Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mercedes C serisi


MrMarvelous

Öne çıkan mesajlar

Daha önce topic açıldı mı bilmiyorum ama arama düzgün çalışmadığından bakıp bulamadığımdan tekrar açıyorum...

Bu aracın C180 Kompressor motorlusu gelmiş. 53.000 eurodan başlıyor. otomatik vites, otomatik klima, cruise control, bluetooth düzeneği, mp3 lü cd çalar falan mercedes için epey de dolu standardı...

Hani şöyle 58.000 euroya panaromik tavanlı deri koltuklu falan gayet güzel bir C180K toplanabilir diye heveslenerek gittim incelemeye...

Çok enteresanlar bu Kolumandakiler ya. Arabayı standart olarak viraj lambası ile donatmışlar ama hıza duyarlı direksiyon opsiyonel. Böyle arabada standart olmasını beklediğiniz fason şeyleri de ekleyince araba 60k euro barajını geçiveriyor.

Neyse test sürüşüne çıkalım dedik. C180K yok C200K ile çıkıcaz dediler. Fark etmez dedim, ne de olsa arada 20 küsür beygir fark varmış iki motor arasında da...

Aracın konforu çok iyi. Gemi gibi gidiyor, asfalttaki bütün bozuklukları ütülüyomuş gibi...

Ama şu command sisteminin düğmesi fazla geride, yola konsantre olmuşken onu bulup bi ayarlar yapmak çok zor. Elinizin altında değil...

Hiç bişey elinizin altında değil zaten. BEn çok kullanışsız buldum. O kadranları takip etmesi bile bi zor yani, kaçla gittiğimi anlamak için aptal gibi kadrana bakmam gerekti kaç saat. Otomatik vitesi de beğenmedim, düğme yapmamışlar vites seçimi için, onun yerine böyle bi tarafa çekiyorsun da sonra hareket ettiriyorsun falan. Tiptronic te yukarı aşşağı değil de sağa sola, tamamen saçmalık.


Gelelim beni en çok hayal kırıklığına uğratan şeye. Performans. Araç fena gitmiyor aslında, 0-100 ü 8.7 saniye falanmış zaten... Kağıt üstünde güzel. Ancak motor accayip tepkisiz. Gaza basıyorum hiç birşey olduğu yok, daha çok basıyorum, hala bi güç yok ortada. Bu sefer biraz daha basıyorum (bütün bunları 80 den 100 e çıkmak için yapıyorum bu arada), bu defa da vites küçültüyo alet gereksiz fazla güç geliveriyo... Gaz tepkileri iyi değil yani aracın. Kompresör de eski teknoloji midir nedir, geç giriyor devreye. Bugün fiatın dizellerinin turbosu bile 1.500 devirde devreye girerken beni hayal kırıklığına uğrattı...


Sonuç olarak beğenmedim arabayı. Mercedes olmak iyi olmak anlamına gelmiyormuş her zaman...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu tiptronik vites olayında sol sağ daha kolay diye öyle yapılmış olabilir. Kolun kol dayamada dururken elde vitesteyken sağ sol yapmak için bilek hareketleri yetiyoda ileri geri için biraz daha kol kası kullanıyosun :)

Bu çok teknik analizin ardından A ve B serilerinde de vitesin öyle olduğunu söyleyebilirim daha üst serileri bilmiyorum.

C serisinin tasarımı özellikle önü baya güzel. Arkasını ve aynalarını beğenmedim birde geçmişte buraya bir direksiyon resmi koymuştum ne kadar berbat olduğunu herkes görsün diye :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dışı çok güzel

içi o kadar değil...

dediğin gibi direksiyonu çok çirkin cidden... audinin yeni direksiyonlarını güzel gösteriyor yani =)

yanlız bişey düşündüm de, güzel direksiyon simidi yapamaz oldular ha...

benim leonun direksiyon da çok çirkin bence...

BMW lerin de bir modeli var ya böyle göbeği şişkin. o da çirkin bence. çarpışan oto direksiyonu gibi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

avantgardeda 3 kollu spor direksiyon guzel gorunuyo bence. 4 kollu olup guzel duran direksiyon gormedim ben su yasima kadar zaten :)

c200k un gec tepki verme olayi cidden uzucu gercekten oyleyse. bi yillik kalkinma planimda c220 cdi almak var :) insallah o boyle hantal kalmiyodur.

bide dizellerde 5 ileri otomatik standart denmis ancak keske 6 ileri olsaymis. madem amac ekonomi niye 5 ileri :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pasha said:
avantgardeda 3 kollu spor direksiyon guzel gorunuyo bence. 4 kollu olup guzel duran direksiyon gormedim ben su yasima kadar zaten :)

c200k un gec tepki verme olayi cidden uzucu gercekten oyleyse. bi yillik kalkinma planimda c220 cdi almak var :) insallah o boyle hantal kalmiyodur.

bide dizellerde 5 ileri otomatik standart denmis ancak keske 6 ileri olsaymis. madem amac ekonomi niye 5 ileri :/


Yani şimdi bir daha düşündümde... ben sürücü koltuğuna geçmeden önce satış elemanı aracı otoparktan çıkardı. binanın altındaki kapalı otoparkın çıkışı da böyle dönüşlü çok dik yokuşlu bi yer. orda adam gaz verdikçe benim ense yapışıyodu "oha performansı beklediğimden iyi" dedim...

ama aynı şeyi direksiyon başında hissettirmiyor...

bir de gaza tepkisiz olması aracın sürüş keyfini çok baltalıyo...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Kompresör denen meret turbo gibi değil. Daha farklı çalışma mantığına sahip. Direkt motordan tahrik aldığı için turbo gibi basınç bekleme derdi yok, ilk andan itibaren devrede.

