Kharon Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 Babalarin soylemleri icin ayni seyi ben babam kullanirken ona yapiyorum. "erken vites degistirdin" "araci devrinde kullanmiyorsun" "kirmizida gectin" "yaya gecidinde yavaslamadin" "dikkat et su manyaklar carpacak fln" "sen dikkat etsen bile etrafindakiler dikkatsiz" "tum cukurlarin icine girdin tebrik ederim" bi sure sonra ben kullanirken daha az konustugunu veya icinden soylendigini farkettim. Baba versiyonlari farklilik gosterebilir ama kesinlikle benimkinde ise yariyor. Hatta annemde baslamis ayni taktige. =] herkes birbirine yukleniyor. =P
Cafein Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 KHaRoN said: Babalarin soylemleri icin ayni seyi ben babam kullanirken ona yapiyorum. "erken vites degistirdin" "araci devrinde kullanmiyorsun" "kirmizida gectin" "yaya gecidinde yavaslamadin" "dikkat et su manyaklar carpacak fln" "sen dikkat etsen bile etrafindakiler dikkatsiz" "tum cukurlarin icine girdin tebrik ederim" bi sure sonra ben kullanirken daha az konustugunu veya icinden soylendigini farkettim. Baba versiyonlari farklilik gosterebilir ama kesinlikle benimkinde ise yariyor. Hatta annemde baslamis ayni taktige. =] herkes birbirine yukleniyor. =P Her babaya sökmez o. Benimkine bir söylendim iki söylendim, üçüncüde valla oğlu demedi çekti sağa "Sen dolmuşla devam et" dedi.
Kharon Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 offf , fenaymis o hakkaten. o halde use at your own risk diye bi uyari koymayi borc bilirim. :P
Alcadras Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 Of, kavgada söylenmez o laflar. :)
chris Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 şunu anlamıyorum avrupada çoğu lüks spor araçlar hep otomtk-dsg şanzımanlı neden türkiyedeki çoğunluk düz vites istiyor anlamadım ki.. aracım tiptronic gayet rahat bu tür sıkıntılarım yok :) ister çek pedaldan yokuşta ister bas :=)
Vodan Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2008 Hayır bunlar arabadayken insanı daha çok gerdikleri için daha fazla tehlike oluşuyor aslında. Normalde ben yalnızken trafiğe gönlümce uyduğum için belki bi günde hiç tehlike yaşamazken arabada annem varsa "çok hızlı gidiyosun", "neden sol şerite çıktın sağdan sağdan gitsene", "ay araba geliyo", "dikkat etsene" gibi replikler duyduğumdan o gün muhakkak bikaç tehlike atlatıyorum. Ondan sonra 3 yıldır hiç bir kazada etken rol oynamamış ben kötü şoför oluyorum..
Namessar Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2008 chris said: şunu anlamıyorum avrupada çoğu lüks spor araçlar hep otomtk-dsg şanzımanlı neden türkiyedeki çoğunluk düz vites istiyor anlamadım ki.. aracım tiptronic gayet rahat bu tür sıkıntılarım yok :) ister çek pedaldan yokuşta ister bas :=) adam sollamaya cikiyor sol seride, hizla bir araba geliyor ama uzakta, abaniyor gaza oyle kaliyor araba. arkadaki basliyor selektore. motor tepki verene kadar adam girmis oluyor tampona. Spor modu olan ve spor modu iyi programlanmis olanlarda bu sorun daha az oluyor, tabi sollarken spora almayi akil ederse. sorunu ancak aracta kickdown ozelligi varsa gazda asiyor, o da motoru gereksiz bagirtarak ve 1-2 litre benzini falan herhalde bir anda icerek. araba manual deki gibi tepki vermeyince de hakli olarak basiyor kalayi otomatik vitese. kullandigi otomatik arac normalde onun yapacagi gibi vites kucultup hizlanip geri buyultmuyor cunku direk devri bekleyip buyultuyor. spora alinca da vites kucultmuyor sadece biraz daha gec diger vitese geciyor. halbuki bilse tiptronic aracta sollarken manual kullanima gecse babalar gibi sollayacak rahatca ustelik debriyajsiz manual rahatliginda. sonra kufrediyor otomatik sanzimana. bunun sebeplerinden bir tanesi yakit tuketimi nedeniyle turkiye icin otomatik sanzimanlarin tekrar programlanmasi ve boyle pasif kalmalari.
BonePART Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2008 el freni ben ki 5 senedir ehliyet sahibiyim arabayi yokus yukri el freniyle kaldiririm eger arkamda felan araba varsa dokunabilecegim yoksa kaysin zaten araba nolcak
leoneo5 Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2008 dizel arabada düz vites öğrenmek daha zor ya turbo devreye girene kadar motor elektrikli kalemtraşlarla aynı güçte, yeterli gazı vermezsen stop ettirmek çok kolay...
matama Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2008 bu dedigin hem dogru hem yanlis araba kullanmayi bilmiyorsa adam dogru bir kere sollamaya cikmadan vites dusurulur, sollama yapilirken degil, sonra o dedigin artik eski otomatiklerde kaldi yani. Namessar said: chris said: şunu anlamıyorum avrupada çoğu lüks spor araçlar hep otomtk-dsg şanzımanlı neden türkiyedeki çoğunluk düz vites istiyor anlamadım ki.. aracım tiptronic gayet rahat bu tür sıkıntılarım yok :) ister çek pedaldan yokuşta ister bas :=) adam sollamaya cikiyor sol seride, hizla bir araba geliyor ama uzakta, abaniyor gaza oyle kaliyor araba. arkadaki basliyor selektore. motor tepki verene kadar adam girmis oluyor tampona. Spor modu olan ve spor modu iyi programlanmis olanlarda bu sorun daha az oluyor, tabi sollarken spora almayi akil ederse. sorunu ancak aracta kickdown ozelligi varsa gazda asiyor, o da motoru gereksiz bagirtarak ve 1-2 litre benzini falan herhalde bir anda icerek. araba manual deki gibi tepki vermeyince de hakli olarak basiyor kalayi otomatik vitese. kullandigi otomatik arac normalde onun yapacagi gibi vites kucultup hizlanip geri buyultmuyor cunku direk devri bekleyip buyultuyor. spora alinca da vites kucultmuyor sadece biraz daha gec diger vitese geciyor. halbuki bilse tiptronic aracta sollarken manual kullanima gecse babalar gibi sollayacak rahatca ustelik debriyajsiz manual rahatliginda. sonra kufrediyor otomatik sanzimana. bunun sebeplerinden bir tanesi yakit tuketimi nedeniyle turkiye icin otomatik sanzimanlarin tekrar programlanmasi ve boyle pasif kalmalari.
Sly-One Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2008 biz otomatik vitesliler hiç böyle anlar yaşamadık =(
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Selam, Diesel torku çok daha düşük devirde verir, bu da daha düşük devirde devreye giren turbo demektir. Aldıracaksınız bana otomatik bir diesel sonunda :P Saygılar.
Scheriff Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Cafein said: Velhasılı, ehliyeti alalı 7 sene olmuş, babam hala benimle giderken önde oturup hemen kapının üstündeki kola tutunuyor şu olay kadar beni hasta eden bişi yok resmen geriliyorum, elim ayağım dolaşıo babam orayı tutunca lan noluo 50le gidiyoruz önümüz açık hava güneşli kırmızı yanıo bi derin nefes alış öndeki frene basıo oturuşta bi dikleşme bu kadar mı korkuyosun al kendin kullan nedir yani ehliyeti aldığımın 2. günü hem annem hem babam arabada milyon tavsiye veriyodu, otoparktan çıkana kadar 3 kere stop ettirdim arabayı çıktım arabadan kim kullanıyorsa kullansın ben acemiliğimi atana kadar ikiniz aynı arabadayken kullanmıyorum dedim kaç yıl geçti hala geriliyorum ikisi varken araba kullanırken
Alcadras Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 2 gündür direksiyon eğitimine gidiyorum. Verdiler bir tane Yaris. Sürüyorum valla. Yokuşta yarım debriyajla kalkıyorum mis gibi. :)
CoolRider Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Hayır birde o gün hiç birşey demeseler bile önceki tecrubelerden midir nedir salaklaşıyorsun :D Yapmıcağın hareketleri yapıyorsun :) Yanında aile olunca.
Cafein Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Arkaya oturtup "konuşanı indiririm" diyeceksin. Babam arkada da oraya asılıyor ama göz hizamda olmazsa aynaya bakmadıkça görmüyorum :)
Alcadras Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Ya ehliyet kurslarındaki arabaların iki tarafında da debriyaj ve fren varmış. Ben yeni öğrendim bunu.
Vodan Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Gaz ve Fren var'da debriyaj var mı bilmiyorum.. Sende ooh negüzel kullanıyorum diyosun dimi :)
Kharon Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Asil debriyaj ve fren var. Gaz sart degil.
Cafein Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Genelde gaz yok, debriyaj-fren var. Kendinden geçersen direksiyon hocası gaz kesip durabilsin diye, acemiyken dönüşlere "Pedal to the metal" (Paramecium gibi forum seviyesini yükselteyim hoh hoh hooo, "gazı kökleyip" demek) giren arkadaşlar falan için alınmış bir önlem. Bir de direksiyon sınavında benim gibi işi artistliğe dökenler için :D
Giovanni Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 o stop edinceki caaat TAAK YOU FAIL BIATCH sesi de ne giciktir abi ya
Giovanni Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 bu arada evet dizelde biraz daha gazi fazla vermen laizm benzinli arabaya gore
Alcadras Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2008 Ya bugün sürüyorum işte öyle. Bi baktım debriyaj kayboldu ayağımın altından. Hoca diyo frenden çek şimdi azcık. Diyorum hocam tamam çekicem de, debriyaj yok! :)
Öne çıkan mesajlar