Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Köksal Toptan Senato Önerdi.


sg-1

Öne çıkan mesajlar

hürriyet said:
Meclis Başkanı demokratikleşme paketi açıyor
7 Haziran 2008
hurriyet.com.tr

TBMM Başkanı Köksal Toptan, “sorunlarımızı demokrasi içerisinde çözeceğimize inancım tamdır. Hepimiz el birliği ile demokrasiyi savunma, koruma ve geliştirmeye çalışmalıyız” dedi. Toptan, yeni bir anayasanın yapımı yanında çift parlamentoyu, yani Cumhuriyet Senatosu konusunun da tartışmaya açılması önerisinde bulundu.
Meclis Başkanı Köksal Toptan, Anayasa Mahkemesi'nin kararını değerlendiriyor

- Anayasa Mahkemesi kararları yanlış da olabilir

- Bu parlamento için şunu söyleyebilirim. 5 yıl olan yasama süresini 4 yıla indirmiştir. 5 yılı 4 yıla indiren parlamento 20 yıla çıkarır mı? Kuşkulardan kendimizi kurtaralım

- Anayasa'nın 148. maddesi yanlıştır. Bunu yeniden değiştirmek lazımdır denilebilir. Bizim biraz yazılı kurallardan çıkarak hareket etmemiz lazım

- Karşıt olarak endişelerimizi birbirmizin yüzen söylemekte yarar var. MEydanlar aracılığıyla diyalog kuruluyor. O zaman sert söylemler ortaya çıkabiliyor

- Çıkış yolları varsa ortaklaşa konuşularak o yollar bulunabilir

- Cumhurbaşkanı bu konuda temaslar yaptı. Kendi açımızdan bu çerçevede bir toplantı yapmak istiyoruz. Gül bunu Nisan ayında yaptı. Bundan sonra da ne zaman isterse yapabilir

- TC tüm kazanımları ile modern bir ülke olma yolunda yoluna devam edecektir

- İptal kararının gerekçesi yayınlanmadan daha fazla bir değerlendirme yapmak doğru değil

- Demokrasi ile sorunları çözeceğimize inancım tamdır

- Yeni bir Anayasa yapımı yanında çift kamaralı sistem olabilir. Türkiye yeni dönemde senatoyu da tartışmalıdır

- Meclisimiz yüksek temsil gücüyle bundan sonra da milleti için doğruları yapmaya devam edecektir

- Bunları karşılıklı konuşmak üzere önümüzdeki süreçte liderleri ortak bir toplantıya çağırmayı düşünmekteyim

- Ben senato konusunda bir düşünce ortaya atıyorum. Ama ben bunun tartışılmasının yararlı olacağını düşünüyorum

- Liderlerle toplantının gündemi serbest olur. Her şey konuşulur

- Başbakanla 22.00'de görüştük. Toplantı 21.00'de bitti. Basın toplantısını yapacağımız 20.00'de belli oldu. Bana ne telkin yapıldı, ne de başkasıyla paylaştım

- İngiltere örneğinde olduğu gibi Lordlar Kamarası var. Ben çift kamaralı sistemi tartışalım diye söylüyorum. Belki böylece Anayasa Mahkemesi üzerindeki yükü de azaltabiliriz. Bunu siyaset tartışsın

- Senato sistemi başarıyla yürüyebilir. Biz de de olmasında yarar var diye düşünüyorum. Bu benim kişisel fikrim

- Demokratik sistemi oluşturan her erkin görev ve sınırları da ilgili yasalarda belirtilmiştir

- Yasama yetkisi mutlak bir yetkidir

- Denetim yetkisinin şart ve yolları açıkça Anayasa'da belirtilmiştir

- Erkler Anayasa'dan doğan haklarını kullanırken kendisini başka bir erkin yerine koyamaz, o alana müdahale edemez

- Erkler ayrılığı üç kurumun düzenli çalışmasını, küskünlük taşımamasını gerektirir

- Erkler arasında zaman zaman belirgin hale gelen sorunlar ülkemizin demokratik gelişme sürecine zarar veriyor

- Erkler birbirinin görev alanına girmemeli, birbirine saygı duymalı

- Anayasa Mahkememizin Meclis'in çıkardığı 10 ve 42. maddelerde değişkilkik yapan kanunla ilgili verdiği kararı da bu çerçevede değerlendiriyorum

- Mahkeme esasla ilgili karar vermiştir. Yalnızca şekil tarafından incelemesi gerekmesine rağmen

- Demokrasinin gelişimi açısından kaygı verici bir karar

- Genel kamu vicdanı ve yararının ne olduğuna dikkat etmek lazım




Senato Nedir?
said:
Bir devletin yasama erkini elinde tutan Meclislerden biri. Özellikle, iki meclisli demokratik rejimlerde, Meclislerden biri, milletvekillerinin meydana getirdiği Millet Meclisi, öbürü de senato üyelerinin meydana getirildiği Senato şeklinde kurulmuştur.
9 Temmuz 1961 tarihinde halkoyuna sunularak kabul edilmiş bulunan Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına göre yasama erki, doğrudan doğruya Türkiye Büyük Millet Meclisine ait bulunmaktadır. T. Büyük Millet Meclisi Anayasanın çizdiği sınırlar içinde kalmak şartıyla, gerekli gördüğü her alanı düzenleyebilir. Türkiye Büyük Millet Meclisi de, Millet Meclisi ve Cumhuriyet Senatosu olmak üzere iki Meclis sisteminden meydana gelmiştir. Cumhuriyet Senatosu Hükümetin kurulması ve sorumluluğunun tespit edilmesi gibi konularda yetkili olmamakla beraber, soru, genel görüşme, Meclis tahkikatı gibi parlamenter kontrol vasıtaları kullanarak Hükümeti denetleyebilir. Aynı zamanda kanunların yapılmasına katılmakta ve son kararda etkili olmaktadır. Cumhuriyet Senatosu, genel oyla seçilen 150 üyeden meydana gelmektedir.Üye olabilmek için 40 yaşını geçmiş bulunmak ve yüksek öğrenim görmüş olmak gereklidir. Üyelik süresi altı yıldır.



said:
Senato, bazı ülkelerde yasama organının bir parçası olarak görev yapan kurumdur. Senatolar genellikle çift meclisli ülkelerde bulunur ve daha yüksek düzeyde olan meclise verilen isimdir. Senatoların asil üyelerine Senatör denir.

Dünya tarihindeki ilk senato Roma İmparatorluğu tarafından M.Ö. 8. yüzyılda kuruldu ve M.S. 6. yüzyıla kadar devam etti. Ayrıca Bizans İmparatorluğu da Doğu Roma İmparatorluğu olarak M.S. 4. yüzyıldan başlayarak 13. yüzyılda 4. Haçlı Seferinin İstanbul'u işgal etmesine kadar senato kurumunu devam ettirdi.

Günümüzde Amerika Birleşik Devletleri ve Avustralya başta olmak üzere birçok ülkede senatolar yasama kurumunun bir parçası olarak görev yapmaktadırlar.

Türkiye'de 1961-1980 yılları arasında çift meclisli sistem yürürlükteydi ve TBMM, Millet Meclisi ve Cumhuriyet Senatosu olmak üzere iki meclisten oluşuyordu. 1980 yılından sonra tekrar tek meclisli sisteme geri dönüldü ve senato kurumu 19 yıllık bir çalışma süresinden sonra Türkiye'de yürürlükten kalktı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eski haberlerden birisini tekrar koyayım efendim

************

Mecliste Şaka Gibi Oylama


TBMM'de filmlere konu olacak traji komik bir olay yaşandı. AKP'liler, neyin oylandığını bilmeden muhalefetin tutumuna göre oy kullanınca olan oldu...

Sosyal Güvenlik Reformu oylaması görüşülürken skandal yaşandı. Neyin oylandığını bilemeyen, AKP'liler muhalefete bakıp oy kullandılar. Muhalefetin de desteklediği önerge AKP'lilerin oylarıyla reddedildi.

Çalışanların iş bırakma eylemleriyle tepki gösterdiği, hükümet ile sendikalar arasında günlerce süren pazarlıklar sonucu güç bela üzerinde kısmi anlaşma sağlanan Sosyal Güvenlik Yasa tasarısının TBMM Genel Kurulu'ndaki önceki günkü görüşmeleri, traji komik bir olaya sahne oldu.

AKP Grup Başkanvekili Bekir Bozdağ, hükümet ile sendikalar arasında varılan uzlaşma gereğince, tasarının 35. maddesinin değiştirilmesi için önerge verdi. Yüzde 35 olan alt sınır aylığının evli veya çocuklu olanlarda yüzde 40'a çıkartılmasına yönelik AKP önergesinin yanı sıra, CHP, MHP, DSP'lilerden de bu madde için çok sayıda önerge geldi.

Muhalefetin önergeleri tek tek reddedildi. Sıra AKP'nin önergesine geldiğinde MHP, toplantı yeter sayısının aranmasını istedi. Birleşimi yöneten TBMM Başkanvekili Nevzat Pakdil, elektronik cihazla yoklama yaparken, AKP grup başkanvekilleri de kulisteki milletvekillerinin salona girmelerini istedi. Bu sırada Pakdil yoklama sonucu salonda karar yeter sayısının olduğunu belirterek, hemen ardından AKP önergesini oya sundu.

Apar topar kulislerden Genel Kurul'a giren AKP'liler, neyin oylandığını bilmedikleri için muhalefet milletvekillerinin tutumuna baktılar. Muhalefetin kabul oyu verdiğini gören AKP'liler, hep beraber ret oyu verdi.

Sonuçta muhalefetin de desteklediği AKP önergesi, AKP'li milletvekillerinin oylarıyla reddedildi.

AKP'lilerin uzlaşmayla getirilen değişiklik önergesine ret oyu kullanması, Çalışma Bakanı Faruk Çelik'i de şoke etti. Sinirli olduğu görünen Çelik, Biz bu maddede, asgari aylıklarla ilgili sosyal taraflarla mutabakat sağlamıştık. Bu kabul edilmeyen önergede de evli veya çocuklu olanlarla ilgili yüzde 5'lik bir artış sağlanıyordu. Yani çalışanların lehine olan bir önerge kabul edilmemiş oldu siteminde bulundu.

Çalışanlarla üzerinde anlaşılan ve AKP'lilerin gafı nedeniyle reddedilen değişiklik düzenlemesi, tasarının tüm maddeleri görüşüldükten sonra, ama tamamı oylanmadan önce tekriri müzakere yöntemiyle yeniden ele alınacak.

Sendikacılar: AKP Gayriciddi

Süleyman Çelebi (DiSK Başkanı): Bu son derece acıklı bir durum aslında. Çünkü bu karar vericilerin, toplumun tüm kesimlerini ilgilendiren böyle bir yasaya nasıl gayriciddi baktığının ifadesidir. Milletvekillerinin ne yaptıklarını bilmediklerinin bir ifadesidir.

ismail Hakkı Tombul (KESK Başkanı): Milletvekillerinin bu yasayı anladığını zaten sanmıyoruz. Başbakan'ın bile bu yasayı bildiğini sanmıyoruz. Milletvekilleri bir yasaya oy vermiyorlar. Parti gruplarının sözcülerinin isteklerine oy veriyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet evet bu adamların söyledikleri doğru ve yetkileri dahilinde. Anaysanın istedikleri maddelerini değiştirebilirler hatta ilk 4 maddeyi bile değiştirebilirler ama anayasa mahkemesi bu kutsal kişilerin yaptıkları hiçbir şeyi engelleyemez. Ne demiş büyüklerimiz, "Siz isterseniz hilafeti bile getirirsiniz"

Yaşasın AKP demokrasisi
Kahrolsun Anaysa Mahkemesi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fedaykin said:
Evet evet bu adamların söyledikleri doğru ve yetkileri dahilinde. Anaysanın istedikleri maddelerini değiştirebilirler hatta ilk 4 maddeyi bile değiştirebilirler ama anayasa mahkemesi bu kutsal kişilerin yaptıkları hiçbir şeyi engelleyemez. Ne demiş büyüklerimiz, "Siz isterseniz hilafeti bile getirirsiniz"

Yaşasın AKP demokrasisi
Kahrolsun Anaysa Mahkemesi


Saptırmak çok güzel iştir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cumhurbaşkanının yetkilerini kısalım diyorlardı, o makamı elegeçirince gerek duymadılar...

Şimdi anayasa mahkemesi işlerine geldiği gibi davranmıyor, bu seferde onun yetkilerini kısalım diyorlar...

Kim neyi saptırıyor, kim neyi işine geldiği gibi çarpıtıyor ortada. Hele hele süslü kelimeler arkasına saklanarak kimlerin sadece kendisini demokrat, karşıt herkezi demokrasi düşmanı ilan ettiği daha bir ortada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

synorin said:
-Anayasa Mahkemesi kararları yanlış da olabilir

Hayır olamaz çünkü zaten doğruyu ve yanlışı o belirler... Doğru derse doğrudur yanlış derse yanlıştır...


doğru ve yanlışı o belirler neye göre belirler anayasaya göre belirler peki oldu da diyelim anayasaya aykırı karar verdi ne yapacaksın? akp tarafından bakmayalım. diyelim bir iktidar geldi ve dedi ki bu ülke bundan böyle demokratik olmayacak anayasada gerekli değişiklikleride yaptı orduda destek verdi bir şekilde. anayasa mahkemeside tırstı onayladı bu değişiklikleri anayasaya aykırı olduğu halde değil dedi. ne yapıcan bu durumda kime başvurucan? yine kendilerine..

hukuk sistemimiz kusursuz değil
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fedaykin yorum farklarını ve niyet okumasını , istediğin yasayı çıkar kimse bişey yapmasın şeklinde değerlendirerek demagoji yapıyorsun.

O yasa laikliği delmek için çıkarıldığını düşünen var , tam tersini düşünen de var. Ama bu düşünce , yani niyet okuma. Yasa orada türbana özgürlük demiyor , kanunla belirtilir diyor. VS. vs. yasanın ayrıntısına giremicem.

Sen bunu alırsın kıvırırsın takla attırıp aha işte laikliğe aykırı dersin. İstersen yaparsın sonra da işte esastan inceleyebilirim deyip böyle karar verirsin.

Sonra da açıkça ideolojik niyet okuma ile yapılan bu davranış sonucu , hukuka saygı!! diye ortalıkta palavralar atılıcak. Kimse de sesini çıkarmayacak ?

Evet Anayasa Mahkemesi en üsttür ve üstü yoktur , denetleyeni de yoktur. Fakat içinde atanmış insanlar , "insandır" robot değildir. Hata yapabilirler , yanlış karar verebilirler , hatta ideolojik düşünerek siyasi tercihleri ile karar verebilirler.

Bu eylemlerin olmayacağını , ve olmadığını kim nasıl garanti edebilir ? Kim nasıl denetleyebilir ? Sonra burda bıdı bıdı bıdı...

Boşverin yahu , işinize gelen kararlarda haklı bulup gelmeyende haksız bulmak iki yüzlülüktür. Başka arkadaşlar da demiş , bundan sonra ABdullah Gül' ün atayacağı hakimlerin verdikleri karara burda saygı göstermeyip , olmaz anayasa mahkemesi siyasi karar almıştır , taraflıdır , ideolojiktir diye çıkıp konuşacaksınız ya.... İki yüzlülüğü , ve mahkemeye saygıyı ozaman göreceğiz.

Ozaman oturun yerinize demesini de ben iyi bilirim. Demekki ne oluyor , atamayla gelen insanların denetimsiz yüksek bir yetki ile orda yanlış kararlar alması iyi olmuyormuş. Ben ne Badullah Gül'ün atamasıyla gelenlerin , ne de başkasının atamasıyla gelenlerin , bu yetkilerle , kendilerini yasa üstünde görüp , yasaları çiğneyerek son sözü söylemelerini istemiyorum. Hertürlü karışıklık , huzursuzluk yaratır ve bırakın sadece demokrasiyi , "rejime" zarar verir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Horizon said:

O yasa laikliği delmek için çıkarıldığını düşünen var , tam tersini düşünen de var. Ama bu düşünce , yani niyet okuma. Yasa orada türbana özgürlük demiyor , kanunla belirtilir diyor. VS. vs. yasanın ayrıntısına giremicem.


İnsaf diyorum başka bir şey demiyorum. O yasanın türbana özgürlük için çıkarıldığını herkez biliyor. Hatta o kadar biliyor ki çıktığı gün YÖK başkanı artık üniversitelerde türban serbesttir diye genelge yayınlıyor. Hadi onu geçtim bu yasayı türban sorununu çözmek için çıkarıyoruz diye RTE'nin kendisi söylüyor. RTE bilmiyor, YÖK başkanı bilmiyor ama sen biliyorsun ki bu maddenin türban ile alakası yok.

Hadi lennn....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...