Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

paramecium'un cenneti...


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
yapmaaaaaaa =(

[spo]
bu arada yanlış hatırlamıyorsam senin arabanın konsoldaki ibreler pembe idi! audi işte bu tür şeyler peH

neyse cennetini bozmayayım ben görüşürüz =)[/spo]

[ Mesaj 21 Mayıs 2007, Pazartesi - 13:09 tarihinde, Silphatos tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
audileri genel olarak bi sevemedim ya

q7 kullandım hakkaten cok güzel araba herşeyiyle.tt ler hoşuma gidio biraz

onun harici sevemedim bi.a3 2.0tdi sportback vardı o hakkaten kullandıgım en güzel arabalardan biriydi

a4 a6 falan sevemedim gitti.a3 nerdeyse herkesde var almayanı dövüolar
Mesaj tarihi:
matama RS6 da var :) nolcek o?

ek : bi de Q7 bildiin touareg ile cayenne ortası bişey yaw...

[ Mesaj 21 Mayıs 2007, Pazartesi - 13:28 tarihinde, Mr_Hand tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
Selam,

Yeni M5

V10 4999cc
507HP @ 7750rpm
520Nm @ 6200rpm
0-100km/h @ 4,7sn


S6 motoru klasik Audi motoru; düşük devirde max torka ulaşma.
Ayrıca dört çeker sistemin getirdiği aktarma kayıpları da mevcut. M5'de x özelliği yok. Ayrıca o sadece S6, RS6 falan değil :)

Ben hala A4'ün B5 ve B6 kasasına sıkışıp kalmış biriyim. B7'i bir türlü sevemedim. Umarım B8 daha farklı bir çizgide olacak. A4 harici diğer kasalar oldukça şık ve güzeller. yeni TT ise 'ehh işte fena değil' yorumlarında bir tat bırakıyor.

Touareg ve Cayenne aynı şaseyi paylaşıyor. VW ve Porsche firma çizgilerini yansıtan elbiselerini giydiriyorlar sadece. Ama Q7 farklı bir şase üstüne.

2003 model RS6
V8 4172cc 90o
bi turbo
450HP @ 5700-6400rpm
560Nm @ 1950-5600rpm
0-100km/h @ 4,6sn
0-400m @ 14,1sn

Verilen para hususunda sana göre evet ama bana göre hayır. Bir Ferrari'de okadar büyük bagaj ile 3üncü ve 4üncü yolcuyu rahat ettirecek bir arka tasarım yok. Hem Ferrarilerde quattro benzeri bir dört çeker sistem de yok. Yani elma ve armut olayı bana göre. Daha uygun fiyata Lotus da alınabilir sonuçta :)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
evet ya bi de Audinin garip yaklaşımları var, performans otomobilinde iç mekanı maksimize etmek için S modellerinde dahi motor olabildiğince önde oluyo. Normalde bu aracın dengesini bayaa bir bozar halbuki... Ama 4 çeker muhabbetiyle kurtarıyo :D Yine de, bu tür 4 kişilik performans otomobili seçiminde tercihim BMW olur benim de...
Mesaj tarihi:
Selam,

BMW'nin çalışma devrini devamlı yükseltmesini takdirle izliyorum. Motorları gerçekten muhteşem ama tasarımlar için aynı duyguyu ve görüşü taşıyamıyorum :)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
BMWde motora denecek laf yok hakkaten dediğin gibi de, tasarımı gayet yenilikçi ve güzel bence... Mercedese baksan amerikan gösterişliliği var tüm modellerde (gerçi kötü de değil o kadar) ama özellikle Audiye baktığında sadece mühendis mantığıyla yaratılmış araçlar görüyosun; tutku yok, duygu yok... ama oldukça düzenli ve doğru işleyen tasarımlar.

