Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hearts of Iron 3


Venator

Öne çıkan mesajlar

BonePART said:

abi ben oyunun fani felan deilim
eyvallah tamam torture cmap olmasin
ama abi chemical silah neden yok
ulan bi oyun cikiyo
admai kilicla kesiyorum baarsaklari akiyor
burda dugmeye bascam
335000 sivil oldu dicek
bu mu psiojimi bozcak


cunku 335000 sivil ve bir bisikletci ölüyor!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:

Tabi canım ilk 2 ay single oynayıp da herşeyin cıcığını çıkardıktan sonra olur bu iş. Ciddi 4 kişi gerekli, oyun bitene kaar her haftasonu bir akşamını öldürmeye hazır 4 yaşlı/genç arkadaşlar lazım. Ama işte ilgilenen varsa diye sordum :)
beni yazın kenara kesin oynarım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Manuelden:
said:
Runway Cratering - An attack upon an enemy Airbase
with the intent of destroying enemy Airwings on the
ground
and/or reducing the level of the Airbase.


Oyundan beklediğim son şey de gerçekleşmiş oldu, Barbarossa başlar başlamaz sovyet uçaklarını yerde yok etmek mümkün olucak :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

57%de kaldı off. Kötü olmuş eğer harita çirkinse, bayagı güzel görünüyordu screenshotlarda ama hadi bakalım. Çok karışık diyorlar oyun için, normal geldi zira yapılan oyun hayvanlar gibi resmen; ama çok da kastırıyormuş o kötü olmuş.


EU3'de de benzer sorun vardı, NA ile düzeltmişlerdi sanırım (bütün paradox oyunları gibi)yine bir expansion gerekicek oyunun adam olması için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Map boyut olarak güzel olmuş ama çok çirkin görünüyor yahu. Bu HQ sistemi oyunu o kadar çok değiştirmiş ki yani HoI3 değil de sanki başka bi oyun oynuyorum.

Division tasarlama olayı hoş olmuş. Teknoloji kısmını begendim, bayagı detaylı ve güzel. Hava görevlerinin verildiği interface çok güzel, gayet başarılı buldum.

AI çıldırmış olmalı, Almanya ile oynadım daha Eylül ortası olmadı İngiltere Kiel'e çıkarma yaptı :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hq olayı mü-kem-mel. almanya ile hands-off yaptım, paris'e doğru yürüyordum oyun bittiğinde, polonya'yı gerçekteki kadar hızlı olmasa da yoketti. :)

division tasarlama şa-ha-ne. teknoloji güzele benziyor fazla kurcalamadım henüz.

genel olarak diyebilirim ki işte yenilik böyle olur arkadaş. önceki oyunların çok ilerisine geçmiş görünen o ki. slider olayı otomatik olmasa bile need'e basıp ayarlanabiliyor şimdilik, otomatiği ilerde koyana kadar idare eder.

ha bir de açılışta ride of the valkyries'e dönmeyi nihayet akıl edebilmişler. yine de hoi 1'den music klasörünü kopyalarım heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok süper olmuş gibi duruyo
çok fazla kurcalayamadım ama çünkü bilgisayar kaldırmıyo ağır çalıştı oyun. teknoloji olayını güzel yapmışlar gibi. anladığım kadarıyla belirli alanlar var, onlar üzerine research yaptıkça o alanda gelişme oluyor. yani level sistemi gibi bişi yapmışlar tech kısmına galiba?
blitzkrieg 3 falan vardı böle. ama mapi çok parçalamışlar sağlam zaman ister bu oyun. yeni bilgisayar alana kadar uzak durucam :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Research güzel bayagı, aslında oyun mekanikleri de iyi. Ama 1939 senaryosunda almanyanın başlangıç teknolojileri çok rezalet. O kadar kötü ki, IC bile yapamıyorsunuz. Saldırılar arasındaki "dinlenme" dönemini belirleyen tech de 1918 seviyesinde haliyle bi divison saldırdı mı 150 saat (= nerdeyse bi hafta!) bekliyor, bu durumda da pek blitzkrieg olmuyo :) Yine de buna ragmen AI komutasına bırakmak fena değil; ama theater AI yerine army seviyesinde daha başarılı objective verebiliyorsunuz. Mesela, gidip de OKW'ye "hadi kocum varsova'ya gir" demek yerine, 4üncü ordu varsovanın kuzeyindeki suraları alsın, 10uncu ordu batısına gitsin diyince daha güzel oluyor. Sanırım oyunun kendisini army seviyesinde oynayacagım (bazıları AI, bazıları manuel olarak).

Theater komutaları altındaki askerlerin dagılımları da 39 senaryosunda çok kötü, alakasız divisonlar var corps seviyesi yerine direk theater'a baglı ya elle kontrol ediceksiniz ya da diger corpslara baglayacaksınız (öyle yaptım).

1936 senaryosunda orduyu vs. kendi elimizle kurunca daha saglıklı olur herhalde, panzer formasyonlarının nerde olduklarını bulmam; encirclement yapabilecekleri şekilde ayarlamam ve uygun yerlere atamam vs. bayagı uzun sürdü çünkü bayagı karısık ordular.

Oyunun en sevmediğim yönü, 1939 senaryosundaki bariz yanlışlıklar haricinde, haritası. Terrain map hiçbir işe yaramıyor tepelik ile düz alanın ayırt etmek mümkün değil. Bölge isimlerinin gözükmemesi ile ilgili bir bug var, çok rahatsız edici. Yine de, harita kısmı halledilebilir modlar ile.

Diplomasi çok kolay diyenler var, aslında haklılar da eger research yerine diplomasiye abanırsanız dünya devletleri karması yapabiliyorsunuz. Paradox forumlarında diplomasiye abanıp da sadece 4 ay içerisinde arjantin, ispanya gibi ülkeleri axis'e katanlar var :)

Bir de çok yavaş. Yani en yavaş ya da üstteki seviyede takılmıyor bende ama sonraki seviyelerde hissediliyor.

Savaş AI'ı güzel diyen de var, daha demo bitmeden ingiltereyi almanya ile işgal eden de var :) Bana gereksiz agresif geldi (fransya illa da siegfried line'a saldırıcam derken güneyini boş bırakınca, italyanın fransaya girip de ülkeyi ikiye ayırması gibi salak durumlar olabiliyor). Bir de denizleri korumak konusunda başarılı olmayabilir(39da ingiltere işgali nee) ama görücez. Onun dışında fena değil gibi duruyor.

Oyunun kendisinden ziyade bence modları ile esas parlayacak bu oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...