Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Galatasaray'ın yeni sponsoru


Masquerade

Öne çıkan mesajlar

nileppezdel said:
Kapanacak o borçlar inanıyorum.


said:
Cola Turka İdman Raporu: 5 Ağustos 2008 Salı
05.08.2008 20:25

Galatasaray Profesyonel Futbol A Takımı, 2008 – 2009 sezonu hazırlık çalışmalarını Florya Metin Oktay Tesisleri’nde yaptığı çift antrenmanla sürdürdü. Teknik ekibimiz Michael Skibbe, Edwin Boekamp, Ümit


İdman raporuna bile sponsor almışız :D


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
Stad ismi için senelik 15milyon €. abow diyorum başka birşey demiyorum 10 senede 150 milyon.


ı-ıh

said:
Türk Telekom'dan G.Saray'a 70 milyon $

LEVENT TÜZEMEN


G.Saray, Telekom ile geniş bir sponsorluk anlaşmasına imza attı. Cimbom; 5 yıllık forma reklamından 20 milyon dolar, 10 yıllık stat isim hakkından ise 50 milyon dolar alacak..

Yeni yönetimiyle birlikte hem sportif hem de idari olarak büyük bir atağa kalkan Galatasaray, son bombasını Türk Telekom ile yaptığı anlaşmayla patlattı. Telekom, sarı-kırmızılı kulübün hem ana sponsoru oldu, hem de inşaatı süren yeni stadın isim hakkını aldı. Sarı-kırmızılı kulübe toplamda yaklaşık 70 milyon dolarlık bir gelir kapısı aralayan anlaşma, Cimbom'un banka borçlarından kurtulması anlamına da geliyor. Anlaşmaya göre; şimdiki ana sponsor Avea'nın sözleşmesinin sona erdiği 2009 - 2010 sezonundan itibaren Türk Telekom'un, Galatasaray'a yıllığı 4 milyon dolardan 5 yılda toplam 20 milyon dolarlık forma reklamı vereceği öğrenildi. Telekom, Seyrantepe'de yapımı süren sarıkırmızılı kulübün yeni stadının isim hakkını da satın alacak. Ali Sami Yen Spor Kompleksi içinde inşaa edilen yeni stadın adının, 10 yıllığına toplam 50 milyon dolara 'Türk Telekom Stadı' olacağı kulübe yakın kaynaklardan sızan haberler arasında.

İLK MAÇIN ARDINDAN 20 MİLYON $
Stat bitinceye kadar G.Saray'a yaklaşık 5 milyon dolar ödeneceği bildirilirken, yeni statta oynanacak ilk maçın bitiş düdüğüyle birlikte ise Cimbom'un kasasına yaklaşık 20 milyon dolar gireceği öne sürüldü. Kalan 25 milyon dolar ise 10 yılda eşit taksitlerle ödenecek.


http://www.sabah.com.tr/haber,DF110D5CCF3946A8BD7B98A7BD56CBC1.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İSİM HAKKINI SATIYOR
Hürriyet gazetesinden CEYHUN KUBURLU'nun haberi:

Galatasaray’ın 2009-2010 sezonunun ikinci yarısından itibaren maçlarını oynayacağı yeni stadyumu Aslantepe’nin isim hakkını Türk Telekom alıyor.

2020 yılına kadar yeni stadyumun ismi "Türk Telekom" olacak. Galatasaray bu anlaşma ile 10 yılda kasasına 40 milyon dolar koyacak. Ayrıca sözleşme bittikten sonra iki taraf 5 yıllık yeni bir anlaşma yapabilecek.

GALATASARAY'IN YENİ STADININ ADI 10 YIL BOYUNCA TÜRK TELEKOM STADI OLACAK...

GALATASARAY’ın dev projesi Seyrantepe’de çalışmalar devam ederken kulüp yönetimi de önemli bir anlaşmaya imza atıyor. Benzerlerine İngiltere, Almanya, ABD’de rastlanan ve kulüp gelirlerini önemli ölçüde artıran stadyum sponsorluğu İstanbul Seyrantepe projesiyle hayata geçiyor. Galatasaray’ın 2009-2010 sezonun ikinci yarısından itibaren maçlarını oynayacağı yeni stadyumu Aslantepe’nin isim hakkı Türk Telokom’a satılıyor. Galatasaray için önemli bir gelir kapısı olacak bu anlaşma gereği yeni stadyumun ismi de "Türk Telekom" olacak. Türk Telekom ile 10 yıllık bir anlaşmaya imza atacak olan Galatasaray bu süre içinde kasasına yaklaşık 40 milyon dolar koyacak.

Sözleşme uzayabilir

2000’li yılların başlarında Almanya, İngiltere ve ABD’de başlayan stadyum sponsorluğu Türkiye’de ilk kez Galatasaray ile hayata geçecek. Türk Telekom ve Galatasaray ile günlerce süren görüşmeler sonucunda netlik kazanan projeyle kulübün kasasına 10 yılda 40 milyon dolar koyması bekleniyor. Sözleşme gereği eğer iki taraf 10 yılın sonunda anlaşırsa 5 yıllık yeni bir anlaşma daha yapılabilecek. Bu anlaşma gereğince kulüp yıllık bazda aldığı parayı da artırabilecek.

