Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ÖSS kalkmalı mı? kalkmalıysa nasıl?


calimero

Öne çıkan mesajlar

kalkmamalı sebepleri:

1) öğrenci sayısına göre yeterli üniversite yok sınava girecek öğrenci sayısı azaltılabilir öğrenciler sınava girebilmek için belli bir ortalama tutturup ya da bir sınava girip eleme yöntemiyle sınava girebilir bu sekilde basarılı öğrenci sayısı artar ama torpil öne çıkar bu durumda ona çözüm bulmak gerekir ortalama değil de sınavla elenebilir.

2) oss kalkarsa elbet bir sistem koyacaklar yerine ve kesin daha beteri gelir oksyi kaldırıp hersene oks koydular onun ibi olur iyice bok olur

3) bide bir sistem oturmalı mesela biyoloji bölümünü tercih edicek adamın puanı bioloji katsayısı artarak hesaplanmalı ya da fizik kimya mat aynen

[ Mesaj 14 Ağustos 2007, Salı - 20:04 tarihinde, eagle_dnz tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kalkmalı

4 sene boyunca her sene sonunda sınav yapılmalı ve bunların ortalaması alınıp ona göre yerleştirilmeli.

lise 1 de sadece lise1 derslerinden sınav yapılmalı(%20)
lise 2 de sadece lise2 derslerinden sınav yapılmalı(%20)
lise 3 de sadece lise3 derslerinden sınav yapılmalı(%20)
lise 4 de lise hayatını kapsıyan son sınav yapılmalı(%40)

bu dört sınav ortalamasına göre yerleştirilmeli.Kontenjanlar coğalmasın hatta azaltılmalı amaç öss sistemi değişmesi deil gene aynı sistem sadece sınavın yapılışı değişmeli.
Tabi bide ilk girişinde kazanayıman insanlar var bunlar içinde 4-5 bi giriş hakkı tanınmalı ve onlara özel bi sınav yapılmalı onlarda ona göre girmeli.
Fistan'ın dediği aslında mantıklı ama; bu sistem Türkiye gibi bi ülkede oturmaz gibime geliyo.Birileri gelip ''sizin çoçuğunuz el işine yatkın marangoz olsun sizin evlat meseleki alana yönelsin'' deseler , anne baba '' olmaz bizim çoçuk okuyup dr. olcak'' derler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Diablo
üye [şikayet et]
§ 14 Ağustos 2007, Salı - 20:08 [ özel msj ]
12-13 yaşındaki cocugu neye göre nasıl bir mesleğe yönlendiriceksin

yeteneğine göre bazı derslere ağırlık verilen bölümlere göndereceksin.
ben demedim ki tutup sen doktor, sen mühendis olacaksın diye ayrılsınlar.
bazı cocuklar hiç çakmaz matematikten, el becerisi müthiş olur. bu 12-13 yaşında belli olur.
hani bazıları çalışır çalışır yapamaz, bazıları az çalışır yapar. belli olur yani.
tabi geri dönüşsüz bi ayrım yapılmaz ortaokulda. geniş düşünün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

malesef ülkemizde öss'nin kalkması mümkün değil. daha doğrusu kalksa bile onun yerine başka sınav(lar) gelir değişen bir şey olmaz.

yapılması gereken öncelikle beyinlerdeki önyargıyı silmektir. sizin çocuğunuzun dile çok büyük yeteneği var dendiğinde "hayır mühendis olcak o" diyen mantık ortadan kaldırılmalıdır. ancak bundan sonra sınavsız bir şekilde adil olarak yeteneğe göre meslek yönlendirmesi olabilir...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öss artık kemikleşmiş bir yapı , en fazla modifiye olur bence . bu senemi öss yüzünden küfrede küfrede geçirmiş de olsam da alternatiflerin daha beter olduğunu düşünüyorum.

tellos da demiş yukarılarda, son sene büyük bir sınav verine her sene ufak ufak olsun diye. en mantıklısı bu gibi geliyordu ama sonuçta kazanan dershaneler olacak. sormak istiyorum okulda mı dershanede mi dersi anlayabiliyorsunuz ? ben özel okulda olduğum için bizde daha iyiydi, lise sona kadar dershaneye gitmedim hiç ; ama anadolu lisesinde olup lise boyunca dershaneye gitmiş öğrencilerle gitmemişleri karşılaştırın bir de.

