Loramis Mesaj tarihi: Şubat 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2004 o zaman chip tuning derim. Atmosferik motorlarda %15 civarında artış saglar Chip. Trubo lularda %30 civarı tabi.[signature][hline]namı diger: UnderTaker(BTD) Loramis Future_King icq:98398233 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dralnu Mesaj tarihi: Şubat 5, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 5, 2004 arkada oturan kimileri daa hafif olsa sunrooftan cikiodu nerdeyse, ucmayalım lutfen; en azından habersiz olmasın ehau[signature][hline]BabacumMostors, 01 Temmuz 2003 00:10 sularında dralnu'nun evinde banyodan çıktıktan sonra demiş ki: Kaan, abi sizin sabunların hastasıyım ! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ragnar Mesaj tarihi: Şubat 8, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 8, 2004 said: [b]RazorJimmy, 05 February 2004 02:44 tarihinde Yanlış bilgi !!! ehehehe.. yanlış biliyorsan yazma kardeşim.. lol Mercedeslerde düğme vasıtası ile devreye girmez.. Rolantiden itibaren girer.. Direk bağlı olması ya da olmaması gibi bir durum yok.. Zaten direk bağlıdır.. Sadece rölanti devrinde çalışmaz kompressor, o da boşu boşuna benzin harcamamak ve intercooler'ı yormamak içindir.. Otomatik kontrollüdür, sen müdehale edemezsin.. Sakın itiraz etme, kendi arabamın kullanım kılavuzuna baktım da söledim lol.. Biiip Yanlış bilgikardeşim :) Resimlerle inceleyelim konuyu ele alalım. Komp Starter Modeline göre genellikle gaz pedalının altında oluyor.Eskilerde buna roket derlerdi. Sol Taraftaki arkadaş Kompressor oluyor (kayışlarla Bağlı olan) Burdaki arkadaşta Starter Daşşakta Deriz bir daşşak kapalı iken boşta döner klima gibi düğmesine basıldığında daşşak dişlileri kitler ve yüklü çalışmaya başlar.(Ignition Controller ) ++ İntercooler nasıl yorula bilirki ehehehehe çok fazla hava soğuttuğu için falanmı yorulacak zaten çoğu komP kitlerinde intercoolera ihtiyaç olmaz İntercooler yorulma olayına 10 üserinden den 10000000 veriyorum çok komiksin cidden intercooler yorullursa radyatör napsın fazla su soğuttu için intiharmı etsin. Buna sen inanıyormusun yani yazdıklarına Hem direk bağlı ve rölantide çalışmıyor ala allah kardeşim bu meret güçünü kasnaktan almıyormu (krank kasnağı) ee motor rölantide iken pistonlar hareket edip krank olduğu yerdemi kalıyor + rölantite çalışsa bile nasıl fazla benzin sarf ede bilirki sen gaza basıp gaz vermedikten sonra eheheheheh zaten rölantide kaç psı üfliyecekki GERÇEKTEN SÜPER BİR HAYAL GÜCÜN VAR. klavuzu birdahakine bir tur çevirit düz şekilde oku istersen. [signature][hline][b]www.dragger.org[b] Trance,Epic-Trance,Hard-Trance,Progressive-Trance,Progressive-House,Goa-Trance,Tech-Trance,Acid-House,Afro-House,Booty-House,Deep-House,Disco-House,Dubby-House,Funky-House,Hard-House,Latin-House,Tribal-House[Bu mesaj Ragnar tarafından 08 February 2004 13:43 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ragnar Mesaj tarihi: Şubat 8, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 8, 2004 Sunlarıda belirteyim Mercedeslerde özellkile yeni kasa comp larda comp motor çalışması ile eşzamanlı bir üfleme yapar amam peek psı tam basıncını orta devirlerde vererek aracı üst devirlere kısaı bir sürede taşır comp