Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bekleme anında motor kapama veya kapamama


Arkansis

Öne çıkan mesajlar

Daha önce açıldımı bilmiyorum
açılmış olabilir diye hatırlıyorum böylebirşeyler okumuştum ama nasıl aratacağımı bilemedim.

Genelde araç durduğu anda örnek vermek gerekirse arabadan birisi bakkala gider 20 saniye 30 saniye veya 3 5 dakika bakkalda kalır , bu durumda motor rolantide çalışırsamı daha çok benzin harcamış olurum ? yoksa bu 20 30 saniye veya 3 5 dakika içerisinde motoru kapamalımıyım.

Ne kadar zamana kadar ki bekleme sürelerinde motorun açık durumda rolantideyken yaktığı (benzinli boşta , otomatik park modunda) benzin miktarı motoru ilk ateşlerkenki(ilk ateşleme zamanında harcanan benzin miktarı yüksek olacağında kısa beklemelerde kapamayın deniyor) harcanan benzin miktarından avantajlı olur ?

İlk ateşlerken benzini emme durumu gerçekmi ? yoksa şehir efsanesimi ?

araçlara göre spesifik ise 2 aracında kısa motor özelliklerini vereyim
1.si Opel corsa , 1.1 mi 1.3 mü tam hatırlamıyorum , en ufak hacimli dizel modeli.

2. araç arazi aracı . 2.7 litre hacminde V6 190 beygir.

teşekkürler şimdiden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama, start stop ozelligi o. 1 serisinin 2007 makyajını yemiş olanların manuallerinde de var. 1.5 senedir var. (turkiyedekileri bilmiyorum, otomatik kullanıyorum ben kendim, benimkinde zaten kafadan yok)

otomatik için yapılamıyordu. simdi yeni bir sanzimanla (bkz: vodan otokritik) otomatiklere de yapılabiliyormus. ama maliyeti yuksek. o yüzden en azından bmw icin otomatik olan start stop destekleyen sanzımanı 5 serisinin altında sadece spor modellerde (m3 gibi) gorürüz herhalde.

bmw nin yeni dynamic efficiency e eklediği özellik geyigi o. 1 serisinde 1.5 sene önce denediler, simdi digerlerine yavastan ekliyorlar.

hatta frenden geri kazanılan enerjiyi de bir elektrik motoru tarafından ıvır zıvır islere kullanıldığı için mild-hybrid deniyor 1 serisine. 3 seriside sonunda gecmis demekki aynı sisteme.

marka imajı yüzünden bmw daha yukarı modellerde çekiniyordu bunları kullanmaktan. performans aracı imajını kaybetme korkusu. tamamen amerika pazarına yönelik bir cekince tahminimce.

bir de borusanın bize en eski motoru en yeni kasa ile veeeer ici de bos olsun donanım olmassssıııııın noluuuuuur biz bunlara 2 katına sokarız kıymetliiiiiims mottosu da tabi gelismeleri gec gormemize neden oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende 60 saniyeden fazla duracaksa motoru kapamak daha doğru diye biliyorum.

Ama ben 4-5dk dan fazla bekleyeceksek kapatırım motoru bi tek. Motoru aç kapa aç kapa marş motoruna falan gereksiz yükleniyormuşum gibime geliyor. Sanki rölantide çalışırken daha rahat motor.

Bi de yani klima falan açıkken bile küçük motorlarda 1 saatte 1lt bile yakıt tüketmiyor. Hadi 3.0 motorda da 1.5lt olsun.

1 saat boyunca rölantide durmayacağına göre, kapamakla falan uğraşmayın derim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Otomatik şanzımanlarda Start/Stop dönemi

Ünlü şanzıman üreticisi ZF, Viyana Motor Sempozyumu’nda Start/Stop sisteminin otomatik şanzıman ile bir arada kullanılmasına olanak sağlayan HIS sistemini tanıttı.

Start/Stop sistemi yakıt tüketimini düşürmeye yardımcı oluyor.

Sistem, sürücünün herhangi bir müdahalesi olmadan duran otomobilin motorunu otomatik olarak stop ediyor. Sürücü harekete geçmek istediğinde ise aynı sistem, hızlıca motoru tekrar çalıştırıyor.

BMW, ürün gamında bulunan bir çok modelde bu teknolojiyi kullanarak yakıt tüketimini düşürmeyi ve emisyon değerlerini azaltmayı başarabiliyor. Fakat bu noktada bazı kısıtlamalar sözkonusu. BMW Start/Stop sistemini sadece manuel şanzımana sahip 4 silindirli motorlarında müşterilerinin tercihine sunabiliyor. ZF firmasının yeni tanıttığı sistemle birlikte Start/Stop teknolojisi otomatik şanzımanlarda da kullanılabilecek.

http://www.otokritik.com/haber/133-Otomatik-sanzimanlarda-StartStop-donemi.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrMarvelous said:

Bi de yani klima falan açıkken bile küçük motorlarda 1 saatte 1lt bile yakıt tüketmiyor. Hadi 3.0 motorda da 1.5lt olsun.

Bölümde ders aralarında uykum falan gelirse, ben çalıştırıp otoparkta klima ile uyuyorum! Tüketim dediğin gibi çok düşük hatta yok denicek kadar az! Kapatma ile arasında ki farkı çok bilemem ama dolmuş gibi her 100 metrede durmuyorsanız. Yıl içinde motoru kapatmak ile kapatmamak arasında 4-5 litre oynamaz!
Birde turbo dizel araçlarda kapatmadan önce turbonun soğuması için rolantide bir sure çalıştırın diyorlar. Bu durumda arabanızda turbo varsa rölantide bırakmak daha iyi!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim servisten sorup öğrendiğim kadarıyla, turbonun ömrünü uzatmak için özellikle motoru yoracak kullanımlar sonrası biraz rölantide dinlendirip turbo basıncını düşürdükten sonra motoru durdurmak daha sağlıklı. Bunun zaten zamanında muhabbeti geçmişti, aynı şey konuşulmuştu.

Süre olaraksa yarım dakika fazlasıyla yeterli, otobanda falan çok abandıysan belki biraz daha bekleyebilirsin demişlerdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1700 dd civarında turbo açılıyorsa dizel araçta o halde aracı parkederkenki geçen 30 saniye buna dahil edilebilirmi ?

gerçi 30 saniye ne parkediyorsun diye sorarsanız , araç biraz büyük , park yerimiz dar , kafayı çıkarıp milim milim ilerlerken 30 saniye geçiyor, ama şanzıman boşta olmadığından birşey farkedermi ?

sonuçta parkederken araç devir yapmıyor otomatik araçların kendi kendine ivmelenmesi ile parkediyorsunuz aracı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...