Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

A5 denen güzel, bizzat denendi :D


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Eğer dört tekerden çekiş sistemleri sadece ıslak/tutunması zor yüzeylerde işe yarıyor sözünün yanlışlığına inanıyorum. Ben otomotiv ile ilgili otorite tanımam ve bilmem. Ama senin otorite olarak lanse edeceğin kaynakların varsa da saygı duyarım, dinlerim.

quattro olarak kullandığım bir aracım var, güçlü bir motoru yok, iyi bir plot asla değilim. Ama deneyim ve gözlemlerim bana önümdeki ve arkamdaki BMW veya Mercedes gibi sınıfımdaki araçlardan daha rahat viraj dönebildiğimi görüyorum.

Nurburgring pist zamanları ve sürücüleri:
7:56 - 155.798 km/h - Ferrari 360 Challenge Stradale, 425 PS/1387 kg (sport auto 02/04)
7:58 - 156.652 km/h - Audi RS4 4.2 V8 FSI, 420 PS/ 1650 kg, Frank Stippler, (10/05)
8:03 - 153.519 km/h - BMW M3, 420 PS/1608 kg, Horst von Saurma, provisional entry
8:07.76 152.041 km/h - BMW M6, 507 PS/1761 kg, Prinz Luitpold von Bayern (AutoBild 02/06)
8:09 - 151.656 km/h - Audi RS4, 420 PS/1728 kg (sport auto 06/06)
8:13 - 150.426 km/h - BMW M5 (E60), 507 PS/1844 kg (sport auto 12/04)
8:20 - 148.320 km/h - BMW M3 E36, 321 PS (Autocar magazine 1997)
8:22 - 147.749 km/h - BMW M3 E46, 343 PS/1584 kg (sport auto 12/00)
8:25 - 146.851 km/h - Audi RS4, 375 PS/1675 kg (sport auto 10/00)
8:29 - 145.697 km/h - Audi S4 4.2 Avant, 344 PS/1826 kg (sport auto 11/03)
8:35 - 144.000 km/h - BMW M3 SMG E36, 321 PS/1515 kg (sport auto 03/97)

kaynak

M3 için geçici değer harici yeni giriş yapılmamıştı.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gösterdiğin video fransızca o yüzden hiç bir şey anlamadım. Sert girilen virajlarda m3 ün oversteer a girmesini göstermek için koydun herhalde. Quattro çizgisini bozmadan giriyor evet, ancak m3 ün arkasının kayması bir problem değil işte anlatmaya çalıştığım konu bu. Ordaki videoda bmw nin arkasının atması kontrol kaybı değil. Profesyonel ellerde o M3 arkasını kontrollü bir biçimde kaybediyor, bütün güç arkada olduğu için gaz tepkileriyle aracı yönlendirmek mümkün. Böyle olunca yanal ivme kaybetmeden virajlardan daha hızlı çıkıyorsun.

Bu dediğim işin ustası için pistte geçerli bir şey. Ispatı olarakta ben bu videoyu öne sürüyorum.



Biri s5 quattro, diğeri arkadan itiş 335i. Sonuna kadar izlemene gerek yok, 335i milisaniyeler farkıyla kazanıyor. Fark süre bazında çok değil, burun farkı bile denebilir. Ama 335i nin S5 ten 50 beygire yakın daha güçsüz olduğunu göz önünde bulundurursak ne demek istediğimi anlamış olursun.

Şehir içi kullanımda bir aracın limitlerini görmek zaten imkansız. Bende ilk A4 quattro kullandığımda çok etkilenmiştim, rayda gidiyormuş gibi gidiyor yolda. Benim arkadan itiş konusunda dediklerimin geçerli olması için araçların en üst limitlerde kullanılması gerekiyor. Ama bunu şimdilik ben de sende yapamayız. Neden mi?

Bende yarış pilotu olacak kadar iyi bir sürücü değilim. Benim elimde bir 330xi normal bir 330i den çok daha hızlı olur çünkü 4 tekerlekten çekiş sistemi benim viraj giriş çıkışında yapacağım hataları göz ardı eder. Ancak bi yarış pistine koysan bu iki aracı; İyi bir pilot ikisiyle de bi tur atsa, 330i, 330xi den kısa bir sürede bitirir pisti.
0 dan 100 e kalkıştada 330i 330xi den iyidir. Bunları yazarken bir yandan da desteklemesi için veri arıyorum google dan ama henüz bulamadım :) Ancak şöyle bir şey var. BMW'nin resmi international sitesinde 335i ve 335xi nin 0-100km hızlanma verilerine bakıldığında x-drive sız olanın daha hızlı 100 e çıktığını görürsün.


