Mino Mesaj tarihi: Şubat 22, 2007 Mesaj tarihi: Şubat 22, 2007 Detaylı bilgi: http://www.teslamotors.com 400 km menzil, 0-100 4 sn. 210 km/s son sürat ve sıfır emisyon... Gücünü 3 fazlı elektrik motorundan ve bu enerjiyi depoladığı lityum iyon pillerinden alıyor. 2+1 sıralı şanzımana sahip olan Roadster, 185 kw (248 bg) güç üretiyor. 4 saatte tam şarj olan araç, fren yaparken açığa çıkan ısı enerjisini de depolayan bir sisteme sahip (Regenerative braking) ABD fiyatı bütün donanımlarıyla beraber 100 000 dolar. Elektrik ücretini hesaba katınca oluşan karşılaştırmalı tüketim 2 litre / 100 km ye denk geliyor.
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 22, 2007 Mesaj tarihi: Şubat 22, 2007 Selam, Lityum-Ion pil ve 3ph motor nasıl diye düşünmeden edemiyorum :P Saygılar.
Dela Mesaj tarihi: Şubat 22, 2007 Mesaj tarihi: Şubat 22, 2007 araci biliyodum da fren isisini tekrar dopaliyosa drift kidlerin favorisi olabilir bu.
Admin DynamicK Mesaj tarihi: Şubat 22, 2007 Admin Mesaj tarihi: Şubat 22, 2007 güvenlik testi için isveçteki sürüşte çekilmiş Energy Storage is All About Safety Tesla Motors’s engineers selected cells from a reputable Fortune 500 battery supplier that has produced billions of safe, reliable, Li-ion batteries. We combined this basic proven cell technology with our own unique battery pack design to provide multiple layers of protection. Our design ensures that should any cell fail catastrophically, adjacent cells do not. This is true regardless of whether or not the battery pack cooling system is running. (The cooling system in the Energy Storage System exists to increase the battery pack’s life -- we don't depend on it for safety.) baya sağlam gözüküyor ayrıca aracın motorunu güçlü bir insan tek basına tasıyabilir( ama önermiyoruz:P ) demişler. zaten bir karpuz boyutunda imiş motoru heh
onurf Mesaj tarihi: Şubat 24, 2007 Mesaj tarihi: Şubat 24, 2007 0-100 ü 4sn olması doğru mu peki? Eğer öyleyse inanılmaz bir rakam son süratı 210 olan bir araba için. Gerçi ikisi arasında bir bağlantı yok ama motoruda karpuz boyutunda demişsiniz. Çok mu gerikafalıyım ne aklım almadı açıkçası :)
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 25, 2007 Mesaj tarihi: Şubat 25, 2007 Selam, Karpuz kadar olup da okadar güç üretecek bir elektrik motoru düşünemiyorum. En son bende 18,5kW'lık bir motor vardı ve şahsen ben öyle bir karpuz ne gördüm ne de duydum :) Bu tarz araçlarda mümkün mertebe mekanik aktarmadan uzak durmak gerektiği için her tekere bir motor konulmuş olsa gerek. soru şu: düşük devirde yüksek torku nasıl elde ediyorlar? Bir frekans konvertörü mü kullanılıyor düşük devir için yoksa voltaj ile mi oynanıyor?!? Saygılar.
Mino Mesaj tarihi: Şubat 26, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 26, 2007 Araçta tek motor var ve arkadan itişli arkadaşlar. Elektrik motoru, benzinli motor gibi olmadığı için torku anında veriyor. Grafiklere baktığınızda tork eğrisini görürsünüz zaten. Bunun video örneğini Venturi Fetish'in gösterildiği 5th Gear programında izleyebilirsiniz. Gaza bastığı anda maksimum torku veriyor. Devir arttıkça tork azalıyor. 200 ft-lb torku (271 nm yaklaşık) başlangıçtan 6200 devire kadar verebiliyor. Maksimum güç de 8000 devirde alınıyor. 13500 devire kadar da yolu var. 185 kw (248 bg) güce ve aynı güçte bir motordan daha iyi bir tork eğrisi sunan hafif bir araç 4 sn de 100 km hıza rahatlıkla çıkabilir. (bkz. Lotus Exige S) 2 vitesle 210 görmesi de ayrı bir başarı. Exige S de 240 civarı yapıyor zaten 6 vitesle. Araçta içten yanmalı motor parçaları bulunmadığı için servisinin de daha kolay olacağı gerçeği de var. 100000 dolara 0 emisyonla Ferrari'lerle kalkmak bir elektrik motoru için büyük başarı bence. Kat kat verimli olması da cabası. Bundan sonrası büyük ihtimalle enerji depolamada (menzil) kat edilecektir, yakıtlı motorlar gibi uzun menziller sağlandığında (ki 400 km gayet yeterli şehir içi için, uzun yolda da elektrik olan yerler var çok şükür) fosil yakıtlar sadece yan ürünlerde (plastik, sakız, deterjan vb.) kullanılacak. Bildiğim bir şey varsa da olası yeni arabam fosil yakıtla çalışmayacak :D Size de tavsiyem yeni araca para dökeceğinize işinizi görecek bir ikinci el alıp, böyle araçlara bütçe biriktirmeniz olacak.
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 26, 2007 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2007 Selam, Ben hala torkun nasıl t0 anında maksimum olabildiğini anlayamadım?!? Teknik verilerde bir çelişki var gibime geliyor :) Veya mantığım beni bırakıp kaçtığı için algılamada güçlük çekiyorum. Saygılar.
Mino Mesaj tarihi: Şubat 26, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 26, 2007 Elektrik motorlarının tork mantığı böyledir diye biliyorum. Hatta internette bu torkun diğer elektrik motorlarına kıyasla düşük bile olduğunu söylemişlerdi kimi arkadaşlar. Detaylarını Dynamick yazabilir aslında (elektrik-elektronik müh. ne de olsa) Tıpkı mutfak robotlarındaki gibi. Düğmeye bastığın anda veriyor torku.
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 26, 2007 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2007 Selam, Benim bildiğim sincap kafesli motorlar da kalkış anında yüksek tork verirler ama bu demeraj akımlarına yansır ve 2,5 ile 3,5 kat arasında fazla akım çekmelerine neden olur. Bir de şu olay var; siz nekadar gaz verirseniz okadar dönüyor. Sitelerinde 3ph motor kullandıklarını belirtmişler ama enerji depolamak için de Li-Ion piller not düşülmüş. Ozaman DC stoklanan enerji ilk önce 1ph AC olarak dönüştürülüyor ve daha sonra da frekans konventörüyle 3ph AC olarak motora gönderiliyor. Torku, düşük devirlerde yüksek elde etmek için de özel sargılı motor kullandıkları kesin ama bütün bu bahsedilen gücü karpuz büyüklüğünde bir motordan nasıl alabiliyorlar anlamadım gitti. Ve o güçte bir motoru 14.000rpm'e kadar çıkartabiliyorlar. 15 hatta 25 bin rpm yapan motorlar mevcut ama bunlar genelde servo motorlar ve güçleri de en fazla 2kW falan. Olay bilgimi aştığı için merakımı cezbediyor. Ayrıca kıyaslamada bahsi geçen otto motor hangisi çok merak ettim. 1.8T 4 silindir motorum benim 110kW ve 210Nm üretebiliyor. Orada biraz aşağlamaya çalışmışlar otto motoru :) Ayrıca grafikten anladığım kadarıyla da 6000rpm sonrasına frekans konventörü ile devam ediyor ve bu yüzden torkta azalma yaşanıyor. Güç eğrisine de bakınca 6000rpm'lik bir sargıya sahip olduğu düşüncesi bende kuvvet kazanıyor. DynamicK abi birşeyler söylesene. Aydınlat bizi ışığınla :) Meraktan deli oluıcam :P Saygılar.
Öne çıkan mesajlar