Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

"King's Sword" - basit bir strateji oyunu tasarımı


Sam

Öne çıkan mesajlar

1,5 yıl önce kuzenimin de olduğu bir ekibe girmiştim. strateji hazırlamaya çalışacaktık ama deneyim, bilgi, eleman eksikliği nedeniyle devam gelmedi. o vakkitten kalma bir kabataslağı sunuyorum. yazı çok uzun ve çok kaba, çabuk hazırlamıştım kusura bakmayın. fikirlerim gelişti o zamandan bu yana ama özellikle yeni oyunlarda fikirlerimin uygulanmaya çalışması bana umut verdi.

ileride bu mesleği yapmak istiyorum (umut herşeydir değil mi?), belki konuyla ilgili birilerinin yorumunu alabilirim diye düşündüm..

KING’S SWORD / KRALIN KILICI

KONU

Single-player’da, tam olarak oluşmamakla birlikte ortaçağ benzeri bir fantastik dünyada kralının hizmetinde olan bir komutansınız. Sıradan bir takım komutanlığından başlayıp, son bölümlere doğru ordunun başkumandanı oluyorsunuz. Çevredeki düşman krallıklar da sizinle aynı amaca sahip: Dünyanın tek hakimi olmak. Oyun yapay bir dünyada geçiyor ve değişik ırklar olacak. Tarih de özgün. Bu ırklar insanların kuzeyli, güneyli v.s veya fantezi romanlarındaki elfler, orklar, cüceler gibi birbirinden farklı olacak. Fakat oyun ırkların değil, devletlerin çarpışmasına dayanıyor (örn. Age of Wonders). Bu ırkların coğrafya’ya da bağlı olarak birbirlerinden ekonomik ve askeri farkları olacak. Devletinizin ve sizin ırklarla olan ilişkisine göre devletinizde yaşayan ana ırkın dışında başka halklardan da asker yetiştirebilir veya paralı asker tutabilirsiniz.

OYUNUN TARZI

Oyun ünite üretip, biriktirip savaştırmaktan ziyade size verilen görevden ardındaki belli sürede elinizdeki hazır para ve kaynaklarla tarzınıza göre yaratabildiğiniz en iyi orduyu yaratıp (örn. tam olarak bilmesem de MechCommannder benzeri) onu savaş alanında en iyi taktiklerle yönetmeye dayanıyor. Buna rağmen, bazı savaşlar uzun süreceği için ordunuzun bulunduğu yerleşim birimlerinden erzak, cephane, asker ve ekipman elde etmeniz mümkün olacak. Fakat bu alışageldik RTS tipi on saniyede bir askeri bir binaya belli bir para yatırıp “üretmek”ten çok daha farklı ve detaylı.

ÇEVRE

Oyun 2D ortamlarda geçmesine rağmen pekçok değişik coğrafyayı içerecek. Kır görevleriyle başlayıp, çöl ve karlı dağlar gibi çok çeşitli ve zorlu yerlerde devam edecek. Motor gereği Myth ve yeni 3D RTS’dekiler gibi çok detaylı fizik kanunları olmasa da, yapılabildiği kadar fizik önemli olacak. 2D yükseklikler (örn. Age of Empires) okçuların ve mesafe-atışlı birliklerin (mancılık ve ballistalar gibi) çok daha uzağa daha isabetli atış yapmasına izin verecek. Yapılabildiği kadarıyla değişik ortamlar birimlerin değişik durumlarını değişik şekilde etkileyecek. Kuzeylilerin soğuktan, güneylilerin sıcaktan etkilenmemesi gibi. Bazı birimler ortama göre kamuflaj yapabilecek. Çevre belli şekillerde ve ölçülerde değiştirilebilecek. Hendekler kazılması, kazıklar çakılması veya yağ dökülüp, ateşe verilmesi ve benzeri ortaçağ savaş taktikleri uygulanacak. Bunlar ne kadar çok uygulanabilirse, gameplay’de o kadar keyifli ve detaylı hale gelecek. Ayrıca yapılabilirse, kalelere saldırı ve kuşatmalar mümkün olacak. Bu gibi durumlarda, lojistik en önemli durum olacak. (örn. Earth 2150)

BIRIMLER

Oyun en çok değişik yapan yer muhtemelen burası. Birimler belli binalara tıklanıp 50 altın+30 ağaç+60 et gibi bence çok saçma yöntemlerle üretilmeyecek. Krallığınızın sahip olduğu askerler var ve siz savaşa başlamadan önce insan kaynakları elverdiği ölçüde asker alabileceksiniz. Bunların eğitimini belli bir süre (real-time değil) içinde en uygun bulduğunuz şekilde verecek ve elinizdeki kaynaklara göre en iyi silahlar ve zırhlarla (tümüyle oyuncu seçecek) donatacaksınız. Ordu kumandanı olduğunuz için askerlerinizin ırkını, eğitimini, ekipmanını ve kişisel özelliklerini belirlemeniz mümkün olacak. Bazı savaş araçları (mancınık, ballista, kuşatma kulesi, top) kendi başlarına çalışmayacak. Bunları hareket ettiren hayvanlar veya askerler olacak. Başkomutan olduğunuzda çok büyük bir orduyu yöneteceğiniz için (mümkün olduğu kadar büyük, 200 kişi yeterli olur) takım komutanlarına emirler vereceksiniz. Bu takım komutanları ve askerlerin öldürdükdükleri düşman ve atlattıkları savaşa göre deneyimleri ve becerileri artacak. Bu da aynı nitelikte, aynı sayıdaki askerlerden deneyimli olanlarının çok daha önemli hale gelmesine yol açacak. Komutan olarak askerlerin veya takımların formasyonunu siz tasarlayabileceksiniz (örn. Theocracy). Oyuncu bu detaylara ne kadar önem verirse, o kadar başarılı olacak.

ASKERLER

Bir piyade, bir okçu, bir süvari olsun her askerin ırkına, eğitimine, ekipmanına ve geldiği yere göre çeşitli özellikleri olacak.
Yorgunluk: Yokuş çıkan her asker yokuşta ilerlediği kare kadar yorulacak. Aynı şey düz yol için de geçerli. Ormanlar, çöller ve kar hepsi değişik miktarda etkileyecek. Aynı şekilde savaşan askerler de yorulacak. Yorgunluk savaş güçleri belli miktarda etkileyecek. Askerlerin mola verilip dinlenmesi sağlanacak. Mola vermek de kolay bir iş değil.
Moral: Askerler deneyimlerine ve savaşta kazanılan başarıya göre moralleri artacak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam elbetteki fikir ve girişimcilik ruhu güzel ama iyi bir RTS hazırlamak gerçekten çok zor.
birçok grafiker ve coder bulman da yeterli değil,senin de dediğin gibi deneyim lazım. örneğin blizzard warcraftı 1994 te çıkardı ve ancak 2000 senesinde starcraftı gerçekten iyi bir RTS haline getirebildi. yani blizzard gibi devasa,yüzlerce personeli olan bir firma bile iyi bir oyun ortaya çıkarmak için 5-6 sene tecrübe kazanıyor.
ha ben demiyorum ki eooh cok uzun sürer aman boşver,tabii ki başlayalım şimdiden çalışmalara ne de olsa başlayarak işin yarısını yapmış oluyoruz ama bunların da bilincinde olmamız gerekir :)
eğer gerçekten birşeyler yapıp projeni hayata geçirebilirsen coding ve grafikerlik konusunda yardımcı olamasam da tecrübeli bi rts oyuncusu olarak unit-ırk balansı-oyun mekaniği konularında yardımım dokunabilir.

olur olur belki bigün türkiye de gaming sektörü gelişir.gerçi gelişse bile firmalar ekonomik kriz ve korsan ticaretten direk batar ama o ayrı bi konu zaten ehe
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet şüphesiz kasacaktır böyle bir oyun hazırlamak (1,5 yıl önce hele imkansızdı denebilir), ama en iyi oyunlar da kasarak çıkıyor zaten değil mi? :-)

rpg ve adventure konusunda haklısın, bence stratejilerde eksik olan taraf bu, bu öğeleri de katabilirsek yeni bir devrim olur oyunlarda.

çoştum gene galiba.. :-D

dediklerimin bazılarının uygulandığı oyunlar görüyorsunuzdur şu aralar sanırım. yani geliştiriciler de farkında bunların diye düşünüyorum. ama hepsini bir arada yapamadılar hala.

"civilization ile myth birleşse nasıl olurdu?" gibi bir düşünce vardı aklımda bunları yazarken. aoe, starcraft gibi oyunlar yetersiz bence kumandanlık açısından. basit bir kaynak konrolü var ama otomatize edilmiş savaşlar. braveheart, gladiator, saving private ryan gibi filmlerde anlayabilirsiniz dediğimi.

