Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Opel Astra kullanıcı yorumu


Tyrael

Öne çıkan mesajlar

Opel'lerin sorunlu olduğunu duymuştum ama bu kadar sorun da enteresan olmuş:

http://www.otokritik.com/otokritik/1000-1-2005-Opel-Astra-13-CDTI-Enjoy-Spor-Paket-Kullanici-Yorumlari.html

İlerleyen dönemlerde farlarım açıkken direksiyon üzerindeki müzik sistemi kontrollerinin çalışmadığını veya yanlış çalıştığını, kornaya basınca kornanın çalması yerine müzik sesinin açıldığını farkettim. Bu arıza ile servise ilk başvurduğumda arıza kodları silindi ve araç teslim edildi. Kısa süre sonra yeniden tekrarlayınca ayrıntılı bir inceleme yapıldı ve araca Opel’in gönderdiği yama uygulandı. Bu uygulamayı takip eden 5 6 ay süresince tekrar sorun yaşamadım. Yaklaşık 6 ay sonra arıza tekrarlamaya başladığında yeniden servise başvurdum ve bu sefer aynı arızadan 3. gidişim olduğundan CIM olarak adlandırılan direksiyon kolon modülü’nün değiştirilmesine karar verildi ve değiştirildi. CIM değişeli yaklaşık 5 ay kadar bir zaman geçti ve şu an çok nadirende olsa farlarım yanarken kornamın çalmamasıyla karşılaşabiliyorum.

Abinin iyimserliği ise olacak gibi değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

linkteki şikayetler için şunu söyleyebilirim
1. si alışana kadar stop ettirmek olayı astraya özgü birşey değildir. herhangi bir turbo dizelde aynı şeyi yaşarsınız.

2.si bu kullanıcının gittiği servisin pek de bilgili olmadığını düşünüyorum. cim arızası çok nadir karşılaşılan birşey değildir ancak direk bu çözüme gidilmeliydi. arıza kodlarını silip yollamak kanayan bir yaranın sadece kanını temizleyip yollamak gibi birşey. orayı kapatmadıktan sonra yeniden kanayacaktır.


astralar içinse şunu söyleyebilirim. astra h ler fazlasıyla teknolojik araçlar. sinyallerin ne kadar süre aralıkla yanıp söneceğinden arka plaka lambasının siz kapıyı kilitledikten sonra kaç saniye yanmasını istediğinize kadar(bu son söylediğimden çok emin değilim) ayarlayabiliyorsunuz.
astra h işçilik ve malzeme kalitesi yönünden sınıfında liderlerden biridir. ayrıca inanılmaz bir yol tutuşa sahiptir.

astra h ın bildiğim tek kronik sorunu sis farlarının çatlamasıdır. bununda nedeni gündüz "şekil" amaçlı yakılan sis farlarının ısınıp herhangi bir şekilde suya girince camının çatlamasıdır. ampül cama çok yakın dizayn edilmiş bu hatanın giderilmesi lazım bir makyaj operasyonuyla. bunun dışında ilk çıktığı dönemlerde bazılarında arka stopların su alması problemide vardı ancak artık pek duymuyorum. radyonun soğutma sisteminin klimaya bağlı olduğunu ve çok ısınırsa sesini kıstığınıda duydum. astra h ım olmadığından bizzat yaşamadım bu yüzden kesinlikle olur diyemiyorum bu radyo sorunu için.

şimdilik aklıma bu kadar geliyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vodan o sensen hakkaten süfer oldu heheh pot gibin oldu=)

ben anlamam açıkçası işin o teknolojik kısmından fakat, kornaya basınca sesin artması felan komik olaylar yani=)

arabayla dalga geçme fln da yok yani yanlış anlaşılmasın sakın=) ama başıma gelse sanırım servisede götürmezdm:D çok şekil yani el çırpıp lamba yakmak gibi kornaya basıp ses açmak:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

BMW otomatik kapıların önünden geçerken alarm çalıp, gösterge panelindeki tüm ışıkları yakıyordu.
Mercedes deseniz abuk problemleri oldu.
VW, Audi keza bu tarz problemleri yaşadılar.

Elektronik sistemlerde bu tarz sorunların yaşanabilme olasılığı mevcut.

Benim A4 B5'in dengesizliğ ise şu;
Yan ayna ısıtmaları arka cam resistansından bağımsız ve her daim ısıtma yapıyor. Sonuç bobinler yanıyor ve ayan ısıtma nanay durumda şu an. Aynalar değişecek ve elektrik tesisatını revize edip arka cam resistansına bağlayacağım :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:
Selam,

Benim A4 B5'in dengesizliğ ise şu;
Yan ayna ısıtmaları arka cam resistansından bağımsız ve her daim ısıtma yapıyor. Sonuç bobinler yanıyor ve ayan ısıtma nanay durumda şu an. Aynalar değişecek ve elektrik tesisatını revize edip arka cam resistansına bağlayacağım :)

Saygılar.


benzer durum vw'de de var. polo'da ayar düğmesi standart konumunda duruyorken sürekli ayna ısıtması yapıyor. bu düğmeyi sol ya da sağ dikiz aynasını ayarlama konumuna getirip bırakınca ısıtma kesiliyor. ben de öyle yaptım, gerçi düğme yerine oturmamış gibi bi görüntü oluyo ama ısıtma sisteminden de değerli değil ya (:
eğer sistem aynıysa audi'de de yapılabilir bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mojito said:
Eski arabamız 2000model opel vectrada arac gıderken stop edıyor dıreksıyon kıtlenıyordu (ki babam bu arabasına gozu gıbı bakardı ).Cok sakat bi durum...

