Ragnar Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 TURBO TURBO NEDİR? Motorların gücünü arttırmak için kullanılan en verimli yöntem , turbo takviyesidir. Bu sayede çok yüksek güç elde ediliyor. Bazı otomobiller satandart olarak turbo motorlar ile satılıyor.Ancak normal motorlara sonradan da turbo takılabiliyor. Turbo üreten bazı firmalar , motorunu güçlemdirmek isteyenler için değişik seçenekler sunuyor . Fakat yüksek güç amaçlayanların , otomobillerinin motorunun dağıtılmasına hazırlıklı olmaları gerekiyor. İki tip turbo modifikasyonu bulunuyor . İlkinde modifiye işlemi , motora herhangi bir müdehale yapılmadan , sadece turbonun takılmasıyla gerçekleştiriliyor. İkinci tip modifikasyonsa , motorun tamamen dağıtılması ve daha dayanıklı parçaların eklenmesiyle yapılıyor. Bir turbo kiti birçok parçadan oluşuyor. Turbo manifoltu , by-pass ve wesgate valfi , hava boruları, intercooler ve turbo , bu kitin ana birimleri . Her biri ayrı göreve sahip olan bu parçaların, elde edilecek olan güce büyük katkısı vardır. TURBO NASIL ÇALIŞIR? Turbonun içinde iki adet türbin vaya başka tanımla pervane bulunur. Bunlardan biri egzosa , diğeriyse emme manifoltuna bağlıdır. Yanmış egzoz gazı , devirlenen motor ile hızlanır. Bu hızdan elde edilen kuvvetin bir bölümü, türbinlerden birini harekete geçirir. Dolayısıyla diğer türbin, bu dönen türbinlerle birlikte hareket eder. İkinci türbinin görevi ise, kazandığı dönme gücüyle dışarıdan hava emmektir. TURBO KİT PARÇALARININ GÖREVİ Havadaki oksijen miktarı ne kadar yoğunsa , yanma olayı da o kadar yoğun olur. Bu nedenle , emilmiş olan havanın önce soğutulması gerekiyor. İşte bu parça, kitte yer alan inrecooler'dır. Aslında bir radyatör olan intercooler, geniş yüzeyleri nedeniyle bir ısı transferi gerçekleştiriyor. Böylece havanın sıcaklığı düşürülüyor. Burada soğutulduktan sonra motora iletilen hava, yanmayı arttırarak daha fazla enerji çıkmasını sağlıyor. Yani basit bir açıklamayla, motorun gücünü arttırıyor. Dışarıdan gelen hava, hızından dolayı bir basınç gücüne sahip. Bu basınç ayarsız bir şekilde motora iletilmiyor. Bu yüzden turboya giren egzoz gazının basıncı wesgate valfi tarafından ayarlanıyor. By-pass valfinin görevi ise, emilmiş olan birikmiş havanın bir kısmını bu valf üzerinden atmak. Böylece boşalmış intercoolera tekrar yeni havanın gelmesini sağlıyor. MOTORDAKİ DEGİŞİKLİKLER Turbo takviyeli motorların sıkıştırma oranı, atmosferik motorlara göre daha düşüktür. Fakat turbo basıncından dolayı, motorun bazı parçaları normalden daha dayanıklı olmalıdır. Bu nedenle pistonlar ve kolları, silindir kapak contası, subaplar gibi devamlı basınç altında çalışan parçalar geliştirilmelidir. Aslında soft turbo adı verilen turbo modifikasyonlarında, sadece turbo kitinin eklenmesiyle yeterli bir düzeyde güç arttırımı sağlanıyor. Ancak yüzde ellilere varan güç yükselten turbolarda, yukarıda sıralanan motor modifikasyonları yapılmalıdır. Turbo sayesinde motorun torkunda çok yüksek bir artış oluyor. Dolayısıyla güç de artıyor. Bir ara turbolu motorlar çok sorun çıkartmaktaydı ve bu yüzden birçok otomobil üreticisi, araçlarını turboyla donatmamaya başladı. Fakat gelişen teknolojiyle birlikte bu konuda da gelişmeler yaşandı. Böylece tekrar turbo takviyeli otomobiller satışa sunuldu. Turbonun sağladığı güç artışı, en çok Formula 1 otomobillerinde oldu. Örneğin 1985 yılında yarışan F1 otomobilleri sadece 1.5 litre hacme sahiptiler. Ancak turbolu olan bu motorlar yaklaşık 1500 beygir güç üretiyordu. Bu değer göz önünde alınırsa, turbonun ne kadar güç sağlayabileceği anlaşılıyor. Tabii ki bu oranda bir güç eklemesi olmasa da, satndart motordan bir hayli fazla güç elde edileceği kesin. Örneğin küçük bir örnek vermek gerekirse, VW'in Passat modelinin 1.8 atmosferik motoru 125 bg güç üretebilirken, 1.8T turbo beslemeli motoru 150 bg. güç üretebilmektedir.[hline][b] Trance,Epic-Trance,Hard-Trance,Progressive-Trance,Progressive-House,Goa-Trance,Tech-Trance,Acid-House,Afro-House,Booty-House,Deep-House,Disco-House,Dubby-House,Funky-House,Hard-House,Latin-House,Tribal-House Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 150 beygirlik bir passat sadece turbo basıncı ile oynanarak 217 beygir olabiliyor. :)[hline]Kalplerdeki Kaymak Profocio Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Scorp Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Ya su isi arabasina yaptiran biri varmi bi açiklasin ne kadar verim almi_ sonra motor hasat olmusmu ???[hline]You Are all Ggoing to DİE down here... www.sylveria.org Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Benim araba 4 seneden beri turbo basınçı arttırılmış durumda ve en ufak bir motor sorunu ile karşılaşmadım. 4.500 deviri geçmedikçe de yakışı eskisi ile aynı.[hline]Kalplerdeki Kaymak Profocio Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Infeqted Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 ya bizim aprilia rs 125 e nasil olur bu?[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 said: Silthanas, 20 October 2003 19:36 tarihinde demiş ki: guzel yazi, turbosuz pejolulara duyurulur =) passatin hantal bir araba olsugunu du$unursek, bu basinc arttirmanin akselerasyona cok da bir fayda saglamayacagini goruruz, max km de ise 15-20 km arasinda bir degis$me olur diye du$unuyorum.. abso anlatsana bize nasil oldu araba arttirinca?[hline]Külliyen Yalan... OHAAAA delimisin sen Passata binmemişsin hiç 1.8T ler modifiyesiz deli gibi sen bi test et ondan sonra tekrar gel düşüncelerini yaz =))[hline] V ò d à n | ICQ : # 651567 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Scorp Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Bonepart a +1 bende yaptirilcak yer ve parasal olaylari kastetmistim...he bide absult hangi arabaya yaptirdin ?[hline]You Are all Ggoing to DİE down here... www.sylveria.org [Bu mesaj Scorp tarafından 20 October 2003 22:59 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Efendim 217 beygir olunca araba bir hayli piskopat oldu. 250+ hıza çıkması çok rahat ve hızlı fakat tabi devir ve güvenlik için tehlikeli. 0-100 hızlanma olarak şu ana kadar benim katagorimde (150-200beygir) henüz geçilmedim. 3.28i her türlü koşulda (virajlı yollar hariç) geçiyor. Volvo T2 ler zaten rakibim değil. 4 kişi+bagajla Audi TTi yol vermediği için geçemedim (240+) sonra viraja ben besmeleyle girerken adam spastik bir hareketle uzaklaştı ve eşiminde baskısı ile bırakıldı.SLK Compressor (190HP) gene TEMde 230+da geçmiştim. Başka biriyle kapışıyor olduğu için max gitmeye çalıştığını düşünüyorum. Başka Passatı kendin kullanmadığım için arkdaşların söyledikleri benim arabam ile normali arasında çok fark olduğu. Özellikle 90dan sonra (malum lastikler anca tutmaya başlıyor) çok fark olduğu. Calibra Turbo, Astro Turbo ve Rover Turbo ile kapışma fırsatım daha olmadı. Muhtemelen Astra hariç geçerler. Tabi bu dediklerim düz çizgi için yani gidip de dar virajlı yolda 3.28i geçmem biraz zor. Motor olarak henüz tek problemim oldu o da 97 passatlarda Turbo besleme borusunun kelepçesi default olarak hatalı ve bir zaman sonra atıyor. Serviste bunu yaptırdığımdan beri tek sorun yaşatmadı. İlk birkaç kullanımda motor yağı olarak özel teflon bir koruma kullanılmıştı. Şu an 153.000km. Lastik bitirmesi dışında çok memnunum. :)[hline]Kalplerdeki Kaymak Profocio Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Zamanında arabada değişikliği yapan eşimin babası. Dediğine göre Turbo basıncı yükseltilip chip değişikliği yapılmış. Lastikler çok az genişletild, ve diğer herşey standart passat. Bu arada başka Passat ile kapışırken Turbonun hissedilmesi ile (2.000devir gibi) fark anlaşılıyor.[hline]Kalplerdeki Kaymak Profocio Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
WaNTeD Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 araba passat mı 3.28 mi ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Passat 1.8T [Bu mesaj Absolut tarafından 21 October 2003 10:22 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Benim Peugeot 206 RG var ve turbo taktırmayı düşünüyorum. Bunu istanbulda en iyi nerede yaptırabilirim bilen var mı?[hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. [ no pain, no gain ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
hella Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Modifiye Nedir Gücü artirmak, yol tutuşu ve frenaji güçlendirmek, kabin ve karoserde degisiklik yapmak, bir baska deyisle otomobili ayricalikli kilmak.. Tuning yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç artirimi oluyor. Neredeyse motorun üretimiyle birlikte gelismeye baslayan modifiye islemi, günümüzde bir sektör haline geldi. Tabii boyutlari da çok genisledi. Artik standardin disinda otomobilin gücünü, yol tutus özelliklerin! ve görünümünü degistirmek amaciyla yapylan islemler modifiye olarak adlandiriliyor. Teknolojinin gelismesi, ürünlerin farkli zevklere göre tasarlanmasini sagladi. Bu degisimde motorsporlarinin da katkisi çok büyük. Öyle ki, kabin içindeki "süslemelerden" alüminyum görünümlü depo kapaklarina kadar tüm aksesuarlarin temelinde motorsporlari yatiyor. Dis görünümde jant-lastik, karoser kiti, farlar, far kaslari, son susturucular, aynalar ve hava kanallari otomobili farkli kilan ayrintilar. Bu aksesuarlardan bir bölümü, otomobilin sadece görünümüne degil, yol tutusuna da katki sagliyor. Kabindeyse direksiyon simidi, vites topuzu, konsol kaplamalari koltuklar ve renkli gösterge zeminleri yapilan degisiklikler arasinda yer aliyor. Modifikasyonun temel amaci, gücü artirmak. Standarttan daha genis piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek, motora güç kazandirmanin en etkin yollari. Bunlari destekleyen diger islemler, elektronik beyin programinin gelistirilmesi ve hava emmeyle egzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo takviyeli motorlarda bu islemlere ek olarak turbo valfinin basinç limitini artirmak, intercooler'i büyütmek ve pop-off supapi monte ederek güç artirilabiliyor. Otomobilde teknik olarak vaDilan modifikasyon sadece gücü artirmayi degil, yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da kapsiyor. Bu degisimler neredeyse bir zincir gibi birbirini takip ediyor, çünkü gücü artirilan otomobili yolda tutmak için birtakim teknik degisiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini saglamak için fren sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda, kötü sonuçlanabilecek kazalarin yasanmasy her an mümkün. Bu nedenle modifiye islemini profesyonel kisilere birakmak en dogrusu. Dünyanyn en büyük modifiye firmalarinin Türkiye temsilcilikleri bu amaçla hizmet veriyor. Bu arada kullanilan parçalarin mutlaka belgeli ve trafikte kullanima uygun olduguna dikkat etmek gerekiyor. Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak degerlendirilmesi. Son yillarda özellikle performans tutkunu gençler arasinda yaygynlasan modifiye, farkli amaçlarla yapildiginda, insanlarin hayatini tehlikeye atacak sonuçlar dogurabilir. Yarismak için caddelerin uygun olmadigini unutmamak gerek. Eger yarismak ve otomobilinizin performansini görmek istiyorsaniz, yapmaniz gereken tek sey, bu yil sampiyona olarak düzenlenecek drag yarislarina katilmak. Toplam 7 siniftan (1600 cc'ye kadar* 1600-2000 cc arasi*2000-4000 cc arasi*4000-6600 cc arasi*Turbo ve / kompresörsüz*6601 cc nitrosuz ve asiri beslemesiz*asiri beslemeli) olusan sampiyona 6 yaristan olusuyor. Yarislarla ilgili ayrintili bilgi almak için Türkiye Otomobil ve Motorsporlari Federasyonu'nu 0216 46511 55 no'lu telefondan arayabilirsiniz. Traction Control Halk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis kontrol sistemi, elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir. Çekis Kontrol Sistemi Nedir? Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler. Böylece tekerleklerin yola tutunmasi saglanarak aracin güvenli bir sekilde yol almasi saglanir. Hangi araçlara uygulanabilir? ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir. Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir? Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak, buzlu, toprak, vb.) ve dönüslerde gereginden fazla gaza basilmasi durumunda çekis yapan tekerlekler hizla bosa döner ve aracin savrulmasina sebep olabilir. Oysa Çekis Kontrol Sistemi bulunan araçlarda her türlü yol sartlarinda emniyetli yol tutus saglanir. - Sürüs güvenliginizi arttirir - Virajlarda yoldan çikmanizi engeller - Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar - Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder - Lastik ömrünü uzatir - Aks, debriyaj balatasi, sanziman vb. aktarma organlarinin ömrünü uzatir - Kullanim tarzina göre ayarlanabilir - Istenildiginde devreden çikartilabilir - Aracin orjinal tesisatini bozmaz - -40 C, +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir "... Yaptigim inceleme ve test sürüslerinde hiçbir olumsuzluk görmedim. Gerek üretim sekli, gerekse elde edilen sonuç itibariyla çok profesyonel bir sistem. Ürünün en büyük avantaji sürücünün kullanim tarzina göre ayarlanabilmesi ve aracin orjinalligini bozmamasi. Bu sistem hem istenildiginde devreden çikartilabiliyor, hem de sökülmek Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 e c/p edeceine link werseydinde okuyabilrdk ama yinede saol Bu arada arkadaşlar öyle forda fln turbo taktırim diyosunuzda fren de çok önemli durmaz araba biliyosunz. Sadece turbo taktırıp binmeyin arabalara yeterli frenleri yoksa aman.[hline] V ò d à n | ICQ : # 651567 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Yav 206 dışındaki arabalar yalanyaaa... İlk arabam Reno9 Fairway'di, sonra babamın arabaları olan Toyota Corolla ve Nissan Primera'yı kullandım ama Peugeot 206 gibisi yok. Eskiden arabayı sadece mecbur oldukça kullanırdım şimdi sırf zevk için kullanıyorum :-) Bu gün iş dönüşü babamın Primera'yı kullandım, yalanmış aygıt. Kosocaman bişi, arka kamera filan gibi bir çok ıvır zıvır özelliğine kanmışız bu güne kadar kocaman ve hantal bomboş bir arabaymış. Off offf 206'ım benim :-) Valla bundan böyle başka araba kullanamam herhalde ve bunu birde modifiye ettik mi :-)[hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. [ no pain, no gain ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ra_d Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 peugeot 106 ve 306'larda bu işlerden uzak durun.boşuna motorlu mezar demiyolar. ayrıca çok dikkatli olun.ostim'de daf tırlara turbo takan bi adam bana ucuza turbo takabileceğini sölemişti.turbo diye bok eden çok adam biliyorum. bide turbo olayının honda'larda korkunç sonuçlar verdiğini duydum.[hline]Mazhar Alanson-Cem Yılmaz: Bir zamanlar fırtınalar estirirdim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ra_d Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 demek istediğim peugeotlarda daha çok masraf çıkacağı yanlış anlaşılmasın gene gayet iyi gidiyolar. ama durmuyolar :)[hline]Mazhar Alanson-Cem Yılmaz: Bir zamanlar fırtınalar estirirdim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Eskiden bende ufak arabalara bayılırdım. Bizim zamanımızın efsanesi Peugeot 205 1.9 GTI için nerdeyse ağlamaya hazırdım. Fakat artık ufak arabalarda daralıyorum ve riskli geliyor. Özellikle de GTIin takma adının uçan tabut olduğunu hatırladıkça.[hline]Kalplerdeki Kaymak Profocio Web Hosting [Bu mesaj Absolut tarafından 22 October 2003 01:18 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Wala Absolut sen passattan wazgeçme default'u ile araçta 6 kişiyken koydk astra coupe'a Bide seninki modifiyeliymiş e daha ne istersn.. Gerçi ne istediğini biliom ben senin cayenne istiyosn ama.. :Pp[hline] V ò d à n | ICQ : # 651567 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Apex Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 bende taktirmak istiyorum yer vs soylerseniz iyi olur taktirdiktan sonra seni gecerim abso :) ama suan gecemem benim arabamda 150hp suan aslinda gayet memnunum oyle peugeot wolkswagen gibi modifiyeli arabalarla kapisirken virajlarda bitiyorlar genelde,gerci bu yurek meselesi ama iki yurekli oldugunda bunlar oluyor :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Apex araban ne? Birde şunu unutmak lazım tabi orjinal olmayan turbo ömrünü kısaltabilir moturunuzun.[hline]Kalplerdeki Kaymak Profocio Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Apex Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 97 3.20 coupe var , turbo taktirmak istiyorum ancak guvenebilecegim ve de motora zarar vermeyeceginden emin olmam gerekli. birde bu yakit tuketiminde dedigin gibi sadece 4500 devirden sonra mi oynama oluyor yoksa degiskenlik gosterebilir mi cunku yeteri kadar benzin derdim var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Orjinal olmayan turboda yakıt nasıl değişir bilmiyorum açıkcası ama büyük ihtimal turbo devrede olmadığı vakitler yani <3000devir falan normal yakar. Sen 2 turbo taktır öyle kalkarız tek turbon zayıf gelir bana :)[hline]Kalplerdeki Kaymak Profocio Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Apex Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 heh,oyle deme bmw power her zaman birsey katar :) oyle olsada uzun yolda gecerim bak kesin :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Dar virajda geçersin ama uzun yol belli olmaz tabi birde ne kadar modifiyeyi arabana yaptırmaya karar vereceğine bağlı. Yani arabayı uzun süre kullanmayı düşünmüyorsan 911i de geçecek sistemler var :)[hline]Kalplerdeki Kaymak Profocio Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar