Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

CR PowerBox


Xærø

Öne çıkan mesajlar

Aynen bende oyle dusunup biraz arastirdim.

Hadise turbo lu dizel motorlar icin ecu ya rail basincinin olandan daha dusuk gosterilmesi ile zengin karisimin artirilmasi.

Boyle olunca turbo yardimiyla yaklasik bi 10-15 beygir, ve 30-40nm tork kazaniliyor. bunun ustune turbo basinclariyla da oynaninca kazanc daha fazla oluyor haliyle.

Pompa arizalari baya bi yaygin powerbox kullanimi sonrasi. Zengin karisim yuzunden kurum atmasi ve koyu renkli egzost atimi da eksilerinden biri.

Rail basincini degistirdigi icin yol bilgisayarinda sensorlerde dusuk cikmasi mantigi bana dogru geldi.

Bazi uygulayanlarin savunmasida tork ve beygir arttigi icin aracin stok durumunda gittiginiz kadar giderken daha az bastiginiz icin arac daha ekonomik oluyor olmasiymis.

Bazilarida sensorlerin anlik okumalari bozuluyor yalniz kumulatif depo hesaplamalari dogru ve bunlar normale gore dusuk cikiyormus.

cr powerbox dan uzak durulmasi gerekiyormusmus, kalitelileri Dimsport(dimspord?) rapid, alpine, tune-it mismis.

Kalitelilerin fiyatlari ve uygulanmasi 350-400 euro yu buluyormus, cr powerbox un 150 ytl olmasi da biraz killandirmisti beni ztn.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
KHaRoN said:

Bazi uygulayanlarin savunmasida tork ve beygir arttigi icin aracin stok durumunda gittiginiz kadar giderken daha az bastiginiz icin arac daha ekonomik oluyor olmasiymis.


Yok artık. O söylediği ancak yüksek hızlarda olabilir. Neden? Motor o hava direncini yenebilmek için yırtınmak yerine biraz daha rahat çalışacaktır, bu da tüketimi etkiler. Ama tabi bunu yapmak için de motora normalden fazla yakıt sevk ettiğimizi düşünürsek, olay çok karmaşık bir hâl alıyor. Bence saçma bir sistem ama bazı araçalrda tuning için şart oluyor(muş).

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben soyleyenlerin yalancisiyim,

yakit tuketimi azaliyorsa bile uygulayanlarda bi neden sonuc iliskisi karisikligi var. Adamlar neden azaldigini aciklarken onceki mesajimda yazdigim 3 farkli yorumu getiriyorlar.

Bencede motor guclendigi icin daha az basinca tuketim azalir ilkokul teorilerinden ote degil.

Ama common rail dizellerin emme pompa yontemine gore daha az tuketmesi gibi pompa basinci artinca turbodan daha fazla faydalanip tuketimin dusmesi cok da mantiksiz degil. ama iste oda pompanin canini okuyormus.

powerbox ile kac km yaptin sorusuna kimse cevap vermiyor.
anca varsa yoksa kalkisim 10 sn nin altina dustu fln diyorlar(kulliyen yalandir)

sonuc itibariyle kaliteli olanlari uygulatmak la ustune biraz para koyup chip re map hadiselerini uygulatmak hem daha mantikli hemde birazcik pahali da olsa asagi yukari ayni seye denk geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...