Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sonax Fırsatını Kaçırmayın


Xærø

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Aracımda zift/katran yok, reçine de yok. Endüstriyel toz ve yüzey temizleme oldukça popülist bir terim zaten. Güzelce süngerle yıkadım mı o da tamamdır. Çizik gidermek için pasta zaten satılıyor yapı marketlerde, uyguladık arkadaşın Saab'a gayet iyi netice veriyor. Hare giderme zaten eski araçlarda sorun olan, onu da sonax pastam ile geçen cmts günü hallettim :D parlaklık da o işlem neticesinde geldi zaten. Koruma; neye karşı :P

Çok şişirmece işlemler yapıyorlar. Onlara para vereceğime kendim gidip malzeme alıp haftasonu uygularım daha iyi.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

220'den bir gıdım aşağı olmaz. Hangi Sonax senin aracını parlatması için 10 yılda mezun bir makina müh bulabilecek? 4-7'likler her yerde sebil. 10 dedin mi duracaksın :D

Zamanın yoksa eyvallah ama zamanı olp da otomobilden hoşlanıyorum diyen kişinin eline yağ ve kir bulaşmalı. Yoksa sözde bir sevgi olduğu düşüncesindeyim. Anlamak şart değil, merak edip kurcalamak, tornavida ile yumulmak lâzım. Ustayı arayıp 'abi silindir kapağını sökersem contayı değiştirmek zorunda mıyım?' diye sormayı gerektirir. Motor bölümüne bakıp 'vayy hava filitrem açıktaymış yahuu' diye intercooler'ı parmak ile dürtmek demek. İnternette 'peki koduğum hava filitresi nerede yahuu?' diye araştırmak demek. Otomobili yıkamak için yola çıkıp günün sonunda jantları söküp temizlemiş, çamurluk davlumbazlarını söküp içlerini bulaşık süngeri ile temizlemiş, motor bölümünü el girdiğinde temizlemiş olmak demek. Duygulandım, gidip camlarınmı sileyim...

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:
Selam,

220'den bir gıdım aşağı olmaz. Hangi Sonax senin aracını parlatması için 10 yılda mezun bir makina müh bulabilecek? 4-7'likler her yerde sebil. 10 dedin mi duracaksın :D

Zamanın yoksa eyvallah ama zamanı olp da otomobilden hoşlanıyorum diyen kişinin eline yağ ve kir bulaşmalı. Yoksa sözde bir sevgi olduğu düşüncesindeyim. Anlamak şart değil, merak edip kurcalamak, tornavida ile yumulmak lâzım. Ustayı arayıp 'abi silindir kapağını sökersem contayı değiştirmek zorunda mıyım?' diye sormayı gerektirir. Motor bölümüne bakıp 'vayy hava filitrem açıktaymış yahuu' diye intercooler'ı parmak ile dürtmek demek. İnternette 'peki koduğum hava filitresi nerede yahuu?' diye araştırmak demek. Otomobili yıkamak için yola çıkıp günün sonunda jantları söküp temizlemiş, çamurluk davlumbazlarını söküp içlerini bulaşık süngeri ile temizlemiş, motor bölümünü el girdiğinde temizlemiş olmak demek. Duygulandım, gidip camlarınmı sileyim...

Saygılar.



Aklıma rahmetli Cem Karaca'nın bir şarkısı geldi... Giy hadi tulumları Paracım, 80 liraya bağlarız. Ne o 220, ihaleyi yüksekten açtın, kuş mu konduracaksın?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Anlamak şart değil, merak edip kurcalamak, tornavida ile yumulmak lâzım.


eskiden renault 12 tx imiz vardı. hep açar kaputu izlerdim ne nasıl çalışıyor falan.

şimdiki arabada kaputu açınca beni böyle boydan boya bir motor koruma kapağı karşılıyor. sökmeye uğraşmak lazım. öyle olunca direk kapatıyorum kaputu. zaten kapağı kaldırmayı başarsam altındakinden gram anladığım yok.

hatta 5-6 ay önce lastik yağ değiştiren bir yerde eksilen yağı koydurayım dediğimde usta yağ çubuğu aramış bulamamış. nerde diye sordu. yokki yağ çubuğu bu arabada dedim, dumur oldu falan. ekledi bir şişe yağ, direk kaputu kapattı ve koşarak içeriye kaçtı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
aktiftablet said:
İşte benimkinde gaz teli yok. Kelebeğin orda ufak bir motor ve bikaç dişli ile açılıyo kelebek, yoksa açıcaktım.


Yine de hava girişinin olduğu bir boru/hortum parçası var. Onu sökebilirsin. Boruyu temizlersin. Step motor kullanmadıklarını düşünerekten yan taraftan müdahale ile açabilirsin kanatları da. Step falansa helal olsun der, saygı duyarım, sen de uzak dur.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Eğer araya dişli koyarsan ve yazılıma da 180° açılması için gereken zamanı tanımlarsan eğer, 10° açılım için X(sn) boyunca akım yollayarak kelebek hareketlendirebilir. Kutup değiştirerek de aç/kapa yapabilir. En son konumu da hafızasına aldırdın mı, gerisi kolay. Kelebeğin diğer tarafına encoder bağlayarak da 360/1000 hassasiyette konum okuyabilirsin istersen.

Step aslında daha mantıklı elbette ama maliyet denen canavar yüzünden her an herşey olabilir :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyide x saniye gönderdiğin gerilime güvenemezsin ki :) Zaten bu yüzden step motor diye bişey var. Piyasada 80 100 liraya bulunabiliyor. Otomobil üreticileri bunu çok daha makul fiyatlara alabilir. Bizim arabaların aşağı yukarı 7 8 bin dolar gibi maliyetleri vardır diye düşünürsek bana sorarsan lafı bile olmaz bi step motorun :)

Soru: Neden gaz teli yerine kablosuz iletişim ve motorlu sisteme geçildi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Gaz teliyle lineer kontrol yapılabiliyordu. Teli kaldırıp anlık duruma göre değişken oranlarda açılım yapabilme özelliği kazandırıldı araçlara. Ayrıca bazı uçuk motor sporu meraklıları telin gerilmesinin ortadan kalktığını, artık komutların daha hassas iletilebileceğini söylüyorlar.

Bence mâkul olan step, kendinden encoderlı zaten ama otomobil piyasasının işi belli olmaz :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...