Rdoann Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Merhabalar, Open Betada lvl 15 ve RR11 olmuş bi player olarak ben de izlenimlerimi aktarmak istiyorum. Öncelikle open betada bulundugum guild Patiwar son derece sıcakkanlı bir insanlar topluluğu olmuş durumda.Bilenlerin bilmeyenlere yardım ettiği nezih bi ortam sözkonusu. Oyunun grafikleri ben betadayım dior hala tabi,antialiasing ve diger biçok grafik ögesi sonradan açılacakmıs o zmn grafiklerde baya bir degişim olucaktır.Gerci yapımcılar ilk olarak oyunu stabilin stabili yapmaya calısıolar ve bence cok iyi bir politika.Unutmayın ki bir çok oyundan wow'a akış "off acaip stabil oyunmus fps ucuomus " gibi reklamlarla olmuştur. Questlerden 1 dakka bile sıkılmadım.Quest yaparken pvp senaryosuna queueye giriorum questimi yaoarken pat girebilirsin infosu verıo.Çok acil işim mi war 1 dakka bekle soora hazırım diorum.Giriorum pataklıorum milleti bitio senaryo hoop aynı girerekenki quest zoneumdayim.Public quest olayı için başlarda millet surekli aynı pq yu yapmaktan bayar die dusunuordum.Ancak zoneler icinde baya baya fazla pq alanı war.Yani benim tier 2 zonelerinde hala yapmadıgım birsuru pq war hala.Pqların senaryoları ve hikayeleri hoş.Bazı senaryolar 4-5 stage e kdr uzanıor.Lootlar guzel ve loot alamadınız die uzulmuosunuz cunku pqya katilip mob keserken aldıgınız infulance pointler sayesinde baya saglam itemler de alabiliosnuz. Pvp oyunda bence baslangic icin gayet iyi ve dengeli.Bazı classların asiriligi war sorcerer ve bright wizard gibi.Bunlar ilerde dengelenir cok sorun olacagini sanmıorum.Rvr senaryoları guzel hic sıkılmadan arka arkaya baya senaryo yaptım.Millet genelde zerg usulu takıldıgı için su anda tactic namına bişey goremıoruz ama playerlerin birbirlerinini icinden gecememesi olayı sayesinde cok guzel defend tacticleri fln yapılabilecektir eminim.Ha bi de open beta bitmeden bi kere tavuk olma planları yapıorum :D Renown vendordan renown lvlinize uygun itemler aldıgınızda kendinizi asmıs hissedebiliosunuz baya saglam itemlr verıolar. Guild rank sistemi ve guild info barları everquest 2 den sonra oynadigim mmolar arasında en hoşuma giden oldu.Guild rank sistemi ve verilen guild rank rewardlar super.Diger guildlerle allience kurabiliorsunuz fln baya hoş duruo.Guild bayragini tasıyabilen 2 kişi secebiliosnuz bu bayragi grubunuzun etrafında yere dikebiliosnuz.Bayrak size bonuslar verebilio fln ve dusmanlar bayragınız calabiliolar yerdeyken bayrak.elinizdeyken bayrak olurseniz de bayrak yokoluyor.Bayragi kaybetme olayını yasarsanız bi bardak soguk su iciosnuz,2goldunuz gume gidior :D Tradeskiller eh işte kıvamında,talisman making enchanting le aynı wowda.sadece talismanı da siz yapıosnuz bir cok itemle ve gem gibi takıosnuz iteme.apocher.... da potion making.Alt skillerde scavenging,butchering,calcivation,salvaging.1 alt 1 asıl skill şansı verilmiş ki bence alt skill sayısı 2 olsa daha iyi olurmuş. Pek kısa olmadı ama genel olarak deginebilceklerim bunlar oyunda görüşmek üzere.
Cuce Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 playerlar sadece kendı tarafındakı oyuncuların ıcınden gecemıyor, düşmanın ıcındne gecebiliyorsun dolayısıyla etten duvar gıbı bırşey mümkün değil.
aquila Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 yhahauhau wotlk beta key geldi simdi, hem de bugun acci cancel ettim.
Chorap Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Cuce said: playerlar sadece kendı tarafındakı oyuncuların ıcınden gecemıyor, düşmanın ıcındne gecebiliyorsun dolayısıyla etten duvar gıbı bırşey mümkün değil. Benim bildiğim tam tersi. "Collision detection" sadece düşman oyunculara karşı uygulanıyor. Yani kendi realminin içinden geçebilirken karşı tarafın içinden geçemiyorsunuz. Hatta betada oynadığım süre içinde de bunu kendim de yaşadım. Hatta bu sayede tanklar pvpde diğer mmolara göre çok daha büyük bir önem kazanıyor. Tankları bir sıra olarak dizip arkasına ranged dps, vs. sıkça kullanılacak taktilerden biri olarak gözüküyor. Fakat önceden de dendiği gibi şu anda betada böyle taktiklerin uygulandığını pek göremiyoruz insanların tek başına veya küçük gruplarla senaryolara veya rvra girdikleri için. Rvr ın şu anda kimse için çok bir önemi yok beta olduğu için. İnsanlar sadece başkalarına karşı oynayabilmek için giriyor rvr a. Fakat oyun başladığında ve guildler kurulduğunda işin içine keep siegeler ve realm pride/city rank olayı giricek. O zaman işte insanlar oynadıkları senaryoyu veya yaptıkları rvr battlefield objectiveleri daha ciddiye alacak. Bende buraya yazmışken biraz kendi beta izlenimlerimi aktarayım. Bence oyun şu haliyle bile gayet zevkli ve stabil. Doğru arada serverlarda çökme, vs. oluyor ama beta olmasına rağmen lagsız ve büyük ölçüde pürüssüz bir oynanışa sahip. Bağzı insanlar "çok laglı", "serverlar hiç stabil değil", vs. gibi yorumlarda bulunmuş. Ben haziranın başından beri betadayım ve bu konuda çok az sorun yaşadım oyunda. Hazirandan beri de bu konudaki problemler görülebilir bir şekilde düzeltildi. PQ'lar bence gayet zevkli ve güzel bir artı. Saatlerce grup toplayıp birkaç drop almak uğruna bir dungeon yapıp eli boş dönmek kadar sinir bozucu bir olay yok. WAR'da dungeona vereceğiniz zamanın yarısını 1-2 PQya verip (grup toplama zahmeti de yok) hem loot, hem de influence (başka itemlar almanıza yarıyor npcden) kazanabilirsiniz. Ayrıca başka insanlarla aynı quest içersinde hem beraber çalışıp hem de ilk 5'e (pqdan pqya değişiyor)girmek için çabalamak da ayrı bir zevk. Rvr zonelar zaten battlefield objectiveler ile gayet zevkli hale getirilmiş. Dediğim gibi rvrda kazanmak serverlar resmi olarak açıldığında bir anlam kazanacak, o zaman rvr yapmak bir farklı zevkli olacaktır. Oyunda tek eleştirebileceğim şeyler professionlar ve dungeonlar. Professionlar biraz zayıf kalmış, başkı mmolardaki zevki vermiyor. Dungeonlar ise sayı olarak çok az. Aslında hep PvPyi daha çok sevmiş olsam da insan bir süre WAR oynadıktan sonra da bir dungeona girip orayı yaşamanın zevkini özlüyor. Her ne kadar PQlar bunu biraz azaltsa da bu eksik her zaman olacak gibi. Aslında duyduğuma ve okuduklarıma göre oyunda yer alan dungeonlar (3 büyükl ana şehirlerin dışında, diğerleri ise ana şehirlerin içinde) gayet güzel yapılmış. WoWdaki dungeonlarla karşılaştırılabilir mi orasını bilemem ama bunu duymak hoş. İlerde inşallah daha çok eklerler. Grafiklere ve diğer detaylara çok girmeye gerek yok. Herkesin dediği gibi şimdilik biraz eksik gözüküyor ama serverlar resmi olarak açılınca onların da düzeleceğine inanıyorum. Genel olarak oyunun betasında bile çok keyif aldım. Hatta açıkca söyleyebilirim ki şu ana kadar oynadığım en iyi betalardan biri. Devler WAR camiasını gerçekten dinliyor ve aldıkları yorumlara göre değişiklikler yapıyorlar (daha yeni chicken mechanic değiştirildi tepki üzerine). Şahsen WoWa veya başka bir MMO ya dönmektense bir süre boyunca oynayabileceğim bir oyun gibi gözüktü bana WAR. Uzun yazı için özür dilerim ama umarım bağzılarınız için faydalı olmuştur. Lütfen yazdıklarım arasında yanlışlar varsa düzeltin.
Bogachan Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Global cooldown çok kötü be insan hangi tusa bastıgını göremiyo tüm tuşlar yanıyo sürekli. Herşeyede konulmazki bu, büyülerde bile koymuşlar lam zaten büyü 2 saniye sen ona gc koysan ne olur koymasan ne olur :)
ebolamaxi Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Evet pativar cok yardımsever ınsanlarla dolu mesela ben bundan once sadece UO oynadıgım ıcın bırsey bılmıyorum mesela dun Valandir Cnkk Mortis fln party yaptık 1 saat bulamadım Party chatten kapıya dayandık fln dıyorlar ben bugday tarlalarında fln kosturuyorum NPc koylulerını kovalıyorum sonra balına buldum gerci sonra kafamıza kızgın yah doktuler mefta olduk ama cok zevklıydı. Bu arada party memberlarını bulamadıgımdan yazı yazınca takıp edebılıyorum o yuzdende Valandir e tesekkur ederım yoksa zor bulurdum. Birde yolda kostururken bır bakıyorsun bır kalabalık cıkıyor karsına Hero lar Champıon lar kesıyorsun sonra sıralamaya gırıp ıtem veya para kazanıyorsun....
