RazorJimmy Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 matama said: bayagdir yazamadim mesaj cabrio araba her zaman coupe a 100 bin takar :) unutma bunu :) 206 cc bile bir cok iyi coupe arabadan cok hatun cekiyor inan bana denendi onaylandi :) Bu da cabrio yerine coupe otomobil kullanan birisinin, bir (veya birden fazla) bayan arkadas edinmek icin cabrio bir otomobile sahip olma ihtiyaci duymuyor oldugunu gosteriyor zaten bence ;) Ha ama bir defasinda bir arkadasimin ustu acilabilen otomobilini kullanma firsati yakalamistim. Insanlarin gozune batmayacak bir yolda ustu acik otomobili kullanmanin keyfinin cok farkli oldugu tartisilmaz bir gercek.
matama Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 29, 2007 acikcasi bende her ikisininde en iyi orneklerinden vardi :) ama gecen hafta yeditepe cikisindaki 6 30 daki uc hatundan canimi kurtarirken cabrio araba farkini gosterdi :)
Diablo Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 dizel bilmiyorum ama benzinlinin sesindne memnunum :) dizel spor arabalara karşıyım.o traktor sesi beni öldürüo.dizel jiplerde pek belli olmuo ses.dizel alcaksan jip alcan :) 6 kasaya dizel geliyomus diye duydum işallah gelmez.gözümki 6 kasa efsanesi tamamen biter yani :)
matama Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 ya 6 kasaya dizel gider ama :) yalnzi cabrio dizel araba olmaz ya tir tir tir beyni patlar insanin razor sen gel lafimi dinle cabrio bambaska
Red Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 bende deli gibi karşıyım bu dizel spor arabalara.dizel motor sesinide sevmiyorum garagara gara .valla 6.30 a 150k euro veren insan benzini dert etmemeli arabanın bütün güzelliğini öldürmüş oluruz yani.hele 6.50 falan düşünemiyorum.o güzelim motor sesi nolur kim bilir
Sintisyzer Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 gorgusuzlukle ne alaksı var ahah :D arabanın standardında olan bişey ozaman kimse porsche ferrari lamborghini corvette vs. almasın, yada alıp üstünü örterek gezsin allah aşkına yani
Kharon Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Param var ve spor araba aliyorsam, ayni hacimde dizelde benzinliye oranla daha fazla beygir ve tork aliyorsam , ustelik bunu araba bana tuketim bazinda daha ucuza sagliyorsa bunun neresi gorgusuzluk, neresi keyifsizlik? Birakin motor hakkini versin, ses bahane ustelik bence dizel motorlar devirliyken daha tok ses cikardiklari icin kullanmasi ve dinlemesi benzinliler kadar keyifli, ustelik basarken cuzdanida uzmuyor.
Diablo Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 dizel arabanın olayı vitesi S e alana kadar :).bas bas yakmıo yalan bişi şöyle söyliyim.suan yeni 3 coupe benzinli var bende.babamdada q7 3.0tdi var.ben q7 aldıgım zaman bi günde yarım depo gidiyo yani :) yine cepten cıkan benzin parası çok.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 evet yani paran cok diye mal gibi harcamak zorunda degilsin istanbulda kaç tane supercharger range sport gordunuz? ben galiba 1 tane gormustum. acıklayıcı heralde bu ornek
Vodan Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Bende sarışın güzel bi hatunun altında görmüştüm. Vay be apla dizeli yetmedimi dediydim kendi kendime :) Bu arada benzinli ve dizel arasındaki tüketim eğrisi aynı değil. Bir benzinli arabada 180 ile giderken yakılan ile dizelin 180km hızda yaktığı yakıtın litre bazında oldukça fazla farkı var. Yinede bende 6 serisi veya ne bileyim CL serisi gibi üst düzey spor arabalarda dizel tercih edilmesini pek doğru bulmuyorum. Dizel ne kadar az tüketsede sonuçta maksimum gücünü ve torkunu alabildiğimiz devir bandı oldukça kısa. Örneğin bir araba 2. viteste 100km hıza çıkabiliyorsa, dizel araba 3. viteste çıkabilecektir. Öte yandan 3 serisi veya CLK seviyesindeki çokta pahalı olmayan spor coupe'lerde dizel alınmasını abes karşılamıyorum.
Waqas Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Vodan said: Bende sarışın güzel bi hatunun altında görmüştüm. Vay be apla dizeli yetmedimi dediydim kendi kendime :) Bu arada benzinli ve dizel arasındaki tüketim eğrisi aynı değil. Bir benzinli arabada 180 ile giderken yakılan ile dizelin 180km hızda yaktığı yakıtın litre bazında oldukça fazla farkı var. Yinede bende 6 serisi veya ne bileyim CL serisi gibi üst düzey spor arabalarda dizel tercih edilmesini pek doğru bulmuyorum. Dizel ne kadar az tüketsede sonuçta maksimum gücünü ve torkunu alabildiğimiz devir bandı oldukça kısa. Örneğin bir araba 2. viteste 100km hıza çıkabiliyorsa, dizel araba 3. viteste çıkabilecektir. Öte yandan 3 serisi veya CLK seviyesindeki çokta pahalı olmayan spor coupe'lerde dizel alınmasını abes karşılamıyorum. Bende 3.20d coupeyi bir tane sari$in hatunun altinda gordum gayette ho$ gorunuyordu. Bu arada 320d coupe nin otomatigi yok manuel araba. Ve bildigim kadariyla 177 beygir.
RazorJimmy Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Sintisyzer said: gorgusuzlukle ne alaksı var ahah :D arabanın standardında olan bişey ozaman kimse porsche ferrari lamborghini corvette vs. almasın, yada alıp üstünü örterek gezsin allah aşkına yani Otomobilin ne oldugunu zaten sahibi olarak sen biliyorsan, arkasinda ne oldugunu anlatan bir satir yazi yazmasina gerek oldugunu dusunmuyorum acikcasi :) Bildigim kadariyla Ferrari'lerin arkasinda modelleri yazmiyor zaten (yeni modellerinde). Cok takdir ediyorum bu davranisi eger dogruysa. Red: 150bin euro gibi bir parayi otomobile veriyorsan ve bu otomobil spor bir otomobil olacaksa ben de dizelini almazdim. Ben de 6.30d cabrio'yu kiniyorum o bakimdan. Ancak bahsettigimiz otomobil 3.20Cd ve 75bin euro civari. Cogu orta halli insanin biraz zorlayarak satin alabilecegi bir otomobil bence. Kharon: Ben 3.20Cd'nin motor sesi benzinli versiyonundan kesinlikle daha guzel bence de. Ozellikle yuksek devirlerde. Diablo: Yanlis bir karsilastirma yapiyorsun bence. 2 tonun uzerinde ve 3lt motor hacmi olan bir otomobil ile 1.5 ton olan ve motor hacmi 2lt olan bir otomobili karsilastiriyorsun.
matama Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 razor ferrarilerde model yaziyor scuderia da mesela var yalniz sole ferrarilerde model diye birsey yok :) yani 3 tane araba var ucude birbirinden farkli modele gerek yok yazmayada ole bir durumda var. Yani 320d 335 vs gibi bir opsiyon yok dizel jip olayina gelince supercharger niye alinmiyor derseniz satamiyorsunuz cunku :) yoksa 150 bin euroya araba alipta benzin degil olay ikinci el manyaklari almiyor
RazorJimmy Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Bence bu dogru degil matama. 360 modena ile 360 challenge'i birbirinden ayiramazsin race stripes ve challenge jant almazsan. Yani ben ederim belki ama herhangi biri ayird edemez. Ayni durum 3 coupede de var. 3.20 ile 3.35 arasinda 2cmlik yay ve arkalarda 245 lastik farki var sadece. Gerisi ayni.
matama Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 yalniz 430 la 430 scuderia bayag farkli arabalar ole 3 serisindeki gibi yay degisti degil :) o yuzden ayri bir model 430 scuderia f430 degil o araba o yuzden dedim 320 330 gibi ayri modeller birde yani su var scuderia tas catlasa 1000 tane uretilecek otomobil yani seri uretim bile sayilmaz o yuzden onu karsilastirmak garip olur
Diablo Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 yok karşılaştırma yapmadım.ama sonuçta yaktımı yakıyo yani diyorum 6.30 d aldınız diyelim.yakmicakmı.tabiki yine yüksek rakamlarla mazot alcaksınız
Sintisyzer Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 250000ytl verip bi araç alıyosan 2. elinde satmasan bile umrunda olmaz gibime geliyo?
