Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Porsche 911 GT3 RS Performance is often equated with power ; but never by Porsche engineers.


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selamlar;
Bir Porsche fan ı olarak,Porsche nin yeni gözdelerinden,tam bir yarış makinası,
performansı kontrollü ve dinamik elde etmek için tasarlanmış Porsche 911 GT3 ü
tanıtmaya çalışacağım...

Porsche bu arabayı optimum balans sağlayarak en iyi performansı üretmesi için
tasarlamış. Aslında bir yarış makinası,fakat Porsche mühendisleri bu yarış makinasını
biraz evcilleştirerek yollarda kullanılmasını sağlamışlar.
Özel olarak tasarlanmış vites kutusu,fren sistemi,karbon fiber kanat vs...
performans bazıları için güce eşdeğerdir,fakat Porsche mühendisleri için değil..
Porsche güc ile,optimum balans sağlanarak yollarda en iyi performansın sağlanmasını
amaçlamıştır. (Anti Carrera GT ciler umarım beni anlıyorsunuzdur :) )
Tasarımı FIA-N/GT ve ACO tarafından onaylanmış yollardaki gerçek bir yarış makinası.

http://img442.imageshack.us/img442/9875/91541945qp4.jpg

Şimdi biraz performans verilerilerini inceleyelim.
Tüm Porsche 911 GT3 modellerinin sahip olduğu 3.6 litre 6 vites motora sahip.
8400Rpm - 415 beygir.
0-100km/h 4.0 saniye
max hız 310km/h
ağırlık-güç oranı ton başına 301.8 beygir

ilk kez Carrera Gt de kullanılan Traction Control (TC) bu makinaya entegre edeilmiş.
Kişisel kontrolün sağlanması için TC sistemini sürücü istediği an açıp-kapatabiliyor.

http://img442.imageshack.us/img442/6660/94781545kr5.jpg

GT3 ile birlikte gelen Porsche Active Suspension Management (PASM) standart olarak sürücülere
sunuluyor.
Bu süspansiyon sistemi isteğe göre sertleşip,yumaşama özelliğine sahip.
911 GT3 RS, Normal ve Racing modu olarak iki şekilde kullanılabiliyor. Bunu konsoldaki
bir butondan değiştirebilmek mümkün.
Ayrıca Gt3 Rs deki sensörler yol durumuna göre süspansiyonların durumunu otomatik olarak
değiştiriyor.

Yine GT3 e özel tasarlanmış fren sistemi ile en yakın rakiplerinden çok daha kısa sürede ve
güvenli yavaşlayabiliyor.

http://img135.imageshack.us/img135/8856/96540295pc9.jpg

Ve 911 GT3 RS Specifications

-Overview

Manual

Engine Cylinders 6
Displacement 3.6 liters
Engine layout Rear-mounted
Horsepower 415 hp
Torque 300 lb.-ft.
@ rpm 5,500 rpm
Compression ratio 12.0 : 1
Manual


Performance

Top Track Speed 193 mph
0-60 mph 4.0 s


-Drive

Manual

Engine Cylinders 6
Displacement 3.6 liters
Engine layout Rear-mounted
Horsepower 415 hp
Torque 300 lb.-ft.
@ rpm 5,500 rpm
Compression ratio 12.0 : 1


Standard
Technology 3.6 liter flat 6 cylinder engine with VarioCam

Transmission 6-speed manual transmission with single-mass flywheel and hydraulic clutch

-Chassis

Chassis 235/35 ZR 19 front, 305/30 ZR 19 rear

Lightweight 19" GT3 wheels

Traction Control (TC)

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Front Suspension: MacPherson front axle with special spring and damper tuning and Uniball supporting mounts. Anti-roll bar with high-performance diameter.

Rear Suspension: Multi-link rear axle with rigidly mounted axle bracket and special spring and damper tuning. Anti-roll bar with high-performance diameter.

Variable steering ratio, power-assist (hydraulic)

Anti-theft system with immobilizer, interior radar surveillance and remote control

Tire Pressure Monitoring System


-Safety

Braking system

Internally ventilated brake disc, six-piston monobloc aluminum fixed calipers at the front and four-piston monobloc aluminum fixed calipers at the rear

Bosch ABS 8.0 anti-lock brakes

Red colored brake calipers

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)


Standard Optional

Passive safety

Dual front Advanced Airbags, head and thorax side airbags

Front and rear deformation zones

Side-guard door beams

Seat-belt pretensioners and load limiters

Lighting

system Integrated third brake light with LED technology

Bi-Xenon lighting system


-Body

Exterior
Adjustable rear wing made from genuine carbon fiber

Sports exhaust system with central dual tailpipes

Body
Length 176.9 in.
Width (without mirrors) 72.9 in.
Height 50.4 in.
Wheelbase 92.9 in.
Drag coefficient (Cd) 0.30
Curb weight 3,031 lbs.
Fuel Tank Capacity 17.7 gal.

( Not : içerik Porsche.com dan alınmıştır. )
Mesaj tarihi:
BonePART said:
Ayni altesi alip motorunu overlock edip satiyo porshe ya
insan az bi dizayn yapar
az bi urasir
sikildim abicim ayni on farlari gormekten


efsaneler şekil değiştirmez :)
Mesaj tarihi:
bi şeye takıldım, "anti carrera GTci" ne demek ya :) kimse Carrera GT kötü bi araba demedi ki, bazıları sadece çocuk gibi Carrera GT herşeyi döver diye kendi çaplarında taraf oluşturdu, buna "hayır, yapılış amacı farklı olan başka araçlarla karşılaştırmayın." diyenler de bunların gözünde karşı taraf oldu. Böyle futbol takımı tutar gibi saçma sapan model tutmayın ya :) (futbol takımı olayında ülkeler arası ok de, takım muhabbetini de anlamıyorum pek... neyse :P)

Bunun dışında, Porsche'nin en özgün özelliği olan "evrim" bu otomobilde de devam ediyo normal olarak, bonepart pek anlamamış olsa da, 911 serisi model olarak zaten bir kere tasarlanmış, daha sonra sadece teknik olanaklar arttıkça iyileştirilmiş bir model. (ki arka dingil üzeri ve arkasındaki motor olayı halen saçma gelse de, tüm tasarım bunun üzerine kurulu...)
Mesaj tarihi:
Bu arabaları nedense anlıyamıyorum? Türkiyede radarları bildikten sonra çılgınlar gibi gidebiliyorsunda, yolda bir yere kadar izin veriyor?!? Bu arabayla yolda ki çakıl taşlarını belinde hissedersin. Hergün kullandığını düşün kesin bir omurga sorununa yol açar bu çukurlarda. Hergün piste çıkanlara lafım yokta bu araba tek araba olarak alınmaz. Şahsen Porsche 911 Turbo alırım 0-100 e 1-2 sn geç çıkarım hergün evime giderkende kullanabiliyim :)
Mesaj tarihi:
CoolRider said:
Bu arabaları nedense anlıyamıyorum? Türkiyede radarları bildikten sonra çılgınlar gibi gidebiliyorsunda, yolda bir yere kadar izin veriyor?!? Bu arabayla yolda ki çakıl taşlarını belinde hissedersin. Hergün kullandığını düşün kesin bir omurga sorununa yol açar bu çukurlarda. Hergün piste çıkanlara lafım yokta bu araba tek araba olarak alınmaz. Şahsen Porsche 911 Turbo alırım 0-100 e 1-2 sn geç çıkarım hergün evime giderkende kullanabiliyim :)


hoca sen yazıyı okumadın galiba süspansiyon ayarları yol durumuna göre değişiklik gösterebiliyor.
ayrıca normal ve racing mod ları var.
Porsche bu adamın götünün rahatlığını bile düşünüyor.
Mesaj tarihi:
bu arabalar genelde track car zaten
mantigi su
haftasonu giderim arkadaslarla yarisirim
hafta ici arabamla ise giderim
numberg ringin girisinin 10 euro civari bi fiyat oldugunu bi turun yaklasik 10 dakka oldugunu dusunursen bu isnanarin haftasonu elencesini anarsin zaten
yane ozellikle bu tip hafiflestilmis arabalar sokaktan ote amator yariscilik icin
Mesaj tarihi:
Yurtdışında tamam zaten! Adam gidiyor silverstone yarışıp geliyorda TR'de napıcan?

@recep

O ayar dediği hane ölmeden evine gidebil diye! Yoksa pistteki ayarlarla dağılırsın :)
Mesaj tarihi:
sadece yol olayı degil, bu arabanın hakkını kac kisi verebilir onun da tartısılması lazm tbi, bna versen bn de kullanırım mest olurm ama arabaya yazık yani =)

ama coooook guzel araba, turuncusuna aşık oldm snrm
Mesaj tarihi:
bunun beyaz gt3 u bizim komsuda var :)

bende cayman s varken bunda z4 vardi :) gitti gt3 aldi kasilip geziyordu :D hehehe artik gezemiyor

sunu soyliyecem tamam super guzel vs araba ama canlarim carreranin aynisi geccc anlami yok bunu almanin.
Mesaj tarihi:
MrMarvelous said:
911 turbodan daha az donanımlı...

daha konforsuz

ve daha pahalı...

bullsh*t


çok yakında 911 turbo konusu açacağım... :)
carrera gt yi en sona saklıyorum :D
×
×
  • Yeni Oluştur...