MrMarvelous Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 Bi dakka! Burda BMW hakkında yanlış bilgiler konuşuluyor! 1.28i dediğin araç amerikan pazarında var bi tek ve burdaki 1.30i den hiç bir farkı yok. Sadece isimlendirmesi farklı. 330i yerine 328i denmesi gibi orda. O motorda da turbo yok. Ve 135i,335i vs. motorları 3.000cc çift turbolu. Aynı motorun 320 küsür bg lik versiyonu yeni 740i de görev alcak. Ayrıca turbo kullanımı her markada yaygınlaşacak. Motor hacmini küçültüp aynı gücü koruma olayı bu euro bilmemkaç emisyon değerlerini karşılayabilmek için farz oldu artık. BMW bu yüzden her modelinde down-sizing e gidiyor. Ferrari buna kolay kolay gitmez çünkü karşılanması gereken co2 emisyon değerlerine avrupa birliği "ortalama" olarak bakıyor. Yani bi markanın ürettiği tüm arabaların ortalama co2 salınım değeri belli bir limitin altında ise problem yok. Yani A modelinin emisyonu 50 dir, B modelininki 150 dir ortalaması 100 olduğu için marka yırtar bu işten. Ferrari de fiat grubunun olduğu için bir f430 un saldığı co2 nin ortalamasını diğer üretilen yüzlerce 1.3 multijet motorlu doblo kurtarıyor =)
paramecium Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 Selam, Ortalama emisyondan ziyade, bireysel emisyona bakılıyor diye biliyorum. Saygılar.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 paramecium said: Selam, Ortalama emisyondan ziyade, bireysel emisyona bakılıyor diye biliyorum. Saygılar. hayır ortalama, eminim. hatta bu yüzden markalar arası gruplaşma çok yaygınlaştı.
Namessar Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 MrMarvelous said: O motorda da turbo yok. aha! bir an cok uzulmustum. pis moderator bir de alevin ustune benzin dokmustu.
paramecium Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 Mesaj tarihi: Eylül 10, 2008 Selam, İşimiz bu güzelim :P Saygılar.
Öne çıkan mesajlar