Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Turbo-Dizel otomobil üretilmemeliydi...


MrMarvelous

Öne çıkan mesajlar

Bugün trafikte giderken böyle bi fikre kapıdım.

Turbo dizel uygulamasının gelişmesi ile dizel araç kullanımı ciddi ciddi arttı. Eskiden almanyada gelen alamancılarda anca görürdük dizel mercedes, şimdi trafikteki 10 arabanın en az 5 i dizel.

Küçük hacimli dizel motorlu arabalarda makul fiyata satıldığından alıcı da kolay buluyor. 1.4 TDI fabia lar, 1.3 multijet linealar falan filan...

Bunlar kasa olarak hafif arabalar. Motorlarının beygir gücü düşük olsa bile torku kasasına fazla bile geliyor.

Millet benzinli araba kullanmaya alışmış, hızlanmak istediğinde gaza abanıyor. Dizel düşük devirde yüksek tork verdiği için de araba çok rahat hızlanıyor.

Bundan dolayı da millet deli gibi hızlı gitmeye başladı. Gaza basar basmaz 120 yi görüyor adam, aralara giriyor, uslu gidenlere sataşıyor. Bu durum özellikle ticarilerde daha vahim...

O yüzden keşke tüketimi düşük ama torku da düşük dizeller olsaydı diyorum.

Şehir içi trafiği 2 kat tehlikeli hale getiriyor bu durum çünkü...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bunun ticarilerde ağırlıklı olduğunu düşünüyorum. Bineklerde çok fazla bu görüşe katılmıyorum.

Eskiden panelvanlar falan trafikte ezik ezik sağ-orta şeritlerde takılırken şimdi 130HP'lik Transporter'ı, 105HP'lik Caddy'i veya hadi daha ucuzundan bir Doblo'ya binen bile kendini yolların kralı görmeye başladı. Bence senin bahsettiğinin içerisinde biraz maddiyatta söz konusu. Şimdilerde 3 kuruşa turbo dizel performanslı ticari araçlar alınabildiği için iktidarsız gençler kendilerini trafikte tatmin etme yolunu seçiyorlar. Ben biraz bu sonucu çıkardım yazdığından.

Binekler ise eskiden beri performanslıydı zaten. Hatta eskiden pazarda hakim durumda olan Toyota Corolla gibi araçlar benzinli olmalarından dolayı daha performanslı olurdu. Şimdilerde insanlar dizel tercih ettiğinden 90 HP civarı araçlara biniyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Her gün TEM'den okula gidip gelen biri olarak Vodan'a katılıyorum.

Görebildiğim kadarıyla 4 tip makasçı canına susamış manyak var.

1. Ticari Panelvanlar: Aynen Vodan'ın dediği gibi, en sık gördüklerim Ford'un Connect'i miydi o ve Doblo. Sonrasında da Peugeot panelvanlar. Bunlar "Nihohahahaha" edasıyla her yere dalıyor, ufak arabaları sıkıştırıyor, hiç bir yere gidemeseler bile arkanıza yapışıp mesafeyi sıfırlayıp insanı strese sokuyorlar. Bu tip araçlardan bir tanesi düzgün gidiyorsa yolda, diğer bir tanesi o sıra makasla meşgul oluyor.

2. Şirket araçları ve küçük sınıf dandik otomobiller: Üsttekiler kadar tehlikeli, özellikle şirket araçları sonuçta zarar sürücü tarafından karşılanmayacağı için her türlü deliliğe açıklar, akla hayale sığmaz hareketler yapıp herkesi tehlikeye atıyorlar. İnanmıyor musunuz? Gişede sıkışmış araçların olduğu konu başlığına bakın, o tip araçlardan bahsediyorum, adamların ne derece korkusuz olduğu ortada!

3. Büyük tip şirket araçları: Bunlar da daha çok minibüs sınıfındalar, aynı şirket sürücüsü gözü karalığı, sizden daha büyük bir araç kullanıp sizi sıkıştırabilme lüksüyle birleşmiş. "Yol vermiyor musun? Ben alırım canım zahmet etme" ilkesiyle hareket ediyorlar. Ford Transit ve Fiat'ınki olağan şüpheliler.

4. Lüks, büyük araçlar: Üst sınıflar kadar gözü kara olan bu sınıf, aracın kıymeti sebebiyle biraz daha tehlikesiz çünkü sürücüler deli oldukları kadar araçlarını koruma refleksiyle hareket ediyor. Ancak yarattıkları bir diğer risk de onlar aradan sıyrılıp kaçarken arkada onlara çarpmamak için manevra yapan araçların birbirine girmesi. Gözümün önünde bir M5 çok sert iki manevra yapıp kıl payı kurtarırken aralarına daldığı üç araç birbirine girmişti sırf ona çarpmamak için.


