancta at fil eskidi artik bayik geliyor, soyle super action figure roket atan tank ucan helikopter filan yapalim demiyorsak sc de de ayni sey denilemez bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 said: Sam, 03 Mayıs 2004 18:41 tarihinde demiş ki: eh diğer argümanlar yetmeyince konu kaydırılıyor görüldüğü üzere.. ;) grafiğin eskiliği dert değil, gameplay aynı olup kozmetik yönleri de demode kalınca bugün beni oynamaya sevkedecek birşey kalmamış çünkü zaten doymuşum gameplay'ine. nasıl anlamamazlıktan geliyorsunuz anlamış değilim.. haaaaaaa diger strateji oyunlarinda gameplay degisti dimi ? ne eklendi ? aoe de artik rpg mi yapiliyor ? strateji oyununda gameplay mucadeledir. degismez. sen single player campaignden bahsediyor olmalisin, ki ELBETTE HER OYUNDA er ya da gec single player campaignler biter. said: e karşıda zilyon tane hydralisk iken atarken zaten ateş altında olan adamı nereye geri çekiyorsun? ateş altında olmayanı her oyunda çekersin geri.. (battle realms hariç tutulabilir ama onda iğrençti bu durum) bu paragrafin anlami, iste, kac sayfadir anirarak soylediigim gibi, sudur : BEN BU OYUNU BILMIYORUM evet karsita 30 tane hidralisk olsa da, en ondeki adam dahi olsa da mikrolamak mumkun, ve , surpriz, BUNU YAPIYORLAR. aksam gel gosterelim. said: neyse siz bu kadar hırs yapıyorsunuz görmemişim diye, yazın adres, yazın isim de bulup indireyim film filan. brood war yok ama temin ederim bir ara onu da.. ha soyle yola gel, ne demisler; arayin, bulacaksiniz, isteyin, verilecektir[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Magget Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 kardeş star craft artık bi bakıma moda değil bağzı yerlerde tutuyo ama artık no no :)[signature][hline]Msn = [email protected] Icq (Çalıştıra Bilirsem :)) = 349844412 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 said: Sam, 03 Mayıs 2004 19:12 tarihinde demiş ki: yok valla fanatikliği bir kenara bırakıp sağduyu ve mantıkla düşünmeden bu işin tartışması yapılmaz.. sen ne desen cevap aynı: "99'daki taktikle 2004'teki taktik aynı değil bla bla" eehehe arkadasim, gercek, GERCEKTIR. eger birsey gercekse fanatiklikle mantikla dusunmeyle degismez. 99 daki taktikle 2004 teki taktik bir degil, gel 99 da yaptigini bu gece yap bak sana napiyorlar. said: bundan sonra tartışma gereksinimi olarak her katılımcıdan red alert ile starcraft arasındaki farkları madde madde anlatan bir liste isteyeceğim ki anlayayım rts oyunlarındaki gelişimi, yenilikleri kastettiğimde ne anlıyor.. hic aranma, yapariz. said: bir de ünlemli yani o derece gaflet içindeyim haberim yok! şu sözünü görünce anlıyorum ki zaten sana ne desem boş, hatta oyunu yapan adamları getirip anlattırsam nasıl bir oyun tasarlamışlar kafalarında, sen ona bile inanmazsın.. sam oyunu BIR AY oynamissin be bir ay. bu adventure degil, monkey island 3 te gemide bulmaca cozmuyorsun ya da fate of atlantiste 3. yolla oynamiyorsun oyunu. strateji oyunlari kendini gelistirmeyi gerektirir. said: "Persianların mancılığı 923892 vuruyor Ottomanlarınki 09238492 vuruyor bumudur çeşitlilik _?" ee starcraft'ta çok mu değişik mantık? aynı bonus vs size/type olayları, aynı armor sistemi, aynı upgrade sistemi, zaten sadece terran'ı alırsan herşey aynı. abi sam, bak harbiden simdi sinir bastirdin, sacmalayacaksan konusma. ELBETTE cok degisik mantik. cunku bonus vs size/type olaylari FARLI, armor sistemi FARKLI. protossun shieldinin koruma etkisiyle terranin armorunun koruma etkisi bir degil. mutalisk ucan ve essek kadar bir unite olmasina ragmen small statusunde ve belirli ataklardan yarim damaj aliyor. netice ne, sen bu oyunu bilmiyorsun. bilmiyorsan eger, boyle kesin, net tespitler yapma. aoe yi ben sabah