aktiftablet Mesaj tarihi: Ekim 19, 2007 Mesaj tarihi: Ekim 19, 2007 Yalnız en iyi müttefik pilotu bile Almanlar'ın sıradan pilotlarına ancak yetişebiliyor.
DoGMeaT Mesaj tarihi: Ekim 19, 2007 Mesaj tarihi: Ekim 19, 2007 bunun çok nedeni var batı cephesinde almanların daimi bir ekipman üstünlüğü vardı fw190 lar gelene kadar batı cephesinin bf109ları ortadaki en iyi ucaktı spitfire da çok başarılı bir uçak bu konuda şüphe yok ama bir bf109un teknik özellikleri yanında sönük kalıyor doğu cepheinde rusların durumu çok daha kötüydü zzaten,hava kuvvetlerinde kalifiye subay-eğitmen ve personel eksikliği yetmezcesine teknolojik olarak geride kalmış avcı uçaklarına sahiptiler.t-34 ün başarısının nedeni ekonomik üretimidir,aynısının ucak versyonuda sovyetlerin la avcı uçağı serisidir,adamlar ace kazanmak istemiyorduki,adam var,uçak bol,sal gitsin.buna karşı olarak alman pilotları bazen günde 4-5 sorti yapmak zorunda kalabilyordu,müttefiklerin böyle bir durumu yoktu tabi. p37-47-51 ler mevzulara girene kadar bf109lar göklerde bir numaraydı,onlar gelincede fw190lar kalitelerini gösterdi.almanların ace sayısının yüksekliğinin bir nedeni budur. diğeride,alman pilotları savaş boyunca uçtu,müttefik pilotları "tour of duty" lerini bitirip eğitmenlik-teknisyenlik-arge görvelisi-test pilotuı veyahut çatışma dışı pilotluk yapmak üzere ülkelerine dönebiliyordu,yani bir amerikan pilotu 19 ay savaşıp amerikaya dönerken alman piloıtları 6 yıl boyunca savaşmak zorunda kaldı.ingilizlerinde 5-her yıl 6 ay uç 6 ay eğitmen ol politikası vardı. almanlarda yoktu. sonraaa... müttefikler savaş boyunca alman endüstri merkjezlerini ve şehirlerini havadan bombaladı,almanlarda bu bombardıman filolarına karşı koymaya calıstı. bir tarafın görevi karşıdaki uçakları düşürmek,bir tarafınki kendi ucaklarını korumak,eskort görevi yapan müttefik pilotları uzun it dalaşlarından ve kovalamacalardan(düşünü yaralanan-hasarlı düşman uçaklarını filoyu yalnız bırakmamk için takip etme şansın yok) uzak durmak zorundalar. yani..eh..niye uzun uzun annatımki bunu..cokcnaım sıkıldı heralde..umarım ilginizi ceker.
aktiftablet Mesaj tarihi: Ekim 19, 2007 Mesaj tarihi: Ekim 19, 2007 Doğru tabi. Ben de şöyle bişey okumuştum, belki ilgini çeker. Başarılı müttefik pilotlarının çoğu sarışın mavi gözlü falanmış Alman gibi. Ve başarılı pilotlardan çocuk sahibi olanların büyük çoğunluunun kız çocuğu olmuş. :)
sturmbrightblade Mesaj tarihi: Ekim 20, 2007 Mesaj tarihi: Ekim 20, 2007 Abi biri miğfer devleti demiş koptum.Mihver devletleri o. [spo] Kçımın devleti gibi ehueh [/spo]
Sixoms Mesaj tarihi: Ekim 25, 2007 Mesaj tarihi: Ekim 25, 2007 fedaykin said: Marseille'in takma adı Sarı 14'dür. Uçağının aldığı yara sonucu bir süre sonra kabini içi yağ ve dumanla dolmuştur. Kendi sınırlarının üstüne kadar bu şekilde uçmayı başarmış, paraşütle atlamış ama atlayış sırasında arka kuyruğa çarpması sonucu bayılmış ve paraşütünün ipini çekemiştir. Çok kötü ölmüş ya. Bi garip hissettim.
G.Meerkant Wels Mesaj tarihi: Kasım 28, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2007 Ana toprakarda savaşsaydı neler yapardı acaba?:)
KaraBaron Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2013 Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2013 byzasz said: Yok be abim sende bi bak bakıştır önce. kızıl baron birini dünya savaşında eric hartman da Marseille ikinci dünya savaşında bu adamın lakabı çöl meleği Hans-Joachim Marseille'in takma adı: Der Stern von Afrika / Afrika Yıldızı'dır.
Öne çıkan mesajlar