Hatta A5 modelinde Audi bu yanını biraz değiştirmeye çalışmış gibi duruyo. Tasarımı her zamanki gibi düz bi coupe yapıp yan profiline kaslı bir hat yapmışlar. İlk bakışta çok garip duruyodu. Yani nası diim ince ve uzun bir adamın sadece kollarının kaslı olduğunu gerisinin dümdüz olduğunu düşün, onun gibi bişe :P
Mesaj tarihi:
kalite konusunda amerikan etkisini bilemicem de, adamlar "over engineering" diye bi olay icad ettikleri için maliyetleri yüksekti. Sonuç olarak gereksiz mühendislik çalışmalarını azalttılar, kalitenin düşmesinin en büyük sebebi bu...
Mesaj tarihi:
audi spor araba konusunda tek iyi adımı R8 bana göre

audinin TDI motoru tartışılmaz.ama bi m5 diyince m6,m3 diyince olay bitio.audinin S modelleri sönük kalıo.tabi bu benim fikrim

ayrıca ferrari tabiki 3. veya 4. kişiye olanak tanımıcak.bagaja gerek bile yok.ferrari aile arabası degil.
o tür şeyler beklenemez yani

Allah ferrarimiz olan günüde gösterir işallah.binmeden ölmek istemiyorum bi o kaldı
Mesaj tarihi:
Selam,

Lambo'nun yeni motorunu Audi geliştirdi unutmayalım ;)

S serileri sportif ruhun biraz daha vurgulandığı sedan/avant araçlar. RS modelleri ise sporcu ruhun ön plana çıktığı sedan/avant modeller. Asla bir spor araç hele ki Ferrari veya Lambo gibi egzotik spor otomobil değiller. Lambo Audi'ye bağlı bir marka olduğu için Audi onu safdışı bırakacak bir araç yapamaz ve marka imajına da bu tarz bir yaklaşım uygun kaçmaz. Ferrari kıyaslamasını matama söz açınca yaptım :) yoksa kıyas olmayacağını biliyorum.

Her markanın eğildikleri ve ağırlık verdikleri konu farklı;
volvo - pasif güvenlik
audi - quattro ve mühendis tasarımı
mercedes - lüks ve ihtişam
bmw - kaslı sportif ve heybetli görünüş ve destekleyen motor
bunlar benim bakış açımdan =) Sonuçta insanlar da zevklerine uygun olanı seçiyor. Misal kimse beni Z4 ve/veya 6 serisi denen "şeylere" bindiremez. Eski kasa 3, 5 ve hatta 7 serisi getirin hop diye içine atlayıvereyim ama yeni kasalar ı-ıhh :P

Saygılar.
Mesaj tarihi:
m5'i bilemicem de m3 denince rs4 diyesim geliyor benim :)

top gear'daki rs4 sürüşünü ve adamın yorumlarını dinledikçe pek aksini düşünemedim, belki yeni m3'te dengeyi sağlar bmw ama şu anda seçme şansım olsa audi'den yana kullanırdım...
Mesaj tarihi:
Selam,

S8 Lamborghini Gallardo'da deneyim ettiği V10 motoru geliştirerek kullandı. V motorun silindir açıları yine 90 derece ve silindirlerin arasındaki mesafe 90mm. Silindir çapı 82,5mm'den 84,5mm'e çıkartıldı. Strok ise yine 92,8mm'de kaldı. Sonuçta hacim 5204cc oldu. Nihayetinde 450HP'i yaklaşık 7000 devirde ve 540Nm'i 3500 devirde (maksimum torkun %90'ı 2300 devirde kullanıma hazır) sunan motor ortaya çıktı. Motorun ağırlığı sadece 220kg, en yakın rakibinden (M5) 20kg daha az. Silindirin hızı çalışma anında (7000rpm'de yani) 78km/h'a kadar çıkıyor. Hareketli parçaların kazandığı ataletler sonucu meydana gelen dinamik kuvvetleri ve yatak zorlanmaları falan gibi teknik konulara girmiyorum. Motoru daha hızlı çevirmek için daha dayanıklı malzeme ve bir noktadan sonra da daha hafif malzeme kullanmak zorundasınız. Hafif malzeme de yine bir noktadan sonra daha zayıf motor parçası ve daha kısa motor ömrü demek. İşte F1'de daha yüksek devirler için feda edilen de bu dayanım. Sonunda da 1 yarış sonucu pelt olan motorlar. Amacı uğrunda can veren makinacıklar :)