Forma sponsoru da olacak

2010 yılından itibaren geçerli olması beklenen anlaşma sadece stadyum ismiyle de sınırlı kalmayacak. 2009-2010 sezonundan sonra Galatasaray’ın formalarında Türk Telekom firmasının reklamı olacak. Önümüzdeki sezon Avea ile anlaşması sona erecek Galatasaray 2009-2010 sezondan itibaren formaların göğüs reklamını Türk Telekom’a satıyor. Hem stadyum ismini hem de takımın göğüs reklamını satın alan Türk Telekom’un futbola yatırımlarının da devam etmesi bekleniyor.

Birçok sektörden ilgi

Galatasaray’ın Türkiye’de bir ilke imza atarak yaptığı anlaşma gereğince 52 bin kişilik yeni stadyumun adı "Türk Telekom Stadyumu" olacak. Özellikle İngiltere’nin Premier, Almanya’nın Bundesliga futbol liglerinde sıkça karşılaşılan stadyum sponsorluğu Amerika’da beyzbol ve basketbol dallarında kulüplere büyük gelir sağlıyor. Stadyum isimlerini satın alan firmalar, bankacılık, iletişim ve gıda sektörleri arasında faaliyet gösteriyor.

Yılda 75 milyon dolar gelir bekleniyor

GALATASARAY yönetimi daha önceden yeni stadyumun adını Aslantepe Stadyumu olarak planlamıştı. Yıllık 75 milyon dolarlık bir gelir bekleyen yönetim, yeni anlaşma ile hem stadyumun adını değiştirecek hem de kasasını dolduracak. Stadyumun en önemli gelir kalemi ise localar olacak. Toplam 150 locanın yapılması planlanan stadyumdan Galatasaray’ın kasasına sadece loca geliri olarak 15 milyon dolar koyması bekleniyor.

Stadyum ismi devralınırken nelere dikkat ediliyor

Daha önceden başka bir sponsor olup olmadığına bakılıyor.

Eğer yeni bir stadyumsa firma daha fazla ödeyebiliyor.

Stadyuma kulübün ismi de eklenirse fiyat düşüyor.

Takımın Avrupa ve ülkesindeki popülaritesine bakılıyor.

Spor dalı da fiyat konusunda önemli bir kriter oluyor.

Takımın performansı göz önünde bulunduruluyor.

En pahalı stadyum ismi Arsenal’de

BUGÜNE kadar futbol takımları arasında stadyum ismini en pahalıya satan kulüp İngiliz takımı Arsenal oldu. İngiliz Premier Ligi’nde mücadele eden Arsenal, Dubaili Emirates firmasıyla 15 yıllık bir anlaşmaya imza attı. Dubaili havayolu şirketi Emirates’in, İngiliz kulübüne 15 yılda yaklaşık 200 milyon dolar ödemesi bekleniyor. Arsenal’in Highbury’den taşınarak kapasitesi daha fazla olan 60 bin kişilik Emirates Stadyumu’na geçmesi Kuzey Londra ekibinin gelirlerini de artırdı. Geçen yıl kulübün gelirlerinde yüzde 46’lık artış kaydedildi.

Bayern Münih yılda 6 milyon Euro kazanıyor

ALMAN Bundesliga futbol liginde birçok kulübün stadyum isimleri firmalar tarafından satın alınıyor. Dünyaca ünlü Bayern Münih’in maçlarını oynadığı stadyum ismi de The Allianz Arena olarak değiştirildi. Allianz Grup tarafından 2005 yılında yapılan anlaşma gereği kulübe bu firma her yıl 6 milyon Euro ödüyor. Alman futbol takımlarından Frankfurt’un da stadyum ismi Commerzbank olarak değiştirildi. Yine Alman takımlarından Shalke 04’ün stadyum ismi Veltins Arena oldu. Firma kulübe bu anlaşma gereğince yılda 3 milyon Euro ödüyor.

New York Mets 400 milyon dolar kazanacak

STADYUM sponsorluğu Amerika’daki beyzbol takımları için en büyük gelir kalemi oluyor. Geçtiğimiz günlerde tarihin en büyük anlaşmalarından birine imza atan New York Mets stadyum sponsorluğundan tam 400 milyon dolar kazanacak. Stadyumun adını değiştirecek anlaşma Citigroup ile imzalandı. 20 yıllık bir anlaşmaya imza atan New York Mets kulübü bu sürede stadyumun adını Citi Field olarak değiştirecek. 2009 yılından itibaren geçerli olacak anlaşma gereğince New York Mets 20 yılda kasasına 400 milyon dolar para koyacak.

Dortmund 20 milyon Euro’ya sattı

ALMAN Bundesliga liginin güçlü takımlarından biri olan Borussia Dortmund’ta stadyum ismini satan kulüpler arasında bulunuyor. Birçok firma tarafından teklif götürülen ve 2005 yılında Signal firması ile anlaşan kulüp 5 yıllık bir sözleşme yaptı. Kulüp 2010 yılına kadar 20 milyon Euro alacak. Yapılan anlaşmalara göre stadyumun ismi ise Signal Iduna Park olarak değiştirildi. Kulübün anlaşma yapılmadan önceki yıllarda da stadyum ismini sponsor firmalara satıyordu.

40 mı 50 mi hangisi dogru
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bayern 6 alıyorsa senede biz 5 alabildiysek baya başarılı bir anlaşma yapmışız demektir. Ki 40 olsada bile çoğu alman takımından fazla bir para ediyor anlaşılan. Türkiye liginin değerinin bu liglerle karşılaştırılamayacağını düşününce başarılı bir iş yapmışlar.

Yiğit Şardan farkı his ediliyor bence.
Reklamcılıkdan gelmesi bu işle uğraşıyor olması gerçekden fark yaratıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...