Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 işte mekanik olarak %100 aynı değil, bazı noktalarda aynı parçanın üzerinde biraz oynanmış oluyo, böylece sürüş kalitesi değişiyo... bi de iç mekan malzemesinin maliyeti şöyle önemli, araç tasarlanırken hedeflenen maliyeti geçmemesi gerekiyo, ister audi ister bentley ister VW olsun bu miktarı geçmiyorlar.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Ya aynı platformu kullanan bir golf ve yeni tt arasında farklılıklar elbette olcak... bu da maliyeti değiştiriyor tabi.. ama aynı segmentte olan golf ve a3 arasında inan mekanik olarak hiç bir fark yok. A3 teki 1.6 FSI motorla golfteki arasında hiç bir fark yok. Ya da a3 ile leon arasında. Fırsatın olursa leon un kaputunun altına, teker aralarına falan bak. Motor parçaları, süspansiyon elemanlarının hepsiinn üstünde audi amblemi var. A3 ve leon için farklı amortisör yayı üretmek, ikisine de aynı yayı koymaktan pahalıya geliyor. Bu araçlardaki parçaların %80 için böyle vw grubunda... Fiyat farkı olarakta atıyorum golf 5 liraya maal oluyorsa A6 6 liraya mal oluyordur. Ama golf 10 liraya satılırken audi 15 liraya satılıyor. Bunun sebebi de işte o 4 halkalı amblem...
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, Motor maliyeti falan inan çok düşüktür :) Neden? Sence kaç tane 1.6 motor üretiyor bu adam :P Bunların yakıt sistemleri farklı diyelim, en fazla silindir kapağı ve emme manifoldu fark gösterir. Karter falan değişmez. O dökümü maliyetli gövde zaten kaç senedir üretiliyor. Kalıp maliyetleri falan çoktan bitti. Tek maliyet; döküm, işleme, işletme ve işçilik. İnan bana bu tarz teknik malzemelerin maliyeti ucuz. Çünkü bir de görünmeme durumları var bunların. Hatalı diyelim, yüzey bozukluğu oldu şanzımanın gövdesinde. Malzeme rijidliğine etki etmez, tak kullan. Ama hatalı bi konsol plastiği! Kullanamazsın, geri dönüşümü mümkün ama plastik malzemede bu riskli olacağı için kullanılmaz ve elden çıkarılır. Veya döşeme kumaşı. Hatalı kumaş nasıl tamir edilebilir? Kaliteyi belirleyen noktalar bunlar olduğu için maliyetleri oldukça yüksektir. Konsollar plastik olmasına rağmen A3 ile Golf'ü kıyasladığında farklar büyüktür. Tabi bunun da bedeli vardır :P Markaya ödenen para zaten bu kaliteye ödenen paradır. Kalite x2 olduğunda fiyat x4 olacaktır, bu piyasa koşuludur. Saygılar.
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, Ortak parça kullanımı kaputun altında inanılmaz düzeyde, onda haklısın. Nedir A3 biraz daha süslüdür, biraz daha güzel detaylıdır falan. Amortisör ve yay değişik olabilir de olmayabilir de. Alt modellerden ziyade üst modellerde farkın açıldığını düşünüyorum; Misal Golf GTI vs A3 2.0T falan gibi. A8 gibi modellerde harcanan para oldukça yüksek. Tabi maliyet bölü satış rakamı dediğinizde birim maliyet oldukça yüksek çıkıyor : Saygılar.
prozzak Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 x5 ve 5 serisine uygulanmiş yeni otomatik vites kolu olmadan e92 otomatik vites almazdim ben :)
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 X5 deki yeni ZF elektronik şanzıman harika bişey. Çok akıllı, kullanması çok kolay... ama o joystick tipi çok çirkin. Şuan e92 lerde bulunan otomatik vites kolu bence çok daha şık.
matama Mesaj tarihi: Ocak 30, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 30, 2008 Simdi bu geri donusum hatali malzeme falan denmis :). Bende bursa fakodan bir ornek veriyirim. Fako bu butun reanultlarin falan lambalarini tamponlarini vs yi ureten firma. Bir yigin testleri var eger o test sonucunda urun kotu cikarsa aynen fakoya doner. Renault ta parasini vermez. Audinin farki ic malzeme kalitesinde genelde, ve tabiki amblem yani. Yoksa essek essek biri altin semerli o kadar.
matama Mesaj tarihi: Ocak 30, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 30, 2008 ben bundan bir sene once ilk x5 ciktiginda yazmistim. Eger 5 seriniz varsa kesinlikle almayin cunku tek farki azicik yuksek durmasi demistim. Ama bunun yaninda super bir vites demistim. Tek problemi arada n ye takiyormus dediler emin degilm.
prozzak Mesaj tarihi: Ocak 30, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 30, 2008 onu da ben dedim zaten :) Arada eliniz viteste duruyorsa varsa öyle bir alışkanlığınız n ye atabiliyormuş evet.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 30, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 30, 2008 Atmıyor yahu... Biz eylülde aldık benim ısrarlarım üzerine :D O vites çok akıllı.. Araba çalışmıyorken tiptronic kısmına atarsan "bzzt" edip geri düzeltiyor vites kolunu. D de giderken N ye ya da R ye çekemiyorsun. Aracın 0km hıza düşmesi lazım. En sevdiğim özelliği de kemerin bağlı değilse arabayı durdurup kapıyı açarsan kendi otomatikman Park konumuna geliyor.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 cıktıgın vitesle in zaten napıcan peygamber vitesini
JsH Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Açıkçası 60k euro ya alınan bir bmw ne kadar boşsa, alınan bi TT o kdr dolu olur tahminen. 3.20 ile TT tamamiyle farklı arabalar TT iki kişilik bmw 4, performans olarak karşılaştırmıyorum bile eşdeğer değiller :) Bu iki araba arasında yapacağım bi seçimin bmw 3.20 ile sonuçlanmasının tek sebebi bmw nin arkadan itiş olması olabilir, onun haricinde TT hertürlü üstün gelir bence.(eğer 2 kişilik olmasına ses çıkarmıyorsanız ki arka koltuğada 1.80 e kdr bir kişi oturabiliyor. )
Red Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 garajında bide bineğin varsa tt alınır.bence tt tek başına alıncak araba değil.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Valla evli değilim, okula tek başıma gidip geliyorum. Ben hergün kullanırım TT yi... Rahatsız bi araç değil çünkü. ama mesela bi bmw z4 ya da mazda rx8 le gidemem okula her gün. Onların içi tabut gibi.
Scheriff Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 emektar golf'ü(99 model 55k km) satıp yeni araba alma ihtimalimiz var bu ara babam küçük araba olmasın dedi golf küçükmüş -bana alıcak hafif korku var sağlam olsun diyo- a4-a5-bmw 3.20 gibi seçenekler var aklımda ama başka ihtimallere de açığım bu klasmanda 407, s40 fln da olabilir sanırım ama pek fikrim yok bunlar hakkında 3.20 cabrio resimleriyle beni bitirmedi değil ama fiyat nispeten yüksek diğerlerine göre a5 yine görüntü olarak iyi a4 ve 3.20 coupe daha makul gözüküyor sanırım fiyat aralığı olarak aslında hepsi fiyat olarak normalin üstü ama işte küçük olmasın lafı bu noktaya getirio işi 407 vs fiyat olarak daha aşağıda tahminen ama beklentileri karşılar mı kullanım genellikle şehir içi arada uzun yol olma ihtimali var okula gidinir gelinir 70km fln işte gidiş-dönüş annem kullansa ztn köprüden bile nadiren geçer trafik sevmez otoyolda araba gittiği kadar gitmeyi severim, ara sokakta caddelerde fln pek işim olmaz makas atmakla fln performans kriterini ona göre düşünebilirsiniz görünüş ve tarz olarak dikkat çekse tabiki hoş olur genç bir delikanlı olarak:P bilgiler böle fikirleri bekliyorum teşekkürler şimdiden:)
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 NE tavsiyesi istiyorsun ben anlamadım ki? Bi volvo s40 demişin, bi peugeot 407, bi a5 bi de 320 cabrio sen daha ne istediğini bilmiyorsun. bunlar bambaşka klasmanlarda arabalar... böyle bi tabloda kimse yardım edemez sana, renk zevke girer iş. Araç alıcam kendime mercedes clk mı alsam renault kangoo mu der gibi olmuş
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Selam, 1-serisi alma mesela :P *gıcıklık on* A4 güzel tabiki. A5 de olabilir. 3-serisi de güzel ama sadece coupe olanı : Saygılar.
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Selam, Cons çok derin konuşmuşsun... Saygılar.
Cons Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 ahahah abi böyle bi ak sakallı dede havası yaratayım dedim. beyaz c220cdi avantgarde, siyah cam tavan filan.
Scheriff Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Bu kadar kararsız olmasam o kdr uzun yazmazdım şahsen hep beraber ezmeseydiniz daha iidi:) a4 - a5 - 3.20 cabrio arasına indirgenebilir tercihler ztn onlardan bahsetmişim daha çok başka tavsiyeler olursa diye yazmışım diğerlerini dikkate alınmasa da olur
Apex Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2008 o üçlü arasında kaldıysan 3.20 cabrio al, düşünme :)
Öne çıkan mesajlar