prozzak Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 bende gecenlerde yasadim mazotta kayma hadisesini, araba spin atarken basi duzeltmeye calissan ne yazar calismasan ne yazar. %30 40 kontrole sahipseniz abs ise yarar elbette ben ekstrem durumlardan soz ediyorum.
Arkansis Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 ABS ESP ve tracion control un etkilerini anlatıyor http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
huun Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 abs nedir? fren pedalını kökleyince tekerleklerin kilitlenmemesi, saniyede bilmem kaç kere balataların açılıp kapanmasıdır. fren pedalına sonuna kadar basmazsanız abs devreye girmez. devreye girdiği durumlarda; işi biliyorsanız, önünüzdeki arabaya vurmaz sağına soluna birşekilde girersiniz çünkü direksiyon hakimiyeti hala sizdedir. sağa çekersin sağa gider, sola çekersin sola gider araba fren yaptığınızda. kaygan zeminde tam fren yapma hatasında bulunursanız panik anında, abs hayat kurtarır.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 dip not: kaygan zeminde tekerlek hakimiyeti sizdeyse, gitmek istediginiz yöne 30 35 derece kırın direksyonu en fazla, nekadar kırarsanız okadar düz gidersiniz, az kırdıgınızda goruceksiniz ki ince ince cevirdiginiz yöne ilerlicektir araç kuru zeminde aynı durumda ise kırabildiginiz kadar seri bi sekilde kırın direksyonu gitmek istediginiz yöne [ Mesaj 30 Temmuz 2007, Pazartesi - 17:21 tarihinde, Sintisyzer tarafından güncellenmiştir ]
Redogski Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 arkansis bende o videodan bahsediyodum :D.discoveryde izlemiştim onu baya önce... @hunn:abs tam frene basılı olmasa bile frenlerin kitlendiği an devreye girer.bikeresinde beni kazadan kurtarmıştı :D.
moriQ Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 millet mazotta, yağda kayar biz çöp suyunda kayıyoruz.
Divin Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Antilock Braking System (veya Antiskid Braking System) denilen elektromekanik sistem, tekerleklerin maksimum frenaj durumunda kontrolsüz kaymasını engeller. Çalışma prensibi çok basit bir fizik kanunu üzerine kurulmuştur. İki nesne arasındaki statik ve dinamik sürtünme katsayıları aynı değildir. Yani birbirlerine göre hareket halindeki iki nesne arasındaki sürtünme katsayısı, durağan hale göre düşüktür. Dönen bir tekerlek yere göre yuvarlanma durumunda olduğu için her bir birim zamanda farklı bir noktası yere değer ve göreceli olarak statik güçler etki eder. Tekerleklerin kilitlenmesi durumundaysa yere sürekli aynı nokta temas eder ve dinamik güçler etkisi altında kaldığı için sürtünme katsayısı düşer. (en basit örnek yerde duran ağırca bir kutuyu itmeye çalıştığınızda ilk hareketi verdikten sonra kutuyu daha rahat itmeye başladığınızı görmenizdir) ABS'nin diğer bir avantajı da yukarıda da söyldiği gibi tekerleklerin kontrolsüz kaymasına (skid) izin vermediği için dönerek direksiyonun pozisyonuna tepki vermesine olanak sağlamasıdır. Umarım rakamlar dışında, kelimelerle uygun şekilde ifade edebilmişimdir..
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Selam, Ağır abi modundaki hantal dev Q7 ile 130km/h ile giderken panik frenle şerit değiştirip hala aracın kontrol altında olduğunu ve düz durduğunu görmek ABS denen insan yapısı mucizeye olan hayranlığı bir kat daha arttırıyor :) Saygılar.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 dsg de ayrı bi dunya, denge hedesi top gearda bi leon testinde kaygan zeminde uyguluyolardı. pistte giderken sag sol yaparken dsg yi kapatıyo araba anında spin atmaya baslıyo, actigi anda hakimiyet kazanıp yoldan cıktıgı cizgide devam ediyo, surucunun de basarısı tabiki
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Selam, DSG = Direct-Shift Gearbox değil miydi? ESP ile karıştırıyorsun sanırım :) Biri bana şu hareketi anlatabilir mi; RS& deneniyor Top-Gear programında. Amcam gazı köklemiş giderken Triptronik şanzımanı N konumuna alıp direksiyonu kırıyor ve araç 360 derecelik spinler atmaya başlıyor. Sonra tekrar D (veya 4 olmadı 3 onu tam göremedim) konuma alıp düz gitmeye başlıyor. Ben mi yanlış biliyorum yoksa otomatik vites araçlarda araç belli bir hızın üstündeyken vites N konumuna alınmaz. Saygılar.
matama Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 ben 180le bos vitese aldigimi biliyorum araba 4.vitesteydi hatta d ye alinca 5 e takti bu sefer
Sintisyzer Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 para dsg o evet karıstırdım, ama esp nin de d le baslayan bi kısaltması vardı hatırladıgı kadarıyla bi firma için, yoksa o da mı yanlıs :S
h1v Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 BMW'lerde DSG yada DSC diye geçiyordu sanırım.
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Selam, matama aykırılık yapma :P Sen istisnasın bir kere :) Peki boşa alıp spin attırdın mı araca??? Saygılar.
Redogski Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2007 otomatik viteste yolda giderken boşa alır almaz diye bi kural yok ama giderken boştan d ye alınca çokta büyük olmasada zarar görüyomuş vites öyle 2-3 kere yapmaktan bişi olmaz :D
Crane Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 seat leonum var diye vermiyorum bu linki :P http://www.youtube.com/watch?v=zIJHLumWVbY
matama Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2007 para psm izin vermiyor spin atmaya psm acikken pek mumkun degil ama spin direk soyle mumkun psm i kapa gazi kokle direksiyonu az cevir direk atarsin :) nedenide psm kapaninca triptonic tamamen iptal olup normal vites oluyor eger sen vitesi yukseltmezsen vites yukselmiyor
Öne çıkan mesajlar