çok geç bence bir yenilik için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

önce üni öncesi eğitim sistemini değiştiriceksin ondan sonra en az 10 yıl bekleyeceksin yeni sistem oturana kadar ondan sonra öss sistemi değişebilir anca. ülkede üni mezunulari dahi iş bulmakta zorlanirken senin yeteneğin yok sen lise mezunu kal, sen kütüphaneci ol, sen felsefe oku demek gibi bi hakkı yok kimsenin içinde bulundugumuz zaman itibariyle. dolayısıyla şu genç nufusla, şu sınırlı iş olanaklarıyla sınavsız üniversite zor gibi duruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne kadar eleştirsek te adamların iyi sınav yapıyolar. Şu anlamda iyi, değerlendrme tamamen objektif, kimse daha avantajı afalan olmuyo. Belki sınavların sayısı arttırlıabilir, bütün streas ve önem tek sınavda toplanmamış olur, ama yine de bu kadar çok kişinin içinden bu kdar az kişi seçilecekse bunun kolaylaşması söz konusu değil. Nasıl bi sisteme geçilirse geçilsin, avantajlarıyla bereaber dezavantajlarıyla gelecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
türkiyede öss yi kaldıramazsınız. merkezden yapılan bir sınav ŞART.
Sanırım bu konuda herkes hemfikirdir, merkezi olmayan bir seçim sisteminde kesinlikle para döner haksızlık yapılır vs. Kötünün iyisi ve sürekli iyileştirilen bir sınav sistemimiz var en azından.

Benim derdim össyle değil öss öncesiyle. İlk okul sonrası branşlara ayrılmaya önem verilmeli. Özellikle ara malların üretimi dolayısıyla dış ticaret açığının düşmesi için sanayide kalifiye elemana ihtiyaç var, meslek liseleri de bunun çaresi. İmam hatiple ilgili siyasi tartışmaları geride bırakıp ilk okuldan sonra yetenekli çocukları meslek liselerine özendirecek bir sistemin gelmesi lazım.

Okullarda rehberlik ve mesleğe yönlendirme çalışmalarıyla yapılabilir bu. Mesleklerin tanıtıldığı bir ders konulması, öğretmenlere öğrencilerdeki eğilim ve yetenekleri tespit edebilecek formasyon verilmesi, ilçe milli eğitim müdürlükleri ve yerel işletmelerin ortaklaşa çalışıp staj-seminer benzeri programlar hazırlamaları vs yöntemler uygulanabilir.

Lise 2ye kadar hiç kimse beni bu konuda yönlendirmedi, o zaman da dershanedeki rehberlik hocasıyla konuşmuştum. Şimdiki aklım olsa sayısal seçmezdim ama gerek tarih ve coğrafyayı ezber dersleri zannetmem gerekse okuduğum iki anadolu lisesinin de sözel ve ea öğrencilerine fazla puan alamayacakları için kayıp öğrenci yakıştırması yapması ve aptal diye damgalaması (evet cidden böyle bişey vardı bizde. Onlar aptal o yüzden seçmiyo sayısal demişler bide dil ve sözel sınıflarını açtırmamaya çalışmışrtı müdür ve yardımcısı) seçimimi etkiledi. Ben sosyoloji antropoloji falan okumak isterdim aslında. Ama ne bileyim lise1deki saf halimde gittim sayısal yazdım. Aptal değilim diye. Bunu anlatıyorum çünkü tahminim pek çok öğrencinin içinde kaldığı bir çıkmaz bu, öğrenciye kesinlikle daha bilinçli öğretmenlerin yönlendirmesi lazım.

Eğitim şart ama önce eğitim reformu şart. Öss müfredata daha çok uydurulur dershanelere para kapısı olmaktan çıkabilirse üniversitelere öğrenci seçmek için gayet uygun bir yöntem. Ama önce herkesin hedefinin üniversite olmamasını sağlamak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
kalkmamalı sebepleri:

1) öğrenci sayısına göre yeterli üniversite yok sınava girecek öğrenci sayısı azaltılabilir öğrenciler sınava girebilmek için belli bir ortalama tutturup ya da bir sınava girip eleme yöntemiyle sınava girebilir bu sekilde basarılı öğrenci sayısı artar ama torpil öne çıkar bu durumda ona çözüm bulmak gerekir ortalama değil de sınavla elenebilir.

2) oss kalkarsa elbet bir sistem koyacaklar yerine ve kesin daha beteri gelir oksyi kaldırıp hersene oks koydular onun ibi olur iyice bok olur

3) bide bir sistem oturmalı mesela biyoloji bölümünü tercih edicek adamın puanı bioloji katsayısı artarak hesaplanmalı ya da fizik kimya mat aynen


Katılıyorum. Her sene sınav daha zor olur. Her sene öss ye hazırlanır gibi ders çalışmak işkencedir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öss aslında çok sorun değil.. esas sorun herkesin üniversiteye gitmesi gibi bir durumun yaratılması..

kimisi üniversiteye gider, kimisi meslek lisesine, kimisi lise mezunu kalır, kimi doktora yapar..

ancak adı öss veya değil sağlam bir eleme sistemi olmalı ve ayrıca yineliyorum, herkesin üni.ye gitmesi gibi bişi yok..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O memnun olmayan bir çok kişi gibi ben de herhangi bir bilgi sahibi olmadan ve yönlendirilmeden girdim bölümüme. İlk okuldan sonra gelen bu yönlendirmenin tabii ki geri dönüşü olacak ama asıl amacı çocukları yeteneklerine göre ayırmak. Bana sen matematik çözüyosun o yüzden sayısalcı ol mühendis ol demek yerine senin sosyal bilgilere yatkınlığın var böyle bi bölüm seç hatta okumayı seviyosun üniversiteye gir deselerdi daha mutlu ve en önemlisi daha üretken bir birey olurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geneli bilinçli, okumuş, eğitilmiş bir toplumu yönetmek zordur. o yüzden insanlar x y z ülkelerinde mesleki eğitime daha çok önem verip işçi yetiştiriyorlar. böyle yetişen insanlar ben neden kendimi aşamıom diye sorgulamıyor ve çalışmaya devam ediyor.

ülkemizdeyse 1 milyondan fazla kişi şu lanet sınava giriyor, çok azı üniversitelere yerleşebiliyor ve sonuç olarak mezun olduklarında çoğu yine işsiz kalıyor.

kalksın mı bu sistem? kalksın. üniversitelerin kendi sınavları olsun, isteyen istediği üniversitenin sınavına girebilsin. ama bunun yanında mesleki eğitimin de desteklenmesi gerekiyor yoksa insanların hepsi avukat, doktor olmaya çalışır. =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burdaki kilit nokta şu: Ülkemizde herkes ben doktor olucam, mühendis olucam, mimar olucam diye kıçını yırtıyor o yüzden sistem bu şekilde abuk bi halde. Aslında gelişen bir ülke olarak çoğu işyerinde teknik elemana ihtiyaç duyulsa da, herkes başını kaptırıp gittiği için büyük bi sorun haline dönüşüyor. Çünkü, mühendis doktor mimarlık gibi meslekler aslında bir ülkede çok kişinin karnını doyuracak kadar potansiyeli olan meslekler değil; bir işyerinde/hastane belli bir miktarın üstünde mühendis/doktor çalıştırmak saçmalıktır aslında. En azından mühendis/doktor sayısı kadar tekniker/hemşire vs olmalıdır ki iş adam gibi yürüsün. O yüzden, ilk önce teknik eleman açığının kapatılması için meslek liselerinin adam edilmesi; teknik eleman açığı kapatıldıktan sonra universitelerin düzenlenmesi lazım.

Tabi işin başka bi yönü de, çoğu üniversite bölümü mezunlarının, kendi alanlarında adam gibi iş bile bulamaması. Sosyolojiden mezun olup da çatır çatır para kazanabilen insan sayısı, maalesef ülkemizde çok az. Bu yüzden bir milyon tane universite açılsa bile mevcut durum düzelmedikçe işimiz çok zor. Bu düzenle de öss, ya da başka bir sınav, kalmaya devam edecek gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...