Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hearts of Iron 3


Venator

Öne çıkan mesajlar

Ya bence olayı 100% 200% olarak görmemek lazım. Aslında 100% demek "bütün subay pozisyonları doldu" demek değil bence. Orduda yeteri miktarda subay var ve bu yüzden penalty almıyor, ama daha fazla subay olabilir demek. 200% tam olarak üst limiti yani "bütün pozisyonlar dolu"yu belirtiyor. En azından ben öyle yorumluyorum. Ha gidip de 100%ü 50%, 200%üde 100% yapsalardı o zaman hiçkimse şikayet etmeyecekti :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok edecektik, çünkü %200 cap'e vurduğunda boşa gidecekti leadership harcaman sırf %100 etkinliğe sahip olabilmek için. hergün slider ile boğuşacaktık.

%100 herşey dolu anlamına gelmeli, %200 cap olmalı ki rezerv subayların olsun. non-commissioned officer gibi. bu ikisinin arasında alakasız ve gereksiz bonus olmamalı. neden böyle bonus eklemeye ihtiyaç duydular anlamadım. yapay zeka abd %34'teydi 41 savegame'ine baktığımda, ben bunları %200 ordularımla ezersem gene cılkı çıkar oyunun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyi de eski save'de tabii ki 34% olur. Baştan başlaman lazım.

Ayrıca 200%e çıkman zor aslında, hele savaş ilerledikçe. Tarihtekine yakın sayıda division basarsan mesela, ki Almanya için 300 falan civarında her divisionda 300 tane officer olsa 90bin officer ediyor. 200% 180bin demek. Savaşta şehit olan arkadaşları da bu rakama katarsak sanırım 200-250bin arası bir rakam gerekebilir. 30 bin officer ile başlıyorsun oyuna yani yaklaşık bi 200bin officer yapman lazım. 1941 sonunda bu rakama ulaşmayı hedeflersen o zaman yılda 40bin officer yani 5 yıl boyunca duraksamadan günde 136 officer yetiştirmen lazım.

Mümkün mü? Evet. Mantıklı mı? Hayır. Leadership'inin çoğunu bu işe ayırman gerekiyor, ki yukarıdaki 900 brigade'lik bir ordu için gereken HQlardaki korkunç officer rakamlarını işin içine katmadık bile :)

Ha bunun tek sorun olabileceği ülke de Almanya zaten, çünkü diğer ülkelerin aksine hem hayvan gibi leadership'i var hem de savaş başından itibaren officer basabiliyor. Sovyetlerin durumu komik zaten, İngiltere volunteer army sağolsun 39a kadar 1 tane officer yapmamalı zaten sonrasında o kadar yüksek rakamlara çıkması da zor (İngilterenin casusluktan diplomasiye ve bayagı geniş tech ihtiyaçları olduğu için leadershipini officer harcamaya basmak pek ideal değil).

Yani kıscası, zaten 200%e erişmek kolay değil. Her ne kadar kasarsan kas sliderlarla oynamanı gerektirecek kadar cok officer'ın olacagını sanmıyorum. Sadece biraz bonus alacaksın o kadar. Ha ben 120-150% arası tutmaya çalışacam bakalım nasıl gidecek.

Şu da dipnot olarak kalsın, savaştaki hiçbir orduda "yedek subay" konsepti pek kuvvetli olmamış. Amerikalılar subay eksikliğinden 90 divisionda kısıtlamışlar kendilerini, Almanların subay sayısı ihtiyacın ancak 70%sini falan karşılayabilmiş, Sovyetleri direk geçiyorum zaten. Yani bence 200%ü zaten en üst limit olarak görmek lazım. Eğer oraya gerçekten ulaşabiliyorsan da helal olsun ne diyim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok heyecanlıyım bu patch için. Hız sorunu tamamen çözülmüşse gerisi çok önemli değil. 36dan başlayıp 41'e gelene kadar hayatım eriyor. Bu arada, şu bilgisayarın sınırsız naval rangeine gelen kısıtlama oyunu daha tarihsel yaptı mı? Çünkü, tarihsel olaylar hakkında pek bir değişim göremedim, event tweakleri dışında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.1c mi oynuyorsun 1.2 mi?

Öte yandan, 1.2 ile çok ciddi bikaç bug daha gelmiş durumda. Theater/Army Group/Army hatta Corps AI'ı bile saldırırken çok çekingen. Herkesde farklı davranıyormuş galiba, bende herşeyi tek bir yere topluyıp duruyor öyle. E ne güzel diyeceksiniz de cephenin 90%ı açık kalıyor o zaman :)

Supply bugları hala yerine. Production AI'ının saçmalıkları devam ediyor, Amerikanıkisini düzeltmişler ama b sefer de İngiltere paso transport basıyor. Theater AI istekleri de bi acayip. Polonyanın işgali için theater DD, BB falan istedi. E oha ama, tamam halihazırda tam da BB yapıyordum ama napıcak AI o BBleri merak etmiyor da değilim.