Nurburgring süreleri konusunda RS4 ün M3 den daha hızlı olduğunu kabul ettim bana süreleri tekrar göstermene gerek yok. Audi quattro , daha ağır ve BMW deki gibi 50-50 ağırlık dağılımına sahip olmamasına ve aynı güce (420 beygir) sahip olmasına rağmen neden daha hızlı tamamladığını da açıkladım. RS4'te standart yolda göreceğin RS4 te olmayan karbon seramik frenler bulunduğundan. Bunu okuduğuma çok eminim ancak onu da bulamıyorum :) Şimdilik tek bulabildiğim bu link . Burdaki verilere göre Audi Rs4'te yarış lastikleri bulunduğu belirtiliyor. Yarış lastikleri de benim satın alacağım RS4 te bulunmayan bir özellik.

Son olarakta bu videoyu paylaşayım. Bir önceki videodaki pilot Vicki Butler Henderson ın daha eskiden çekilmiş olan bir videosu. Önden çekiş, arkadan itiş ve quattroyu karşılaştırıyor. Yorumlarını bir dinlemeni öneririm.





Bi kaç arkadaş yanlı adama sataştın demiş. Buyrun size dökümanlarla fikrimi tekrar savundum. Bu postu yazmak epey vaktimi aldı ancak umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir. Gerçi avatarında audi amblemi olan bir moderatörün fikrini ne kadar değiştirir bilemicem =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Avatar hiçbir zaman fikirlere despotça yaklaşma hakkını vermediği gibi kişinin bilgi seviyesinin sağlam olduğunu göstermez. Bilmediğim sürece öğrenmeye açığımdır ama ikna edilmem gerekli ve bu süreç de oldukça sancılı geçebiliyor bazen :P

335 ile S5 karşılaştırman yanlış. Neden? Çünkü 335 denen araç turbolu. Yani düşük devirlerde daha iyi tork elde edebiliyor. Bu da fren sonrası düşen devir bandında ona daha fazla avantaj sunuyor.

Olayım araç karşılaştırmaktan çok aktarma organına yoğunlaşmak. Aksi halde 'elma mı daha güzel meyva yoksa armut mu?' sorusuna takılırız. Zevk işine girer ve karar verilmesi mümkün değildir nazarımda.

Virajda kayma nedir?
Aracın yön değiştirmesi esnasında, doğrusal kuvvetin etkisiyle aracın düz gitmeye çalışması ve bu esnada lastiklerin yüzeye karşı göstermiş olduğu tutunma özellğinin yitirilerek istenmeyen yöne doğru aracın yol almasına kayma denilmez mi? (ömrümün en uzun cümlelerinden biriydi)

Islak ile kuru yol arasındaki fark lastiğin ıslak yüzeyde tutunma kabiliyetini daha düşük kuvvetlerde yitirmesi değil midir? Yani ıslak zemindeki kayma, normal kaymanın daha düşük sürtünme kuvvetli bir yüzeyde meydana geldiği özel bir durumdur. O zaman daha düşük tutunma özelliği olan zeminde iyi performans gösteren aktarma sistemi neden daha iyi tutunma özelliği gösterdiği bir zeminde başarılı olmasın?

Sonuçta aracın da virajda savrulması anında kontrol edilebileceği bir sınır var. Bu eşik sınır dört tekerden çekiş sisteminde neden daha yüksek olmasın?

Benim belirtmek istediğim bu :) Ben hala 330xi'nin daha iyi performans göstereceğinden yanayım :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Son mesajımdaki son videoyu izlemedin herhalde. Orda kadıncağız ingilizce gayet güzel RWD ın AWD a olan avanatajını anlatıyor.

Neden ıslakta iyi yapan aktarma organı kuruda daha iyi yapmasın düz bir mantık. AWD araçlar ıslak, kar, çakıl vb. kötü yol koşullarında sürtünme kuvvetini kaybedip boşa dönen tekeri hemen algılayıp yola tutunan tekerler arası gücü paylaştırdığı için bu gibi koşullarda daha avantajlı. Ancak bu tekerler arası güç dağılım olayı %100 verimle gerçekleşmiyor. Mühendis değilim ama en temel bilgiyle bile işin içine kadar çok çark ve dişli girerse gücün o kadar daha az verimle kullanılacağını söyleyebilirim.


