Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis: ROME


behran

Öne çıkan mesajlar

O pingpong olayı gercekten ve gercekten cok sinir bozucu, 1.1 patchinde duzelttiklerini iddia ediyolar birazcık en azından savaslar en asagi 5 gun surmek zorundaymıs artık yani onceden yumusattıgımız orduları yok etmek daha kolay olacak.

Yalnız bence esas olarak etrafı dost sehirlerle sarılı dusmanın yenilmesi halinde ordunun bozulması lazım, HoIdeki gibi. Dusman topraklarının bayagı bir icinde yenilmis bir ordu kolay kolay geri toplanamaz zaten dagılır.

Kontrolden cıkan yerleri geri alınca keske oranın eski yoneticisi bostaysa geri gelseymis otomatikman ona da hak verdim simdi cidden sinir bozucu =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.1 yüklemeden çalıştırmadım bile oyunu, deli gibi ping pong oluyor hiç faydası yok. 10 yıl kovaladım işte pirus'u, tam pirik zafer oldu. "böyle bir zafer daha kazansam bittim" diyesim geldi yani.

hem yöneticisini hem de ticaretini sıfırdan ayarlaman gerekiyor. ölüm resmen. devamlı el değiştiriyor topraklar en nihayetinde çünkü aylar sürüyor iki adım mesafe gitmek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öyle deme, magna mundi modu var onun için ki başlıbaşına bir oyun gibi denebilir rahatlıkla. buna da öyle bir mod yapılacaktır çok büyük ihtimalle nasılsa. geniş kapsamlı mod yapılmayan tek oyunları crusader kings oldu.

gerçi sorun eventlerde değil, gameplay'de ki yamayla düzeltilebilir bazıları. geri kalanından emin değilim, biraz daha oynamak lazım. sadece birkaç saat bakabildim henüz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ping pong olayi disinda oyun guzel aslinda, governer olayi cok gicik bir micromanagement detayi olsa da otomatige baglatarak asabilirler kanimca... sirf kabineyi ve generalleri biz secsek yeterli olur.

Oyun fena degil ama ben sevdim... ama ilk defa Turklerin olmadigi bir paradox oyunu ile karsilasiyorum ve genelde sectigim ikinci ulke olan Ingiltere de yok oyunda... derin bir bosluga dustum :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Simdi esas sorun ping-pong'dan ziyade ( ona onlem alma kısmını asagıda anlattım ) cok yavaas giden teknoloji gelistirme kısmı. Kolonize ettiginiz zaman hayvan gibi yavaslıyor arastırmanız, kolonizasyonu gectim helenlerin yarısını aldım yine de arastırmam yavasladı cunku siz toprak kazandıkca arastırma yavaslıyor?!?

Bi iki text dosyasını duzeltince bu biraz duzeldi, en azından her citizen arık 2-3 arası arastırma puanı verince en azından acıgı kapatıyolar. Hayır 510'a gelmistim ve hala ilk teknoloji level'ını goremeyince bisey var sandım =)

Ping-pong'a gelince, azaltmak mumkun. 1.1 patch'i ile adamla en az 5 gun savasıyorsunuz oyle olunca da ordu ustunlugu varsa eziyosunuz haliyle. Bi de on safların gerisine de ordu dizin o zaman kacsalar bile hayvan gibi kayıp veriyolar devamlı 5er guner savasa savasa 2-3 kere ping pong ettikten sonra ölüyolar; 10 yıl falan surmuyo yani artık ama yine de var mı evet var.

Oyun daha bitmemis gibi aslında, bi garip. EU3'de de aynısı vardı boyle oynuyorsunuz devamlı ama en sonunda bos geliyolar atmosferi vs yok cunku. Roma olarak oynuyorum, kazanacagımdan kesin eminim. Kartaca olarak oynuyorum yine öyle. Sparta ile oynuyorum mesela kesin olarak da kaybedecegimden eminim cunku yani sansım yok gibi bisey. HOI'deki o böyle bir eminsizlik, hatalarınızı affetmeyen devamlı dikkat isteyen oyun ile EU2'deki uzuun uzuun planladıgınız tasları yerine oturttugunuz oyunlar gibi deil bu EU3 serisi.

