Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

zaman gazetesi: satanist!


Vingthor

Öne çıkan mesajlar

sg-1, bu topikte cidden mantık sınırlarını zorluyosun artık..tamam zaman sevme, cemaate nefret kus ama bu reklam basbaya güzel olmuş işte, "kocaman resim, ufacık mesaj, aslında anlamı farklı" gibi ucube komplo teorilerine gerek yok. iq seviyesi 60'ın altında olanlar bile anlar şu reklamı..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaman said:
Bu laik, ateist, agnostik, aczmendi müsveddelerinin de umurunda olmadı. Transa geçmiş vaziyette kafalarını sallamaya devam ettiler; tepindiler; kendilerine özgü ritüelleriyle satanizmden ödünç tapınmalar yaptılar. İçtiler, bağırdılar, gürültüyü bastıran gürültü cinsinden müzikleriyle İstanbul semalarından arşa yükselen çığlıkları, bedenleri parçalanan masum insanların feryatlarını bastırmaya çalıştılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sir said:
sg-1, bu topikte cidden mantık sınırlarını zorluyosun artık..tamam zaman sevme, cemaate nefret kus ama bu reklam basbaya güzel olmuş işte, "kocaman resim, ufacık mesaj, aslında anlamı farklı" gibi ucube komplo teorilerine gerek yok. iq seviyesi 60'ın altında olanlar bile anlar şu reklamı..


"iq seviyesi altmışın altında olanlar bile anlar" genellemesine nasıl vardın anlamadım. İddialı bir genelleme.

Aslında tam tersine, bu reklamda olumlu birşey bulmak imkansız, aramak saflık. Sen tepedeki ufacık yazıyı okuyup o yazıyla resmi birleştirip bir yorum yapabilecek kapasiteye sahip olabilirsin. Ama bu gazete, kiminin para bile ödemediği, 500 binden fazla ev ve dükkana gidiyor. Sence benim vatandaşım tepedeki ufacık "yaftalamadan düşünün"e mi dikkat edecek, yoksa uzun saçlı gencin alnında satanist yazan kabak gibi resme mi? Hatta belki yazıyı okumaya bile fırsatı olmadan sadece devasa resmi görüp sayfayı çeviriverecek.

Görsel algı her zaman okuma algısından daha etkilidir.


Eğer önyargılarla mücadele edilecekse, bunun yolu önyargıyı gözümüze sokmak, beynimize kazımak olmamalı. İnsan karşısındaki kişi hakkında önyargısını, ancak kişinin o önyargıya göre davranmadığını görürse sorgular. O uzun saçlı çocuğun sadaka verdiği bir resim veya türbanlı bir kızın bir pop vs konserinde çekilmiş resmi. Önyargı kırılacaksa önyargı sahibi olan şoka uğratılmalı, silkelenmeli, sorgulaması sağlanmalı.

Böyle yaftalı bir şekilde resim koymak önyargıyı kırmaz, aksine ters tepecek şekilde daha da körükleyebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca zaman yönetim kurulu olarak nasıl bir kafada bilmiyorum ama içinde etiketçi bir çok yazar barındırdığı aşikar. öte yandan bunu bir çok gazetedeki diğer yazar da yapıyor. sanırım köşe yazarı olmanın getirdiği birşey bu. Köşe yazılarında değil de sayfa haberlerinde olunca daha kötü oluyor ama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:

ama yok biz boş boş saldırıyoruz insanlara şucu bucu diyoruz.


sondaki resim benim degindigim noktayla tamamen alakasiz, ama sen cok yakindan alakalisin spark

diyorum ki; atilan mesajlari okumayan, sadece atana bakip cevap yazan bir guruh olustu patide, burada da ayni yaklasimin ornegini goruyoruz. 'zaman yapmis, demek ki bok atilacak' diye girisilmis olaya

ilk atilan mesajlara bak, kimse reklami sorgulamamis, hatta pek cok insan aha zaman uzun saclilara satanist diyor diye girismis

sen de kalkip benim soyledigimle zerre alakasi olmayan bir sekilde bana zaman boyle yapiyor diyorsun. yapiyor evet, ee?

zamani veya genel olarak yazarlarinin savundugu ideolojiyi -mumkun oldugu kadar uzaktan- gordugum kadariyla sevmiyorum, hemen her konuda tutumlarindan rahatsiz oluyorum, 'haber'cilik anlayislarini begenmiyorum, hatta acik olarak zamanin akillara zarar bir kagit ve murekkep israfi oldugunu dusunuyorum

ama
butun bunlar zamanin yazdigi herseye gozum kapali salyalar sacarak saldirmama neden degil

mesajimda ne zamanin cizgisini savundum, ne kalitesinden ya da tarafsizligindan dem vurdum; sadece dedim ki yapilana degil yapana, yazilana degil yazana bakiyorsunuz

bozuk saat bile gunde iki kez dogru, her yapilana gozleri kapatip dalmamak, saldirmadan once durup bir anlamaya calismak lazim

buradan hareketle, eger seninle herhangi bir konuda ayni fikirde olmayan biri varsa, illa ki her konuda tam zit goruste olmasi gerekmiyor, zamanin sadik okuyucusu olmasi da sart degil

konu neee, ben ne demisiiim, sen neredesin?

zaman da boyle yapiyormus. yapma ya, peheey, cok boktanmis o zaman reklam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sg-1 said:
Drigeolf said:
@sg-1

Tamam da adamların yobaz, liboş...vb şeyler de yazan reklamları var. Aynen bu formatta yazılmış, madem amaçları gizlice bilinçaltına mesaj vermek, neden yobazlı bir yaftalama yapsınlar ki?


Sence neden olabilir?


Samimi olarak bilmiyorum(gerçekten bir cinlik, hazırcevaplık yok), aklıma hiç bir sebep gelmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nefr said:

ama[/b] butun bunlar zamanin yazdigi herseye gozum kapali salyalar sacarak saldirmama neden degil


Malesef artık bu tarz söylemlerinin (zamanın yaptığı gibi) içinin çok boşaldığı bir dönemdeyiz. Depremin bir ayda unutulduğu, tren facialarını bir haftada unutulup hülya avşarın aşk hayatına dönüldüğü bir ülkedeyiz. Dolayısıyla böyle sadece müşteri yelpazesini genişletmek için öne sürülmüş fakat doğruluk içermeyen (doğruluk derken gerçekten öyle bir niyeti taşıdıklarına inanmadıkların) reklamlamların bir anlamı yok. Bana kalırsa zaman boş bir nokta bulmuş ve oraya saldırıyor, Sürekli isim takılarak, laf edilmekten sinirlenmiş insanları kendine çekmeye çalışıyor. Burdan en fazla gündemi takip ettiklerine çıkarabildim ama değiştiklerine hiç inanmadım.

Bu reklamlar gözü dönmüş fanatikleri uslandırmayacak onlar hala zıt görüştekilere salya saçmaya devam edecek. Eğer bir gazete gerçekten böyle bir ideolojide samimi ise böyle reklamlarla değil daha aktif bir eylemle bunu düzeltmeye çalışmalı (artık bilgilendirme amaçlı yazı dizisi mi olur şok edici anketler mi olur bilemem gazeteci değilim). Ama bu reklamlar kesinlikle yetersiz ve samimiyetsiz. Samimiyetsiz, kapitalizm kokan bu hareketlere karşı biz de en fazla dalga geçebiliyoruz. Ha ilerde daha ciddiye alınan bir pozisyonda olursam açıkça da eleştiririm o ayrı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Toplumdaki ayrılıklardan beslenenlerin (ki bunları haber ve köşe yazılarında sıkça görebiliyoruz, bu topikte de örnekleri var), bunları her fırsatta körükleyenlerin kalkıp da "birbirinize önyargılı yaklaşmayın, birbirinize sıfatlar takmayın" demesi ne kadar samimi olabilir? Birilerini satanist görenler olduğu kadar birilerini yobaz görenler de olmalı ki ortada sürekli kaşınabilecek, nemalanabilecek bir çatışma ortamı bulunsun.

%90'ı "yaftalanmış bir insanın resmi" olan bir reklamda "yaftalamadan düşünün" yazısı ancak şirin görünmeye çalışmaktır, kansas city shuffle'dır. Sizin gibi bu gazeteyi bilmeyen, okumamış olanlar da "aaa ne güzel reklam" diye atlar, aman diyim.

Sonuçta, diyeceğim odur ki, reklamın "görünen" amacı ne kadar müspet olsa da bunu anlatma yolu yanlış. Önyargıyla mücadele önyargıyı gözümüze sokarak yapılmaz, yapılmamalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eheh yetmedi bi de uzatıyosun, sözümona reklamın müthiş bi analizini yapıyosun..yani zaman okuyan çoğu insan bu reklama bakıp "oo evet, herkesi yaftalamalıyız" diye düşünücek diyosun. sen gerçekten vatandaşı epeyce beyin özürlü zannediyosun, başka bi açıklaması yok. ama, üzgünüm, yanlışsın, yanılmaktasın.

bi kere sadece "satanist" versiyonu yok bu reklamın. "liboş, yobaz, mandacı, vesaireci" gibi biçok türevi var. zaman dediğin gibi "çok gizli, etiketçi beyin yıkaması" gütseydi tek tip yapardı, "aha bu tipler satanistmiş" der geçerdi.

ideolojiyi falan geçtim artık, akıldan mantıktan da uzaklaşıyosun. mesaj çok açık, "yaftalamadan önce düşünün". yani karşınızdaki insanı iyice tartın, yaftalayıp bütün düşüncelerini bi kenara atmayın. reklamı samimi bulmazsın ayrı mesele, ama "aslında bu reklamla bile tam tersini yapmaya çalışıyolar" demek için ciddi bi akıl tutulması yaşamak lazım.

önyargı sende artık klinik dereceye gelmiş, yine de bu önyargıyı aşmanın yolu karşı tarafı anlamaya, öğrenmeye çalışmaktan geçer. bu da ona önşartsız, önkabulsüz, düşman gözüyle bakmadan yaklaşmayı, onu muhattap almayı ve söz hakkı vermeyi gerektirir. zamanın reklamı da diyor ki "yaftalamadan önce düşünün, karşınızdaki ne diyo bi bakın".?

ayriyeten "önyargılı yaklaşıyosunuz, bu yanlıştır" demek de önyargıyla savaşmanın bi yoludur. bunun tercümesi "gözünüze sokmaksa" evet, bu da yapılmalı çünkü inanılmaz saçma önyargılar mevcut memlekette, özellikle de medyada. ve tabii nefr'in de belirttiği gibi patide de mevcut bu.

herneyse, sonuçta bu reklamı bu derece açıklamak bile gereksizdi, çünkü allasan da pullasan da bu reklamın yapabileceği en son şey önyargıyı tetiklemektir.

bi başka nokta, zaman gazetesinde topikte örneği verilen kalitesiz yazarlar olduğu gibi, kesinlikle yaftalamaktan, hedef göstermekten, düşmanlığı körüklemekten çok uzak duran ve kaliteli yazarlar da mevcut. o yüzden zaman gazetesini de toptan çöpe atmak, kaale almamak ve ağızdan salyalar saçarak saldırmak, yine manasız bi önyargının tezahürüdür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim malımı bana anlatıyosun yani.
Eh tamam o zaman.
Ama yanlış öğrenmişsin.


"Zaman mı yapmış, hadi saldıralım" versiyonlarının "zaman mı yapmış, hadi destekleyelim" tarafına yerleşiyorsun ve ortaya "yok canım öyle yapmamışlardır"dan başka hiçbir mantıklı argüman sunamıyorsun.

Benim zaman gazetesi hakkında zerre kadar önyargım yok, ne olduğunu ezbere biliyorum zaten, ama sen benim klinik seviyede önyargılarım olduğu önyargısıyla olaya yaklaştığının farkında bile olamayacak kadar bir önyargıyla adamları desteklemeye girişiyorsun, esas klinik olan bu.

"Ooo evet herkesi yaftalamalıyız" anlamı çıkarttığımı nerede yazmışım, yine hayal dünyandasın. Görsel algı bilinçaltı ile ilgili birşeydir. Gördüğün bir resmin kopyası aklına girer yerleşir, yazılar zamanla silinir, geriye resim kalır. Gün gelir sebepsiz yere her uzun saçlıya satanist, her sakallıya yobaz gözüyle bakmaya başlarsın, halbuki hepsi beyninin kıvrımlarının içindedir. Bunu tetikleyen, onlarca haber ve köşe yazısına ek olarak, bir de bu resim olur belki. Görsel algı en güçlü algımızdır, bu da unutulmamalıdır.
Ayrıca vermek istediğin mesajın tam tersi bir resmi afiş edip mesajının altına koyarsan insanların yanlış anlamasına ortam hazırlamış olursun.

Reklamın varyasyonları ile ilgili görüşümü daha önce yazmıştım bi mesajımda zahmet edip okuyabilirsin.

Ve ayrıca
sg-1 said:

Sonuçta, diyeceğim odur ki, reklamın "görünen" amacı ne kadar müspet olsa da bunu anlatma yolu yanlış. Önyargıyla mücadele önyargıyı gözümüze sokarak yapılmaz, yapılmamalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok bunun desteklemekle hiçbi ilgisi yok, reklamın kendisinden bahsediyorum. bu reklamın, klinik vakalar dışında bu bahsettiğin "ters" etkiyi yaratmasının mümkünatı yok.

bak şimdi bilinçten bahsediceksen, insanların birbirine yafta yapıştırması reklamdaki gibi olmuyo esasen. etiket bi imge olarak kullanılmış, gerçek hayatta sen sadece o kavramı (liboş, satanist, vs) "düşünüyosun" ve birisine kafanda yakıştırıyosun, sonradan da adamın söyledikleri üzerinde düşünmene gerek kalmıyo, çünkü o zaten bir " " olmuş oluyo.

yani insan beyni birini etiketlerken ortada görsel bi süreç yok. dolayısıyla beynimizde yer edecek olan bu imge, olsa olsa insanlara fiziki/görsel etiketler yapıştırmanın saçmalığı, absürdlüğüyle ilgili olabilir. ve görsel olanının saçmalığından yola çıkarak, düşünsel olarak yaftalamanın da saçmalığına varabilir reklamı izleyen kişi. bu bağlamda, önyargının görünür kılınması ve "yüzümüze vurulması" da, bu saçmalığı idrak etmemize yardımcı olmaktadır gayet. ve okuduğunu anlama kabiliyeti olan herkes de bunu böyle anlayacaktır. ha sen zaman okuyan hiçkimse okuduğunu anlama kabiliyetine sahip değildir dersen, zaten tartışmamıza gerek yok.

"ben bunları ezbere bilirim" lafından zaten önyargının yanısıra bi omnipotence da fışkırmıyo değil. ne bileyim, sen de bana kemalizmi veya kemalistleri anlatma o zaman, çünkü ben de "onların arasında yetiştim". yine geçersiz, yine zayıf argümanlar bunlar. biraz bejan matur, ahmet selim falan oku, iyi gelir.

aynı reklamı hürriyet yapmış olsaydı, yine güzel reklam olmuş derdim. dediğim gibi samimi bulmak ayrı, elbette samimi bulmazdım, ama reklamın kendisi gayet başarılı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@sg-1

Tamam da adamlar neden "Gün gelir sebepsiz yere her uzun saçlıya satanist, her sakallıya yobaz gözüyle bakmaya başlarsın, halbuki hepsi beyninin kıvrımlarının içindedir." bunu istesinler ki?

Her uzun saçlıya satanist tamam da neden Zaman gazetesi kendilerinin yobaz olarak yaftalanmasını istesin ki? Kendilerine muazzam bir zarar vermiş olmazlar mı böyle yaparak?

İlk defa bu forumda duydum bunu bu arada, bütün konuştuklarım (ki faşizan derecede olanlar dahi) Zaman'ı hiç sevmem ama reklam güzel olmuş dediler. Ben de buna katılıyorum, reklam şahane olmuş ama samimi değil, hem kendin yaftalayacaksın hem yapma diyeceksin.

Gerçekten çıkartamıyorum sizin söylediğiniz anlamı, kusura bakmayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...