Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Audi 3.0 "T"


paramecium

Öne çıkan mesajlar

para kusura bakma ama cidden audiden bi cacık olmaz :)

en güzel arabaları a5 q7 r8 ve tt

tt ye binmek için 3.2 sini almak lzm.malum arkadan itemiolar :)

a5 içinde aynısı geçerli. hadi gittim 2.0 a5 sipariş ettim.ki audi.com.tr de öle bi mtoor yok.sen var diosun ama :)araba arkadan itemio :).quatrolarda belli fiyatları.3.2 falan filan

q7 için bişi demem 10 numara araba

r8 ise fiyatı belli alcak adamlar belli :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:
Letsgetthesunshine said:
neden audi diye tutturdugunu anlıyorum simdi paramecium un =)


valla ben anlamıyorum :P


Ben volvo manyagı olarak ilk kez bir arabanın direksiyonuna oturdugumda güvende hissettim kendimi aynı volvodaki gibi ve araba dizel olmasına ve kasa bakımından agır olmasına rağmen cok seri geldi bana onun dısında iç dizaynı ve yolcu rahatlıgı falan da baya iyiydi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Volvo bende başarısız bulurum. Herşey güvenlik değil neticede...

Bir de volvoları satarken dedikleri "dünyadaki en az yaralanma/ölümlü kaza oranı volvoda var biliyor musunuz?"

hani bunu arabanın çok güvenli olduğunu vurgulamak için sölüyolar ama bu istatistiğin tek sebebi Mercedes VW falan 1000 tane araç satıyosa volvo 10 tane satıyor ondan :D trafikte az olunca kazası da az oluyo tabi =)

bi de volvo hadi kendini geliştirmeye çalışıyo sürekli yeni modeller yeni sistemler falan, Saab napıyo nası ayakta bugüne kadar çok merak ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir marka pinpon topu gibi el değiştirirse bir cacık olmaz, Volvo ne yapsın. Adamlar daha bir pazarlama satış stratejisi oturtamadan marka el değiştiriyor, hadii onu bozup yenisini yapıyorlar marka el değiştiriyor, hadii onu bozuyorlar yenisini yapıyorlar derken 2005teki bir ankette tüketicinin en çok kafasını karıştıran markalardan biri olmayı başarmış.

Paracım Audi de dandik bir marka, sırf o üzülmesin diye diğer Almanlar o kadar seviyesizleştiler ki aralarında yıldızı parladı. :D

Saab uçak yapıyor, makina yapıyor, arabaya ayıracak adam ve enerjileri yok gibi, takılıyorlar öyle.

Neticede marka dediğin Tatadır, ayıracak param olsa da kendime bir Tata Defender alsam, hoh hoh hooo...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla paramecium kızıyo ama BMW bugün helaya çıksa 5 tane Audi çıkarır. Audi Audi Audi Audi bi tane de işer Audi. :D

Geçenlerde alman bi otomobil dergisinde yeni küçük SUV larla ilgili BMW den bi yetkiliyle röportaj yapmışlar.

Sormuşlar Mercedes GLK çıkardı, Audi Q5 çıkarıyo, sizin X3 e yeni rakipler bunlar, korkuyor musunuz bu rakiplerden diye.

BMW ci şunu demiş "Valla Mercedesin marjinal tasarımı yüzünden korkuyoruz ama Audi yi kendimize rakip olarak bile görmüyoruz. Bir arabanın fiyatının premium olması aracın da premium olduğunu göstermez" .

Audi son 10 sene içerisinde çok büyük atağa kalktı VW sayesinde. Ama ondan önce Opel gibi hatta ondan kalitesiz bi markaydı Almanya'da.

Bugün Audi'nin övündüğü 2 şey var : 1. si Quattro sistemleri, 2. si de Le Mans zaferleri.

Bugün BMW deki x-drive sistemi pek çok testte quattro nun eline veriyor.

Le Mans ta da eski başarılarını yakalayamıyorlar.

A4 ü yenilediler baştan aşşağı satışları düştü adamların "Audi A4 en çok satan modelimiz insanlar yeni modele alışamadı" falan diye avunuyorlar ...

Uzun lafın kısası Audi nası parladıysa öyle sönecek bence..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zor söner, porsche ele geçirmeye uğraşıyo VW grubu bi kere. Hatta başardılar neredeyse, hatırı sayılır bi payları var VW'den. Prosche'nin başındaki adamlar da piyasada işini en iyi bilenlerden. VW grubu uçururlar bence, hele Audi gibi seri ve yığın üretim yapan premium bi marka da varken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyide Volkswagen i ve bünyesindeki markaları (audi seat skoda vs.) şahlandıran yönetim zaten Porsche cilerdi ki =) İlla Vw e sahip olmaları gerekmiyor yani. Bi önceki VW CEO su Ferdinand Piech ti ki kendisi Ferdinand Porsche nin torunu. Porsche nin en büyük hissedarlarından biri.

Şu an porsche o kadar karlı hale geldi ki elinde biriken kaynaklar VW i satın almaya yetecek düzeyde. Hisselerini %51 e çıkarmaya çalışıyolar ama çıkaramasalarda yönetimde büyük söz sahibiler...

ona rağmen Audi nin geleceği pek yok bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Markanın geçmişine bakmak gerekli, geçmişte ne yaptığına göre gelecekte ne yapabileceğini tasavvur edebiliriz.

İlk %100 galvaniz kaplama seri üretim aracı yaptılar. Daha sonra da Porsche 1978'de bunu takip etti.

1994 yılında ilk alüminyum gövde aracı üretti. Alüminyum işlemek için kendisi yeni teknoloji üretti.

1970 yılında quattro adını verdikleri kendi 4WD sistemlerini geliştirdiler.

1980 yılında ralli için geliştirdiği 2.1/2.2 literelik 5 silindirli motoruyla birçok başarı aldı.

1990 yılından itibaren ise çıtayı yükselterek Mercedes ve BMW'i rakip aldı kendisine.

FSI ve TFSI motorlar ortada. Turbo uygulamalı ilk FSI motoru yaptılar.

LED aydınlatmalı far grubunu ilk seri kullanan marka oldu.

Motor sporları
said:
Audi has competed in numerous forms of motorsports. Audi's rich tradition in motorsport began with their former company Auto Union in the 1930s. In the 1990s, Audi dominated the Touring and Super Touring categories of motor racing after success in circuit racing in North America.

Rallying
Audi Sport Quattro S1
Audi Sport Quattro S1

In 1980, Audi released the Quattro, a four-wheel drive turbocharged car that went on to win rallies and races worldwide. It is considered one of the most significant rally cars of all time because it was one of the first to take advantage of the then-recently changed rules which allowed the use of four-wheel drive in competition racing. Many critics doubted the viability of four-wheel drive racers, thinking them to be too heavy and complex, yet the Quattro was to become a successful car. Leading its first rally it went off the road, however the rally world had been served notice 4WD was the future. It won competition after competition for the next two years.

In 1984, Audi launched the short-wheelbase Sport Quattro car which dominated races in Monte Carlo and Sweden, with Audi taking all podium finishes, but succumbed to problems further into World Rally Championship contention. After another season mired in mediocre finishes, Walter Röhrl finished the season in his Sport Quattro S1, and helped place Audi second in the manufacturer's points. Audi also received rally honors in the Hong Kong to Beijing rally in that same year. Michèle Mouton, the first female WRC driver to win a round of the World Rally Championship and a driver for Audi, took the Sport Quattro S1, now simply called the "S1", and raced in the Pikes Peak International Hill Climb. The climb race pits a driver and car to drive up a 4,302 meter high mountain in Colorado and in 1985, Michèle Mouton set a new record of 11:25.39, and being the first woman to set a Pikes Peak record. In 1986, Audi formally left international rally racing following an accident in Portugal involving driver Joaquim Santos in his Ford RS200. Santos swerved to avoid hitting spectators in the road, and left the track into the crowd of spectators on the side, killing three and injuring 30. Bobby Unser used an Audi in that same year to claim a new record for the Pikes Peak Hill Climb at 11:09.22.

Motorsports in the USA

In 1987, Walter Röhrl claimed the title for Audi setting a new Pikes Peak International Hill Climb record of 10:47.85 in his Audi S1 which he retired from the WRC two years earlier. The Audi S1 employed Audi's time-tested 5-cylinder turbo charged engine and generated over 600 hp (447 kW). The engine was mated to a 6-speed gearbox and ran on Audi's famous all-wheel drive system. All of Audi's top drivers drove this beast, Hannu Mikkola, Stig Blomqvist, Walter Röhrl and the female driver, Michèle Mouton. The Audi S1 enjoys a 0-60 mph (0-100 km/h) time of 2.3 s. This Audi S1 started the S-series of cars for Audi which now represents an increased level of sports options and quality in the Audi line-up.

As Audi moved away from rallying and into circuit racing, they chose to move first into America with the Trans-Am in 1988.

In 1989, Audi moved to IMSA GTO with the Audi 90, however as they avoided the two major endurance events (Daytona and Sebring) despite winning on a regular basis, they would lose out on the title.

Touring cars

In 1990, having completed their objective to market cars in the United States, Audi returned to Europe, turning first to the Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM) series with the Audi V8, then in 1993, being unwilling to build cars for the new formula, they turned their attention to the fast growing Supertouring series, which took place nationally, first in the French Supertourisme and Italian Superturismo. In the following year, Audi would switched to the German Super Tourenwagen (known as STW) and then to British Touring Car Championship (BTCC) the year after that.

The Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), having difficulty regulating the quattro four wheel drive system, and the impact it had on the competitors, would eventually ban all four wheel drive cars from competing in 1998, by then Audi switched all their works efforts to sports car racing.

By 2000, Audi would still compete in the US with their RS4 for the SCCA Speed World GT Challenge, through dealer/team Champion Racing competing against Corvettes, Vipers, and smaller BMWs (where it is one of the few series to permit 4WD cars). In 2003, Champion Racing entered an RS6. Once again, the quattro four wheel drive was superior and Champion Audi won the championship. They returned in 2004 to defend their title but a newcomer, Cadillac with the new Omega Chassis CTS-V, gave them a run for their money. After four victories in a row, the Audis were sanctioned with several negative changes that deeply affected the car's performance. Namely, added ballasts and Champion Audi deciding to go with different tires and backing off the turbos boost pressure.

In 2004, after years of competing with the TT-R in the revitalized DTM series, with privateer team Abt Racing/Christian Abt taking the 2002 title with Laurent Aïello, Audi returned as a full factory effort to touring car racing by entering two factory supported Joest Racing Audi A4s.

Sports Car racing
Audi R10 TDI
Audi R10 TDI

Beginning in 1999, Audi built the Audi R8R (open-top prototype) and the Audi R8C (GT-Prototype) to compete in sports car racing, including the Le Mans Prototype LMP900 class at the 24 Hours of Le Mans. For the 2000 season, Audi focussed mainly on the new Audi R8, due to favorable rules for open-top prototypes. The factory-supported Joest Racing team won at Le Mans three times in a row with the Audi R8 (2000-2002), as well as winning every race in the American Le Mans Series in its first year. Audi also sold the car to customer teams such as Champion Racing.

In 2003, two Bentley Speed 8s, with engines designed by Audi, and driven by Joest drivers loaned to the fellow Volkswagen Group company, competed in the GTP class, and finished the race in the top two positions, while the Champion Racing R8 finished third overall and first in the LMP900 class. Audi returned to the winner's circle at the 2004 race, with the top three finishers all driving R8s: Audi Sport Japan Team Goh finished first, Audi Sport UK Veloqx second, and Champion Racing third.

At the 2005 24 Hours of Le Mans, Champion Racing entered two R8s along with an R8 from the Audi PlayStation Team Oreca. The R8s (which were built to old LMP900 regulations) received a narrower air inlet restrictor, reducing power, and an additional 50 kg (110 lb) of weight compared to the newer LMP1 chassis. On average, the R8s were about 2-3 seconds off pace compared to the Pescarolo-Judd. But with a team of excellent drivers and experience, both Champion R8s were able to take first and third while the ORECA team took fourth. The Champion team was also the first American team to win Le Mans since the Gulf Ford GT's in 1967. This also ends the long era of the R8; however, its replacement for 2006, called the Audi R10 TDI, was unveiled on 13 December 2005.

The R10 TDI employs many new features, including a twin-turbocharged diesel engine. Its first race was the 2006 12 Hours of Sebring as a race-test for the 2006 24 Hours of Le Mans, which it later went on to win. Audi has been on the forefront of motorsports, claiming a historic win in the first ever diesel sports car at 12 Hours of Sebring. Audi has achieved the title as the most dominant motor sport power since the start of the 21st century, continuing its long and storied motor sport heritage. As well as winning the 24 Hours of Le Mans in 2006 making history, the R10 TDI has also shown its capabilities by beating the Peugeot 908 HDi FAP in 2007, and narrowly beating it again in 2008.


Finansal raporlar 2007 için
http://www.audi.com/etc/medialib/cms4imp/audi2/company/financial_information/pdf_0803.Par.0075.File.pdf
http://www.audi.com/etc/medialib/cms4imp/audi2/company/financial_information/pdf_0803.Par.0012.File.pdf

Bekleyip göreceğiz, zaman bize ne gösterecek.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mercedes'e bakalım:

1978 de ABS'yi

1986 da Traction Control'ü

1980 de Airbag'leri

1981'de de aktif gergili emniyet kemerlerini mercedes geliştirdi ve ilk o kullandı...

Bugünkü arabalarda daha yeni yeni standart olan ve hayati önem taşıyan pek çok şey mercedesin eseridir.

BMW'ye bakalım:

Car Engine of the Year Awards her şey açıklıyor zaten. Eskiden en az 1 motorları bu ödüle laik görülürdü, son bi kaç senedir 10 klasman varsa 7-8 ini BMW motorları kazanıyor.

50:50 ağırlık dağılımı ile aracın stabilitesini en üst seviyeye getirmekte bir BMW başarısı. Bugün hiç bir seri üretim otomobil markası BMW gibi her modelinde 50:50 ağırlık dağılımını sağlayamıyor.

IDrive da BMW tarafından bulunan sonra diğer markalar tarafından hunharca taklit edilen bir icat.



Falan filan... Sidik yarıştırmak için yazmıyorum bu postu ama anlatmak istediğim şey Audi'nin yaptığı yenilikler var evet ancak karşısındaki markalar da otomotiv sektörünü şekillendirecek boyutlarda yenilikler yapmış ve yapıyor.

Bugün alüminyum şasi olmazsa da olur, ama en kötü araba da bile Mercedesin icadı ABS var...


Son zamanlarda Audi'nin yaptığı en büyük ve başarılı yenilik led gündüz farları olayıdır. Ben beğenmemiş olsam bile bu fikri BMW hatta Maserati bile bugün taklit ediyor. Demekki genel olarak tüketicilerin hoşuna gitti..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Jeremy Clarkson'dan alıntıdır...

"Bugün kullandığınız orta sınıf araçlardaki aksesuar ve donanımların hepsi 10 yıl önce bir Mercedes S serisinde standart olarak vardı. 10 yıl sonra kullandığınız araçlarda neler olacağını görmek için nereye bakmalıyız? Tabii ki yeni S serisine".

Quattroyu buldum diye kasım kasım kasılsın Audi daha. Peeh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...