Fly Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 collision detection düşman oyuncular için olacak deniyordu evet, ancak videolardan gördüğüm kadarıyla dost birikler için var. hatta işte efendim bilmemkaç tank adamın etrafını sarıp başkalarını geçirtmeyecek falan fıstık diyorlardı neden böyle ki peki ?
Absolut Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Daha gerçekci olsun diye. KArşında 10 tane düşmen varken sen hoydaa diyip arkadaki healera ulaşama diye.
odiflame Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Guild Wars ta bu özellik vardı, çok güzel body block yapılıyordu.healera rakip ulaşmasın diye.
Kevinromeo Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Dün gece CH3 PQ mekanındaki pvp süperdi :) en-WEM serverında... Gece 2 ye kadar orderı hapsettik :)
Gangren Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 İşte, healerlar veya ranged casterlar, Tanklerin arkasına geçtiğinde ve Tankler "Hold the Line" yaptıklarında (her tank için) 15% evasion alıyorsun, ranged dps'e (casterlar için değil tabiki) Melee sana ulaşamıyor çünkü Collision Detection var, Ranged DPS'e karşı 3 tane tank olsa önünde %45 evasion geliyor, Ranged Caster DPS'e karşı sorumlulukta senin üzerinde, Resist kasmak önemli.
Fly Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 kendi adamlarınız blokluyor (ve düşmanların içinden geçebiliyorlardı bazı videolarda, bug mı değil mi bilmiyorum) sizi, onu diyorum. normalde dediğiniz şekilde çalışması lazım.
Chorap Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Zaten benim anladığım collision detectionla hala oynuyor adamlar. Şimdiki hali (oyundan hatırladığım kadarıyla) RvR flagged isen hem düşman hem arkadaş için de collision detection açık oluyor. RvR'dan çıkıldığı taktirde collision detection kapanıyor ve herkes birbirinin içinden geçebiliyor. Şahsen oyun çıktığında bu sistemle dayalı olan taktikleri RvR'da denemek için sabırsızlanıyorum...
Gangren Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 RvR Flag ile alakası olmaması lazım Collision Detection'ın, çok saçma olur. 1 saniye önce içinden geçtiğin adamın, 1 saniye sonra niye geçemiyorsun yani, garip :p
draedan Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 “We obviously had a major bump when ‘Burning Crusade’ came out. When [Blizzard] released that expansion, they raised the expectations of the player; they put in some of what we call ‘water cooler quests,’ the things that you talk about around the watercooler. We looked at the amount of content they put in that and said we need more time if we want to add some of those things, if we want our own water cooler quests or more water cooler quests. So our choice was to delay the game and spend more time on it. It was a major bump.” – EA Mythic head and lead “Warhammer Online” designer Mark Jacobs, answering my question during a recent interview about what “bumps” the developers faced while making the game
Giovanni Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 oyun cok eglenceli grafikler de yeterli bence gayet yerinde olmus
saluki Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Gangren said: RvR Flag ile alakası olmaması lazım Collision Detection'ın, çok saçma olur. 1 saniye önce içinden geçtiğin adamın, 1 saniye sonra niye geçemiyorsun yani, garip :p Yok bence çok mantıklı. Mesela düşünün WoWdaki Auction House'u. collusion detection olsaydı millet kapıda sıra beklerdi. İtiş kakış olurdu. Zaten şehirlerde durmadan birileriyle çarpışmak da mantıksız. Ama PvP de CD olması ise çok güzel. Denildiği gibi sadece kendi tarafına değil, karşı tarafa da CD uygulanıyor. Black Orc'umla bakıyorum adamın enerjisi hızla azalıyor, hemen kaçmak isteyeceği tarafa geçiyorum, yolunu kapatıyorum. E kalıplıyım da vesselam >:D< Umarım olduğu gibi kalır CD.
Cuce Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 iyi diyosunuzda su anda dusmanın onunu kapatamıyorsunuz arkadaslar... sadece dostların. ayrıca bütrun classların buyukluğude aynı zaten.
saluki Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Cuce said: iyi diyosunuzda su anda dusmanın onunu kapatamıyorsunuz arkadaslar... sadece dostların. ayrıca bütrun classların buyukluğude aynı zaten. Cüce aynı oyunu mu oynuyoruz?
Ekmek Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Düşmanın önünü kapatabiliyorsun. Düne tier 2 de kaleyi alırken 3 tane tank kapıyı kapattı arkadan casterlar yardırıyordu.
Cuce Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 ben butun orderların ıcınden gecebiliyorum, bi detroların ıcıden gecemiyorum valla.
Gangren Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Bug'dır veya yorgun bir anına denk gelmiştir Cuce :p
Absolut Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Kendi tarafımın içinden geçemiyorum ama ilginç şekilde orderların bazılarından geçiyorum bazılarından geçemiyorum :P
Ekmek Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 11, 2008 Aslında direk CD yerine str si büyük olan diğerini iteklese daha güzel olurmuş bence =)
Öne çıkan mesajlar