kahvaltisinda cayima seker diye atarim strateji olarak. koskoca CAG atliyor teknoloji degistiriyorsun, unite upgrade oldu, kazandigi tek sey + 5 to armor +6 to attack. ilkokul 5 matematigi. scde bir siege tank upgrade ettin mi tankin manasi tamamen degisiyor. said: işte 6 yıl boyunca tek bir oyunu oynayarak öğrenilemeyecek şeylerden birisi: sprite-based oyunlar işlemciye daha çok yük bindirdiklerinden daha ağırdır. o nedenle d2: lod'u 800x600'de 3d unreal tournament'ı 1024x768'de full detaylı oynadığından daha düşük fps ile oynarsın, o yüzden 16-bit'te ve o çözünürlükte bırakılmıştır grafikler. düzgün kullanılmış motor ile 3d oyunlar her zaman daha hafif olacaktır ama siz tabii sadece kıçıkırık blizzard 3d'sine dikkat ettiğinizden önyargı normal.. evet abi. o yuzden mevzubahis oyunlar essek gibi ekran kartli davar gibi islemcili makina gerektiriyor, ve sprite based oyunlar islemciye cok daha fazla yuklendigi icin millet hala pentium 233 birak pentium 100 le starcraft oynuyor, hem de netten multiplayer. haticeye degil, neticeye bakican. said: grafikler, sesler tali işler. gameplay'i köhnemiş oyunun, grafiği de köhneyince ne diye yüzüne bakayım diye yazmışım, çevirdiniz de çevirdiniz maşallah. şimdi biri daha gelir aynı oltaya takılır. sen de bir gameplaya taktin, onu ceviriyorsun. oylesine muglak kelime ki, ben bunu avrupa birligi tartismasina bile sokarim. 'gameplay' ... nedir be gameplay ? oylesine yuce muglak bir terim ki, bunu herhalde les manley lost in la gibi muhtesem adventure oyunlarina da uyarliyabiliyoruz, starcrafta da. tamam o zaman ben de yeni bir terim atiyorum ortaya, degulyo faktoru. deguyo faktor oynunlarda cok onemlidir, degulyosu dusuk oyun kotu, degulyosu yuksek oyun iyidir. sc nin de degulyosu yuksek, aoe nin de dusuk. bittiiiiiiiiii. said: rts'lerde counter-strike mantığı emer, starcraft'ın bunu popülerleştirmesi zaten blizzard'ın değerini düşürdü gözümde ilk neden olarak.. abi emmek ? af buyur ? nasi simdi ? said: yahu bu tartışmalarda niye olayım madem 6 yıl oynyacaksam? e nasıl mantık bu ya? ben zaten böyle uzun süre oynamaya değmeyecek bir oyun olduğunu savunuyorum, sen bana neyi anlatıyorsun ki şimdi? el insaf be güzel arkadaşım.. evet, pasta yerken de ilk basta ustundeki ivir ziviri yiyoruz. uzerindeki mide bulandirici yagli suslemeleri begenmezsek pasta kotudur, cope atariz. yok suslemeler iyiyse pastanin geri kalani da iyidir. sen almissin bir pasta, ustten biraz yalamissin, sonra demissin egh. said: sen de soe oynamamışsın belli ki, bilgisayarı easy'de bile yenemezsin öyle. çamur at da izi kalacak çamur at bari.. bilgisayari easyde bile yenememek, scde oyunda en son uretilebilen unitler olan bc, carrier ya da guardian/devourerlerin 200 supply tutarinda bile olsa yerine gore gkot kadar bir unit tarafindan, eger baska bir tot kadar unite tarafindan desteklenmemisse dagitilabilmesinin oyuna getirdigi denge ve farklilikla kiyaslanmaz.[signature][hline][u Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Muhahaha topice bak mal olmus :) Bende star atayım biraz :)[signature][hline]Magic.Yes,I know you think you know what it is,and how it works.You don't.You are an ignored fool,just like all the others. Khelben 'Blackstaff' Arunsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 said: Sam, 03 Mayıs 2004 19:24 tarihinde demiş ki: ulan parayla adam mı tutayım bana yardım etsin cevap yazmakta.. :-p fazla düşünmesi gerekmiyor eli klavye tutsa yeter, nasılsa millet 'burası kadıköy buradan çıkış yok' modunda sadece, literatür ya da mantık gerekmiyor.. :) ha bu arada başlıkla da süper bir ironi oluşturduk, kutluyorum sizi.. :lol: sam hadi hadi, oyle safi char dolduralim diye yazi yazmadigimizin sen de farkindasin, bit bit etme. edindiysen bir yerden sc bw, gel olayi sana saha calismasiyla gosterelim. edinmediysen de hemen edin.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Evet hocam antraman sahasında çalışmak lazım , idman var bu gece[signature][hline]starcraft.mizzah.com www.sylveria.org Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