üstat Vasmussen böyle proje görse başlayacağını söylemiş o da bana gaz verdi şimdi. onun gibi bir metin yazarının hikayesiyle bütünleştirmek isterdim böyle bir oyunu. 8-)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dark şimdi gördüm mesajı :-)

eheh zaten direkt bu oyunu çıkarıp blizzard'ı piyasadan silmem baya düşük ihtimal :-p ama demek istediğim şu: kafamda bazı fikirler var, bunları hayata geçirebilecek olsam ortaya yenilikçi ve eğlenceli birşeyler çıkabilirdi, türkiye'de olması zor ama bir fırsat bulursam değerlendireceğim.

seni hemen beta test bölümünün başına getiririm zaten :-D

piyasa demişsin de bunları çok düşündüm, türkiye hedef pazar olmayacak, amerikan dağıtımcısına satacağız. microsoft, ubisoft, sierra v.s örnekleri:

theocracy - macar
serious sam - hırvat
earth 2150 - polonya
max payne - finlandiya

yaparız biz de niye yapmayalım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha bir de unit kaybını basitleştireceğini, 1-2 darbe de unitlerin ölebileceğini söylüyorsun ki böyle bişey pratikte inanılmaz saçma olur.
eğer unitler çabuk ölürse oyunda micromanagement uygulanabilirliği inanılmaz düşer ve oyun bir strateji oyunu olmaktansa sal unitleri vuruşsunlar kazan kaybet oyunu olur. şimdi diyeceksin ki ama gerçek savaşlarda da adamlar 1 vuruşta ölüyor.
ama gerçek savaşlarda yüz bin kişi savaşıyor. o zaman adamları ölürken komutan adamlarına retreat emri verdiği zaman bir anlamı olur tabi. ama sen oyunda bin kişiyi mesela 10 kişiyle sembolize ediyorsun haliyle. e 100 tane çok armoru olmayan asker var hadi diyelim,senin dediğin sistemle bunlar birbirine bi girse hepsi 5 saniye de ölür, komutan cesetlere retreat emri verir stratejisi kalmaz olayın :)
o yüzden en azından 6-7 darbelik hit point olay olmalı bence en azından,çünkü rtslerde macro olduğu kadar micro managementta önemli.bunları göz önünde bulundurarak geliştir mekaniğini :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi de o dediğin zaten her oyunda olan "hpsi ve dmgsi yüksek olan kazanır" formülü. ben bunu değiştirmek istiyorum. micromanagement olacak tabii ama "çok adamım var bir salayım ne olacak bakalım?" stratejisi olamayacak oyunda. gerçekteki gibi yani. savaş alanı önemli ama oraya gelene kadar hazırlığını yapacaksın. bu da işin civilization benzeri tarafı.

zaten iyi oynamışsan adam gibi ordun olur, doğru yere doğru zamanda saldırırsın olay biter. her oyunun zorluk noktası olduğu gibi bunda da bu işte.

platemailli vikingli adamları salarsın leather armor + hatchetlara, ne olacağını bilirsin değil mi? ;-)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha bir de yazıda dediğim gibi sürüyle değişik faktör olacak gerçekteki gibi: yorgunluk, eğitim, deneyim, ekipman, mekan, moral, fantastik ortamsa büyü v.s. bunların kimini tespit edeceksin kimini edemeyeceksin. casusluk v.s olacak karşı tarafın durumunu anlamaya çalışacaksın.

1-2 vuruşta ölecek dedik ama ordunun belli bir gücü olması gerek işte her stratejide olduğu gibi, yoksa zealotlarla siege tanklara girişmek gibi olur. yaparsın archon dalarsın ortama. 8-)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tam anlatamadım sanırım sam :)
biliyorum gerçek hayata benzetmeye çalışıyosun ama bu kadar designer hp dmg olayı yapıyor demek ki bi bildikleri var :)
şimdi unitleri patır patır ölen unitler yaparsan rts den gerçekten önemli bir unsuru çıkarmış olursun. rts den çoğu kişi asıl zevki combat esnasında alır.sadece üstün micro yeteneğiyle efsane haline gelmiş rts oyuncuları vardır. savaş alanında microdan öte güzel ve gerçekçi bi rts yapmak istiyosan savaş "taktiği" konusunu yapılabilir ve çekici kılman lazım. yani iyi komutayla 10 birim 20 birimi yenebilmeli. ancak o zaman iyi bir rts olur ve zaten bunun örnekleri gerçektede görülmüştür. en basitinden türklerin orta asyadan beri kullandığı ve düşmanların 2000 sene boyunca yediği ünlü turan taktiği :)
şimdi bunu unitler patır patır ölen bi oyunda uygulamaya geçirmeye çalışırsan,gerçek bir savaş alanı gibi 20.000 kişi değil 100 unit olduğu için sen daha unitleri arkadan dolaştırana kadar ön saflarda adam kalmaz ve ordu maymuna döner :)
ama yüksek hp sistemi olsa ön saflarda daha unitlerin çarpışırken arkadan cavalryi geçirir düşmanın arkadaki mancınık,daha önemli kumandan veya oyunda her ne olacaksa işte birimlerini harass edersin.
böyle şeyleri düşünmen lazım yani gerçekçilikten önce uygulanabilirlik.
yoksa oyunun multiplayer oynanabilirliği kalmaz,ki rts lerin singleplayer olarak oynanabilirliği çok düşük ve bırak 1 ayı 1 hafta içinde oynanıp unutulur oyun :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte ben de onu demek istiyorum: taktik anlamda iyi yönetirsen (ki o imkanı verecek oyun sana) ve tarafların gücü arasında aşırı farklar yoksa savaşı kendi lehine çevirebilirsin (malazgirt örneği).

myth oynadın mı hiç? oynadıysan hedefimi anlayacaksın. oyun full taktikten ibaretti, 10 savaşçı + 10 okçu ile 100 undead nasıl öldürülür çözmen için sana bırakıyordu oyun. ve iki taraf birbirine girdi mi kaçma şansın çok düşüktü, bu nedenle nadiren sıcak temasa geçiyordun ve savaşın sonucu yarım dk içinde belli oluyordu. oyunun challenging (ehe gavurcadan arakladım azcık) tarafı bu, savaştan öncesi savaş kadar önemli.

bunun zevkli (acayip hem de myth aoe, red alert, warcraft, stracraft'tan fazla zevk vermiştir bana) olduğu deneyle kanıtlanmış yani endişeye mahal yok. :-)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten şimdi oynanabilirlikten önce eleman bulman lazım. işin en zor kısımlarından biri elemanı bulmak aslında,tr de gerçek anlamda grafikli bir oyun coderının azlığını düşünürsen eheh.
grafiker bulmak çok zorun değil hatta sen bile öğrenip çizersin o kadar kasarsa ama o grafikleri oynatabilecek adam lazım hele :)
bi fikrin,tanıdığın zamanı bol olan bi coder var mı?
ilk bulman(veya hadi bulmamız diyelim moralin bozulmasın :P) gereken eleman olmalı,çünkü gerek oyunu yaratma aşamasına geçmek,gerek sponsor bulmak için ilkönce ortaya bir team ve elle tutulacak somut bişeyler çıkarman lazım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eheh eleman olayını bulamadığımız için burada yoğunlaşıyoruz zaten :-D

aslında bu oyun benim idealimdeki oyun, ilk oyun olarak bunu düşünmüyorum. ama yok süper bir ekip bulsam bunu gerçekleştirebilecek girişirim elbet. ilk çıkardıkları oyunlarda işi bitiren şirketler mevcut:

-half-life - valve
-max payne - hay adını unuttum yuh bana :-p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
bence o bir iki vurus ta olme olayi soyle halledilebilir...

Mesela adamlara verdigin egitime göre her adamın kendine sallanan kılıca kalkanla karşılık verme şansı olur boylece iyi adam kotu adam olayı da olur...defans agırlıklı bir ordu için paso kalkan kullanma egitimi veririsin gidip iki adamı tek kişiyle alırsın ama mesela ona da karşılık olarak tamamen kılıç kullanmakla egitilmiş bi asker de kalkanı delip sokar veya kalkanın yanından falan ne bilim işte oyle bişey yapar :) ama ayarlanabilir gibi gelio...ve boyle olursa taktik ve savaş öncesi hazırlık ta baya onem kazanır... yanlış mı düşünüyorum?Teknoloji ile okları güçlendirisin veya kılıçları kalkanları daha dayankıklı olur o zaman 1-2 değil de 3-4 vurşta iner..
cok kasış bişey yapmak istersen her bölüğün kendin seçersin ekipmanını zırhını o zaman tarih te olduğu gibi(en fazla o kadar) godmode unitler cıkartırsın ortaya...[hline]There are 10 types of people in the world...Those who know binary and those who don't..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

grafik motoru olaraktan en azından stronghold örnek verilebilir. Çok ahım şahım olmasada güzel bişiydi.

Grafik motoru yazmak çok zor bir olay ya.

Şimdi bu unit öldürme olayı sakat :D Dark haklı tabi. Eski tip birimler olduğu zaman iş daha kolay. Kalkanı olan adam bir okla ölmez tabi. Kalkan var elinde korunucak bi şekilde. Hatta okçuların kendi adamlarınızıda vurma şansı olacak. Okçuların özellikleri geliştirince daha az vurma şansı olcak kendi adamlarını felan :D

[hline]This Cat Scratches Free.

