Vodan Mesaj tarihi: Ocak 7, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 7, 2008 Hepimiz sıfır araba kullanıyoruz ya zaten :)
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 7, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 7, 2008 Herkes benim gibi burjuva diil doğru... 2. el alanlar hiç gelmedi aklıma :D
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 8, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 8, 2008 Selam, matama said: motor kompresyonunun motorun omruyle ilgili bir dezavantaji var diye biliyorum ben yalniz emin degilim. Onada dikkat edin.. Motor kompresyonu motora zarar vermek yerine, aktarma organlarına ani yük bindirir. Anlık yüklerin verebileceği zararlar ise malumunuz. Fakat bu %100 zararlı bir işlem denemez. Siz gidip de 5.vites 4000rpm iken motor çat diye 3üncü vitese inmediğiniz sürece mekaniği pek kasmazsınız. 287bin km oldu ve hala bir problem yok aracımda :) Yokuş inerken frene basarak inmekten çok daha mantıklı diye düşünüyorum ben. Saygılar.
Quibble Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 ben genelde vites atlamayi hizlanirken yapiorm.. 1 2 5 seklinde bi yerden sonra cok bayiyor vites deistirmek :P
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Selam, Trafik yoğun ise: 1-2-3-5 Trafik açık ise: 1-3-5 6.vitesin eksikliği 130km/h sonrası acayip hissediliyor : Saygılar.
BonePART Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 surtunme kuvveti ortada yokken devir sayisindan cok gaza bastigin oran etkilicektir benzin harcamani en basit sekilde bakilirsa 1. viteste 6000 devir icin 1/4 gaza basman yeticekken 5. viteste sonuna kadar koklemen gerekcek burda mantik kabaca aracin ayni devirde farkli viteslerde gitmesinin yarattigi hiz farkini ortaya cikarabilmesi icin dislilerin verdigi yuk olacaktir yane hayir ayni devirde ayni benzini yakmaz ayni gaza basma araliginda ayni benzini yakabilir o ayri bi mevzu
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Selam, Sürtünmeyi(yani kayıpları) gözardı edersen eğer zaten aynı gaza basma oranında tüm viteslerde aynı devirlere ulaşırsın. Sonuçta gaz denen mekanizma gaz kelebeğinin açısını belirliyor. Eğer kayıp yoksa, motor aynı açıklık oranında hedef devire ulaşabilir. Şanzıman verimi her aktarma için 0,85-0,95 arasında değişir. Açıkcası şanzımana içiersinde ve şanzımana gelene kadar kaç aktarma gerçekleştiğini bilmiyorum ama her vites için toplam verimin sabit olduğu kanısındayım(eğer dişli tiplerinde değişim yoksa). Kısacası kayıplardan ötürü 5. viteste aynı devire ulaşmak için gaza daha fazla basıyoruz. Daha fazla hava+yakıt karışımı sevk ediyoruz motora. Eldeki verilerle ancak bu kadar yorumlayabiliyorum :) Hata varsa kusura bakmayın ;) Saygılar.
BonePART Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 dogru paramecium ben seyi dusunmemisim pardon haklisin 1 vitesle 5 inci vitesteki hixlanma farkini felan evet dogru sen haklisin
Vodan Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Çok fena bi algoritması olan bi soru var aklımda. Kaşınan varsa dayanamayıp sorcam bi ara :)
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Selam, Haydi sor, sor... :P Saygılar.
Quibble Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 bininci kez oss ye gircem ders calisiom bana sor bana sor yada sorma ben algoritmadan ne anlarim ya.. para bilir :P
Redogski Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 paramecium said: Selam, Trafik yoğun ise: 1-2-3-5 Trafik açık ise: 1-3-5 6.vitesin eksikliği 130km/h sonrası acayip hissediliyor : Saygılar. benim kullandığım arabada 5. vites yok nediyorsun :D 4ileri otomatik..
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Selam, Benim Audi 80'de 3 ileri otomatik vites vardı :) 170km/h hıza çıkana kadar araç nasıl kasılıyordu düşün :P Allah hepimize 8 ileri DSG şanzıman nasip etsin =) Saygılar.
Redogski Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 yok benimki 190a rahat çıkıyor allahtan :D. bigün loto çıkacak bana m5 alıcam ve 7 ileri smg olucak :)
Quibble Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 paramecium said: Selam, Benim Audi 80'de 3 ileri otomatik vites vardı :) 170km/h hıza çıkana kadar araç nasıl kasılıyordu düşün :P Allah hepimize 8 ileri DSG şanzıman nasip etsin =) Saygılar. amiiiiin !!
matama Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 6 yeter abi 8 i napcan ole her saniye vites manuele aldin mi insanin eli yorulur
Quibble Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 dert ettiin seye bak be abicim :P birak yorulsun.
Vodan Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2008 Benim araba 6 vites ama bence 7 de olmalıydı ekonomi açısından. Gerçi ben memnunum 120 km ile giderken 5lt yakıyo :)
Sly-One Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Bilim, Eğitim bölümleri falan yalan. Şu topic topla topla hanım gidiyoruz dedirtti o bölümlere :P Ne mühendisler varmış aramızda da haberimiz yokmuş : ) tek birşey ekleyesim geldi, debi sabitken basınçla beraber hız hep artmaz, boğulma olur bi yerden sonra. Bir de hızlanmayla artan sürtünmelerin etkisi, o 1. vitesteki fazladan harcanan "güç"ten daha fazla enerji kaybettirir kesinlikle düz mantıkla bile. Traktör için geçerli değildir tabi bu ama...
Vodan Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Şöyle birşey daha var ki, 1. viteste 2000 devir arabayı hızlandırırken 5. vitesteki 2000 devir aracın hızını korumasını sağlayacaktır. F=ma formülünden hızlanmakta olan bir aracı hareket ettirmek için daha fazla kuvvete ihtiyacımız olduğunu ispat edebiliriz. a - vitese göre değişken. m - hız arttıkça aracın altına giren hava da artacağından aracın ağırlığı azalacaktır. Dolayısıyla hızlandıkça F düşecektir. Yalnız sadece bir tahmin, 90kmh seçilmesi rastgele değildir. Bu hızdan sonra hesaplamadaki rüzgar direncinin önemi de artıyor olmalı. 90kmh optimum değer diye tahmin ediyorum.
Sly-One Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Aslında vites kutusu söz konusu olduğunda değişen orada mantıken "m". Daha doğrusu aksı döndürmek için gereken güç artıyor, dönüş sayısı aynı kalıyor. Daha yüksek güç iletimiyle de daha fazla tekerlek devri elde ediliyor. O yüzden 1. viteste 2000 devirle x hızındayken 5. viteste 3x hızında olabiliyor. hızlanmakta olan bir aracı hareket ettirmek normalde daha kolay aslında, ama sürtünmeler işin içine girince tersi oluyor. statik sürtünme katsayısı dinamikten fazla çünkü normalde. Saygılar, Torkcan.
Vodan Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Ben mesajımı editlerken yazmışsın. Başta m sabit demiştim fakat rüzgarın aracı hafifleteceğini düşünemedim. Senin bahsettiğin parametreler benim mantığıma göre F'e giriyor.
Pasha Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Vodan said: Benim araba 6 vites ama bence 7 de olmalıydı ekonomi açısından. Gerçi ben memnunum 120 km ile giderken 5lt yakıyo :) 6. vites zaten ekonomi amacli degil mi cdti da? :) ivmelenmeye pek musait degil diye hatirliyorum disli oranini
Öne çıkan mesajlar