The_Delucian Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 mevzu cok uzamıs vede ben soruma yanıt alamamısım ... SC de unıt ler level atlıyomu ? benzerı bı oyun vardı (aynı motorla yapılmıs hatta aynı ıdı) onda atlıyodu ... patch sız SC/BW de atlamıyodu 1.11 patch ı cıkmıs bılen eden varmı (exp olayı varsa oynayacamda) ... bu arada satranc ta hiçbir zaman hangı taşın kac vurdugu degısmedı taktıkler stratejıler ınsanlar dusunceler degıstı , satranc hıcbır zaman yenı bır popularıte saglamak yada balans ayarlamak olayına gırmedı ... (alevlendırme tesebbusu) ...[signature][hline]Kucuk insanların büyük gölgeleri oldugu ülkelerde ... Güneş batmak üzeredir ... Vampire Hunter D Godanilyum potanslarını komplex parametric impulsatorler le guclendırelım ... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dark-dr Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 olayi anlamamissin, scde de oyunun degismesinin sebebi unitlerin vurdugu damage degil. insanlarin oyunu daha iyi anlamalari. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dark-dr Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 ayrica hayir, ozel olarak yapilan rpg mapler disinda scde unitler level atlamiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Blitz Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 3, 2004 Keske atlasa... Yani mesela Marine lerin yaninda "private" yazio ya tecrübe kazandikca o artsa... Mesela yani. Bu arada ben yeni ismimin Blitz[eLf] olmasini istemistim ama nedense kabul etmedi. Biri aciklayabilrmi?[signature][hline]Vakit nakittir, Nakit vakit ve hepsi biradIr!!! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2004 said: Blitz, 04 Mayıs 2004 02:02 tarihinde demiş ki: Keske atlasa... Yani mesela Marine lerin yaninda "private" yazio ya tecrübe kazandikca o artsa... Mesela yani. o zaman TZAR oynayacaksin. oyunun en basinda yaptigin zkindirk footman, eger oyunun ilk ceyreginde ayakta kalir ve yeterince kill alirsa, o footmanlar gibi 10 tanesiyle 2934343 unite dusmana karsi durabilirisin. knightlerde daha avantajli.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2004 böhü ağlamak istiyorum ya.. o kadar ayrı şeyler konuşuyoruz ki, baktım unity'nin mesajına, bunca sayfadır starcraft'ın yenilikçi olup lmadığından ben bahsettikçe "oyun nası gelişti bee 98'den beri" kanıtlamaya çalışıyor. unity kardeş ben diyorum malta eriği, sen diyorsun kayısı. esas konuya yaklaşılan yerlere cevap vereyim sadece yoksa anlamı yok fb'li adama gs'nin daha iyi oynadığını anlatmanın.. "abi sam, bak harbiden simdi sinir bastirdin, sacmalayacaksan konusma. ELBETTE cok degisik mantik. cunku bonus vs size/type olaylari FARLI, armor sistemi FARKLI." yahu nesi farklı be? aha buraya yazıyorum sistemleri, farkını saçmalamadan işaret edin edebilecekseniz: battleship air to surface dmg: 25 goliath armor: 1 bu adam battleship her ateş ettiğinde hitpointi 25 azalmıyor mu? bu sistem fazla hesap gerektirmediği ve basit olduğundan (ama etkili ve kullanışlı) ilk nesil dmg hesaplama sistemidir, wc3 ve aoom gibi oyunlardan itibaren değişti bu. aoe ve aok'ta da aynısı kullanıldı. şimdi bonus dmg noktalarına değinelim bakalım ayrılıyor mu, ayrılıyorsa ne kadar ayrılıyor.. sc compendium'a bakalım hatta istatistikler ve bilgi için: Attacks: E indicates Explosive Attack (50% damage to Small Units 75% damage to Medium Units, full damage to Large