İşin içine turboyu karıştırma ama şimdi ya. Doğru haklısın motor gücünü daha hızlı veriyor ancak arada 50 beygir fark var ya. 50 beygir de boru değil ki. Düzlükte uzuyo işte S5. Virajlara gelince beğenmediğin RWD kapatıyor arayı.


Şansımıza bu cuma, yani ayın 23 ünde BMW nurburgringde yeni M3 ü kendisi test edecekmiş. O verdiğin linkteki yeni M3 süresi resmi değilmiş, M3 alan bi eleman kendi çıkmış turlamış. Bu cuma belli olacak hangimiz haklı.

Cumaya kadar beklerken de bak bu videoyu buldum. 3.2 Audi TT, 3.0 BMW z4 coupe ye karşı. Aynen dediğim gibi ıslakta tt avantajlı, kuruda BMW. Pistte yarıştıklarında da BMW kazanıyor. Bunu izle en azından :D

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

İngiliz aksanından nefret ediyorum :P İlk videodaki yorumlardan pek birşey anlayamadım :( Son video'nun sonlarında yaptıkları ve verilen puanlar neydi öyle?!?

Eğer yüksek hızla viraja girip aracı drift benzeri kaydırarak dönmek benim yaptığım bir kıyaslama değil :) Mesajları tekrar okurken 'biz yapamayız ama usta pilotlar yapabiliyor' tarzı ibareyi görünce jeton düştü. quattro sisteminde o tarz zevkli kullanımları yapmak pek mümkün değil :P

Bana 330i vs 330xi videosu bulur, orada da gösterebilirsen 'tamam yanılmışım, arkadan itiş kuru zeminde daha iyi' diyebilirim. Motor karakteristiklerinden salıncak bağlantılarına kadar farklı araçlarda aktarma organı kıyası yapmak mümkün değil bence. Ama TT vs Z3/4 kıyası yaparsın, ona birşey diyemem :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya 4 tekerlekten çekiş sistemi de araçtan araca değişen bir şey. Hatta bu Audi'de bile böyle. Hepsinin adı quattro ancak mekanizmaları çok farklılık gösteriyor. Örneğin videodaki TT haldex tipi kavramalı bir 4 tekerlekten çekiş sistemi. Normal şartlarda önden çekişli bir araç gibi gidiyor, ne zaman ki ön tekerlerden birinde tutunma kaybı olursa o zaman arkaya güç gönderiyor...

R8 de ise bambaşka bir sistem var. Normal koşullarda gücün büyük bir kısmını arka tarafa gönderiyor ve hiç bir zaman gücün %25 inden fazlasını önlere göndermiyor. Arkadan itişli araç karakteri sergilemek için.


330i vs. 330xi bulamadım. Bir video buldum o da 60km den 120km ye çıkıyorlar xi geride kalıyor. Virajlı falan sürelisini bulamadım. Ama olsun, bu cuma yeni M3 ün resmi nurnurgring süresi belli olunca konuya başladığımız yerde sana haklı olduğumu gösterebileceğim :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

A5 2.7TDI gelecek, quattro ise opsiyon.

quattro versiyonları:

quattro I
1981-1987 arasında kullanıldı. Kullanıldığı araçlar;
Audi quattro turbo coupe
Audi 80 (B2)
Audi 100 (C3)
Audi 4000 ve 5000 (USA pazarı)

Çalışma şekli
Sürekli dört çeker sistem.
Açık merkezi diferansiyel, orta konsoldan manuel kilitlenebilir.
Açık arka diferansiyel, orta konsoldan manuel kilitlenebilir.
Açık ön diferansiyel, kilitlenemez.
ABS her türlü kilitlemede iptal olur.
İki diferansiyel de kilitlendiğinde, tüm güç herhangi bir aksa yönlendirilir. Araç bir ön teker ve iki arka teker çekiş kaybına uğradığında ilerleyemez.

quattro II
1988 yılında kullanılmaya başlandı. Audi 100 (C3) ve Audi Quattro turbo coupe üretimleri sonlanana kadar kullandı. Audi 80 (B3) ,Audi 80/90 Quattro, Audi 80 (B4), Coupe Quattro, Audi S2, Audi RS2, Audi 100 (C4), Audi S4 ve ilk üretim Audi A6/S6 (C4) 2. nesil quattro kullandı.

