Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Paganini çalan çingene kemancı.


glamdring_S

Öne çıkan mesajlar

Bende bir tane anlatayım konservatuarda bir arkadaşım anlattı doğruluğu kesinliğini bilemem.
Birkaç sene önce İstanbul Devlet konservatuarına bir çingene genç geliyor(yada getiriyorlar yolda duyup) nota bilip bilmediğini soruyorlar. Bilmiyorum ama dinletirseniz çalarım diyor :D, hocalar başta gülüyor ve Paganini dinletiyorlar, adam çalıyor! Tabiki bir solist başarısında değil ama genede şaka gibi. Sonuç olarak nota bilmediği ve disipline edilemeyeceği gerekçesi ile okula alınmıyor ama...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben saygı duymuyorum telefonumu çaldılar bir kere.
Benimde başıma gelmişti.Kadiköyde Stage Müzik'in yan komşusu var keman piano mızıka satıyor.Pena alıyordum oradan 2 çingene çocuk geldi 11-12 yaşlarında mızıka falan aldılar parayı bayaa az verdikleri halde(adam mızıkayı verince direk ağzına sokup çaldı velet o yüzden sattı sanırım).Diğer çocukta pianonun tekinin başına oturdu ve sandıgım kadarıyla doğaçlama yaptı.Ama acaip melodik birşeydi :P Müzik kulakları çok gelişmiş sanırım çingenelerin:P Çingenelerden bir grup kurulabilir aslında;batericisi ( darbuka ) var kemancısı var klavyecisi var gitarist olarakda beni alsınlar aralarına :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten müzik genlerinde var heriflerin.Kulakları sağlam,yalnız para söz konusu olunca ana babalarını satarlar..Kulak sağlam olduğu için ve sürekli müziğin,enstürmanların ve bişeyler çalan birilerinin içinde yetiştikleri için görmeleri ve duymaları yetiyo.Zaten bisikleti olmuyo klarneti oluyo yada darbukası oluyo onla eğleniyolar.Genelde komplex olayı var bi çoğunda,sen iyiydim ben kötüydüm,senin eline veririm glarneti be yav vs. Genelde piyasadaki işlerdede pek tutulup sevilmezler çünkü bugun 50 liraya senle anlaşıp son dakka gelen 60 liralık işe senin işini satıp gidebilir,gibi birsürü şey.
Hemen hemen bi çoğu esrar içer.

Ha hepsi kötü demek değil o ayrı,çok tertemiz,işini 4 4 lük yapan ve sigara bile kullanmayan,yada çok efendi roman'larda gördüm,çalıştım.

Unutmadan,romanlardan kurulu bi grup vardı biara,camia'dada ünlüdür,Laço tayfa diye.2 tane albümleri var.Davul dışında hepsi romandı ayrıca hepside işlerinin eniyilerinden bence.

10 senelik bi konservatuvar mezunu olarakta diyebilirimki,hocayım diye geçinip,ders veren okadar çok hoca ve müzisyenim,ben profosyonelim diye geçinen okadar çok moron varki konservatuvarda anlatmakla bitmez.

Fagot bölümünde ders veren bi hocamız vardı,yetenekli ve başarılı öğrencileri vardı,yalnız kendisinin bi fagotu bile yoktu :D Memur gibi ders vermek,öğrencisine "bu böyle çalınır" diyemeden ders veren bi hoca.Şaka gibi..
Mezun olduktan sonra enkral çalışacağın iş bir ay 1.5 milyar bir ay 3 milyar maaş alabileceğin bir iş.Tabi bide şu var,orkestra yada operalarda kadro boşluğu varmı,açılan sınav varmı,çok sevgili akp hükümeti kadro veriyomu vs.

Bu şartlara rağmen okulda "pop,rock müzik neymiş abi,klasik müzik" diye ortalıkta dolaşan,günde enaz 6-8 saatini çalışmaya ayıran ve hiç bi halt olamayan insanlarda okadar çokki.
Türkiye de bu işi icra etmek oldukça zor,oyüzden 10 sene okudum ve şimdide okuduğum enstürmanı bıraktım,bass gitar ile yoluma devam ediyorum.

Unutmadan çingene'ninde kötü müzisyeni olabilir,hepsi iyi diye bişey yok elbet.Tamamen yetenek olayı bu,konservatuvarlı içinde geçerli.

Bi efsanede ben anlatıyım okuldan :D
Bizim mezuniyet sınavları,halka açık olur genelde.Yani komisyon dışında sınava girecek kişinin ailesiydi arkadaşlarıydı herkes sınavı izlemeye girebilir.Tam bi resital havasında olur.Herneyse,sınava gireceklerden birinin kemanının tellerini,şakacı! arkadaşlar kesiyolar sınav öncesi.Arkadaşta,viyola(bi büyük boy keman ailesi enstürmanlarından diyim) ile sınava girip döktürüp başarılı bi şekilde mezun oluyo gibisinden bişeyler duymuştum.Tabi efsane işte,nekadar doğrudur bilemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben özellikle çingeneleri övmedim yanlış anlaşılmasın.Ama şuda varki,konservatuvarlı diyede övmek,üste çıkarmakta,çingeneler kimki konservatuvarlı yanında demekte çok yanlış.Konservatuvar dediğimiz yerde insanların kafasına bişeyleri çaka çaka öğretiyolar nekadar odun olsalarda 10 senede öğreniyolar yani bişeyler.

Aynı şekilde çingeneler içinde geçerli,hiçbişey bilmesen onun bunun aileden birilerinin elinde enstürman görüyosun.Çocukluktan itibaren başlıyolar çalmaya,senelerini kafadan vermiş oluyolar müziğe.Doğal böyle müzik yapmaları.Yoksa çingenelerin hepside absolit doğmuyo yani,odun olupta duyamayan,duyduğu soloyu çıkaramayanlarıda çok.Unutmadan,genelde bi orkestra içinde çalamazlar doğru düzgün.Her soloya girerler,eşlik kısmında bile cangır cungur çalarlar solist gibi.Bütün solistin söyledikten sonraki verilen cevaplara atlarlar,o anda nüans ne,anam çaldım nekadarda kalabalık oldu demezler.Bildiğin çorba gibi olur herşey.


İkisininde iyiside kötüsüde var elbet.Dediğim gibi çok doğru düzgün çalan çingenelerde var,ve işinde çok çok iyi olan konservatuvarlılarda var.

Kibariye'yi yada Yıldız tilbe'yi sevmemen tamamen tarz,renk zevk meselesine giriyo bence.Bende kibariye'yi öyle oturup dinlemem,yada sevmem.Ama şuda varki,piyasada şarkıcıyım diye dolanan mankenlerin hepsinden çok daha iyi kulağı ve sesi var kibariyenin bence.Hepsindende işini daha iyi yaptığına inanıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Unutmadan,bi çingene her tür müziği yapamaz zaten.Ha çalışmıştır,deneyimi vardır funk'ta çalar,jazz'da çalar ama yoksa öyle bi deneyimi ve çalışması yapamaz yani.
Bi çingene kemancının baskıları farklıdır,pozisyonları farklıdır,bi klasikci gibi ASLA eğitim almadan çalamaz.Ha çalar nasıl çalar,paganini'yi çalar mesela,aynı notaları duyarsınız "anaa çalıyo herif" dersiniz.Ama asla bi klasikcinin çaldığı gibi olmaz,ne karakteristik olarak o hissiyatı verebilir,nede teknik olarak.
Türk müziğindeki keman ile klasik müzikteki kemanın çalımı bambaşka bişey.Bikere kafadan arşe ve pozisyonlar değişiyo.
Ben olsam elbet türk müziğindeki kemanı seçerim,ağlatır valla :D
Klasik müzikte herşey çok kuralcıdır,herşey illaki bi forma sokulmak zorundadır.Beethoven çalıyosan illa onun o yıllarda çaldığı gibi çalmak zorundasındır.Yada atıyorum Mozart çalıyosan illa mozart'ın müziğinin karakteristik özelliklerini göz önünde bulundurarak çalmak zorundasındır.Yoksa çaldığın mozart,mozart olmaz.Dediğim şeyde bi çingenenin eğitim görmeden bunu bilemeyeceği ve sadece nota çalacağı,yada dinlediği şeyi çalacağı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...