Kharon Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 30, 2007 Diablo said: 6.30 d aldınız diyelim.yakmicakmı.tabiki yine yüksek rakamlarla mazot alcaksınız 635d ortalama yakit degerleri: sehir ici: 9,2 sehir disi: 5,6 ortalama: 6,9 lt/100km vw grubunda 1.6fsi motorlu otomatik bi arabanin tuketim verilerinden daha dusuk, ustelik dizelin benzinden ucuz oldugunuda hesaba katarsak ben bu arabanin yakmadigini soyleyebilirim. Vodan said: Dizel ne kadar az tüketsede sonuçta maksimum gücünü ve torkunu alabildiğimiz devir bandı oldukça kısa. Örneğin bir araba 2. viteste 100km hıza çıkabiliyorsa, dizel araba 3. viteste çıkabilecektir. Dizel kimyasi geregi benzine gore oldukca yavas yanan bi akaryakit, bu durumda elbette benzinli arabalardaki devirlenme ve tepki suresi daha hizli, ve dolayisiyla grafiklerde ona gore degisken. Fakat suda bi gercek ki cogu dizel araba ekonomik oldugu icin degil, ekonomik olmak icin uretiliyor, tork egrileri ve maksimum guc egrilerinin kesistigi yer arabanin teorik minumum yakit sarfiyati oldugu devir oldugu icin vites oranlarini genelgecer hiz limitlerine gore duzenliyorlar: ornegin 60-70 sehir ici hiz limiti 3. vites 2400rpm , 120-130 otoban hiz limiti, 5. vites 2600rpm gibi. Fakat dizel olarak uretilen spor arabalardaki tork egrileri daha ilginc devirlerde pik yapiyor, ornegin bmw nin yeni 2k cc lik motoru 23d dizel bir motor icin referans max tork deviri olan 1750-1900 devirleri, 2000-2300 devirde 400nm tork uretecek sekilde ayarlamis, Ben yakin gelecekte dizel motorlarda degisken geometrili ve coklu turbo donanimlarla dizellerin yuksek tork avantajini genis bir devir bandina tasiycagini dusunuyorum. Bitirmeden ekleyeyim, fanatikce savundugum dizel mevzusu benzinden nefret ettigim falan icin degil, sadece ortadaki rakamlar ve benzin fiyatlari belli oldugu icindir. Benim mantigimda dizelin karizmatik olup olmadigi degil, hangisinin daha ekonomik bi sekilde daha fazla cekis gucu ve surus zevki tattirdigidir. Once gecen ornegi referans alirsak; range sport supercharger la insan km basina 1ytl+ benzin yakarken surus zevkine ne kadar odaklanabilir sorusunu sormak gerekiyor. =D luzumsuz uzun oldu, neyse Edit: typo
Vodan Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 Yalnız dizel yakıtın zor yanması sebebiyle yüksek devirlere çıkılamıyor. Şu an 1750-4000 civarı verimli kullanılabiliyorlar. 5k'da redline ve 6k maksimumu oluyor göstergenin. Bilemiyorum standart bir benzinli gibi 6k 7k devirlere çıkabileceğini pek sanmıyorum. Çıkılabilirse zaten benzinlilere dönüp bakılacağını da sanmıyorum :) ps: mesajımı tekrar okudumda hiçbişey bilmiyor ve sanmıyormuşum :)
matama Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 sintis 250 bin degil 750 bin e arac aldiginda ilk dusundugun sey satistir. Yok oyle birsey 250 bin e araba aldi carpinca umursamaz vs vs dunyada ferrarilerin kapisilmasinin en buyuk nedenlerinden biri ikinci elde cok az deger kaybetmelerinde etkisi var hatta amerikada yatirimdir ferrariler cogu zaman alirsin degeri artar.
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 Selam, Bildiğim kadarıyla diesel motorlsarın çalışma devrinin yükseltilmesi için çalışmalar yapılıyor. Diesel, benzinden ucuz falan gibi kıyaslamalar geçici bana göre; tek bir vergi düzenlemesine bakar :P Şu bir gerçek ki, diesel motor otto motora göre verimi daha yüksek bir motordur. Uygun şanzıman oranlarıyla birlikte sportif kullanım sunabilir kanısındayım. Tork yüksek ve bunu düşük devirde sunduğu için çekişten düşme gibi bir problem yaşamayacaktır. Titreşim problemi "düzgün" motorlarda çözüldü bile. Ses ise yine kontrol altına alınabilir bir detay. Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 Piyasadaki çoğu ufak motor 3 silindir olduğundan dengesiz bu yüzden titreşim yapıyor. 4 silindirli olanlarda yok sanırsam
RazorJimmy Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 Mesaj tarihi: Aralık 31, 2007 Vergi ve tuketim problemi olmasa bence motor dedigin V silindir yapisina sahip olmalidir. Sirali motor her zaman V motora gore daha titresimli calisiyor. Boksör motorlar da titresimi engelleme konusunda cok basarililar ama boksor motor cok az otomobilde kullaniliyor.
Öne çıkan mesajlar