Bu olaylar olurken arac 110bın km deydı herzmnda opel servısıne gıtmıs aractır

Bizim 1998 model Vectramızdada aynı problem oluyordu. Servise götürdük sorun çözüldü. Gözünüz gibi bakmak türkiyede kar etmiyor malesef. Bu kadar bozuk yollara hiç bir araç dayanmıyor. Sorun çıkarmayan tek bir araç bilmiyorum. Bu tarz sorunlar bütün araçlarda olabilir. Eğer aracınızda böyle bir sorun oluştuktan sonra servise götürseydiniz sorun çözülebilirdi. Keşke götürseydiniz. Ayrıca araç stop edince direksiyon kilitlenmez. Direksiyonun kilitlenmesi için anahtarın 0 konumunda olması gerekir. Araç stop ettiği zaman motor durur ancak elektriksel fonksiyonları devrededir. Ayrıca giden bir araç stop ettiği taktirde aracı vitese alıp debriyajdan ayağınızı çekerseniz yeniden çalışacaktır. Bu yüzdendir ki giderken aracı boşa atmanın tehlikeli olduğu söylenir. Zira vitesteki bir araç stop edemez. Ayrıca enjeksiyonlu araçlarda boşa atmak ayağınızı gazdan çekmeye göre yakıt sarfiyatını arttırır. Yol bilgisayarı olan araçlarda bunu test edebilirsiniz. Yokuş aşağı inerken boşa atın. Rölanti devrinde yaktığı yakıtı gösterecektir anlık olarak. Halbuki viteste inerseniz yaktığı yakıtı 0 olarak gösterir.
Saygılar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rondar said:
Gözünüz gibi bakmak türkiyede kar etmiyor malesef. Bu kadar bozuk yollara hiç bir araç dayanmıyor. Sorun çıkarmayan tek bir araç bilmiyorum. Bu tarz sorunlar bütün araçlarda olabilir.

ben biliyorum ve gördüm :D.99 model araç 250000 de hiç bi zaman arıza nedeniyle servise gitmedi..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet gerçekten benim. Otokritik.com'un benim olmadığını bilen kaç kişi vardır ki :) Her konuya sokuyorum bi ucundan bi kıyıdan hehe

Şimdi Korna nere teyp nere diyebilirsin ama aslında çok saçma değil bak şöyle düşünmek gerekli. Direksiyon üzerinde müzik sisteminin kumanda düğmeleri var. Korna da aynı şekilde direksiyon üzerinden kontrol ediliyor. Yine korna ne alaka diyebilirsin bu yüzden kısa bir açıklama yapayım,

Korna dediğimiz şey bir bobin'in indüklenmesiyle üzerinde bulunan metal plakanın çekilip bırakılması mantığıyla çalışır ve çok yüksek akım çeker. Bu denli yüksek akımın direksiyondan geçirilmesi ise güvenli olmayacağından dolayı direksiyon üzerinde sadece korna'nın röle bağlantısı bulunur. Astra'da korna rölesi de CIM ile kontrol ediliyor. Aynı şekilde müzik sisteminin kumandalarıda CIM den geçerek ana kontrol ünitesine ulaşıyor. Yazılımsal bir sorun aslında bu.

@Rondar, CIM arızası çok bilinmeyen bir arıza değil demişsin fakat şu anda sene 2007 hatta 2008'e 1 ay kalmış. Bu araba 2004'te piyasaya çıkmış bir model. Sen neredeyse 2008 yılında bu şekilde konuşuyor olabilirsin ama benim bahsettiğim zamanlar 2005 yılı e geçmiş zaman için bugünün parametrelerini kullanmamalıyız. O zaman CIM arızası bu kadar bilinen bir arıza değildi ki..

Bu arada Tyrael sitedeki bu yazıya nasıl ulaştın? Google'dan insanlar çok fazla arama yapıyor mesela "Opel Astra kullanıcı yorumları" veya atıyorum "Jetta yorumları" diye bu şekilde benim siteyi bulup gelen çok fazla fakat içerik yeterli olmadığından dolayı malesef elleri boş dönüyorlar.. Bakın buraya birsürü yazı yazmışsınız Polo'da da sorun var, Benim Audi A4 B5'te de sorun var gibi. Bunları yazarsınız ve sadece aramızda kalır. Paticik'in herhangi bir arama motoru optimizasyonu olmadığından bizim dışımızdaki insanlara ulaşamaz. Fakat bu tecrübelerinizi Otokritik'e yazsanız emin olun onlarca insana ulaşacaktır ve bir süre sonra internet üzerinde sadece kullanıcıları tarafından yazılmış otomobil yorumları veritabanı diye birşey oluşacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mojito said:
Eski arabamız 2000model opel vectrada arac gıderken stop edıyor dıreksıyon kıtlenıyordu (ki babam bu arabasına gozu gıbı bakardı ).Cok sakat bi durum...

Bu olaylar olurken arac 110bın km deydı herzmnda opel servısıne gıtmıs aractır


ha seyi yazayim.

ilk cikan VECTRA GT lerden almisti babam, boyle gri filan. dibim dusmustu arabaya.

dedigin olay oldu, aldiktan 1 -2 ay sonra. 4 kere servise gitti yapamadilar.

sonuc olarak paramizi geri aldik ve arabayi aldilar geri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...