Yine de paradox oyunu ya, o kadar kötü diyemiyorum demiyorum hehe modları bekleyip görelim diyorum =)

Edit: Bu arada ping-pong yavaslatıktan sonra o kadar da kotu olmuyor su vali olayı. Tek sikayetim su yabancı ticaret olayı, bildigin kasıyor uygun bi ticaret yolu bulmak da vs vs; oysa döneminde cok önemliydi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır benim anlamadığım paradox gibi artık bu işin kitabını yazmış bir şirket sadece kendi bu son derece önemli sorunları göremiyor, bir de fan kitlesinden toplanan beta tester'lar da mı görememiş?

ping pong olmasın diye adamın 3-5 katı ordu kasacaksam zaten ne anlamı var? hayır mazallah minor filan oynasam adamın yenilen ordusu benim ülkeyi ilhak edecek ben onun sınır vilayetini alana kadar. şaka gibi birşey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya off deli oldum şu loyalty işine, ne kadar esneklikten uzak belli değil. olayı anlatıyorum.

2-3 yıl ping pongdan sonra sicilya düştü, kartaca'ya çıkarma yapacağım. gemileri getirdim, orduyu getirdim. ama gemiler ordunun yarısı kadar, ikiye böleceğim. yeni ordu yarattım içine diziyorum cohortları. 30 cohort, 15 gemi var. 5 cohortu koydum birdenbire griye döndü birim aktarma tuşu. bir baktım general loyalty sıfır olmuş.

E BRE DANGALAK, MADEM İKİYE AYIRTMAYACAKSIN ORDUNU, GEMİLER DENİZDEYKEN NEDEN SHIFT+CLICK İLE KENDİN GİTMİYORSUN?

kızdım kapadım oyunu, autosave harici save de yoktu, en büyük ordumun başında 0% loyalty adam. triumph da düzenlemiştim daha bir ay önce.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok yama lazım şu oyuna ya, deli etti deli. dedim madem denizden gitmeyeceksin madem iberya üzerinden yürüyeyim. 150000 adam telef oldu iki yılda yoldaki barbarlar deli gibi attritiona yolaçınca. gemiyle de gidemiyorum. %54 warscore, adamın stab -3 hala reject ediyor tek province istiyorum. en sonunda aldığım mekanlarda da rebel çıktı, şimdi %25 oldu warscore bu sefer white peace de kabul etmiyor. herifin heryerinde %16 revolt risk var. eu2'de olduğu gibi -3 stab'dan sonra her reject ettiğinde otomatik rebel fırlaması lazım.

milattan önce topyekün savaş mantığı ftl.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
çok yama lazım şu oyuna ya, deli etti deli. dedim madem denizden gitmeyeceksin madem iberya üzerinden yürüyeyim. 150000 adam telef oldu iki yılda yoldaki barbarlar deli gibi attritiona yolaçınca. gemiyle de gidemiyorum. %54 warscore, adamın stab -3 hala reject ediyor tek province istiyorum. en sonunda aldığım mekanlarda da rebel çıktı, şimdi %25 oldu warscore bu sefer white peace de kabul etmiyor. herifin heryerinde %16 revolt risk var. eu2'de olduğu gibi -3 stab'dan sonra her reject ettiğinde otomatik rebel fırlaması lazım.

milattan önce topyekün savaş mantığı ftl.


Fransızlarla mı savaşıyosun Sam? =P

"I fart in your general direction"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

azmo bap çok haklısın, galiba öyle olacak çünkü deli eden çok olay var. demin baktım illyria bütün tech'ler 17 olmuş, dünyanın geri kalanı 4-5 filan. marsilya dev gibi oldu iğrenç 'kolonizasyon' (kanalizasyon diyesim var iğrençliği nedeniyle) sistemi sağolsun.

yok tutorial var ama esas önemli olayları ancak oynayarak görebiliyorsunuz tabii.

kartaca ile savaşıyordum da barış yaptım işte tekrar asker biriktiriyorum. içimden bir ses "salla git vegas 2'yi bitir" diyor ama neyse..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

almadıysanız almayın aman, kötü. ilk defa bir paradox oyununu beğenmedim.

