Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

0 Km Araç Motor Açma


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
1.3 CDTİ motora sahip bir 0 araç aldık. 500 KM'yi geçti araç. Şimdi diyorum yavaştan motoru açmaya başlasam. Ne gibi şeyler tavsiye edersiniz. Kullanım yada daha başka şekilde önerilerinizi bekliyorum.
Mesaj tarihi:
Selam,

Motoru zorlamayacaksın. Belirli periyotlarda vites değiştirme devrini adım adım yükselteceksin. Güncel modellerde bu süreçin ne kadar olduğunu bilmiyorum ama 15k km falan telafuz ediliyordu. Motor açıldıkça tüketim değerin de düşecek.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Bu aralar sürekli olarak 2500 ve 3000 devirde vites değiştiriyorum. Ve genelde deviri 3000 üstüne çıkartmıyorum. Turboyu mümkün olduğunca zorlamamaya çalışıyorum.
Mesaj tarihi:
Normal kullan ya ne motor açması açsan ne olacak açılmasa kaç yapacak :) Parçalar eskiye kıyasla çok daha kusursuz üretilse de yinede mikron boyutundaki çapakların temizlenmesi parçaların birbirine uyması için gerekli olabilir. Bu konuda çeşitli söylemler var.

Her ihtimale karşı ilk 1000 km arabayı sıkıştırma derler. Oysa ki bana arabayı teslim alınca biraz gazla demişlerdi sanki :)
Mesaj tarihi:
Aynen rodaj oyle cok daha muhim degil artik.

Turbo dizel arac oldugu icin 3000 devir ustunu gormemeye calismak birde arac durduktan sonra hemen kontak kapamamak rodaj degilde, aracin ilk kilometreleri yapilmamasi gereken seylerden. Gerci yasli arabada da yapilmamali ikinci dedigim. Turboya buyuk zarar.

Birde arac combi heralde, hayirli olsun. Bi turlu caddy aldiramadik patinaj olarak. =P
Mesaj tarihi:
Evet o olay doğru. Kontağı kapatırsan Turbo yağlanmadan durur oysaki kontak açıkken turbonun durması daha doğru derler. Ben uygulamıyorum pek benden sonrakine kısmet turbo :p
Mesaj tarihi:
Turbonun durmasi zorlanmamis motorda(hayli devirli olarak kullanilmamissa) 20-30 saniye fln ancak alir. ben park ettikten sonra gozluktu, teypti, hede hodo toplarken arac hala calisiyor olur, inmeden kapatir cikarim, ancak 20 saniye fln olur iste.

Oyle aman turbo dursun diye dakkalarca beklemeye gerek yok yani,=P
Mesaj tarihi:
Dizelde turbo acilimi daha dusuk devirlerde oldugu icin dusuk devir bandinda turbo daha cok dondugu icin olabilir mi?

salliyorum tabi. bi an yazarken mantikli geldi o kadar. =P
Mesaj tarihi:
Selam,

Benzinli araçlarda da turbonun kendi halinde durmasını ve bu süre zarfında da yağlamanın devam etmesini sağlamak zorundasın. Bunu yazılı olarak söyleyen var mı dersen, yok :P Ben yaktıktan sonra özel servis söylemişti bana.

Eğer motor alıştırma yoksa, neden ilk yağ değişimi normalden erken yapılsın derler? O yağı bozan çapak ve metal tozu nereden gelir :D Eskiden rektifiye için aracı alırdın, ustaya götürürdün. Adam raspalama honlama falan yapıp tek tek el ile alıştırırdı parçaları. Artık CNC falan sayesinde çok daha düşük toleranslarda üretim yapılıyor ama yine de parçaların birbirine alışması için gerekli bir çalışma süresi var.

Motoru sıkıştırmak ise sürücünün insiyatifinde :)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
dizel arabalarda nasıldır bilmem ama 1.16 da kitapçıkta yazıodu kaç km ye kadar kaç devri geçmemenin iyi olabileceğini o bakımdan hala var sanırım bu rodaj devri
×
×
  • Yeni Oluştur...