Motorun en iyi rakibi M5'den farkı şu değerlerle de ortaya çıkıyor:
M5
strok: 75,2mm
çap: 92,0mm
devir: 7750rpm
tork: 520Nm @ 6100rpm
güç: 507HP @ 7750rpm
S8
strok: 92,8mm
çap: 84,5mm
devir: 7000rpm
tork: 540Nm @ 3500rpm
güç: 450HP @ 7000rpm

Saygılar.

[ Mesaj 21 Mayıs 2007, Pazartesi - 19:24 tarihinde, paramecium tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
o da ayrı bişey... :) BMW motorlarını elektronik olarak kontrol etmede çok üstün bi de... Eski M5 de piyasadayken V8 motoru o zamana kadar yapılmış en gelişmiş seri üretim V8 idi... Zaten şimdiki motorlar da ödül alıp duruyo :D daha ne istiyonguz
Mesaj tarihi:
Selam,

Ben kasalarla/modellerle ilgili 0-100km/h vermedim veya hp/kg değerleri yazmadım yani kıyas yapmadım ki rakip olsun S8 ile M5. Sadece S8 ve (R)S6 için üretilen motoru yazdım ve motorun detaylarını. O motorun en yakın rakibi de M5'de kullanılan motor. Hatta konuya da Mr_Hand'in 'Lambo'daki motor farklı' cümlesinden geldim :) S8/S6'da kullanılan ile M5'de kullanılan motorun ikisi de 5 litre civarında hacime ve V10 silindir yapısına sahipler.

Motorları karşılaştırırken de markaların farklı yaklaşımlarını göstermek istedim. Kimi strok değerini büyük tutarken, kimi de çapı büyük tutuyor. Biri çalışma devrini yükseltirken, diğeri maksimum torku daha düşük devirlere taşıyor.

En iyi motor diye bir kavram yoktur bu arada. X sınıfında en iyi motor vardır. BMW V8 motoruyla ödül alırken Audi'de FSI ve TFSI motorlarıyla ödül almıştı. Veya en ekonomik motor dalında başka bir üretici ödül aldı. Ödül dağıtan bir çok kuruluş olduğunu da göz ardı etmeyelim. Yılın otomobilini seçmek gibi birşey bu. Her ülke/kıta farklı bir şey söyleyip duruyor sonuçta.

BMW V8 motor kullanırken eski M5 modelinde, Audi bi turbo V6 kullanıyordu. Şimdi BMW'de turbo kullanmaya başladı. Bir ara BMW atmosferik motor haricinde motor kullanmaz diye söylemler dolanıyordu ortalıkta. Audi için ise turbo yüzünden 'hava ile şişirilmiş' lakabı takılıyor, motor konusunda kolaya kaçmakla suçlanıyordu. Demek ki motor konusunda firmalar her an farklı uygulamalar yapabilirler.

Saygılar.

[ Mesaj 21 Mayıs 2007, Pazartesi - 20:18 tarihinde, paramecium tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
paramecium ilgilenirsen en yakin arkadasim satiyor a4 unu.

A4 2.0 T FSI Quattro
23.00km
otomatik

hasarsiz ve kazasiz boyada yok, 200bg 6 ileri tipronik full+full direksiyondan vites dahil :)

ben 1 ay boyunca kullandim bu arabayi, uzerine hic bi araba keyif vermedi.

neyse ilgilenen olursa siyah renk.

44.000 euro.
×
×
  • Yeni Oluştur...