Xærø Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 1.3 CDTİ motora sahip bir 0 araç aldık. 500 KM'yi geçti araç. Şimdi diyorum yavaştan motoru açmaya başlasam. Ne gibi şeyler tavsiye edersiniz. Kullanım yada daha başka şekilde önerilerinizi bekliyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quibble Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 yuksek devirde kullanma muhabbetimiydi bu motor acma ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Selam, Motor parçalarının birbirine alıştırılması, yüzeylerin uyumlu hale gelmesi için gerekli olan evre. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xærø Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Bu evrede ne gibi şeyler yapmak lazım peki? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Selam, Motoru zorlamayacaksın. Belirli periyotlarda vites değiştirme devrini adım adım yükselteceksin. Güncel modellerde bu süreçin ne kadar olduğunu bilmiyorum ama 15k km falan telafuz ediliyordu. Motor açıldıkça tüketim değerin de düşecek. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xærø Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Bu aralar sürekli olarak 2500 ve 3000 devirde vites değiştiriyorum. Ve genelde deviri 3000 üstüne çıkartmıyorum. Turboyu mümkün olduğunca zorlamamaya çalışıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Selam, Diesel için 3000rpm güzel bir rakam bence :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 ya para, bana bu motor açma olayı çok saçma geliyo? fabrikada zaten yapmıyolar mı bu işi bunlar? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Normal kullan ya ne motor açması açsan ne olacak açılmasa kaç yapacak :) Parçalar eskiye kıyasla çok daha kusursuz üretilse de yinede mikron boyutundaki çapakların temizlenmesi parçaların birbirine uyması için gerekli olabilir. Bu konuda çeşitli söylemler var. Her ihtimale karşı ilk 1000 km arabayı sıkıştırma derler. Oysa ki bana arabayı teslim alınca biraz gazla demişlerdi sanki :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Rodaj devri kapanalı çok oldu ya... Sen istediğin gibi kullan. Hiç birşey olmaz... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Aynen rodaj oyle cok daha muhim degil artik. Turbo dizel arac oldugu icin 3000 devir ustunu gormemeye calismak birde arac durduktan sonra hemen kontak kapamamak rodaj degilde, aracin ilk kilometreleri yapilmamasi gereken seylerden. Gerci yasli arabada da yapilmamali ikinci dedigim. Turboya buyuk zarar. Birde arac combi heralde, hayirli olsun. Bi turlu caddy aldiramadik patinaj olarak. =P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Evet o olay doğru. Kontağı kapatırsan Turbo yağlanmadan durur oysaki kontak açıkken turbonun durması daha doğru derler. Ben uygulamıyorum pek benden sonrakine kısmet turbo :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Turbonun durmasi zorlanmamis motorda(hayli devirli olarak kullanilmamissa) 20-30 saniye fln ancak alir. ben park ettikten sonra gozluktu, teypti, hede hodo toplarken arac hala calisiyor olur, inmeden kapatir cikarim, ancak 20 saniye fln olur iste. Oyle aman turbo dursun diye dakkalarca beklemeye gerek yok yani,=P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Dizelde turboya bişey olmasın diye rölantide tutup kapatın diyo onu bende duydum... ama bu olay benzinli turbo araçlarda neden yok? açıklasın biri :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Dizelde turbo acilimi daha dusuk devirlerde oldugu icin dusuk devir bandinda turbo daha cok dondugu icin olabilir mi? salliyorum tabi. bi an yazarken mantikli geldi o kadar. =P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2008 Yok abi dizel benzinli ne alaka turbo varsa böyle yapacaksın. 30 saniye beklemek yeterli tabiki dakikalarca beklemeye gerek yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Selam, Benzinli araçlarda da turbonun kendi halinde durmasını ve bu süre zarfında da yağlamanın devam etmesini sağlamak zorundasın. Bunu yazılı olarak söyleyen var mı dersen, yok :P Ben yaktıktan sonra özel servis söylemişti bana. Eğer motor alıştırma yoksa, neden ilk yağ değişimi normalden erken yapılsın derler? O yağı bozan çapak ve metal tozu nereden gelir :D Eskiden rektifiye için aracı alırdın, ustaya götürürdün. Adam raspalama honlama falan yapıp tek tek el ile alıştırırdı parçaları. Artık CNC falan sayesinde çok daha düşük toleranslarda üretim yapılıyor ama yine de parçaların birbirine alışması için gerekli bir çalışma süresi var. Motoru sıkıştırmak ise sürücünün insiyatifinde :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Benim yağı inatla değiştirmediler 30.000km oldu daha yeni değişecek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
CaNNi Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 sebep ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Selam, Yuhh diyorum... Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Öyle 30.000'de değişiyormuş Astra'ların yağı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Kim ne derse desin ilk 1000 km'den sonra motor yağını değiştiririm ben. Yağ motorun kanıdır, canıdır... Bozulu pislenmemesine ciddi önem göstermek gerekir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xærø Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2008 Valla bende bi 5000 KM'de değiştirmeyi düşünüyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tyrael Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2008 dizel arabalarda nasıldır bilmem ama 1.16 da kitapçıkta yazıodu kaç km ye kadar kaç devri geçmemenin iyi olabileceğini o bakımdan hala var sanırım bu rodaj devri Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar