dasaaa Mesaj tarihi: Haziran 15, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 15, 2008 ee.. hmm bazılarınız olayı çok iyi anlayamamış veya ıskalamış sanırım. olay mühendislik olayı değil, tasarımda yeni bir yol haritasıdır, innovative bir araba tasarımı düşüncesidir. üretilen tekstil büyük ihtimalle farklı bir teknoloji kuruluşu kökenlidir ve bmw'nin araştırılmasında sadece yüzdesel olarak küçük bir payı olmuştur. hani bilgisayar oyunlarındaki gibi "+10 manpower'ı motordan aldım da tekstile yatırdım"vs vs benzeri bir olaydan çok yeni bir dizayn anlayışı/öngörüsü sonucu yapılan denemedir. ayrıca sanırım paraaramid sentetik fiberler ve türevleri ile işlenebilen ancak yırtılmayan kumaşlar üretilebiliyor. ancak esneklikleri konusunda polyetilen destekli bişiler yapılıyor olabilir. materyaller konusunda çok süper değilim. çoğunu fem material librarylerini kurcalarken gördüm ^_^ elbette seri üretilecek bir oto değil -en azından şu an için- ancak aracın farklı bir tasarım yaklaşımı içermesi muhteşem bir farklılık.. dediğim gibi mühendislik değil, tasarım... kaldı ki kimse safi mühendislik içeren çirkin bir aracı almaz. marka kimliğinde ve satışta aracın görselliğinin çok çok etkili olduğunu düşündüğümüzde böyle bir tasarım kırılmasının önemini daha açık bir şekilde hissedebiliriz sanıyorum kaldı ki şu an tata'dan tutun cherry'e kadar her şirket daha az yakıtla daha fazla yol gitme ve güvenlik konularını araştırıyordur.. innovative olan, çarpıcı olan, devrimsel olan ise -işte sadece bu yüzden- budur
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 16, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2008 Selam, Nano teknoloji ile carbon tüpleriyle destekleyip kevlar türevi bir malzeme yaparlarsa istedikleri özellikte kumaşı bulurlar bence ama Veyron'u geçen bir maliyet söz konusu olabilir, o ayrı :D Otomotiv düz çizgide ilerliyor şu an ve oldukça durağanlık var. BMW bu durağanlığı bozdu, akıllara başka şeyler de yapılabileceğini gösterdi. 10 yıl sonra opsiyon listesinde bunu görebiliriz, kim bilir! matama; Audi de Audi işte.... :P Saygılar.
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 19, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 19, 2008 Selam, Bİraz daha kasarsan tamamdır. Gavurdan eksiğimiz nedir ki :P Saygılar.
Volfied Mesaj tarihi: Haziran 19, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 19, 2008 arabanin agirliginin ne kadar azalacagini dusunebilirsin bi kere emisyon gaz bidi demis bir arkadas. Daha videonun basinda zaten ilk innovation vuruyo, niye arabayi hantal metalle kaplayasin diye ayrica buyuk sirketlerin her zaman arastirma gruplari vardir, bu gruplara designerlara laf atanlar biraz okuyup bu sirketlerin nasil yonetildiklerini ogrensinler pls Context over dogma ;)
huun Mesaj tarihi: Haziran 20, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 20, 2008 araba çok güzel ama dayanıklılığı ne durumda acaba? kazada falan çarçur olur sanki, metal saç sonuçta çok olmasa da bir direnç sağlıyor bildiğimiz arabalara.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Haziran 20, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 20, 2008 işte öyle bi hale geldi ki teknoloji, şu anda o sacın sağladığı direncin önemi kalmadı. çarpışmada bütün iş şasiye düşüyor. (tabii ciddi çarpışmalarda.)
roket adam Mesaj tarihi: Haziran 20, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 20, 2008 Ben de BMW de mühendis olmak istiyorum.
Greeny Mesaj tarihi: Haziran 24, 2008 Mesaj tarihi: Haziran 24, 2008 Bunu alacak kişi zaten Kurtuluş ara sokaklarında gezmeyeceğinden çarpışma durumu olacağını pek sanmıyorum. Türkiye' ye zaten gelmez, piyasaya çıkarsa. Ha olay aracın piyasa çıkması değil inovasyonun reklamı tabi.
Öne çıkan mesajlar