larda gaz verildiğinde aracın ecu su olayı anlayarak gerek duyulan fazla yakıtı enjektörlere iletir. Ama bazı modellerde ise comp sadece belli devirlerde bir starter yardımı ile devreye sokulur. bu alet de klima mantıgı gibidir istenildiği zaman kapalıdır isteğe bağlı bir şekilde devreye sokulur. Bu arada razor cum 25 gün sonra askerlik bitiyor bu konular ile ilgili olarak görüşüp bir bilgi alış veriyi yapalım :) sende olanları ben alayım bendekileri de sen al :)[signature][hline][b]www.dragger.org [b] Trance,Epic-Trance,Hard-Trance,Progressive-Trance,Progressive-House,Goa-Trance,Tech-Trance,Acid-House,Afro-House,Booty-House,Deep-House,Disco-House,Dubby-House,Funky-House,Hard-House,Latin-House,Tribal-House Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pntREi Mesaj tarihi: Şubat 10, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 10, 2004 Konudan fazlasıyla sapmısız masallah ben konuya donme taraftarıyım. Anladıgım kadarıyla uygulamayı yapmayı dusunen arkadas cıddı ve temız bır calısamdan yana yanı kıssadan hısse ole 1 yada 1.5 mılyarlık sahınlere uygulanan bır uygulamadan bahsetmıyor,gordugum o. Gelelım tavsıye bolumune;Istanbul'da degıl su an TR de bahsedılen uygulmayı bahsettıgın dusunce ve yapıda yapıcak olan yer henuz acılmadı az bekle gelıoz :) Turbo konusunda 206 WRC nın kullandıgı bır kıt sıstemı mevcut fakat bu sıstem standart 206 ya oturacak bır uygulama degıl.Bu yuzden daha cadde tıpınde ve yaklasık 10PSI basıncında bır uygulama daha mantıklı olur kanaatındeyım. Kısa bır malıyet tablosu cıkaracak olursak yaklasık 50 ıla 80 beygırler arasında basınca gore degısken olarak alabılecegın bır uygulama malıyetı asagıdakı gıbıdır.Verdıgım fıyatlar kalıtelı malzelemelerden meydana geldıgı ıcın sorunsuz ve uyumlu bır sekılde calısırlar. -T3 tıpınde mumkunse Garrett,GReedy,Mıtsubıshı vb bır Turbo -T3 tıpıne uygun olan bır turbo manıfoldu -On tarafa takılmasının daha uygun oldugunu dusundugum Intercooler -Intercooler boyutları ıcın ozelden mesaj atarsın yardımcı olurum -50mm gırıs 60mm cıkıs olmak uzere ıntercooler boruları (custom) -Intake kıtı (custom) -Mın 70mm eksoz buruları ve eksoz -Emme manıfoldu port ıslemı -Ya pıstonla yada daha kalın bır kapak contasıyla dusurulmesı gereken sıkıstırma oranı -Stand alone yada pıggyback olarak bır ısletım sıstemı yada yenı bır beyın harıta yazılımı -Hava tahlıyesı ıcın bır Blowoff valf -Atesleme kabloları -Tubo basıncına dayanıklı ya sılıkon yada ozel turbo ara hortumları vs vs den olusacak olan cıddı bır olaydır kıssadan hısse... Assagı yukarı malıyetı ıscılık harıc kullanılan marka farklarına gore mın 4 mılyar ve uzerı seklınde solenebılır...[signature][hline]I'M LIKE A LEGEND OR SOME KIND OF PROPHECY Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Şubat 11, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 11, 2004 Şunu cardanadam daki arkadaşların ricası üzerine çevirmiştim egsoz mantığı ve çapları konusunda... Hepinizin bildiği gibi turbo egsoz sistemleri atmosferik sistemlere göre ters çalışır. Atmosferik motorlar egsoz gazı hızını diğer silindirlerdeki "blowdown" işini kolaylaştırmak için kullanır. Gerekli egsoz gazı hızını sağlamak için toplayıcının (burada toplayıcı egsoz oluyor) çapının küçülmesi gerekiyor. Geri basınç, belli egsoz gazı hızını yakalamak için yapılan uğraşların pek de istenmeyen bir sonucu oluyor. Çapı abartırsanız egsoz gazının hızını kaybedip silindirlerin toparlanmasını zorlaştırırsınız. Çok küçültürseniz de back pressure coşar ve toparlanma hızı arttığı halde verim alamazsınız. Burada elde edeceğimiz ideal bir değer vardır. Turbo araçlar için herşeyi dışarı atmaktır. Siz egsoz gazı hızının manifold (headers) ta fazla olmasını istersiniz. Farkedersiniz ki turbo motorun silindir kafaları kendisinin 3 te 2 si güce sahip olan atmosferiklere göre daha küçük çaplıdır ki hız fazla olsun. Burada amaç egsoz gazının hızını hemen arttırmaktır ki turbo çabucak açılabilsin. Turbonun hemen devreye girmesi gaz hızıyla oynayıp tork elde etmekten çok daha önemlidir. (malum turbo devreye girince tork artar) Burada silindirlerin toparlanma faktörü küçüktür. Turbonuz vardır ve onun gücünden faydalanmak istersiniz (boost lafını daha iyi çeviremezdim.) Headersta bulunan küçük borulardan çıkan gazın daha da sıkışmasını tabi istemezsiniz. Türbinin sonuna doğru (ki bu da egsoz çıkışı oluyor) elinizden geldiğinde az back pressure (geri basınç) istersiniz. Genel kural olan "daha büyüğü daha iyidir" anlayışı turbo için geçerlidir. Buradaki amaç turbodan maksimum verim alabilmek için türbini yavaşlatabilecek olan gazın mimimuma indirilmesidir. Unutmayın ki türbin (turbo) bir basınç değeri ile çalışır. Verilen bir türbin basınç değeri için en yüksek değeri en az ters yöne doğru giden gaz değeri ile alırsınız. Bu da türbinin (turbo) en iyi randımanla çalışmasına olanak tanır. Kısaca az geri basınç turbo için iyidir. Bu çalışma turbonun devreye girme süresini kısaltır ve motorun canlılığını ve verimini devir aralığı boyunca arttırır. 2.5 inch ve 3.0 inch (santim de olabilir ama bana mantıklı gelmiyor) kıyaslamasında olduğu gibi, en iyi turbo egsozu gazın çıkış hızına ve motor gücüne bağlıdır. 250 beygir için 2.5 inch iyidir. 3 inche çıkmak bu güç bandında pek bir işinize yaramaz ve size daha sesli bir egsozdan başka bir şey kazandırmaz. 300 beygir ve 2.5 inch ile ideal değerden uzaklaşırsınız. 400-450 beygir için 3 inch bile küçük kalabilir. Turbonun geometrik yapısında olduğu gibi, en iyi yapılanma (konfigürasyon) headerstan egsoz ucuna kadar konik bir şekilde 7 ila 12 derecelik bir eğim açısıyla egsoz çapının büyümesidir. Çoğu turbodizelde turbonun hemen yanına konumlandırılmış bir difüzyon bölümü bulunur (gaz için) Hiperbolik (matematiksel bir şekil) olarak bir büyüme (tıpkı bir trompet ucu gibi) teorik olarak idealdir ama ben (yazar) bunu kullanan birini hiç görmedim. (Ve daha iyi olacağından şüpheliyim de). Wastegate ten olan hava akışı turbonun egsoz bölümünden ayrı bir yerden çıkmaktadır. Ama yapılışı, fiyatı ve emisyon değerleri uyumları endişesiyle bu sistem sokak sistemlerinde nadiren görülmektedir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Head Mesaj tarihi: Şubat 12, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 12, 2004 sebring dual egzoz ile hoş durabilir. olmadı remus deneyebilirsin. Bostancı Laser Tuning'ı öneririm[signature][hline]valandil ownz j0o! -emokid*- 7/24 melancholic Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar