Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mortal Online


Jaan

Öne çıkan mesajlar

Narsor buarada magelerin hasar alınca büyülerinin fail olmasının sebebi şuan için secondry skill tarzı skillerin olmaması sanırım deilmi concentration vs.eklenince hasar aldığı an gene fail olurmu bilmiyorumda ihtimalini düşüren secondry skiller kesin olucaktır.
Pve konusunda haklısın ama alpha vidyolarında değişik vuruşları olan moblar wardı bi minotaur koşup kafa atıp knockback weriyodu mesela birde troll tarzı dev eline alıp öldürüyodu adamı yani o konuda pek endişelenmiyorum onun için hallederler bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adamlarin ellerinde bikac npc oldugunu dusunuyorum daha dogrusu, minator vardi evet, bi de dediginiz gibi iste milleti eline alip dan dun saga sola vuran minator harici knockback atan biseyler hatirliyorum.

Secondary skiller olabilir buyu ile ilgili, hatta kesin vardir, asil sorun ne zaman eklenicek bunlar :) Ne biliyim hani bi aya release edicez filan diyince adamlar insan yahu bi gorsek sunlari diyor yani. Buyuye karsi zirhta savunma olmamasi kotu, saglam vuruyo adamlar, ama psyche denen bi attribute ayni zamanda magic resistance olacak diyolar ama umarim itemlar da olur (yuzuk, kolye vs?) Enable olmayan karakter protre ekraninda tablar var mesela, ne olacak onlar acaba? Su an ikisi acik, ikisi kapali. Ne biliyim olmayan cok sey var ortalikta sanki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada saglam karakter oldu elimdeki adam, bir iki kisi bulasti, basta pek ustune gitmeden kacindim adamlardan (atlarin arasina dalip dolastirdim filan elemanlari), sonra baktim gitmiyolar bir iki vurdum topuzla baktim topukluyo millet, kovalamaya basladim bikacini, sehire kaciyo namussuzlr, bi de lag var, 1-2 kacirdim adamlari son dakkada.
Fena olmadi, 100 vuruyorum su anda, daha skill 67 mi ne, demek ki 140 filan vuracak 100 olsa
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ev yikmak icin sanirim makr birakiyolar, alican eline dandik bi kilic, vurup durucan iste evin basinda bekleyip.
Bu arada rpiestler uzerinde calisip skill arttiran adamlari guardlatip mallarini toplasaydim set set zirhim olmustu simdiye :)
Neyse simdilik aciyorum elemanlara, oyun baslayinca acima yok tabi. Umarim buyuk guildler ustumuzden gecmez
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

*Wall of text incoming*

Yukarda konuşmuşsunuz hani Sandbox oyundan çok bi pve beklemiorum falan die. Ben de bi kaç gündür MO forumlarını takip ediyorum.

Yani sandbox'da tabi ki dediğiniz gibi bi Wow PVE'si beklenemez, böle phase li aksiyonlu boss fightlar vs. instance yok bişey yok. Her şey açıkta olacak.

Fakat Sandbox'ın olayı sırf PVP odaklı olması değildir. PVP'de özgürlük, loot olması vs gibi şeyler Sandbox özelliği olsa da, Ana amaç PVP olunca, sonuç Darkfall gibi oluyor. Yani Sandbox'da her türlü oyuncuya hitap edilmesi gerekiyor. zaten ismi de ordan gelio içine girip istediğin gibi oynuosun ama sırf 1 türlü insan tipi olmaması gerek. Darkfall'un en büyük sorunu buydu. Ordaki insanlar, "biz hardcoreuz ,pvp istemiosan git, çok sertiz" modunda takılmaktan, Oyun genkfest e döndü . Ne craftinge odaklandılar ne bişrey .Şimdi expansion gelio. Crafting de herhangi bi değişiklik yok , yeni pvp yapılcak şeyler falan koymuşlar. Oyun massive pvp amaçlı yapıldı. Yani Darkfall online Sandboxlıktan çıktı, hatta başından beri olmadı. Çok potansiyeli vardı AV bunu göremedi başka yönlere gitti.

Mortal Online'ın asla bu hatayı yapmaması gerekiyor. PVE yi kesinlikle güzel bi seviyeye getirmesi lazım ki. PVE'den zevk alan adamlar da oynayabilsin, Taming yapsın. Gitsin bi yerlere yaratıklarla kapışsın vs. UO'nun başarısının en büyük nedeni buydu. Tamam pvp zevkliydi Uo'da ama herkes, kafasına göre takılabiliordu., giderdi treasure hunting yaparıdı, ejderha tameler dungeonlara girerdi, dieri, sırf crafting yapardı. Vendoruna item koyar evini döşer, hiç pvp ye elini sürmezdi. Tabi ki bi yerde open pvp falan olduğu için zararını göreceksin bi yerde kesilceksin lootlanacaksın vs de bu oyunun parçası işe de heyecan katio.

