Caine Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Güzel bir okumalık. Tercümesi ile uğraşacak arkadaş çıakrsa ne ala. http://syncaine.wordpress.com/2008/11/20/warhammers-major-problem-the-players/ Bu da Massively.com'un bu haber üzerine yorumu: http://www.massively.com/2008/11/27/players-the-source-of-warhammers-problems/ Belki biraz dönüp insanların kendisine bakmasını sağlar.
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 butun sorunu /join'e bağlamak cok komnik olmus. tatlı su pvp cılerı beceremedı sıkıldı gıttı demek bıle cok daha manalı bır yaklaşım soruna
Caine Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 lol butun yazıdan /join konusunu mu cıkardın? birkaç konu başlığ ile ben yardımcı olayım: - İnsanlar WOW ve benzerlerinden gelen "neon işaretlerle" göze sokula sokula dungeon ve benzeri alanların gösterilmesine alışmış durumda. Eskisi gibi araştırayım edeyim diyen sayısı genele göre az durumda - RVR ve scenario'lara yönlendirmede mythic gec kaldı. Şu an için oyunculaırn önünde rvr ve scenario yapacakları WOWvari havuçlar yok. bunlardan iki tanesi olsun.
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 abi senaryoları bulamıyolar demek komik kacar. lairlarda oyunu adam gibi oynamak isteyen herkezin bulabiliğice kadar ortada. gir wardb ye oku. neon lambalardan kasıt nedir bilmiyorum ama, wowda mapın yanından ikona tıklayıp senaryoya girmediğimiz cok acık. hayır öle bir yazı yazmışki sanki insanlar ne yapıcağını bilemeyip etrafta dolanıyolar. Herkez rr için scenario farmlıyo veya loot için pq/keep.
dominic Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 son paragrafta dolanmak diye bahsettigin hersey tamamen dogru zaten. fps jenerasyonunun zevk aldigi seyler cok farkli, RPG dedigin sey bile artik silah, talent customize ettigin Third Person, First Person Shooter'dan oteye gidemiyor.
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 öle deme bak mass effectde butun dialogları seslendirmişler. bir rpg ci daha ne ister.
Qui Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 said: Warhammer Online’s biggest problem is the players are simply not playing it correctly. Bundan sonrasını okumadım. Eğlence sektörü için hatalı bir yaklaşım.
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Paul Barnett: Toplum bizi anlamıyorum. Değerimiz oyun battıktan sonra anlaşılacak.
Caine Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 keşke okusaydın ... yoksa okudugun haberden çıkarılacak sonuç show tv haberlerinden aldığınla aynı noktaya gelir.
Caine Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Cuce said: Paul Barnett: Toplum bizi anlamıyorum. Değerimiz oyun battıktan sonra anlaşılacak. İlk yorum, oyunu oynayanlardan gleiyor. Official bir açıklama değil. Aradaki fark nesil ve yaklasımdan kaynaklanıyor. Amigada text adventure içerisinde kicimizi yirtip birsey bulmaya veya pcde lucas adventurelarında neyi nasıl yapsak ile kasarak gecen bir cocukluk ve genclik yaşayan dönemin derdi baska, Mass Effect de ne guzel RPG'idi diyerek 3 boyutla hayata merhaba demiş bir dönemin derdi başka. Adamın yazıda kastettiği, Mythic'in DAOC'dan gelecek veya eskisi gibi onu ara bunu ara, hiçbirşeyin yeri belli olmasın ben bulayım diyen ruh hastalarını beklerken karşısında WOW'dan gelen, oyundan biraz baymış olup yeni bir macera arayan kitle ile karşılaşması olarak özetlenebilir. WOW'a o kadar alışıldı ki çoğu MMO'da komplek yapı artık neredeyse kullanıcılar tarafından reddedilir hale geldi. Her şey "armut piş ağzıma düş" şeklinde ilerliyor. Grind de grind denilen şey aynı şeyin tekrarlanmasından öte birşey değil ve bunun yapılmasının sebebi de oyuncuların bir an önce end-game'e ulaşmak istemesi. Mythic bu beklentiyi bu şekilde kurarak hata etti de deniliyor yazıda. Ama okuyana:) Dom'cum ben Matron ... Valilik zamanlarında yeterince beynini yemiştim Mono ile:) Burda olduğunu bilmiyordum vallahi..
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 okumadığım varsayımına nerden vardın bilmiyorum ama, yazının komik ve sacma olduğunu düşünüyorum. adam warhammer'ın sorunsuz olduğunu butun sorunun, oyuncuların nasıl parti kuracağını, nasıl rvr alanına ulaşıcağını veya nasıl senaryolara gireceğini bilmemesine bağlamış. şimdi eğer hiç oyunu oynamamış olsan bile sadece paticiğin warhammer bölümündeki topicleri karıştırsan oyundan bundan daha fazla ve daha ciddi sorunlar olduğunu cok rahat gorursun. bunu bır kenara bırakalım, sorunun sebebı olduğunu idda ettiği oyuncu becerıksizliğinin 3 maddesine bakalım. parti kurma, oyunda muhtemelen 5-6 lvl'ında ilk pq'una giriyorsun bazen o kadarda sürmüyor, muhtemelen girdiğin anda invite atılıyo veya altta help butonu cıkıp sana nasıl open partilere girebileceğini anlatıyor. Okuma yazma bilen herhangi bir oyuncunun bunu anlamayıp oyunda open partilerin nasıl calıştığını anlamaması cok söz konusu değil. Yanı sacma bir sebep. rvr alanları, oyunun "karmaşık" olarak tanımlanabilinecek kısmı. ama her şekilde oyunda m tuşunu basıp haritayı acmayı akıl edicek biri haritadaki feth edilmeyi bekleyen kırmızı/mavi noktalardan birine gitmeyi akıl ederse, veya biraz general chate bakıp "need help at hedehödö" yazını okuyup ne anlama geldiğini anlamaya calışırsa zaten rvr nin ne olduğunu, etrafı kırmızı alanlarda yapıldığını kale feth etme üstüne kurulduğunu anlayacaktır. Bunun anlaşılmadığını, oyuncuların bunu beceremediğini iddaa etmek, herkezi aptal sanmaktan başka birşey değildir. 3. sebep ise en komik olanı, yenı karakterı acıp ilk 2 questi aldığın anda zaten help sana nasıl senaryolara gireceğini söylüyor. Oyunda her yerde ve her zaman mapın yanındaki butona tıklatıp tier'ındaki senaryoya girebiliyorken, "oyuncular senaryolara bulamıyor!!!! lanet olsun WOW'a insanları rahata alıştırmışlar!!!" demek cok komik keza wow'da herhangi bir bg ye girmek için belli npclerle konusman gerekiyor. birde lair kısmı varki, zaten goz onunde bulunmaması düşüncesiyle tasarlanmış mekanlar için "neden goz onunde değil bunlar" demek manasız. keza herkez warbd ye girip nerde olduklarını öğrene bilir. karşındakiyle tartışırken, onun hiç birşeyi okumayan etmeyen butun işi senınle kavga etmek, veya konuyu baltalamak olan biri olduğunu düşünmeyip, konuşursan eminim daha guzel konular yelken acarız.
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Cuce said: Paul Barnett: Toplum bizi anlamıyorum. Değerimiz oyun battıktan sonra anlaşılacak. şu cümlenınde espri olduğunu acıklamam gerek olduğunu düşünüyordum tamki, gercektende varmış.
Caine Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 hayatta herseye bir açıklama yapmak lazım... bak üşenmedin iki satır yazdın... böylece açıklamış oldun... aynen devam
Caine Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 karşımdaki tembellik edip tüm anladığını iki satıra sığdırmaya çalışıp bir de bunu beceremezse okumadığını düşünmem normal değil de nedir?:)
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 ha acıklama yapılmazsa karşımızdakini saygısız, insanların fikirlerine görüşlerine önem vermeyen bütün derdi laf atmak olan biri olduğunumu kabul ediyoruz? güzelmiş. neyse uzatmanın alemi yok.
fuzulee Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Konu ile ilgili olarak Cuce'ye katilsam da (oyunu oynayacaksan biraz arastiracaksin arkadas) bu forumu okuduktan sonra warhammer hakkında hic oynamayan birinin bu oyunda ne kadar cok sikayet eden adam oldugunu dusunmesinden ve burdaki herkesin wow'dan baska bir oyun oynamadigindan baska bir sey dusunmeyeceginden eminim (cumle insallah dogru olmustur). Oyunu oynamadan önce daha önce hayatinda hic online oyun oynamamis birisi kesin olarak oyunun kitapcigini okur (orada yaziyordur buyuk ihtimal, ben az okudum cunku cogu seyi biliyordum ya da deneyerek ogrendim), daha once oyun oynamis insanlar da cok kafasiz degillerse biliyorlardir parti nasil acilir, invite nasil edilir, trade nedir, whisper(tell) nasil atilir vs gibi, sonucta ayni dunyada yasiyoruz. Ha soyle bisey var, kendi adima zaten oyunda senaryolar disinda (bir de open RvR'de ortada dan dun savasmak) cezbedici bir aktivite de yok zaten. (Sikayet eden adam ben oldum simdi ehueh.) Dungeon desen (Lair nedir bilmiyorum, aynı sey mi birisi soylerse sevinirim), champion tarzi adamlar var, tank disinda herhangi bir meslek savastigibda aninda mefta oluyor, kac healer olursa olsun, hayatimda gordugum en sacma ve sıkıcı sistem (wow'da da boyleymis) Keep savasi, zaten cok takiliyor ve karambol, boss'a bakiyorsun orada ama bir anda seni tek vurusta indirip olduruyor falan gibi olaylar var. PQ desen güzel bir olay ama bi artisi yok (en azindan chapter 15'e kadar gozlemim bu), cunku zaten dusen ekipmanlar, yaratiklari kestiklerinden dusen ekipmanlardan daha basarisiz. Herhalde ilerde degisiyodur ama su an icin gozlemim bu. Bir de bi sure sonra ayni sey 500 tane regular adam kes (veya kesip yanindakileri al) -> champlari kes -> heroyu kes Hammallik, 5 kisi ile yapinca ne exp ne de influence olarak artisi var, cok kisi oldukca loot alma ihtimalin az,arti dedigim gibi normalde dusen ekipmanlar daha iyi (hatta onu gectim senaryoda gelen ekipmanlar bile daha iyi) Neyse kendi gorusum tabi...
archeable Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 evet ben oynayamadım, acc'i onun için kapattım>:D<
Ractamainus Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 valla bence sorun biraz da oyuncularda gerçekten de.. ama bu war oyuncuları falan demek istemiyorum. günümüzde insanların mmo'lardan beklentileri genel olarak değişti sanırım. zamanında wow'dan sıkılmamın en büyük sebebi, yalnız kalmamdı. herkes grind peşinde.. iyi ok, burda sorun yok da.. wow tüm player'ları gelişmiş ai'ye sahip birer mob'a çevirmişti kanımca.. end game manyaklığı almış başını yürümüştü. ben de sıkılmıştım.. açıkçası war'un dinamikleri beni eğlendiriyor.. ama hala aynı sorun var.. insanlar mob gibi. pq için partiye giriyorsun mesela ama diyalog yok doğru düzgün. guild'e giriyorsun selam veriyorsun, yine diyalog yok. bir süre sonra farkettim ki single player gibi oynuyorum oyunu.. ben de konuşmaktan sıkılmışım, yazmıyorum resmen bir şey.. alışkanlıklar değişiyor. bu handikap war için daha kötü tabii.. misal wow zaten tam bir grind oyunu idi (en azından eskiden, şimdi bilemem). dolayısıyla oyunun vaad ettiğiyle çelişen bir durum yoktu oyun içi sosyallik açısından.. lakin war çok daha casual dinamiklere sahip. e benim beklentim de o.. lakin oyuncular genelde casual değil. bu da oyunun vaad ettikleriyle çelişiyor. casual oyuncuları sıkıyor. yazıyı okumadım. öyle çok mmo da oynamam.. war'un başka sorunları da olabilir. ama sorunlarından bir tanesi de bu bence.
arcane Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Böyle saçma bir yazı görmedim. Evet, WoW tarafından domine edilmiş MMO pazarının oyuncularında sorun var ancak bu yazıda söylenilen şeyler tamamen kel alaka. said: Scenarios are a noticeable improvement over WoW battlegrounds Değil. Ayrıca tek scenario'ya mahkumsunuz yani scenariolar diye birşey yok. said: RvR is a ton of fun when players are battling over keeps or objectives Değil. RvR denebilmesi için saldırdığınızda defans olması lazım. Bu nadiren oluyor. Double BO tag falan ebelemeç oynar gibi birşeyler yapıyorsunuz. Meydan savaşı çıktı diyelim, kelle başı 40 renown, lol. Valla ben daha bugün öğrendim /join komutunu. Bunu bilmiyorsak suç bizim değil Mythic'in. RvR lideri başka zone'da olduğu için de menüden giremiyordum. Hand-holding güzel birşey. Open end, exploration oyunları değil bunlar. Ayrıca WAR'ın oyuncuya yol gösterme adına sıkıntı yaşıyan bir oyun olduğunu düşünmüyorum. Sadece end game instancelara yönlendirmiyor, o konuda da okuma yazma bilen herkesin bilgisi vardır. said: Who would have guessed that the biggest problem facing WAR would not be content, bugs, or stability, but rather player motivation? Bu da yanlış. Oyunun en büyük sorunu content çünkü motivasyon content ile olur. PvP armorunu PvE'ye koyarsan, RvR bayrak kapmacaya, kale kapısı dövüp lord indirmeye dönerse tabii ki oyuncuyu motive edemezsin. WAR oyuncunun elinden tutmuyor o yüzden böyle oldu demek için at gözlüğü takmış olmak lazım. WAR'da item sistemi resmen ALPHA stage. WAR bas bas PvP diyor ama scenario dışında nadiren düzgün PvP dönüyor. Adamı elinden değil bacağına asılsan tutamazsın, WoW'a döner. Cuce said: tatlı su pvp cılerı beceremedı sıkıldı gıttı demek bıle cok daha manalı bır yaklaşım soruna Her ne kadar Sam'in o sözü Blizzard'ın maaşlı Paticik ajanları tarafından çekilse de işin temeli o. Herkes kendini çok şahane pvpci, tamamen pvp yaparak sıkılmayacağını sanan kişiler sanıyordu. Halbuki senelerce quest ve dungeon bazlı bir oyun oynadıklarını, battlegroundların, outdoor pvpnin playtimelarında ne kadar küçük bir dilime sahip olduğunu farketmediler. Bu WAR'da resmen yüzlerine vuruldu ve bu yüzden tatlı su pvpcileri. WAR'dan WoW'a dönen, PvEci olmayan oyuncuların çoğu bu stereotype'ın mensubu. Oyuncular WAR'ı çözemediden çok oyuncular kendilerini çözemediler diye birşey söz konusu. Kendini çözen adamlar daha t2'de WoW'a döndüler, hala WAR oynuyorlar veya hesap dondurup patch bekliyorlar. Bir de hala çözememiş, forumda birşey kanıtlamaya çalışan Blizzard ajanları var, "devam etmeyenler" topicine refresh atıp duruyorlar, ben demiştim demek için malzeme topluyorlar. Newsflash: bütün dediklerinizi WAR oynayanlar ve bırakanlar bir ay önce, WOTLK ile beşinci baharını yaşayanlardan önce söylediler zaten. Kanıtlanacak birşey kalmadı.
Cozy Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Bence de çok saçma bir yazı..Ya kardeşim oyuncunun alışkanlıklarıyla Warhammer online'ın sadece serpent's passage ve al gülüm ver gülüm keep siegelerden oluşan bi sıkıntı yumağı olmasının ne alakası var. WOW un dungeon taktikleri çok mu basit..o zaman herkes taktik iyileşene kadar bu kadarda wipe olunmaz ben bırakıyorum deseydi..bırakmadılar çünkü o wipelar oyuncuyu ödüllendirdi..
deadwoll Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Son bir kaç wall of text'i okumadım fakat günümüzde herşey çabuk tüketilebilir, eğer siz WoW'daki gibi sürekli yeni contentler vs. çıkartmıyorsanız, oyunu oyuncu dostu yapmıyorsanız, benim diablovar açgözlülük dediğim sistemi kullanmıyorsanız şu an dünyanın en baba oyununu da yapsanız WoW kadar tutmaz. WoW'un en büyük olayı oyuncuyu daha çok oynamak için kışkırtıyor olması, PvP'si süper değil belki ama arena sistemi, honor sistemi vs. insanları farma itmek ve saatlerini almak konusunda bir numara. Hatta biraz iddialı konuşalım eğer wotlk öncesi achievement olayı gelmeseydi WoW'a blizzard müşterilerinin bir kısmını kaybedecekti ve bu gidenler warhammer deneyeceklerdi. Mükemmel bir hamledir bence achievementlerin WotLK öncesi gelmesi ve oyunun en