Units). C indicates Concussive/Plasma damage Attack (50% damage to Medium Units 25% dam to Large Units). S indicates Splash damage, which affects all units in the blast area. goliath air dmg: 20e (yani explosive attack'mış) battlecruiser armor: 3 battlecruiser size: large large olduğuna göre battlecruiser tam dmg alıyor explosive attack'tan, her vuruşta 17 hitpoint azalır bu durumda. bu sistemin aynısı aoe serisinde de var ancak birebir aynı değil şeklen, önemli olan işleyişi ki ben buna değiniyorum zaten. spearman dmg: 6 knight armor: 1 spearman cavalry sınıfı birimlere bonus dmg vuruyor, (2 katı) buna göre knight'ın her vuruşta 11 hp'si eksilecek. blizzard sc'de bu sistemi iki taraflı çalıştırmış, bonus dmg'ye sahip olan saldırı hedefin boyut sınıfı değiştikçe azalıyor aynı zamanda yine de dmg işleyiş sistemi aynı, mesela bir wc3'teki gibi dmg aralıkları, yüzde olarak dmg azaltan armor'lar, armor çeşitleri, dmg çeşitleri yok. ha kaldı ki bakıyorum istatistik listesine, concussive ve explosive attack'e sahip olan birim sayısı zaten toplamın beşte biri filan, o denli geniş bir yer de tutmuyor. ama oyun arkansis'in güzelmişçesine anlattığı counter teknikleri üzerinde yoğunlaştığından bu irimler sıklıkla kullanılıyor, durum bu olunca da "OLUR MUU BÜTÜN DMG SİSTEMİ FARKLII" deniyor tabii.. "abi emmek ? af buyur ? nasi simdi ?" refers to suck in my language.. :) "bilgisayari easyde bile yenememek, scde oyunda en son uretilebilen unitler olan bc, carrier ya da guardian/devourerlerin 200 supply tutarinda bile olsa yerine gore gkot kadar bir unit tarafindan, eger baska bir tot kadar unite tarafindan desteklenmemisse dagitilabilmesinin oyuna getirdigi denge ve farklilikla kiyaslanmaz." birkaç birim tutarındaki war elephant'ları da ucuzluk şampiyonu pikeman yenebilir desteklenmemişse, bu da yeni bir olay değil. atmasyonun da bir sınırı olsun, nasılsa bol yazıyoruz diye arada görünmez demeyin.. :) "oldu be abi fikri ilk ortaya atmamislar da basariyla uygulamislar. eh artik yani. ben de herseyiyle mukemmel bir rts fikrini ortaya atiyorum. * atar * tamam artik boyle bir rts cikarsa yenilikci sayilmaz, fikrini de ortaya ben atmistim credit verirsiniz artik. hayalgucumden dolayi hani." fikir ortaya atmak ortaya çıkartılan bir ürünle olur, civilization tech tree fikrini ortaya atmıştır mesela. sonra bunu başka oyunlar geliştirmiştir ama tech tree fikrini ortaya atan civilization'dır.. başka da verilecek cevap göremiyorum çünkü cevabını iki hatta üç defa verdiğim noktalar var. "laf dolaştıralım da adam bıksın" düşüncesi bilinçaltında var en azından.. bir tane örnekleyeyim de görülsün: "Hmm sc patch tarihinde balans değişikliği olmayan 2 yada 3 patch biliyorum 1,01 den 1,04 e kadar fix değişiklikler yapılmıştır oyunda yani bug fix leri , bu sürümden günümüzee kadar ise yüzlerce değişiklik vardır www.blizzard.com/support/?id=msc0478p Yani toplarsak kısaca bug fixlerden fazla gözüküyor öyle değilmi?" ben de diyorum ki 'denge ayarı' adı verilmiş tonlarca değişiklik çok iyi birşey değildir. gereklidir ancak oyun ilk piyasaya sürüldüğünde gameplay'in yeterince test edilip zımparalanmamış olmadığının göstergesidir. mesela paradox yamalarında milyon tane denge ayarı vardır, blizzard'ı bile katlar ama bunun sebebi oyunun kutudan çıkan halinin yeterince dengeli olmamasıdır. övünülüp şişinilecek bir durum değil yani, deneme yanılma yöntemiyle son tüketiciyi ücretsiz tester olarak düşünen bir yaklaşım.. şimdi gene "oyuncular şöyle değiştirdi taktikleri, böyle bilmemne oldu" mesajları gelecek ve ben göreceğim ki umudu kesme vaktidir bu konuyu tartışmak için..[signature][hline][b]Where life had no value, death someti Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar