Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Red and Black Square - Kazimir Malevich


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Lexius'le epey bir beyin fırtınası yaptık. Devam edeceğiz de. Süprematizm'in öncülerinden Malevich'in Black Square'ini koyup yorumlayın desem, küfür yiyebilme potansiyelim çok yüksek. O yüzden bunu koyuyorum. Bunu olabildiğince yorumlamaya çalışalım. Teori varsa kafanızda, lütfen yazın. Çok düşünün demiyorum. Aklınızda anlık olarak bir şey belirmişse, yazın lütfen.

Kazimir Malevich

Süprematizm

http://www.moma.org/images/collection/FullSizes/02303005.jpg
Mesaj tarihi:
2 kareninde ortasından iğneyle ip geçircen biri aşağıda tabi ondan daha küçük. ipi salladığında flap flop diye sağa sola bıngıldıycak. kareler plastik olduğu için yalpalıycak sürekli ağırlıklarından. delik sayısını ikiye çıkarıp çok güzel fırıldak yapabilirsin onlardan.

trollemiyorum aklıma ilk bu geldi.
Mesaj tarihi:
Açık arttırmada dünyanın parasına gitmiş o eser.
Bu arada Malevich'in şu lafı çok bomba:

"o denli yücelltiğiniz resim sanati tarihinde üretilmiş tüm eserlerin ifade gücü aslinda bir boş karenin ifade gücü kadar bile değil"

:)
Mesaj tarihi:
yapıldığı dönem ele alındığında çok daha rahat anlaşılabilcek bi eser aslında. bolşevik isyanı sonrasında yeni komünist rusya, herşeyin yeniden yapılandığı, sorgulandığı bir ortam. zaten yeni yeni yol almış kubizm, konstrüktivizm gibi modernist akımların uçlardaki bir örneği diye yorumlarım şahsen. zaten eserde öne çıkan şey bi amaç değil aksine amaçsızlığı bence. geçmiş sanat akımlarına yönelik bir sorgulama, bir eleştri.
Mesaj tarihi:
Demin aklıma geldi yemek yerken.

Burada reddedilme duygusu var. Siyah kare ret çeken. Orada düz bir şekilde, nüfuz edilemeyecek şekilde duruyor. Karanlığı tehditkarca. Kırmızı olan reddediliyor. İlişkisini kaybediyor. Ürküyor. Daha küçük diğerine göre. Çünkü o an çok küçük hissediyor kendini. Kırmızı rengi de çektiği açıyı yansıtıyor.

Böyle bir şeyler. :)
Mesaj tarihi:
adamla kadın yan yana otumaktadır. adam solda oturmaktadır ve sağlaktır, kadın ise sağ tarafta ve solak..

adam kadına der ki;
-erkekler çok düzgün geometrik şekiller yapabilirler
ve siyah bir kare çizer önündeki kağıda.
-e ben de bu yapabilirim der kadın.. ve diğer kalemi alır masadan. uzanır ve adamın önündeki kağıda bir kare de o yapar. sağ taraftan sol eliyle uzandığı için karesi yamuktur ve adamın yaptığı kare sayfada daha büyük alan kapladığı için daha küçük bir kare yapabilir fakat karesi düzgündür onun da..

işte bu eser sayfanın yarısını kaplayacak kadar düşüncesiz ve önündeki kağıdı dahi kadına uzatmayacak kadar bencil erkeklere ithaf edilmiştir..

kıssadan hisse, üfürükten teyyare bunlar. dilersem üzerine hikaye bile yazarım. o derece uyduruk
Mesaj tarihi:
bence bunda bi anlam varsa bile gerçekten, ilgili eğitimi almış biri doğru düzgün açıklayabilir ancak. tabi burada "ortalama herkesin anlayabilmesi gerekmiyo mu?" diye bi soru da var. sonuçta bence sanatın evrensel olması gerekiyo. ben & benim gibiler anca böle sıkar :) gerçi yine de iyi uyuyo gibi geliyo bana :P
Mesaj tarihi:
demişimki said:
yapıldığı dönem ele alındığında çok daha rahat anlaşılabilcek bi eser aslında. bolşevik isyanı sonrasında yeni komünist rusya, herşeyin yeniden yapılandığı, sorgulandığı bir ortam. zaten yeni yeni yol almış kubizm, konstrüktivizm gibi modernist akımların uçlardaki bir örneği diye yorumlarım şahsen. zaten eserde öne çıkan şey bi amaç değil aksine amaçsızlığı bence. geçmiş sanat akımlarına yönelik bir sorgulama, bir eleştri.



Mr_Hand said:
bence bunda bi anlam varsa bile gerçekten, ilgili eğitimi almış biri doğru düzgün açıklayabilir ancak. tabi burada "ortalama herkesin anlayabilmesi gerekmiyo mu?" diye bi soru da var. sonuçta bence sanatın evrensel olması gerekiyo. ben & benim gibiler anca böle sıkar :) gerçi yine de iyi uyuyo gibi geliyo bana :P


yazmama rağmen anlaşılmamış sanırım. ama zaten herkesin anlayabilmesi olayı özellikle modern akımlarla beraber epey yalan oldu. bunun sebebi o dönemlerde genel sanat anlayışında form ve biçimin önemini yitirip icerik ve fikrin önem kazanmasıdır. içerik geliştikçe arkasında derin felsefeler oluşmuş, bu da anlaşılmasını zorlaştırmıştır. zaten okullarda gösterilen ve kabul edilen sanat anlayışı bu modernizm'in etkisiyle değişmiş ve zaman içinde şu anki halini almıştır. şu anki hali nedir dersenizde güzel bi hikayeyle anlatayım.

1. sınıfın ilk "Intoduction to Art and Culture" dersinde hoca ders başlar başlamaz slaytları koydu. Gelmiş geçmiş bütün ünlü eserler geçerken(mona lisa, david, eiffel vs. vs.) incelememizi istedi. Slayt gösterisi bittiğinde hoca şunları söyledi: bu gördüklerinizin hiç biri günümüzde sanat olarak kabul edilmemektedir. :)

not:bilkent grafik tasarım 4. sınıftayım bu arada
Mesaj tarihi:
hic sevmem boyle sacma isler yapip kendince cok anlamliymis gibi duran adamlari, birak arkadas bildigin ici dolu kare cizmissin iste, sen buna vay ben cok derin sanat yapiyorum diyosan birak zaten sanati. nerde leonardolar, picassolar.
Mesaj tarihi:


████████████████████
████████████████████
████████████████████
████████████████████
████████████████████
████████████████████
████████████████████
████████████████████
████████████████████
████████████████████
████████████████████


işte sanat!
işte sanat!
×
×
  • Yeni Oluştur...