Çalışma şekli
Sürekli dört çeker.
Torsen merkezi diferansiyeli 50/50 dağıtımlıdır, %80'e kadar herhangi bir aksa otomatik güç aktarımı yapabiliyor.
Açık arka diferansiyel manuel olarak orta kolsoldan kilitlenebilir.
Açık ön diferansiyel kilitlenemez.
ABS kilitlendiğinde iptal olur, 25km/h hız aşıldığında kilit otomatik olarak iptal olur.

Eğer bir ön teker ve iki arka teker tutunma gerçekleştiremezse, arka diferansiyel kilitlendiğinde araç ilerlemez. Bu tüm tekerlerin yerde olduğu zaman geçerlidir. Torsen'in yapısı sebebiyle torkun hissedilmediği aksta açık diferansiyel olarak çalışır. Örneğin; bir ön teker havada kalırsa Torsen diferansiyeli kilitlenmez, tüm güç havadati tekere iletilir ve araç ilerleyemez.

quattro III
1990'da Audi V8'de kullanıldı.

Çalışma şekli
Sürekli dört çeker.
Elektronik kontrollü çok lamelli kavramalı planet merkez dişli.
Otomatik vites modellerde;
Torsen arka diferansiyel
Açık ön diferansiyel.
Manuel vites modellerde:
Torsen orta diferansiyel.
Torsen arka diferansiyel.
Açık ön diferansiyel.

Bu araç bir ön teker ve iki arka teker çekiş kaybına uğradığında ilerleyemez. Torsen etkisi ön tekerleri havada olduğunda otomatik vitesli modelde gözlenemez. Eğer ön aks çekiş kaybederse, çok lamelli otomatik olarak tüm gücü arka aksa aktarır.

quattro IV
1996 yılından itibaren Audi A4/S4/RS4, Audi A6/S6/RS6, Audi A8/S8 modellerinin otomatik/manuel vitesli modellerinde kullanılmaya başladı. Manuel kilitlenen arka diferansiyel Elektronik Diferansiyel Kilidi(EDL) ile değiştirildi. Bu sistem ABS sensörleri vasıtasıyla tekerlerin dönüşünü algılar ve spin atan tekere fren uygulayarak açık diferansiyel vasıtasıyla yere tutunan tekere gücü yönlendirir. EDL 40km/h hıza kadar çalışır, daha güçlü olan S4/S6/S8 modellerinde ise 80km/h hıza kadar çalışır. Audi A8/S8 modelleri EDL'e ek olarak motor devrini de sınırlandırır.

Nasıl çalışır
Araç tüm tekerler çekiş kaybı yaşarsa ilerleyemez. Bir teker havada kaldığında görülen Torsen etkisi 4.nesil quattro'da görülmez. EDL boşa dönen tekere fren uygular ve Torsen diferansiyel torku arka aksa aktarır.

Vectoring quattro System (quattro V ???)
Audi S4 (B8) ile birlikte sunulacak yeni bir teknik. Tork dinamik olarak dört tekere birden ayrılacak.

Haldex
1998 yılından itibaren Audi A3/S3, Audi TT modellerinde kullanılmaya başladı. Bugatti Veyron da aynı zamanda Haldex kullanmaktadır.

Nasıl çalışır
Otomatik sürekli dört çeker (gerektiğinde).
Elektronik kontrollü çok lamelli kavramalı merkezi Haldex diferansiyel.
Açık arka diferansiyel, bazı modellerde EDL ile birlikte.
Açık ön diferansiyel, EDL ile birlikte.

Normalde önden çekişli olan araç, çekiş kaybı yaşadığında tüm gücü arka aksa aktarabilir. Haldex anında devreye girer; aktarma gerçekleşmeden önce şaft 1/8 tur, ön tekerler ise sadece 1/4 tur atmış olurlar. Araç iki ön teker ve bir arka teker tutunamadığında ilerleyemez.

Q7
BorgWarner tarafından geliştirilen AWD sistemi kullanmaktadır.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SportAuto testi gerçekleşti.

Yeni M3'ün pist süresi 8.05

kaynak

Aynı derginin yaptığı testte RS4 8.09, senin attığın sürelerde o da var paramecium.