Ayrıca, o hızlanma bi 1940 geldi mi öyle bir duruyor ki. Savaş sırasında yine idare edilebiliyor ama bazen hakkaten oynanmaz seviyeye geliyor.

Japonyanın durumu supply bug sağolsun çok kötü. Dayanamadım en sonunda müdahale ettim save game edit ile Manchukuo'yu tek bir province bıraktım gerisini japonlara verdim supply sorunu rahatladı. Bu sefer de AI tam ComChi'yi yenecekken herşeyi geri çekti Sovyet sınırına koydu. Gidip japonyayı açıp bağlı olduğu en üst HQyu silip herşeyi elle Çin theater'ına atamam gerekti. Sorunu düzeltti, Japon orduları yeniden çin sınırına yığıldılar. Bu manevra ile iyice şahlanan japonya şu anda ComChi'yi puppet etti ve NatChi'nin işinin bitmesine az kaldı.

Diplomasi bende gayet düzgün gidiyor. Güney Afrika ile Polonya sadece savaştan önce Allies'a katıldılar, savaş çıkınca da Kanada katıldı. Belçika ve İspanya ile flört ediyordu İngiltere ama yedirmedim :P Finlandiya yarı yolda, Macaristan ile İtalyayı axis'e rahatlıkla kattım. Oyunun başından beri adam gibi çalışan casusluk kısmında da AI biraz eksik gibi. 5-6 arası leadership ayırarak ABD, İngiltere, Fransa ve SSCB'deki casuslarımı hem 10 yaptım, hem counter-espionage ile bu ülkelerin casuslarının hepsini öldürdüm hem de Threat/National Unity operasyonları ile kaos yaratabildim. Yani öyle ki SSCB'nin national unitysi 72% seviyelerine geriledi (normalde 75-78% civarı olması lazım). Biraz daha kasarsam 65% altına inerse SSCB artık savaşta bile olsa en sağlam kanunları açamayacak hale geliyor ki anında çöker bir Barbarossa'da. Haa evet unuttum di mi. Koddaki bir bugdan dolayı da ne AI Almanya barbarossa yapıyor oyunlardan ne de sovyetler hazırlanıyor.

Tabi listede hala düzeltilmemiş hava durumu (denizlerde hep yağmur var, İskandinavya ve Almanyaya yağan yağmurlar gerçek hayatta yağsa su altında kalırlardı, Kuzey Afrika 40larda çok bereketliymiş onu da gördük ama mesela dünyanın geri kalanına çok az yağıyor ), düşürülemeyen ama bi koydu mu 3-5 IC birden götüren strat. bomberlar, stacking penalty sağolsun işe yaramayan hava kuvvetleri, yine hava durumu sağolsun işe yaramayan carrierlar kendi filosunu batıran BBler ve über u-boatlar, hiç-bir-işe yaramayan statik AAA, auto-trade yapmayan bir auto trade fonksionalitesi (hatta öyle ki kimse ticaret yapmıyor, japonyanın rare ve oil eksikliğinden daha 39da nefesi kokuyordu) vs vs vs...

Ama yine de 1.2 en azından daha oynanabilir. Ne kadar buglı oyunmuş be :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.1c yi hiç oynamadım
1.2 yükleyerek başladım
theater bende düzgün saldırdı polonyaya hiç dokunmadım blitz stance a ayarladım ve hiç sorun olmadı
1939 aralık ayına geldiğimde oyun aşırı yavaşladı kapatıp açınca yine hızlandı ama yeterli değil yinede

ic çok kolay basılıyor 1940 ta production a 400 e yakın ic ayırıyorum

auto trade bi ara düzgün çalışmadı rare material bitmişti ama dip bitmiş o yüzden yeni anlaşma yapamıyormuş..

hollanda belçika polonya savaştan önce ally oldu japonya macaristan ve italya çok kolay axis oldu savaştan önce fransa ve yugoslav ve yunan işgalinden sonra türkiyede axis e katıldı

denizlere hiç girmedim bol ic buldum transport basıyorum bittikçe

1941 de ss ic ye dikkat




edit: resim ekledim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ic yapılıyor eskiye nispeten çünkü işgal altındaki topraklardan sadece %15 alınıyordu, çok azdı. şimdi hepsi alınıyor her şekilde. bence böylesi daha iyi ama ai ic basmakta çekingen çok abd hariç. rusya bassa gene tonla adam yığabilir.

venator'un dedikleri genel olarak öyle ama hands-off 1937'ye kadar denedim uruguay ile, sonra açıp baktığımda bütün major'lar makul şeyler üretiyordu. sonradan saçmalıyor mu bilmiyorum gerçi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hmm, bütün occupation policyleri total exploitation yaparsan evet cok IC alırsın ama bu sefer sıfır manpower ve leadership alırsın işgal ettiğin yerlerden. Manpower olmadan da o kadar IC'nin değeri yok. Ama şey evet bir de 2 sene boyunca IC basarsan ucuza da gelebiliyor.

1.2 ile annex ettiğin yerlerden 50% IC artık 100% yerine o yüzden 1.1cde durum çok daha vahimdi :) IC basmamama ve her yerde collaboration government kullanmama rağmen, İspanya-Fransa-Danimarka'yı annex etmiş halimle 450 IC mi ne vardı, üstüne 43 manpower gibi abuk bir rakam alıyordum...

Ah ben de keşke UK adam gibi şeyler üretse :/ ABD ve SSCB şu ana kadar güzeller, en azından infantry/tank falan basıyorlar. Japonya'nın rare ve oil'i bitti, fuel de az bayağı.
Bu arada ben de tamamen AI kontrolü ile polonyayı bir ayda falan aldım, ama abukluklar süper. Panzerler bir yerden cepheyi deliyorlar, ilk hedeflerini alıyorlar ama sonra ikinci hedefleri için (ki 2 province ötede) bulundukları yeri beğenmeyip ilk önce geri çekiliyorlar (?!?) sonra cephenin başka bir yerine gidip başka bir açıdan tekrar saldırıyorlar. Bu sayede kazandıklarını neredeyse tamamen geri vermiş oluyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet manpower az ama sovyetlerle savaşana kadar bi problem olmadı

total exploitation da %75 ic alıosun sanırım
sovyetlerde yarım kadar ic var 41 de

birde polonya tamamen işgal altındayken teslim olmadı annex etmemiş oldum bi garip geldi hoi2 den sonra
hollanda ve belçikanın teslim olmamasını anlarımda polonyanın hiçbir toprak parçası kalmadı ve annex olmadı ama sovyetlere giden yarısı sovyetlere annex olmuş durumda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Onun nedeni polonya government in exile konumuna düşmüştür de o yüzden. Molotov-Ribbentrop'u seçtiysen de evet yarısı Sovyetlere gider o normal.

Manpower konusunda sıkışırsan Barbarossa'da çok zorlanabilirsin, bir de yeteri kadar division basamazsın ki? Sadece armor/mech bassan bile bir noktadan sonra IC'den çok manpower yine kısıtlayıcı olur. Uçak basmanın belirli sayılardan sonra pek manası yok. Donanma için en az 2-3 yıla ihtiyacın var (ya CV yada BB gideceksin, ikisi de çook uzun sürüyor). Belki bir ihtimal hayvanlar gibi u-boat ve strat. bomber basıp ingilizleri çökertmeyi deneyebilirsin. Ama o da kolay değil. Bana kalırsa 400 IC'den fazlası Almanya'ya gereksiz, zaten belirli alanlara yoğunlaşacağından practicallar ile iyice ucuzluyor birimler. Gerisi tamamen manpower/leadership (officer) gereksinimlerine bakıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

government in exile bundan kurtulmanın bi yolu yokmu
Molotov-Ribbentrop öyle olması gerektiğini biliorum ama demek istediğim bu hükümet benim için sürgündeyken sovyetler için de sürgünde olması gerekmiyomu onlar annex ederken ben edemiyorum
national unity %65 lere düşürdüm ama bi değişiklik olmadı polonyada

şuana kdr manpower hiç bitmedi adam basarken sorun çıkmadı hep total exploitation değildi işgal ettiğim yerler ama barbarossa ya zaten manpower dayanmıyordu :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya GIE en güzeli aslında. Annex edince manpowerdan 70%, leadershipden 80% kaybediyorsun. Ne güzel, GIE iken aç collaboration government'ı gelsin leadership manpower. IC çok gerekiyorsa da hemen total exploitation'a çevir ne olacak.

Edit: Sorunu cevaplamamışım. Bütün Allies faction'ını devirirsen GIE'nin yok olması lazım. Ya da faction lideri (İngiltere) de yeterli olabilir. Londra eline geçince (eğer geçerse) ne olacak bir görmek lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

animasyonla filan alakası yok, yapay zeka scriptleri modlanabilir lua dosyaları üzerinden çalışıyor ki dediklerine göre ağırmış eski sisteme kıyasla. ama modlanabilme avantajı var.

herşey stack penalty yiyor artık, kara, hava, deniz kuvvetleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...