Bu arada o direksiyonların tipleri nedir öyle?!? İrkildim :O

Ben, benim direksiyonu seviyorum; ufak çaplı, ele rahat oturuyor, 3 kollu. Şuna benziyor:


Fakat şu Audi grill şeklindeki direksiyon göbekleri yok mu, tam facia ;)

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok beğendiğim bir araç dizayn olarak ama sürüş keyfi cidden en önemli faktor kullanırken zevk almadıktan sonra dışardan güzel görünse kaç yazar. :) Ama yinede senin kullandığın arabada bulmak istiyorum bahaneyi :) belki test aracı olduğundan hor kullanmışlardır??
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yani benim beklediğim izlenimi vermedi araç bana...

Sinyal kolları eski model. Şerit sinyali yok, şahin sinyal kolu gibi...

bugün opel astraların bile sinyal kolu elektronik...

ondan sonra vitesi beğenmedim. sağa çek sola indir falan luzumsuz atraksiyonlara girmişler...

iç mekan kalitesi mercedes gibi hissettirmiyor...


bugünde freelander 2 yi kullandım mesela. farklı segmentler ama aynı fiyata ikisi de...

Freelander 2 nin içi de şık ama çok kaliteli değil. Ancak o jip temasına uygun bir meteryal kullanılmış. Arabanın içine silme çamurluyken binsen hani sorun olmayacakmış izlenimini veriyor...

onu geçtim. Freelander 2 nin kullanımı ne kadar keyifli. 400n/m tork süper bişey ya. En dik yokuşta bile gaza sonuna kadar basmaya luzum yok. Şehir içinde falan inanılmaz bir araç...

Bu yorumu belkide taraflı yapıyorumdur. Çünkü freelander 2 benim ihtiyaçlarımı daha çok karşılayacak bir araç...

ama yinede gaza verdiği tepki konusunda mercedes çok başarısız...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mercedes kelimesini duydun mu sırf lüks düşünüyosun işte :) sorun orda, bu model Mercedes'in giriş seviyesi sedanı. Her şey mükemmel olmak zorunda değil yani, ama ihtiyacı karşılayacak yeterlilikte.

O program topiinde de bahsettim bundan, otomotiv kültürü diye bişey yok bizde diye, C sınıfı normal bi araba aslında. TRde tabii ev fiyatına satılıyo resmen :D ekonomimiz süper. Bu yüzden ev gibi rahat olmasını istemen de normal :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mr_Hand said:
Mercedes kelimesini duydun mu sırf lüks düşünüyosun işte :) sorun orda, bu model Mercedes'in giriş seviyesi sedanı. Her şey mükemmel olmak zorunda değil yani, ama ihtiyacı karşılayacak yeterlilikte.

O program topiinde de bahsettim bundan, otomotiv kültürü diye bişey yok bizde diye, C sınıfı normal bi araba aslında. TRde tabii ev fiyatına satılıyo resmen :D ekonomimiz süper. Bu yüzden ev gibi rahat olmasını istemen de normal :)


Yooo alakası yok...

bu kadar arabadan konuşuyoruz burda, mercedes c sınıfının entry level sedan olmduğunu bilmeyip marka amblemine tav olacak kadar aptal değilim yani..

ancak bir araba giriş seviyesi de olsa markasını göstermeli... BMW bunu yapabiliyor. 7 de alsan, 116i de alsan BMW kullandığını biliyorsun. o direksiyonun başında geöince verdiği hissiyat önemli.. mercedeste bu eksik işte. sanki c200 değil de chrysler sebring kullanıyormuşum gibime geldi... ruhsuz bir araba...

ayrıca 60k euroya BMW 320i premium alabiliyorsun... bu durumda hangisi alınır cevap kesin yani...

haa ya da yeni a4 te mercedes c den on kat daha güzel...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bişeyi bilmiyosun demedim ki, halen aynı şekilde bakıyosun Mercedes'e. 1 serisinde iç mekan kalitesi de 3 serisi gibi değil daha düşük ayrıca. Sebring'in de çok ciddi bi farkı yok zaten "ucuz" mercedeslerden :) Dediim gibi, Mercedes ismi çok büyütüldüğü için zaten pahalı burada bu marka. Diğer markalarda daha iyi araba alabilmenin sebebi zaten bu...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mercedes c alacagina 3 serisi bmw almak herzaman daha mantiklidir.

Mercedes e ve bmw 5 arasinda bence zevk e kalmisdir terchin ikisinide full + full aldiginda nerdeyse ayni kaliteyi satin almis olursun.

S serisi mercedes ise, 7 serisi bmw yi, 5 e 10 katlar.

Hepsini kullanmis biri olarak soyluyorum bunlari..

c nin altindaki mercedeslerin mercedes olup olmadigi tartisilir, 1 seriside bmw filan degildir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...