kısır döneminde insanları oyuna tekrar bağlaması. Warhammer oynamadım ben ama gördüğüm izlediğim kadarıyla RvR sistemi vs. her ne kadar eğlenceli görünse de aslında WoW'un BG sisteminden farklı değildi, ayrıca günümüzde grafikler bir çok oyuncuyu cezbeden bir unsurdur ve nedense bana warhammer'daki mekanlar boşlanmış gibi geliyordu, hatta warhammer olduğunu bilmesem map'i değiştirilmiş çakma uo serveri gibi çakma WoW serveri olduğunu düşünebilirdim. Gelelim yazıya, ilk paragrafta dediğim gibi günümüz toplumu çabuk tüketiyor, kimsenin saatlerce yeni sistemler araştırmaya vakti yok artık kimse vendor'u açmak için "vendor buy" yazmak falan istemez, ya da devasa bir mapte neredeydi bu Deceit diye saatlerce boş boş gezinmek. Bu nedenle tabii ki playerların gözüne neon ışıklarla sokmalısınız bazı şeyleri. Ben de warsong gulch'a SW keepte bir elfe tıklayarak girmek yerine Ashenvale sınırından girmek isterim ama SW'den Ashenvale'e gitmek yıllar sürer ve bayar. Bu nedenle gereklidir de. Eğer warhammer'da bunun tersi yapıldıysa oyun zaten baştan bu nedenle kaybetmiştir. Ama anladığım kadarıyla burda da WoW benzeri bir sistem var oyunda. Eh bütün yazı boyunca hep WoW benzeri sistem vs. dedim ve oyunun şu an için WoW'dan kötü olduğu da ortada. (MMORPG oynayan insanları bağlamak açısından) Ayrıca class ve race sistemi biraz sınırlı geldi bana oyunun, hatta hevesle beklememe rağmen başlamama nedenimdi. Özetle neden insanlar aynı şeyleri yapamasalar da benzeri ve daha zevkli buldukları şeyleri yapabildikleri yanında sağlam bir hikayeyle desteklenmiş instance ve raidlere girebildikleri, kolay oynayabildikleri bir oyun varken Warhammer oynasınlar ki? WoW şu anda rakipsiz hatta WotLK'la beraber TBC'nin kötü tadını da üzerinden attı ve bence mükemmel gidiyor. Warhammer'ın pek şansı yok bu yüzden şu anki durumuyla.
Ractamainus Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2008 deadwoll, mmo'lar ve wow'un başarısıyla ilgili saptamalarına katılıyorum. ama war hakkında söylediklerin pek doğru değil aslında.. muhtemelen oynasaydın sen de farkederdin. sonuçta mmo sadece in-game dinamiklerle yürüyen bir şey de değildir. pazarlamasından tutun, sitesindeki içeriğe kadar oyuncuyu yönlendirecek zilyon tane davranış var aslında. blizzard bu konuda çoook başarılı bir firma bence. tüm oyunları için geçerli bu. mythic'in ise çalışması lazım bu daha.. ingame dinamikler derseniz.. war'un yol alması lazım, kabul. ama wow'dan aşağı kalır yanı var mı? bence yok. tam olarak aynı yolda ilerlemiyorlar ama war'un yolu da kötü değil. ama bence yazarın kaçırdığı şey şu; "oyuncular yanlış yaptı" diye bir şey yoktur. sadece oyun değil, herhangi bir "iş" yaptığınızda oturup müşterinin sizi takdir etmesini beklemezsiniz. müşterinin "ilgisini" çekersiniz. war bunu tam olarak başaramadı. müşterinin uyum sağlaması diye bir şey yoktur. siz çıkar, müşteriyi analiz eder, ona göre ürünler piyasaya sürer ve müşteriye yeni alışkanlıklar kazandırırsınız. bunu yapamayınca da başarısız olan sizsinizdir, müşteri değil =) çünkü doğru adımlar atamamışsınızdır.. ha istisnai tek durum vardır; çağınızın çok ilerisinde bir iş çıkarıp, anlaşılamamak. war için de bu kadar iddialı olamayız sanırım ^^
superwiz Mesaj tarihi: Kasım 29, 2008 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2008 arkadaşlar ben bu insanları anlamıyorum zaten eskiden wow oyuncuları asosyalleştiriyordu diyolrlardı,gelen yeni pakette lich kingde dalaran şehri küçücük ve horde ally tıkış tıkış,forumlarda eminönüne benziyo muhabbetleri falan çıktı ,biraz biz oyuncularda da var tabii ama ben oyunu knight onlinedan gelmiş hiç wow oynamamış bir grup yüzünden bıraktım anladımki ko gibi wowun yanında super mario kalan bir oyunu oynıyan bizim milletimiz wowa ne gözle bakıyor haberlerde izledik ,bu yüzdende forumlar hariç oyunda wowda yani yabancı guilde girdim rahatladım yav:S dil yüzünden giremeyenerde az çok ing yaptıklarında kaçsınlar aradaki farkı görsünler,tam heroice giriyorum alttan mesaj:aga dm yaptırırmısın >tamam olm 1 saat sürmez gelcem>aga sende bunu yapıosan helal ossun>:S
Öne çıkan mesajlar