25 yıl savaşıp BÜTÜN makedonya topraklarını kontrolüme alıyorum ve ordularını dağıtıyorum, adam hala barış kabul etmiyor. 5 province öneriyor. ulan 30 province bende, sende çöp bile yok! şaka mı ediyorsun?! adam danimarka'ya varacak zaten 100 yıla filan kanalizasyonla avusturya'ya ulaştı, ancak boş alanlara izole edecek yerleri alabildim.

ilk defa bir paradox oyununu bu kadar tarihten ve gerçeklikten uzak gördüm. rome: total war'da bile tarihi roma imparatorluğu'nu yaratmak mümkün be. burada ise adamın başketini filan alamıyorsun taaa çin'deki toprağını önce almazsan.

savaşlar iğrenç, kafadan rakam sallanıyor tümüyle alakasız sonuçlar çıkıyor. öteki oyunlarında da roll var ama buradaki kadar acayip sonuçlar çıkmıyor. 30000 kişi kaleye saldırıyor, 100 kişi kayıp bile vermiyor. adam aynı kaleye 900 kişiyle saldırıyor, kale düşüyor. saçımı yolacaktım. devamlı 9 roll ile combata başlayıp habire yenen ai mı desem, ağır kayıp verdiği halde adamların ille kazanması mı desem, daha yazmaya üşendiğim şeyler var böyle. rebeller işte abuk sabuk tech level ile başlıyor oyuna filan tam komedi.

ayıpladım paradox'u, hiç standartlarına yakışmamış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Makedonya ile oynuyorum.30 tane falan province var.Ama Research gelişmio bi türlü.bakıorum bakıyorum gelişmio.sonradan spartaya bakim dedim.bende 50 yılda anca 2 olurken adamda herşey 9 olmuş!!! Nası bir mantıktır? Gelişimi sağlayan Research point ler ve adamladan dahaa çok puanım varken adam beni 5 e katlıo? onu geçtim ufacık ülkeler nasıl 40000 askere basabilir?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunda bikac gizli sey var hicbi yerde adam gibi soylenmeyen oyunda, onlar deli ediyor adamı.

1- Arastırma olayı cok sux. Simdi sizin citizenleriniz belli bir miktar arastırma puanı uretiyorlar; her citizen icinde oldugu sehrin civilization rating'ine gore bir puan uretiyor iyi bu tamam hersey guzel. Kolonizasyon falan yaptıgınızda elinizdeki kalifiye adamları düşük civilization'lı bir yere attıgınızdan dolayı aldıgınız net arastırma puanı bi defa burdan düşüyor, şimdi bu biraz mantıklı. Villa'sında oturup felsefe kitapları okuyan genc adamı alıp da "al genc, sana bu toprakları verdik adam et buraları hehe" derseniz olacagı bu tabi. Ama baska gariplikler de var ki onlar delirtiyor adamı.

Simdi bu kazandıgınız arastırma puanları ama, bir de yaptınız arastırmaların costları var. Ve bu costlar statik degil. Siz toprak kazandıkca ( v1.0da boyle) ya da nufusunuz arttıkca (v 1.1de boyle) bu costlar ARTIYOR. Yani toprak kazandıkca eger cok medeni cok citizenlı bi yeri kazanmadıkca avantaja olmuyor asla. Hele kolonizasyon yaparsanız siciyorsunuz cunku cifter cifter geliyor bu efektler. Hadi kolonizasyon mantıklı dedik de, ilk oyunumda Roma ile Sicilya'nın ve Yunanistan'ın yarısını alıp da arastırmam yine de yavasladıgında cok garip bisi oldugunu farkettim.

Cunku aldıgım yerlerin hepsi de medeni yerler ve cok saglam sayida citizenları var. Sanırım, bi de farklı kültür grubunda olmanın getirdigi bir dezavantaj var. Oh oh yani baldan tatlı, genişledikçe ne yaparsanız yapın ar-ge konusunda sıcıyorsunuz. Ya cok uzuuun sure citizen spamleyeceksiniz national idea ile (45% oranında bile yetmedi bana) ya da bir text dosyasını acıp editleyip bir citizen'in getirisini artıracaksınız. Kolonizasyon olayına cok dokunmuyor bu olay ama böyle gelişmiş medeni yerleri ele geçirince bile araştırmaların sıçmasını kesinlikle anlayamıyorum. Noldu yani Roma kartaca'yı alınca bir anda teknolojide 10 yıl geriye mi gitti? Tam tersi olmalı hatta ve daha cok citizen = daha cok getiri olayını iyi karsılıyor.

Yapımcıların olayını da anlayabiliyorum, büyüdükce abarmasın istemisler ar-ge olayı e bunun da basit bit cozumu var. Farklı kültür province'lerinde citizen sayısını çok az tutarsın olur biter. Zaten mantıklı o çağda, savaşta bir şehir ele geçirilince mevcut olan düşman ülke vatandaşlarının çoğu direk köle olurdu geride pek bi vatandaş kalmazdı. Bıraksınlar bir şehri alınca eğer kültür grubu farklıysa otomatikman citizenların 80%ı köle ya da freemen olsun ve dağıtılsın diğer şehirlere. Çok az da artsın arastırma costları ( şimdiki gibi direk paralel gitmesi saçma ).

2- Sanırım savaslarda o yandaki meydanı gösteren zımbırtı bir işe yarıyor. Hattınızın ortası çöktü mü ne olursa olsun ordunuz geri çekiliyor ve savaşı kaybediyorsunuz. Cavalry falan hakkaten flank edip arkadan vuruyor vs göremiyoruz ama forumlarda bu tip mekaniklerden bahsedenler var. Her ne kadar ilginç olsa da, Heavy Infantry ile çok az karıştırılmış okçu+cavalry orduları dagıtıyor ortalıgı. Cunku orta hatları cok saglam, okcular uzaktan iyi destek veriyolar ( hattaın arkasında olduklarından normalde kayıp vermiyorlar ön hat çökmedikçe ) cavalry de işte flank ediyor vs.

Bu yüzden SAKIN bol okçu gitmeyin direk fiyasko =)

Ama hiçbi yerde yok bunlar ilginç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet savaşlarda o dediğin savaş hattını izlemek lazım, zaten bakıyorsun savaştan sonra okçular kayıp vermemiş neredeyse, hep HI ölüyor. o yüzden minimum iki katı filan tutmaya başladım. paso kaybediyordum savaşları 1'e 1,5 yaptığımda.

ama barış sistemi anlattığım gibi çok iğrenç, hatta başlık açtım paradox forumunda. bazı salaklar da gelip "çok fazla total war oynuyorsun" yazmış embesiller. ulan total war yapmazsan white peace bile alamıyorsun lol be. orangutanlara kim bilgisayar kullanmayı öğretiyorsa artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tarihte yavas yavas territory kazanıldıgı kadar tek bir savasla koca ülkelerin bile yıkıldığı oluyor.

Al Scipio, al Sezar, al Augustus hepsi de kritik savasları kazanıp kocaman yer kazanmıs adamlar. Bu tip savaslar olmasaydı, EU3 stili olsaydı o zaman Marc Antony ile Augustus arasındaki savaslar acaba kac yıl surerdi bu oyunda?

Ya da mesela Cesar ile Pompey arasındaki ic savas.

( Aslında üşenmesem oturup başına deneyecem ama hic de güzel bir tecrübe olacagını tahmin etmiyorum )
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aman diyeyim işte, makedonya tek savaşla yıkılmış ama ben 25 yıl boğuştum ve 5 province'den fazla vermediler bütün orduları dağılmış ve bütün toprakları kaybedilmiş olduğu halde. makedonya diye bir ülke kalmamıştı fiilen yani. seleucid'lere karşı savaşsam herhalde 250 yıl rahat sürer hepsini bitirmek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...