10ur Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Geçen hafta abimle arabada gidiyorduk çokda yavaştık ancak hafif bir viraj sonrası yolun 2 şeritli yolun sağ şeridine dökülen yağdan olsa gerek sıcakta vurunca araba kaydı...tünele girerken oldu bu ve sağ duvarla sonra sol duvarla yüzyüze geldik 3 kez döndük öyle need f.s. de gördüğümüz driftlerden oldu ama çarpıyorduk...korktuk fln hemen motor frenine başvurdu abim ve durduk...aman patiler sıcakta asfalt eriyomuş siz siz olun dikkatli olun böyle bir durumla karşılaşınca motor freni işe yarıomuş test edildi onaylandı :D neyse soruma gelince motor freninin arabaya ne gibi zararları vardır?yada var mıdır?
CaNNi Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Zararı olmaması lazım. Bayır aşağı çakıllı yerlerde falan kullanılması lazım devamlı yoksa bi kaptırırsan gördüğün ilk duvarda durursun =) Tabiki motor frenini de hızına göre kullanman lazım 100 le giderken 1 e atıp motor freni yapsın dersen alırsın eline motoru =)
Fistan Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 100 le giderken 1 e geçmez ki.belki geçiyordur başka arabalarda bizim araba geçmiyor zorlasan bile. ama kullanırım bende sıklıkla.
Cons Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 tiptroniclerde baya rahat oluyor hiç frene basmanıza filan gerek kalmıyor durmak harici.
prozzak Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 eski tip otomatik viteste motor freninin tepkisi 2-3 sn sürüyor benim araba olsa coktan gommustum
Fistan Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 ben sola virajlı inişli alt geçit tüneline hızlı girdim araba arkadan kaydı sağa kırdım bu sefer arka öbür tarafa kaydı bi daha sola kırdım arka yine kaydı böle gezerek 10metre gidip arka tarafın hakimiyeti kaybedince duvara köstüm sonra döndüm bide ön tarafı köstüm oh mis. sağ taraf haşat iki lastik yarıldı çok şeker bişey oldu.
Redogski Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 canni naaptın ya.100deyken 1 e geçer mi.bırak 100ü 20de flnda geçmiyor 1e :D
huun Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 vitesle yapıyorsan o işi motor freni olmaz, motor freninde eksoz manifoldu kısılır, motorda biriken gaz pistonlara basınç uygular devir yükselir ama hız düşer. otobüslerde, kamyonlarda falan vardır bu sistem sadece. senin dediğin vites ufaltmak, deviri tutturamazsan şanzımanı ele alabilirsin. esasen faydası olmayan bir olay, frenajı iyi yapmak lazım. yağda, karda, buzda vs zaten tam fren yapılmaz yarımdır çeyrektir artık arabayı tanımak tecrübeli olmak lazım.
taz Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 en iyisi bilmediğin yolda hız yapmamak :)
MarcOConner Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 motor freni cok zevkli bisi aslında boyle 45le giderken 3 ten ikiye alinca motordan oyle zevkli sesler cıkyo ki oturup dinliyom valla..:D
Redogski Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2007 taz +1 :D.ondan hiç hız yapmam bilmediğim yolda. bide kaygan zeminde abs işe yaramıyor mu?ben yarıyor diye biliyorum?
prozzak Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Kaygan bir zeminde abs nin hic bir etkisi olmaz
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Selam, ABS nasıl oluyor da kaygan zeminde işe yaramıyor :)) ABS kaymak asfaltta ve tozsuz yolda, ısınmış lastiklerle yapılan fren denemelerinde ABS'siz sisteme göre fren mesafesini uzatmıştır. Kaygan zeminlerde ise avantaj haline gelir ve kısa mesafede durdurur. Pek bilinmeyen en önemli avantajı ise fren anında aracın stabilitesini koruması ve aracın düz durmasını sağlamasıdır. Benim eski Audi 80'de ABS'i kapatmak için düğme vardı ve gerçekten onsuz fren yapınca araba yola göre yamuk kaldı :P Yüksek hızda yapılacak olan vites küçültmeler -hele ki viraj alırken- aracın stabilitesini bozabilir. Okuduğum bir yazıda, dörtçeker araçların iki çeker araçlara göre stabilitesini daha iyi koruduğunu belirtiyordu. Vites küçülttüğünüzde torkun ve gücün daha yüksek olduğu devir bandına çıkarsınız ve bu esnada siz aktarma elemanlarına debriyaj balatasının kavradığı esnada bu yüksek gücü anlık olarak uygularsınız. Kısacası Tüm aktarma elemanları zorlanmış olur. Hiçbir şey olamayabileceği gibi çok şey de olabilir. Bu tamamen aktarma grubunun kalitesine ve motorunuzun uygulayacağı fiziksel kuvvetlere bağlıdır. Saygılar. Saygılar.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 double saygılar :) hyundai accenti tek geciyorum debriyaja basmadan geri vitese taktım harhar
Esh Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 paamecium, mazot dökülen bir yolda abs li bir arabayla fren yapmayi denemeni tavsiye ederim =) genelde söke yolunda rastlanir... saygilar..
Esh Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 motor freni yaparken arkadan itişli arabalarda patinaja kalma durumu gözükebilir, o yuzdcen viraj içinde asla denemeyin.. sevgiler..
Esh Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 motor freni motoru anlik olarak zorladigindan uzun dönemde yipranmaya neden olur, her zaman degil, gerektigi yerlerde uygulanmalidir.. sevgi kelebekleri..
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Selam, Mazot hayatın içindeki bir renk ve zevktir :) Onsuz olmaz :P Saygılar.
prozzak Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 ben tam kaygan durumlar icin soylemistim mazot gibi hicbir tekerlegin gorevi olmayacagi icin oyle bir kayma durumunda abs de ise yaramaz
CaNNi Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Niye 100 le giderken 1 de olamazmı araba. Geçmez diye bişey yok zorlanır ama geçer yinede. Hiç olmadı bayır aşağı 1 le hızlanırsınız. Deviri aldıktan sonra debriyaja basarsın araba hızlanır 100 e geldiğinde debriyajdan çekersin ayağı. Motoru havalarda görürsün v.s :P Ne demişler demokrasi. Çağreler. vb..
CaNNi Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 pardon çağıre Bunu da düzelt sana başka malzemeler de vercem eğlenesin orda ok ? [ Mesaj 30 Temmuz 2007, Pazartesi - 14:56 tarihinde, CaNNi tarafından güncellenmiştir ]
Absolut Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Motor freni tek başına kullanınca çok yararı olmaz ama frenle beraber kullanınca çok etkili olur çünkü kaymayı engeller. Hangi vitesle motor freni yapacağını da düzgün seçmen lazım yani 130la gierken 2ye çekersen ya cut off olur motor veya tekerlekleri kilitler. Zamanlama aolarak frene basıcaksın o anda motor freni yapmaya başlıcaksın yani önce fren her zaman.
Redogski Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 ben bissürü video hatırlıyorum bakın bizim abs kaygan zeminde bile böyle diye gösteren...
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2007 Selam, Buz üzerinde bile etkilidir ABS :) Mazotta hiç etkisi yoktur denilemez. Saygılar.
Öne çıkan mesajlar