[Bu mesaj Catscratch tarafından 15 September 2003 19:49 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim tarif ettiğim sistem shogun ve medieval gibi, sağlam birimler kolay kolay ölmüyor ama dayanıksız birimler onlarca ölüyor 5-10 sn içinde. dark'ın dediklerine şöyle bir baktım da starcraft mantığına takıldığını daha net kavradım.. :) (o zaman böyle sc düşkünü olduğunu bilmiyordum) 1 birimin ille 400 hp sahibi olmasına gerek yok oyuncunun kabiliyetini sergilemesi için, medieval'da çoğu birim tek hp mesela. iki tarzın savaş yönetimi bambaşka oluyor tabii ama benim anlattığımın daha keyifli olduğunu ve yetenek istediğini düşünüyorum, gerçekçiliği zaten tartışılmaz..

bunları yazalı 4 ıl olduğu halde halen kafamda benzer bir oyunu düşünüyorum, tam manasıyla da sunabilmiş değil kimse henüz. ben yapmazsam da birileri benzer bişiler yapacak bundan eminim.. :) (medieval'da bazı düşüncelerim uygulandı ama ufak bir kısmı)[hline]"I love the Hong Kong style of action movies, but that only looks good for small guys. The reason why the whole style was developed over there was because those guys were very puny guys ... they had to learn a technique that small people can do that are as effective as the big guy's strength. So that's where the martial arts came from."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Projeni okudum sam, benimde hoşuma gitti.
Yanlız braveheartın oyunnda (bende bozuktu bryerdensonra oyun windowsa dönüyordu) tek tek regionlar vardı. Her regionda bir köy var sen ek köy kurabiliyorsun. Köyde ki adamların sayısını işlere göre bölüp ayarlıyordun. Ordu kuracaksan zırh, silah filan yapıyordun.
Diyelim 10 adet topuz yaptın. 10 işçiyi idle yapıp bunları askere çeviriyordun. Çevre kabilelerle irtibat kurarak ve çalışalarak teknolojini ilerletip topuzu gürze çeviriyordun filan.
Daha iyi silahlar çıkıyordu.
98 yapımı bir oyundu ayrıca :)
Savaşlar Myth gibiydi. Micro yönetim süper ötesi, ha tabi macro da vardı. İstersen de zaten micro ekonomiyi otomatiğe bağlıyordun.

Kaşer peyniri olsun, tahıl olsun adet adet yaptırıyordun. O açıdan gördüğm en iyi ekonomi modeline sahip strateji oyunudur benim için. Çok keyiflidir.
Altın yüzük, kolye yapıp para için satardın. Köylülerii zaten çoban, zanaatkar, esnaf, inşaat işçisi, boş olarak grupluyordun.
Adamların hp si karşı tarafın silahlarına göre düşüyordu.
Zırhla savunma artarken kullanılan silahta önem kazanıyordu.
Az kayıpla karşı tarafı süpürebiliyordun.

Bir nevi uygulandı yani Sam. Ama daha geniş bir ekonomi modeli ve daha çeşitli savaş modeli, biraz daha geliştirilmiş hali ile
Braveheart kadar iyi olabilir, onda savaşlar ayrı ekranda 3d motoru ile gerçekleştirilirken 2 boyutlu bir harita ekranından mikro, makro ekonomiyi yönetiyordun..

Fikrin güzel, medieval deyince benimde hayalimde olan bir oyundan çok yön içeriyor.
Sağlam bir ekip oluşturursan çizimler karakalem, özellikle araç gereç ve şehir/bina da kuvvetlidir kalemim.
İnsan çizimini daha iyi yapanlar bulabilirsin.
Senaryo ve harita çizimindede yardım edebilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eagleeye zaten bu oyunun bence en önemli noktası zaten o dediğin, şüphesiz önem verilir zaten..

arkadaşlar böyle bir proje tabii sıfırdan girişebilir mi bilemiyorum, ben kabataslak olarak böyle bir yazı hazırlamıştım 99'da. yani şu anda kimseye "gelin yapalım" demiyorum ama yine de "biz varız" denirse düşünülür tekrardan..[hline]"I love the Hong Kong style of action movies, but that only looks good for small guys. The reason why the whole style was developed over there was because those guys were very puny guys ... they had to learn a technique that small people can do that are as effective as the big guy's strength. So that's where the martial arts came from."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...