Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

piyasadaki küçük arabalardan hangisini önerirsiniz?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
on far arka farla ayni sekilde.. hafta arasi carsamba gunu hurriyetin ekinde de cikti bu resim.

arkadan bi alfa gt havasi var

[ Mesaj 18 Ağustos 2007, Cumartesi - 14:24 tarihinde, prozzak tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
yaris

Ben kullanıyorum 2007 sini memnunum ama çok kaza yapıyo araba :)
Resmen kazayı çekiyor. Yok Hazır beton mikserinden kaya düşer yok cart olur yok curt.
Mesaj tarihi:
said:
neden?
bence süper sevimli bişey

işte bu yüzden hanımlar arabadan anlamıyo deniyo :D

kalitesiz araba. istediği kadar sevimli olsun. dandikliği ve masrafı sana sevimliliğini unutturur hemen. diğer dediğin arabalara bak sen...
Mesaj tarihi:
clio ozaman
renodan vazgeçmemek lazım
ama
clioda cd çalar yok
picanto da var
ayrıca cilo daha pahalı
picanto daha ucuz


edit:harf yanlışı

[ Mesaj 18 Ağustos 2007, Cumartesi - 20:38 tarihinde, ivy tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
picanto da o yğzden satabiliyo zaten. kalitesiz kolpa arabaların hepsi öyledir. bi sürü ıvır zıvır bulunur içinde, ama araba kolpadır falan. bi de ucuzdur. millet öyle tav oluyo. ama 3-4 ay sonra sık kullanırsan mesela mp3 playerı, büyük ihtimalle bozulur direkt...
Mesaj tarihi:
o niye yaw :)
yannız öle bi olay var renaultlarda, mesela şimdi yeni bi model çıkardılar, onu bodoslama almayacan. resmen defolu oluyo araba. bi sonraki model yılında alacan falan. düzeltiyolar arada. (yeni clio çıkalı oldu bu arada bayaa :) )
Mesaj tarihi:
nasıl yani kolpa?
arabanın kolpası nasıl oluyor?
yani diyelimki toyota kolpa değil ama kia kolpa
nesi farklı da kolpa?
yani ne farkları var da kolpa?
farkları yok demiyorum sadece aradaki farkı bilmiyorum
kolpa olayını anlayamadım yani
ay of
Mesaj tarihi:
eet aynen öle, resmen defolu.
zaten türkiyedeki geçmişi renoların çok karanlık, oraya hiç girmeyelim (:
şu anki araçları ise segmentlerindeki rakiplerine göre çok kötü.
megane'lar baştan sona hatalarla dolu. yolda duran herhangi bir megane görürseniz, sol çamurluğun biraz üstüne orta şiddetli bi tekme atınız, yaklaşık 1-1,5 milyarlık bir hasar oluşacaktır içeride(:
ayrıca "şehir içindeki ufak tefek çarpmalar için plastik çamurluk" gibi saçmalığı yine renoda gördük. hadi şehir içinde ordan ufak çarparsa anladık işi ucuza halletcez ama ya şiddetli bi çarpışma olursa ordan? plastik çamurluk mu koruyacak bizi(:
clio symbol tami bir facia. broadwaylerin süslenmiş hali ve sanırsam ilk serilerinde (şimdi kalmış olabilceğini zannetmiyorum) eski brodwaylerin ellerinde kalan parçaları ie üretiyorlardı bu arabaları.
clioların pek yamuğunu görmedim ama reno etiketi şüphe duymam için yeterli bana. ayrıca clioya alternatif çok araç var artık. 20 sene öncesinin reno-tofaş tekelinden kurtulduğumuzu hatırlayınca ne kadar da çok seçeneğimiz olduğunu farkedebiliriz.
gerçi şimdi farkettim önyargılımıyım neyim lan? neyse eheh, varsın öyle olayım (:
ama vw iidr, bmw candır, audi graldır.

edit: gizeme cvp yazayım, malzeme kalitesinden güvenliğe, performanstan tasarıma bir çok kritere göre kolpa.
cocacola kolpa değil de colaturka nasıl kolpaysa aynı olay.

[ Mesaj 18 Ağustos 2007, Cumartesi - 21:08 tarihinde, ginaly tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
ginaly sen de renault'yu yerden yere vurmuşsun ama, o kadar da değil :) renault'lar mesela şasisi en sağlam ucuz arabalardan. Mercedes, Volvo gibi arabaların tam not aldığı (hatta bazen mercedes'in tam notu kıl payı kaçırabildiği) çarpışma testlerinden çok yüksk puanlar alıyo renaultlar.



Bi de, dediğim gibi, renault'nun "yepyeni" modellerinden kaçınmak yeterli sadece. Clio güzel yani şu an.

ha megane konusuna gelince, BMW'de de var aynı olay. hem daha hafif oluyo, hem de yayaların güvenliği sağlanmış oluyo. Yalnız ne var, megane'nın sac olan herhangi bir yerine parmakla bile sağlam bastırdığın zaman, göçük oluyo. Resmen teneke kullanıyolar kaportada. neyse...


ivy kolpa konusuna gelince, o picantolarda ufak motor var mesela, ama ona göre vites kutusu üretim maliyeti az olsun diye ayrıca geliştirilmemiş. başka modellere ait olanlar picantoya uydurulmuş. bu yüzden araba direkt kendiliğinden giderken zorlanan bi yapıya sahip. Ayrıca, içerde ay klimayı açiim derken bi butona yanlışlıkla sert basarsan, buton ya fırlar, ya da içeri göçer :D öyle kolpa.
Mesaj tarihi:
Renault o kadarda kötü değildir fakat bi alman otomobiliyle karşılaştırırsanız test ederek freninin ve direksiyonunun almanlara göre daha kötü olduğunu hemen farkedersiniz.

Kia picanto ise ucak motor hacmine kıyasla haddini aşan bir tüketime sahip. Ayrıca içerisindeki malzeme kalitesinden tutalım ikinci eline ve güvenliğine kadar tercih edilmemesi gereken bir otomobil. Bugün bi abiyle konuştuk picantosu var benimde astram sabah benim arabaya binmişti durduk yerde yakından bakınca hakikaten çok fark olduğu daha iyi anlaşılıyo fln dedi.

Fakat kendisi 2007 modeller geldiğinde 2006 model yılı aracı bayiden 17.000 YTL ye almış sıfır olarak ki bu hakikaten bildiğin sudan ucuz.
Mesaj tarihi:
Selam,

Clio hayırlı olsun.
Bettle da hayırlı olsun :)

Crash-test evveli önemli bence. Hızlı şerit değiştirme de araç ne derece stabil olacak mesela. Önümdeki Megane bir anda sol şeritte giderken fren yaptı (140km/h mertebesinde bir hızla TEM'de Ankara istikametinden İstanbul istikametine seyir halindeyken Pendik-Kurtköy çıkışına takribi300-400metre kala gerçekleşti) ve o anda fren ile birlikte ani şerit değişikliği icap etti. Sebep yolda boş duran kamyon lastiği. Bunlar oluyor. ABS, ESP, ASR tarzı teknolojiler oldukça önemli. Allah o crash anına denk getirmesin. Bir Clio bu tarz güvenlik elemanlarının hangilerini sunuyor? Bence seçim yaparken en büyük kriter bu olmalı, sonrasında ise crash-test değerleri ve en son da bütçe-ıvır zıvır sunum dengesi.

Kazasız belasız günler dilerim.

Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...