İki aracı da aynı pilot kullanıyor, aynı adamın elinde yeni m3 daha hızlı işte...

7.58 saniyelik RS4 süresinin kaynaktaki linki çalışmıyor, onun aslı astarı nedir bulunca onu da yazıcam. Ancak %90 ihtimalle en başta dediğim karbon seramik fren hadisesidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya beni fabrika cikisi e92 m3 verin..
isteyen de rs4 u alsin. pistde, caddede, otobanda istediniz yerde gelin size YENI m3 un rs4 e neler yapicagini gosteriyim.

surucunun korkusuzlugu arabanin gucudur.

onun disinda bi de soru soriyim.

bi viraja yanliyarak girildigi zaman daha az hiz kaybiyla cikis yapilmiyor mu? ben mi yanlis biliyorum.


edit: yanlis anlasilmasin rs4 de en az m3 kadar saygi hakeden bir araba.
- ayrica m3 e turbo lazim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi yeni m3 veya herhangi bi araba farketmez

200 ile şehir içinde viraja girersen ölürsün

onun harici yanlayarak girmek hız kaybına sebeb olur.

ama caddebostan s e direksiyonu kese kese girersen hız kaybetmezsin hemde yanlamış olursun :).ztn oraya hızlı girince kesmek zorundasın yoksa denizdesin :)

tabi sen hangi tarz yanlamadan bahsediosun oda var.büyük hızlarla yanlamak için pist lazım.şehit içi yanlamalar bi ara sokaktan cıkarken yardıra yardıra cıkmaktan öteye gitmez :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

red yanlis dusunuyorsun

ben bir cok arabayla o viraji donmus biri olarak derimki surucuden cok araba onemli

audi ile s virajinin ikinci virajinda korkudan uc bucuk atiyorduk, porsche arka dagilip topluyordu, ferrari araliksiz geciyor hissetmiyorsun bile(porsche ve ferrari 160km civarinda donerken)

ferrari 4 cekerde degil, m3 teki kilitli diferansiyelin bayag etkili olacagini inaniyorum.

Ha ustun sofor geyigine gelince onun geyik olduguna inaniyorum, sokakta yarisalim abi diyenlerle yarismak bana her zaman anlamsiz geliyor ortalikta trafik varsa ne yarisi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
red yanlis dusunuyorsun

ben bir cok arabayla o viraji donmus biri olarak derimki surucuden cok araba onemli

audi ile s virajinin ikinci virajinda korkudan uc bucuk atiyorduk, porsche arka dagilip topluyordu, ferrari araliksiz geciyor hissetmiyorsun bile(porsche ve ferrari 160km civarinda donerken)

ferrari 4 cekerde degil, m3 teki kilitli diferansiyelin bayag etkili olacagini inaniyorum.

Ha ustun sofor geyigine gelince onun geyik olduguna inaniyorum, sokakta yarisalim abi diyenlerle yarismak bana her zaman anlamsiz geliyor ortalikta trafik varsa ne yarisi.


ortalikta trafik varsa zaten surucuye bagli oluyor.
yoksa git drag yap.F1 de degil sonucta bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Red said:
şimdi yeni m3 veya herhangi bi araba farketmez

200 ile şehir içinde viraja girersen ölürsün

onun harici yanlayarak girmek hız kaybına sebeb olur.

ama caddebostan s e direksiyonu kese kese girersen hız kaybetmezsin hemde yanlamış olursun :).ztn oraya hızlı girince kesmek zorundasın yoksa denizdesin :)

tabi sen hangi tarz yanlamadan bahsediosun oda var.büyük hızlarla yanlamak için pist lazım.şehit içi yanlamalar bi ara sokaktan cıkarken yardıra yardıra cıkmaktan öteye gitmez :)


200 le pisttede viraja girsen ölürsün
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

911 lede cayman lada sansim oldu

911 gercekten topluyor diyecem ama sorarsan bence caymans cok daha fazla stabil bir cok yerde cok daha zevkli bir arac.

quibble drag falan ne demek istedigini anlamadim ama piste cikmadigin cok belli, gayet yarisiyorsun pistte. Yalniz trafikte yaris ??? boyle sacma sapan birsey yapmiyorsun sanirim, trafikte makas atip araba gecince suruculugun iyi falan olmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...