O yüzden Mortal Online "PVP odaklı" olursa cidden yandık. PVP odaklı olunca, Dier her özellik, (pve, taming, crafting, ticaret vs) ya PVP yi destekleyen yan bir olay haline gelio ya da yok oluo. Darkfall'da ticaret in T si yok. Herkes guild içersinde kavruluo. Ben bi kere bile birisinden parayla bişey satın almadım. Paso itemlar yağdı guild arkadaşlarımdan bana. PVE desen, abi reg kasmamız lazım şu mobları farmlayalım dan öteye gitmedi. Taming desen yoktu. Crafting desen herkesin belli biraz skilli vardı kendisine plate armor bilmemen yapacak kadar. onları yapıp kendini arkadaşlarını giydirip takılıolardı. Ne bi ekonomi ne bi pazar hiçbişey oluşmadı. Ve Darkfall un gelecke patchlerine bakioruz, hala bu konuda bi çalışma yok. Hala , yeni villagelar insanlar orda pvp yapsın yeni Deniz'de kapışma şeyleri, vs. Massive PVP oldu

Sandbox olup da başarılı olan zaten 2 oyun var. UO ve EVE Online, ikisine de bakınca zamanında. İkisinde de PVP dışında yapabileceğin uğraşabileceğin kariyerler mevcut.

Ben PVP yapıcam tahminen, yani karakterimi artık mage mi warrior mı nasıl yapıcam bilmiom ama girip bi guilde dier adamlarala kapışcam edicem vs. FAkat etrafta , sırf tamingle uğraşan, sırf craftingle uğraşan ticaretle uğraşan adamlar görmek istiorum. Şehire girince, Zırhımı crafterdan almak istiorum ki ekonomi dönsün. Local banking var zaten. Örneğin Bunla beraber item taşıma transportation caravan olayları gelirse hem crafter kendi itemlarını bi şehirden dier şehire taşır, bi yandna da o caravanı insanlar korur, banditler karavanı yağmalamaya çalışır vs. Bi sürü olay doğar. Mesela guild şehirlerinin de normal şehir gibi olmaması taraftarıyım. Eğer her şeyiyle, crafting vendor vs ile guidl şehiri olursa NPC şehirleri tamamen boşalır. Sadece yeni başlayanların takıldığı ve sonra guilde girip bıraktığı ölü bi şehir olur. NPC şehirlerinin canlı tutulması ticaretin orda dönmesi gerek. Guild şehirleri içersinde insanlar takılırsa kimse de PK olmayı vs de sallamaz, Darkfall'da herkes pk idi, kimsenin umrunda deildi çünük zaten güvenliydi şehirlerinde dışarı çıkınca da pvp için çıkıolardı. PK olmanın bi zararı olacak bi riski olacak mesela, şehire giremiosun, zaten stat loss olacak, E ticaretten mahjrum kalacan. Birileri sana bazı itemları götürebilecek vs. Alt karakterinle bile ticaret yapsan onu da başka yere götürmen gerekio o da riskli yani. Local banking olduğu için vs.

Hani böle bir sürü zincirleme gelişen olay var herhangi bi düzenlemeden çıkan. Sandbox sistemine katkıda buluncak. Mortal Online'ın yapımcıları hani biraz daha insanları dinleyen bi tayfa sürekli forumda aktifler vs. Böle şeyleri farkedeceğini ve oyunun sırf PVP oyunu olmasını engelliceğini düşünüorum. Çünkü FFA PVP, full loot, etrafa mob dağıt, housing koy, tamamdır al sana efsane SANDBOX olmuyor ne yazık ki gördük dier örneklerden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis, harika post. MO forumlarina bu yilin Subatindan beri bu benzer konularda mesaj attim. Asagida MMO'larla ilgili genel gozlemlerim var, ve nasil bir oyun uzun yasar diye dusunuyorum yaziyim dedim, okurum diyen alsin eline kahvesini okusun :)

UO oynamadim malesef, ama Eve'in de gucu senin de bahsettigin seylerden geliyor. O kadar farkli alanlara odaklanabiliyorsun ki, ozetliyim:
PvE:
-Astro skill kismina gidip baskalarinin bulamadigi gizli alanlari bulup gizli baseleri basmak. skill arttikca kopup gidiyorsun
-Mining 1: Astorya bagli gizli(pahali) madenler bulunacakti ben cikmadan once, sanirim oyledir artik.
-Mining 2: Gemiyi alip maden toplayip crafterlara satmak. Saglam para birakan bi is olabiliyor
-Missioner: Sistemlere dagilmis missionlardan gayet guzel gecinmek mumkun
-Trader: Bir suru trading skilli var. Bu alana yatirim yapmak borsa oynamak gibi bisey. Farki galaksi bazinda oynuyosun borsayi, inanilmaz taktikler var.
PvP:
-Oyle taktikler var ki anlatmakla bitmez. Ana hatti sistemlerin jumpgatelerle birbirine bagli olmasi, ve bu kapilardan gecmek belli fix sureler aliyor. Bu arada saldiriya aciksin. Bu kapilari bypass etmek mumkun ama ayri bir konu
-Tek kisi olarak da bayagi bir bela olabiliyorsun ortalikta, buyuk gemiler kucuk gemileri kilitleyip ates edemiyorlar bile, ama farkli metodlar da var.

Neyse vazgectim yazmaktan, cunku inanilmaz cok yazilabilecek sey var. Demem o ki eve'in uzun sure dayanmasinin tek nedeni bu, inanilmaz cesitli, ne istersen yap, outlaw kisma git orada takil, normal bir hayatin olsun vs vs... Sonu yok.

Gelelim MMO'lara. Cesitlilik olmadan insanlarin uzun sure oynayacagi bir oyun yapmak mumkun degil, katiliyorum. Darkfall oynadim, dediklerinin hepsine katiliyorum, cogu birakma sebeplerim zaten. Genel anlamda bir suru sorun var piyasada:
-PvE savas mekanigi sikici: Gecen Lord Of the Rings Online videolarini izledim, sikici geldi, Pve savas inanilmaz sikici geliyor artik o tarzda. Target, skill butonuna bas bekle. Damage yazsin. Tekrarla. Git Quest al. Butun oyunlarin mekanigi boyle, oyuncu olarak yapmam gereken standart, canini kolla, en iyi dmg kombinasyonun zaten belli, onu kullan devam et.
-PvE cesitlilik: Bu konuda durum iyi aslinda, farkli buyuler atan, buyuler atan, kacan/kovalayan moblar var bi suru oyunda. Sorun o moblara ulasana kadar yuzlerce/binlerce salak mob kesmen gerekmesi. Bu tur oyunlar ilk ciktiginda ekran basinda oynuyoduk cok sikilmadan, onca yil sonra sikti artik
-Oyun stilinde cesitlilik: Savasmazsam napicam?
a. Craftersin diyelim, herkes senin yaptigi mallari moblardan alabiliyosa sen kime satican yaptiklarini? Yaptigin item 10% fazla stat verse bile kimse gelip bi crafterdan bisey almiyor, ne de olsa level atliycan 2 gun sonra, daha iyi item gerekicek, kim takar.. Bi suru oyunda bu problem var
b. Lojistik: Mallarin tasinmasi problemi oyunlarda yok, dunyanion heryerinde bankadan malini cekebiliyorsun. Oyundaki stratejiyi olduren en onemli seylerden bence. Ayrica her tur resource dunyanin her yerinde ayni olcude var. Insanlarin hareket etmesini engelleyen en onemli unsurlardan. Sadece XX mobunu cesitlilik olarak koyarsan, insanlar iki kez gider o mobu keser, bir daha da gitmez oraya. Ama lojistik kismi saglam olan oyun dogal olarak malzemenin tasinmasi, pusu kuranlar, korumalar, dinlenecek hanlar gibi kavramlari yaninda getiriyor otomatikman
c. Anlam. Oyunda yaptigina genel bir anlam yukleyemiyorsan, yani surekli mob kesip, gordugun tum playerlara saldirmaksa olay, bir sure sonra oyuncularin sikilmasi kacinilmaz. Sonucta ayni seyleri yapan onlarca guzel oyun var, niye yenisine gecmesin ki oyuncular, sonucta her yil onceki yila gore daha guzel gorunen birbirinin ayni ayun var ortalikta
PvP:
- Bu konuda soyleyecek cok sey yok. Kanimca darkfall'in PvP duzenegi baslangic olarak hic fena degil. Tek sorunu skill cap olmayip oyuna erken baslayanlarin birer tanri olmasi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Simdi de MO hakkinda: :) (Evet bitmedi hehe)
Var olan/eklenecek denilen seyler

