JsH Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 60k euro vericeksen Audi TT de alabilirsin, bi göz önünde bulundur istersen. Yeni TT şiddetle tavsiye edilir.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 prozzak said: mrmarve 2008 sonuna kadar 1.8t nun otomatigi gelmeyecek diye biliyorum ben. coupe ile sedanlari karşılaştırmayın lütfen banada sezon sonu dediler işte... 2009 modellerde gelecek
Namessar Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 JsH said: 60k euro vericeksen Audi TT de alabilirsin, bi göz önünde bulundur istersen. Yeni TT şiddetle tavsiye edilir. yeni tt çıkış tarihi ne zaman?
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, BMW şimdiden hayırlı olsun :) Ben şunu anlamadım; otomatik vites mi istiyorsun yoksa düz mü :P Saygılar.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Namessar said: yeni tt çıkış tarihi ne zaman? nası yani?
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, Yeniden kasıt mevcut TT olsa gerek. Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 3 Coupe varken TT neye yarar ya Mr_Hand, gel TT'yi golf yani diye aşşaala hadi
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 yeni TT öyle değil :D eskisi bildiğin golf
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, Vodan sana TT yok :P Saygılar.
Quibble Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 TT nin en sevdigim yani far suyu puskurten olay :D *zz* disari cikio puskurtuyo *zz* girio iceri super bence :P
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, Otomobil fetişi seni :P Neresini seviyor yaaa :D Saygılar.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 yalnız TT'ye golf yani diyorum da, TT için harcanan çabalar nedeniyle ortalık böyle bi sürü model kaynıyo. TT üretimi için Audi yöneticileri TT'yi yaratacak ekibe belli bir bütçe veriyor, bu da yepyeni bi platform yaratarak mükemmel bi spor araba yaratılmasını olanaksız kılıyor. Diğer yandan da TT'nin güzel bi spor araba olması isteniyor... Müendiz amcalar da daapsak naapsak diye bakınıyolar VW-Audi grubunun elinde olan platformlara işte, A platformu (golf, leon, a3...) B platformu (passat-octavia-A4) C platformu (A6) falan diye bakınıyolar; tabii A'da karar kılıyorlar, aracın ucuz, küçük ve atak olaiblmesi için. Ama işte şekil şemal olarak bildiiniz gibi golf veya A3'ten oldukça farklı TT. Adamlar platformu öyle bi yapmış ki, lego gibi kullanılabiliyor. Bunların yanında tabii motor-yrüyen aksam vs. de aynen golf-a3 vs. grubunda kullanılanlardan alınmış, ama TT'nin spor otomobil karakterini tamamlayacak şekilde revize edilmiş. (daha ufak çaplı direksiyon dişlisi, A3tekilerden ufak farklara sahip süspansiyonlar, biraz daha büyük turbo ve tabii daha yüksek turbo basıncı vs. gibi) Böylece nispeten ucuza, A3 ve Golf ile iş aksam ve iskelet olarak aynı olsa da, karakter olarak tamamen farklı bi model çıkartmışlar. Yani TTnin bu başarısı, şimdi birbirinden ayırd edemediimiz golf, golf plus, touran hede hödö gibi araçların düşük maliyetle üretilebilmesine yol açmış. TTye biraz bundan kılım:D
Quibble Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 paramecium said: Selam, Otomobil fetişi seni :P Neresini seviyor yaaa :D Saygılar. baska sevilcek bi yeri varda ben mi atladim abicim :P topgearda alfa brera'li bi programda alfa secilmisti yanlis hatiralmiosam :P edit: genelde alfayi secmislerdi yoksa motor, quatro yani TT almisti :D *alfasina atlar kacar*
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, Hazır bahsi geçmişken; nedir bu platform olayı? Ortak platform kullanımın amacı, her yeni modelde platform geliştirme maliyetinden ve zaman kaybından kurtulmak için çok yönlü kullanıma imkân vermesi hedeflenen bir oluşumdur. VW gibi birçok markayı altında barındıran tepe markalar, bu yolu seçerler. Böylece aynı sıfta ama farklı markalar altındaki araçlar bu platformu kullanırlar. ÖrneklerA4 B8 platformu Audi TT A5 cabrio platformu VW çatısındaki platformlar A00 şehir otomobilleri * Volkswagen Lupo (Type 6X/6E, 1998-2005) * SEAT Arosa (Type 6H, 1998-2005) A0 süper miniler A01 * Audi 50 (Type 86, 1974-1978) * Volkswagen Polo (Type 86, 1975-1981) * Volkswagen Derby (1977-1981) A02 * Volkswagen Polo/Derby (Type 86C, 1982-1993) A03 * SEAT Ibiza (Type 6K, 1993-2002) * SEAT Córdoba (Type 6K/C/V, 1993–2002) * Volkswagen Polo (Type 6N/6KV, 1994-2002) * Volkswagen Polo Playa (1996-2002) * SEAT Ibiza (Type 6K, 1993-2002) * SEAT Inca van (Type 6K9) * Volkswagen Caddy van (Type 9K, 1997-2003) A04 * Skoda Fabia (1999-2007) * Volkswagen Polo (Type 9N, 2001-) * SEAT Ibiza (Type 6L, 2002-) * SEAT Córdoba (Type 6L, 2002-2006) A kompakt boy araçlar A1 * VW Rabbit Convertible/Cabriolet * VW Golf/Rabbit I * VW Jetta I * Volkswagen Caddy (pickup truck) * VW Scirocco I * VW Scirocco II A2 * Volkswagen Corrado * VW Golf II * VW Jetta II * SEAT Toledo I A3 * Volkswagen Cabrio * VW Golf III * VW Jetta/Vento III A4 (PQ34) * Audi A3 (8L) * Audi TT I * VW Golf IV * VW Bora/Jetta IV * VW New Beetle * SEAT León * SEAT Toledo II * Skoda Octavia A5 (PQ35) * 2003 Audi A3 (8P) * 2003 Volkswagen Touran * 2004 Volkswagen Caddy * 2004 SEAT Altea * 2004 VW Golf/Rabbit V * 2005 Skoda Octavia II * 2005 SEAT Toledo III * 2006 VW Jetta/Vento/Bora V * 2006 SEAT León II * 2007 VW Eos * 2007 Audi TT II * 2008 Volkswagen Tiguan (compact crossover SUV) PQ46 * Volkswagen Passat Yeni kodlama sistemi said: * P yolcu aracı * Q enine motor * 3 platform ölçüsü ve sınıfı * 5 nesil/versiyon B orta boy araçlar B1 * VW Passat B1 (VW Dasher in the US) (1974-1981) (1975-1988 in Brazil) * Audi 80 (B1 Type 80) (1973–1976) * Audi 80 (B1 Type 82/33) (1977–1978) BX * İlk jenerasyon Gol, Fox, Voyage, Gacel, Amazon, Senda, Parati, Saveiro (pickup) ve Furgão (van) B2 * Volkswagen Passat B2 (1981-1988) (1982-1988, in the US where it was sold as the Quantum) * Audi 80 and 90 (Type 81)(1979–1987) * Audi Coupé (Type 81)(1981–1984) * Audi 4000CS quattro (1985–1987) * Audi Coupé (Type 85) (1985–1988) * Audi Quattro (Type 85)(1981–1991) * Audi Sport Quattro (Type) (1984–1987) * Volkswagen Gol Generation 2 to Generation 4 (1994-present) B3 * Volkswagen Passat B3 (1988-1993) (US 1990-1994) * Audi 80 (Type 89) (1987-1992) * Audi Coupe (Type 8B) B4 * VW Passat B4 (1993-1996) (US 1995-1997) * Audi 80, S2, RS2 (Type 8C) (1991-1994) B5 * Audi A4 (1996-2002) * Audi S4 (1997-2002) * Volkswagen Passat B5 (1996-2001) * Volkswagen Passat B5.5 (2001-2005) * Volkswagen Passat Lingyu B5 (1999-) * Škoda Superb B6 (LP46) * Audi A4 (2000-present) * Audi S4 (2003-present) B8 (MLB/MLP) * Audi A5 (2007-) * Audi A4 (2008-) Yeni kodlama said: * P yolcu aracı * L uzunlamasına motor * 4 platform ölçüsü ve sınıfı * 6 nesil/versiyon * M modüler yapı C uzun orta boy araçlar C1 * Audi 100 (1969-1976) C2 * Audi 100 (1976-1982) (Audi 5000 (USA)) * Audi 200 (1979–1984) C3 * Audi V8 (1991-1994) * Audi 100 (Audi 5000 (US 1983-1989)) * Audi 200 (1985-1990) C4 * Audi 100 (1991-1995) * Audi S4 (1991-1995) * Audi A6 (1995-1997, Audi 100) * Audi S6 (1995-1997, Audi S4) C5 * Audi A6 (1997-2004) * Audi S6 (2001-2003) * Audi RS6 (2002-2004) * Audi allroad quattro (2000-2005) C6 * Audi A6 (2004-) * Audi S6 (2006-) * Audi A6 allroad quattro (2007-) D büyük boy araçlar D1 * Volkswagen Phaeton * Bentley Continental GT * Bentley Continental GTC * Bentley Continental Flying Spur D2 * Audi A8 D3 * Audi A8 E SUV araçlar 7L * Volkswagen Touareg * Porsche Cayenne 4L * Audi Q7 T vanlar T1 * Volkswagen Type 1 (1950-1967) T2 * Volkswagen Type 2 (1968- Brazilyada devam) T3 * Volkswagen Vanagon (1980-1991) T4 * Volkswagen Eurovan (1990-2003) T5 * Volkswagen Multivan / Carvelle / Transporter (2003-) (USA'da satılmıyor) Manyak oldum toparlayana kadar :P Saygılar.
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, Quibble, misâl ben de havalandırma çıkışlarına bayılıyorum ama belli ediyor muyum :D Alfa iç ve dış dizayn olarak İngilizlere akdeniz esintisi taşıdığı için sempatik geliyor. Aynı İngilizler Türk erkeklerine de bayılıyor ve özellikle "belli" modellerine :P Şimdi gel de güven zevklerine =) Saygılar.
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, Platform konusuna dönersek eğer; Aynı platformun kullanılmış olması, aynı süspansiyon alt yapısının da kullanılmasını gerektirmiyor :D Bu sebeple sürüş dinamiklerinde farklılıklar olabiliyor. Bu üreticiye kalmış bir nokta. Platform ortak olsun da kabin içini oluşturan parçalar mümkün mertebe uzak olsun lütfen : Saygılar.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 ama platform ağırlık, ağırlık dağılımı, karoser rijitliği, aks mesafesi gibi unsurları etkiliyor... maliyetler düşsün diye bunlarda değişikliğe gidilmiyor. O yüzden eski tt spor görünümünün altında hatchback kadar heycanlı bir otomobildi...
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 ilk TTnin en büyük problemi oydu zaten, ona rağmen başarılıydı ama...
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Selam, Söylediğin değerlerle -belli bir tolerans dâhilinde abartmamak kaydıyla- oynamalar yapılabiliyor. Örneğin ağırlık dağılımı başlangıç platformu için aynı değerde olmasına karşın, montaj aşamasında kullanılan malzemeler ve parçalarla bu değişiklik gösteriyor. Veya daha rijid bir platform gerektiğinde, ki güçlü motorlar kullanıldığında şart oluyor, sac yerine güçlendirilmiş alüminyum veya çelik kullanılabiliyor. Total ağırlık için birçok değişken zaten mevcut. Ağırlık merkezi ve salıncak sistemi sürüş karakterini daha çok etkiliyor bana göre. Üretim maliyetlerinde esas etmen kabin içi malzemelerde ve detaylarda bitiyor. Aksi halde A3 ile Golf fiyatı birbirine çok daha yakın olmalıydı, malum platform aynı ve yürüyen parçalar aynı gibi. Ama size kabin boyutları konusunda fazla bir şans tanımaz o ayrı. Saygılar.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 kabin boyutu konusunda işte platform seçeneklerine bakıyosun VW mühendisi olarak :D
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2008 Motor, süspansiyon, şanzıman, karoser gibi ana parçaların yanında iç mekanda kullanılan malzemenin arabanın genel maliyetine çok bir etki edeceğini zannetmiyorum... Golf, Audi A3, Leon mekanik olarak aynı araçlar. Sadece dış sacları ve iç mekanlar değişiklik gösteriyor gibi birşey... A3 ile Golf arasında fiyat farkının olması bence üzerindeki marka ambleminden kaynaklanıyor.
Öne çıkan mesajlar