İlk iki grup genelde dizel araç kullanıyor. Ama binek otoda dizel araçların hiç kendini böyle kendini paraladığını görmedim, genelde 1.6 benzinli modifiye gençler veya iyi arabalı forslu abiler var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrMarvelous said:
Ticariler apayrı bi konu yaa...
1.3 multijet doblolar... Arabada ABS yok turbo var anasını satiim....


ahah ne kadar aci bi gercek :D

rainfall said:
1.6d 407 kullanıyorum.
dizellllerın ıı gıttıgı konusunda emınmısınız .
kalkısda agır kalıyo cunku .
surusude hıcde zzevklı deıl.
dusuk devır aralıgı sureklı vıtes degıstırıyosunuz.


senin dizelin bozuk :P Turboda yoktur simdi bide ...

dizelin bozuk ne demek ya.. sdfsdfsd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Quibble said:
MrMarvelous said:
Ticariler apayrı bi konu yaa...
1.3 multijet doblolar... Arabada ABS yok turbo var anasını satiim....


ahah ne kadar aci bi gercek :D

rainfall said:
1.6d 407 kullanıyorum.
dizellllerın ıı gıttıgı konusunda emınmısınız .
kalkısda agır kalıyo cunku .
surusude hıcde zzevklı deıl.
dusuk devır aralıgı sureklı vıtes degıstırıyosunuz.


senin dizelin bozuk :P Turboda yoktur simdi bide ...

dizelin bozuk ne demek ya.. sdfsdfsd
yok euheuh turbosuz 1.5 ton u kaldırmaz :D .ya ne bılıyım dsuk hacımlı dızeller bence ıı gıtmıyo :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tdi/hdici taniminda kaldigim icin savunma hazirladim =P

Oncelikle evet, duz yol bulursam basiyorum yakit tuketimini artirmiycak sekilde, buda 140-150 ye geliyor bazen ama oyle muazzam seri arabalar soz konusu degil, sadece yolu eze eze gittikleri icin gucu daha cok hissediyorsunuz. Zaten yeni motorin fiyatlariyla (3.35ytl =[ ) artik oyle eskisi kadar vurdumduymaz da basilmiyor.

Kimse kendinden sikayetci olmaz tabii, bende en sol seritte tum yolun ortalamasindan daha yavas giden ortak bi paydada birlestiremedigim ama kusura bakmasinlar genelde dede kesiminden sikayetciyim. Hic yok yere trafik yapiyorlar, e herkes napiyor maalesef adami saglayip kacip gidiyor , adi da makas oluyor. Kucuk araclar trafikte hem daha cok tercih edildigi hemde daha uygun fiyatli oldugu icin daha fazla bu tip -makasci- araba gormek normal diyorum ben.

Dizel/benzinli hadisesinde bi mantik yanlisi var yalniz. Dizel araclar yayginlasmasaydi bile benzinli araclar artacakti, belki lpg ler daha hizli artacakti ama ortada bi arz talep meselesi var. Hangisi coksa humukumet ona bindiriyor yapcak bisey yok. Ben gecen sene kisin 2.20ytl kusur verirken motorinin litresine simdi 3.35 veriyorum. Lpg ler desen oyle yine az denmeyecek sekilde artmis, litre bazinda benzinden cok yaktigi icin cogu aracta kit+lpg benzine esit oluyor diyenler bile var. Yani eninde sonunda olacakti o.

lpg demisken, modifyeci gencligin aglamadan pedala basmasini saglayan yuksek devirlerde canavara donusen arabalarin lpg takmasi hadisesi dusuk beygirli tork canavari araclardan cok daha ciddi bi konu bence.

sonuc olarak atmayin arabama laf =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kharon, düz yol bulursam ben de basıyorum. 140 benim olağan seyir süratim zaten (polis duymasın, görürlerse inkar ederim :P, boş yol gördüm mü ne yaptığımı kötü örnek olmamak için yazmıyorum) Ki evet sol şerit işgal eden rahat abilerin ben de hastasıyım (bugün otobanda en solda 60la giden bir yandan da sigarasını tüttüren, arkadaki korna selektöre aldırmayan rahat abiyi tekrar kutluyum... sağından geçmesinler diye sağa araba çıktığında sinyal yakıp iki şeridi ortaladığı için ayrı kutluyorum, neyse...)

Benim "makas" dediğim "Hoop ben hızlıyım delikanlıyım, boş aralık buldum mu dalarım" diyen ve hop hop hop bir o şerit bir bu şerit zıplayıp, makasa giremediğinde ise öndeki arabaya 2 cm mesafe bırakarak giden arkadaşlara.

Bu arada 1.6 dizel 407si olan arkadaşa da geçmiş olsun. Ben onu da epey incelemiştim, 2 kere test sürüşüne çıkardılar, hiç sevmedim. Aracın içine oldukça fazla motor sesi geliyor, motoru gerçekten hörhörhör kamyonet gibi ve denildiği gibi kalkışlarda diğer dizel araçlara göre çok daha hantal. Kendi arabamı bu sebepten dizel almayı düşünmüyordum, test sürüşü yapınca fikrim tamamen değişti. 407'nin hakkı bence 2.0 benzinli, yoksa araba yürümek istemiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cafein said:


Bu arada 1.6 dizel 407si olan arkadaşa da geçmiş olsun. Ben onu da epey incelemiştim, 2 kere test sürüşüne çıkardılar, hiç sevmedim. Aracın içine oldukça fazla motor sesi geliyor, motoru gerçekten hörhörhör kamyonet gibi ve denildiği gibi kalkışlarda diğer dizel araçlara göre çok daha hantal. Kendi arabamı bu sebepten dizel almayı düşünmüyordum, test sürüşü yapınca fikrim tamamen değişti. 407'nin hakkı bence 2.0 benzinli, yoksa araba yürümek istemiyor.
ses acısından bı sorun yok oldukca sessız . yalıtımı gayet ıı motor sesıne bısey dıyemıycem .dızel motor sesı :)
ıcı ferahh .
arabayı surmuyosun baya rahat aslında yolcular ıcın .
arabanın onu sıvrı yan camlarda kelebek camının olmösını sebebı bu .
onunuzu goremıyosunuz.
motor olarak da ford un motoru kullandıgı bılıyorum 110 beygırlık. son suratı 190 :)
belkıde ben hep benzınlı arac kullandıgım ıcın pek sevemedım :)
yakıt tuketımı oldukca ıı ortalama 6,2 ogsterıyo su an bende. aslında ogrencıyım cokda sıkayet etmemem lazım :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rainfall said:
Cafein said:


Bu arada 1.6 dizel 407si olan arkadaşa da geçmiş olsun. Ben onu da epey incelemiştim, 2 kere test sürüşüne çıkardılar, hiç sevmedim. Aracın içine oldukça fazla motor sesi geliyor, motoru gerçekten hörhörhör kamyonet gibi ve denildiği gibi kalkışlarda diğer dizel araçlara göre çok daha hantal. Kendi arabamı bu sebepten dizel almayı düşünmüyordum, test sürüşü yapınca fikrim tamamen değişti. 407'nin hakkı bence 2.0 benzinli, yoksa araba yürümek istemiyor.
ses acısından bı sorun yok oldukca sessız . yalıtımı gayet ıı motor sesıne bısey dıyemıycem .dızel motor sesı :)
ıcı ferahh .
arabayı surmuyosun baya rahat aslında yolcular ıcın .
arabanın onu sıvrı yan camlarda kelebek camının olmösını sebebı bu .
onunuzu goremıyosunuz.
motor olarak da ford un motoru kullandıgı bılıyorum 110 beygırlık. son suratı 190 :)
belkıde ben hep benzınlı arac kullandıgım ıcın pek sevemedım :)
yakıt tuketımı oldukca ıı ortalama 6,2 ogsterıyo su an bende. aslında ogrencıyım cokda sıkayet etmemem lazım :)


Allah Allah, Volvo da aynı motoru kullanıyor? (son sürat daha da gider o motor da hız sınırlayıcı var çabuk dağılmasın diye) Getir o Peugeot'u tekrar deneyeyim, Fransız araç düşmanlığım gözlerimi mi kör etti ne?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Carmageddon zihniyetine burunmeye gerek yok, zira ben selektoru "gec gec hadi yol verdim" manasinda da kullaniyorum =P

Oyle gozunuze batan adamlari, plakasi okunmayacak derecede hizli gitmiyorsa bi zahmet olayin gectigi yeri, saat, olus sekli, plaka tarzi bilgileri not alin, illaki bi tanidiginiz fahri trafik musaviridir, onlara cart diye gecirir ilgili maddeden cezayi. Hesap falan da vermiyorlar oyle, sizde oturup sinir oldugunuzla kalmiyorsunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daralan seritlerde arkadan hizla 140-150 gelip giderken iki binek otonun arasindan gecmeye kalkan q7 ler, range sportlar, sorento lar vs ler daha tehlikeli bence. essek kadar araba, serit daraliyor, en iyi pasif ve aktif guvenlik sistemi ile bile o kadar yuksek ve boyut olarak buyuk bir araba ters savrulabilir, neyine cesaret ediyorsun iki arabanin ortasindaki daracik yerden essek kadar kasa ile ortadan gecip makaslamaya calisiyorsun?

bogazici gise cikisi daralan sol seridin oralarda ozellikle aksam 6-7 gibi bolca kaza atlatiyor bunlar. her 2 hafta da bir de bariyerlerde bir tane goruyorum bostanci-kartal arasinda, dar yerden makaslarken bariyere giren.

ticarilerden cok bunlardan cekiyuorum ben acikcasi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende ole biliyorumda.. sen ne kadar arkandaki cok yakin diye rahatsiz oluyorsan arkadakide ulan yavas gitceksen seridine gec diye rahatsiz oluyor.

ayrica uzaktan gorup yol vermek ne kadar zor olabilir ? =)

bizim trafikte sag seritteki kamyondan yavas giden adam sol seridi isgal ediyor. onlarda tacizi hak ediyor acikcasi. kanimca canimca :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...