- Crafter ve skills. Kesinlikle cesitlilik ve olasiliklar harika (su anki hali degil :)) Skiller ve skill cap gelince crafter/mage/warrior gibi bisey mumkun olmayacak. En azindan ayri bir char acman gerekicek, ve ucuncu bir kisi vasitasiyla malzeme transfer etmen gerekicek
- Local banks: Lojistik destegi icin sart. Malzemenin tasinmasi gerekicek. Sanirim dunyanin farkli yerlerinden farkli malzemeler gather edilecek, bu da buyuk olcekde tasimacilik yapilmasi geregi demek. Bu da karavan/hirsiz/kiralik adam gibi kavramlar anlamina geliyor
- Savas: Targetlamadan savasabilmek sart bir degisiklik icin. Hitboxlarin ayri olmasi, olay duzgun calisirsa (su an calismiyor tam) cok iyi. Mounted savas zaten artik standart diye yazmiyorum. Mountlarda cesitlilik olursa tadindan yenmez.
- Skill limit: Her seyde uzman tiplerin varligini engellemesi acisindan onemli
- Terriority control: Orta/buyuk capli guildler icin onemli, stratejik buyuk capli savaslar eglenceli olur, hemde bu guildlerin gidip tek basina kosan tipleri kovalamasini engeller bayagi bir.
- Housing/player cities: housing tuzu biberi, sehirler ustteki maddenin tamamlayicisi
- Ilginc NPC'ler. Karsimda salakca duran moblara kilic sallamam umarim. Bu konuda heycan verici seyler gordum ama beta'da tek bir ornek disinda PvE su an icin 0. Belki ellerinde halihazirda bi suru sey var bilmiyorum
- Buyu/archer/mounter/on foot tarzi savas
- Yikilip yapilabilir kopruler. Cok onemli, nehirleri zirh/atla baska turlu gecemiyorsun, boguluyorsun

Eksikler:
- Yemek sistemi yok ortalikta, bu durumda zehirli borek acip saga sola vermek mumkun olmayacak gibi. Keske olsa...
- Buyu su an keyifsiz. Archery'yi sevmedim, su anki haliyle bile duzeltilmesi kolay ama. Ayni sey buyu icin de gecerli
- Evler: mobilya olayi yok, evler tek tip
- Skiller yok ortalikta, yorum yapamiyorum
- PvE moblari yok ortalikta (hareket/davranis tarzi olarak). Olanlarin %90'i oldugu yerde oturuyo su an

Sonuc: MO'daki eksiklere baktigim zaman, gordugum hersey adamlarin listesinde, iyi yani bu, istedigim seyleri becerebilirsek yapicaz diyolar. Bu bir seyin gerceklesmesi icin ilk sart. Olmayan seylerin yapilabilmesi adamlarin becerisine bagli, yapabilirler gibi duruyor son iki aydaki programlama hizina bakinca, 2-3 ay icinde bayagi birsey yapabilirler. Hersey dengelere bagli, su an cok eksik yok gibi gozukse de oyuna girip yapacak bisey de yok fazlasiyla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ayrıca beyler şu pvp işini bi adam gibi çözsünler Pveyide hallederler önemli olan sistemin oturması şuan animasyonlar falan pek iyi deil,ping sorunları war ve nası çözülecek bilmiyorum animasyon sorunları war vs.

Oyunun pve tarafı craft sistemi falan oturunca çözülür öle zaten fazla bi pve beklemeyin benimde isteğm devlerin Eve onlinedan örnek almaları oyun sistemi konusunda.Bi Sandbox oyun için en iyi örnek bencede.

Pvede asıl amaçları Pvpye fazla bulaşmak istemeyen oyuncuların pvede sıkılmamasını sağlamak olmalı.Genede devlere güveniyorum bu konuda adamlar oynamak istedikleri oyunu yapıyolar onlarında kötü bişey çıkarmak içlerine sinmez bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

guildden malın teki full gold kılıç yapmış. (handle dahil) 1069 fln gold harcamış. buda 10000 granum demek sanırım
adam "benim 100 str 88 dexim var. buna rağmen kılıç bütün staminamı bitiriyor." demiş. eheh. bide şey diyo dexi 100lersem belki stamina yeter. 213162351376 fln damage atar herhalde demiş :D
merakla bekliyoruz tabi damageyi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...