Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

cls 350 mi porsche boxster s mi


matama

Öne çıkan mesajlar

boxster burda 45bin dolardan basliyor kusura bakma pek bir fark yok, kendisi porsche degil yani o umutla almasi arkadasin.

tabiiki her ihtimalde bir alman arabasindaki gibi bir ic dizayn beklemicek sonucta icini yaparken porsche birseyden kismiyor ama 350z'in ic dizayni ve teknolojiside piyasadaki bircok yeni arabayla benzer durumda. performans olarakta boxster'dan iyi oldugu gibi cok daha da iyi duruma getirilme olanagi cok daha masrafsiz ve kolay.

ayrica ic konfora onem verdigini hic dusunmuyorum arkadasinin secerken, onem verse cls'yi dusunmeden alir. yada hayatinda hicbir spor porsche'a veya o ebatlarda spor arabaya binmedi heralde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abicim ic konfor onemli tabi

farkindayiz heralde porsche un ici kotu ama yinede gidip nissanla porsche u karsilastirmam yani.

onun disinda z4 3.0 nere porsche vs nerede beyler

class farki var aralarinda.

Porsche derken o sinif arabalarin en iyisi oldugu icin aslina bakarsaniz bir ust classi oldugu icin (slk z4 vs)

cls ise daha oturakli ustun bir araba oldugu icin

neyse cls ye dogru kayiyoruz yavas yavas
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ikisi arasında tercihim porsche olurdu, uzun yol seyahatlerinde bagajdan kaybeder hoş. (düşündüğüm şeye bak ya) 3.2 motor 280 bg gerçekten iyi. z4 3.0 ten daha iyi olduğunu söylüyorlar (özellikle virajlarda ve tümseklerde)

alabiliyorsa honda nsx alabilir, iki tarafın da ortasını buluyor (performans + konfor) tabi marka prestiji daha az diye düşünebilir ama araba güzel gerçekten. 8000 devir keyfi de var hem :) türkiye'de tek tük herhalde (belki de hiç yok yeni kasadan)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

porsche aliyorum diye bakmican, boxster aliyorum diye bakican iste bence anlasamadigimiz nokta orasi

arkadasinin iyice farkinda olmasi gerekiyor, boxster alirken, porsche'u porsche yapan arabayi almiyor, bir 911 degil boxster

kotu bir araba, prestiji falanda yok acikcasi, herkes biliyor boxster'in porsche'lar arasinda en zayif oldugunu. rakipleride maalesef kabul etmesende z4, slk vb.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

diyorum ya kişisel tercih, ben yine de boxster'ı alırdım illa iki seçenek varsa. bana mercedes ve bmw'den daha cazip geliyor.

normal boxster resimleri. almanya'da test sürüşü yapan bir arkadaşın çektiği fotoğraflar.





ortada konumlanmış 6 silindirli boxer motorun keyfini sıralı 6 ya da v6 ya değişmem. istediğiniz kadar porsche 911'in yandan yemişi diyin :)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşın gidip kaçırmadan cls'yi alsın. mephisto'nun dediği üzerinde dursak işte, diyorsunuz ki "efendim boxter'a porsche değil diye burun kıvıranlar sussun". iyi de kabul etmeiz gereken şey, boxter'ın ne olursa olsun, "ucuz yollu" porsche olduğu, üretim sebebi bile bu.

kısaca şöyle özetleyeyim, bmw için 1 serisi ne ise porsche için boxter o. 1 serisi alan herkesin öykündüğü araç aslında 3 serisidir. top gear'dan alıntı yapıyorum, "boxter sahibi olan herkes neden 911 almadığını anlatıyor(kendini savunmaya çalışıyor anlamında)".

araba alırken de eskilerin "bir göz oda ille moda" lafını diyeceksek iyi boxter süper araç, 1 serisinin hastasıyım, 106 denen 306 yavrusuna (ama gti olmayacak, otoban fareleri istisnadır) aşığım. tövbe tövbe olur mu öyle şey yahu!

öte yandan cls'ye bakarsak, gidip sadece arabaya bakmanız yeterli kendini anlatiyor. tipine kıl kapmadığınız sürece sadece 1 tur atın o size kendini anlatsın. (bunları da aslen hiç ama hiç ama hiç mercedes sevmeyen ve forumda bu yüzden hır çıkaran biri söylüyor dikkatinizi çekerim)

100.000 euro bayılacaksa volvo alsın? (bu da bir fikir değil mi, şaka şaka)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence burada kimse yeni boxster'a kötü demesin. eskisi 220bg z4 ve s2000den bile kötü deniliyordu her testte bu araçları ters-düz etti resmen. hele ki yeni boxster'ın daha ileri teknolojiyle üretildiğini varsayarsak hiç de kötü denilemez. nissan 350z de türkiyede 300bg'lik modeli heryerde satılırken hala eski motorlu 280bg'lik modeliyle satılıyor. benim de pek içimi açan bir fiyatta değil. arkadaş boxster resimlerini koymuş şekil olarak durum ortada. o fiyata alınacak başka bi araba da mercedes sl serisidir. 2002-2003 model sl500, veya 2002-2004 model sl350 bulunuyor. bence sl'in üzerine araba bulmak o fiyata çok zor. onun dışında birkaç ay bekleyecekse daha uygun fiyata yeni a4 cabriolet gelicek. yanılmıyosam 70k€ civarı bir başlangıç fiyatı olacak ve üzerine koyduğun motor seçeneği aksesuarlarla 100k€'dan ucuz ama fıstık gibi bir araba çıkartılabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

arkadaşlar onun bir 911 olmaması, porsche olmadığı anlamına gelir mi?

a3 alana burun kıvırıp 'a4 alacak parası olmadığı için kuyruksuz kısıtlı a4 kopyası almış' diyelim.

a4 alana ise aynı amntığı kurup rakip olarak a6 seçelim. a6 alana da rakip olarak a8 seçelim. aynı benzetmeler diğer tüm markalarda da olabilir. hatta mercedes alıcam diye en baz model e veya c serisi alnlar dolu trafikte. şimdi onlarla da dalga geçilebilir; yetemedin mi?

eğer 911 alamıyor ama porsche sahibi olmak istiyorsanız alın size boxter. motoru kırptık, tasarımı abisinin gölgesinde kalacak şekilde yaptık. 'ne kadar ekmek, o kadar köfte' hesabı. adamların yaptığı budur.

bir arkadaşın söylediği gibi; istediği kadar yandan yemiş olursa olsun o bir porsche. kısıtlı bütçe porsche'u. bunun böyle olduğunu yapan da biliyor, alan da biliyor. eğer boxter 'adam' değilse ozaman üst segment harici tüm alt modelleri atalım çöpe.

misal bana cls iğrenç ötesi geliyor ve 40 defa sorsalar 40'ında da boxter derim. tabi bu soruyu ben evlenmeden ve çocuk sahibi olmadan önce sormaları gerekli. aksi halde cls aldırıp, satıp yerine station bir aile aracı aldırır hanım :p

hala bu kıyaslama bana elma vs karpuz gibi geliyor.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

bence içi güzel, fena değil ama ben porsche'nin kadranlarına uyuz oluyorum. şöyle arkana yaslanıp ibrenin hızlanırken devir göstergesini şööööyle bir tarayarak geçmesini izlemek istiyorsun ama ne mümkün. birbirine sokmuş göstergeleri ve o zevki yaşamanı engellemiş. bence kadran mahali tekrar elden geçmeli.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium, sırf porsche sizin grubun arabası diye arka çıkıyorsun bir de bana taş atıyorsun değil mi, tcık tcık tcık :)

şimdi olaya şöyle yaklaşalım, iş porsche vs cls olayıyla sınırlı kalmasın, çünkü bahsettiğimiz meblağ büyük, "abi 30 kaadım var araba mı alsam ne alsam" olayı değil (ki o zaman bile bu işler çok zor). ben derim ki seçenekleri değerlendirelim.

şöööyle bir bakalım, bugün t.c. sınırlarında 110bin euro bize ne mutluluk sağlayabilir, benim düşünmediğim yerleri siz doldurun, matama da bize geridönüşüm sağlasın arkadaşıyla ilgili, arada parameciumla audi tokuşturalım, buyrun.

110.000 euro cepte bmw'ye gidiyoruz, bize şunları sunabiliyor (yalnız aksesuar için pay bırakıyorum, o kadar para verilip boş araba alınmaz, bari onun tartışmasını yapmayalım döverim): -530 d'ye kadar olan 5 kasaların zebili
- şöyle coupedir neyindir 3 kasa
- x3 lerin zebili (ki bence araziye girmeyelim yoksa gitsin rr sport alsın)
- son olarak da z4

ugramisken land rover'a da bakarsak, 110.000 euro için bize verebilecekleri araçlar:
- freelander al da ne alırsan al, hatta 2 tane al
- discovery verelim aksesuar koy
- rr sport verelim, ama dizel olur 2.7, aksesuarı da eeh işte

bize bmw'nin verebilecekleri bunlar. şimdi üstlerini çizelim. tüm arazi araçlarını kaldıralım(işler karışmasın), kalıyor bize z4 ile 5 kasa bmw. kriterlerimize göre bakınca -yola çıkış noktamız boxter vs. cls-, z4'ü yenisi gelecek diye siliyoruz. bmw'den bize tek gelecek araç 530 dizele kadar olacak 5 kasa araçlar oluyor. buraya kadar tamamsak devam edelim.


gidelim mersolara bakalım. mercedes'in bize 110.000 euro karsiligi onerecegi otomobiller sunlar:
- c350 (ve kalan hepsi ki düşük sınıf sayılır)
- slk serisinin slk55 amg hariç hepsi
- clk 350 coupe veya clk320 cabrio
- bir de e350

kısacası mercedesten cls hariç her sınıfın 350lik araçlarını alabiliyoruz, boxter'ın karşısına da slk 350 veya clk 320 cdi dikebiliyoruz.

şimdi porsche bize boxter veriyor bunu da biliyoruz, başkasına bakmıyorum. jaguar diyeceğim ama doğru biliyorsam spor otomobilleri limit üstü olur, diğerleri de şöförsüz işe yaramaz.

paramecium'un markasına gidersek ne alabiliyoruz bakalım:
- tt serisinin zebilini alabiliyoruz, maşallah coupedir roadsterdir paramız yetiyor
- s4 ler hariç a4lerin kralı biziz
- a6ların da kralı biziz ama bence bu araba fazla ağır kaçar, arkadaş kodaman ve şöförlü değilse düşünmeyelim


şimdiii, üst sınıf oto üreticilerini kısaca turladıktan sonra, önceki sayfaların ışığında seçeneklerimize bir bakalım.

boxter ile kıyaslayacaksak.... elimizde bmw'den gelecek z4 var, amma velakin kasası değişecek an meselesi. audi bize tt'yi sunmakta, mercedes ise slk 350 ve clk 320 cdi (tt'ye de sanki laf düşmez ama paramecium'un takdiridir fikir beyan etsin).

cls tarafına girersek... mersoları saymıyorum, ikinci el cls yeğdir bence. bmw'den elimizde 5 serisi, audiden ise a4 ve a6 var. bence cls için a4 ve 5 serisini de silebiliriz, kalır bize a6 versus cls.

şimdi almanları ben silip toparladım. kalanlarına bakarsak, 110.000 euro olduktan sonra fiat'ın size önereceği araç yok. peugeot eski peugeot olmadığına göre şaşırmanın anlamı yok, keza citroén için de aynı şey geçerli. ford-honda-toyota içinse verdiğimiz meblağ çok yüksek, sonuçta bu markaların öne çıkardıkları otomobiller daha az lüks.

bunlar harici seçenekleriniz varsa sürün ortaya üstlerinden konuşalım. 2. ele gireceksek de ben derim ki 6 kasa bmwler acaba o kadar fiyat düşürür mü?

nissan 350z içinse bence verilecek paraya değmez, o tarz sinirli uzakdoğu arabaları bence türkiye'de (vergiler de sağolsun) gerçek bedellerinin fazla üstüne gidiyor.

evet beyler bayanlar, şimdi fikir yürütüp tepişmek vaktidir!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cafein 110.000 euro ya rr sport 2.7 hse alınır bilgin olsun. bize 104.000 euro fiyat çekmişlerdi yukarıdaki arabaya ben 110 u yuvarlak söyledim.
benim cevabım tabii ki porsche, cls ye ne gerek var daha genciz:p
bu arada 110.000 euro ya alacağım 2.el araba ancak 911 olur başka bi 2.el e 110.000 vermem

[ mesaj 26 şubat 2006, pazar - 01:19 tarihinde, jsh tarafından güncellenmiştir ]
(2.el,imza)(edik)

[ Mesaj 26 Şubat 2006, Pazar - 01:20 tarihinde, JsH tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

aşağıdaki araç almanyada satılık. okudum, içim sızladı. paylaşayım dedim. metin ingilizce, gecenin bu vakti çevirmeye üşendim.

not: bende aracın bazı etkinliklerdeki fotoğrafı ve çek cumhuriyetindeki fotoğrafları vardı :p


engine: v6, 30 valve, biturbo, 2671 cm

output: 324 kw / 470 ps at 6850 revs/min

torque: 573 nm at 3550 revs/min

acceleration 0-100km/h: 4,1s

top speed: 299 km/h

suspension: height adjustable, sports suspension h&r power control system with compression as well as decompression adjustable features. most innovative technique with individual settings in height and stiffness are realised in this undercarriage. nose diving of the car during strong braking is reduced through the anti dive effect of the undercarriage while simultaneously reducing brake distance. the h&r manufacturer in germany made a special set up of the suspension especially for this project car (you can see the stamp on the coilovers). also the rear anti roll bar had been changed by a stiffer one from quattro gmbh.

wheels: for every day driving are used bbs rxii 8,5 x 18? offset 32, 2 pcs. for driving on the track are used bbs ch 8,5 x 18? offset 35 which are lighter 1,2kg instead of the rxii and they are made for higher stress and temperatures. for important track days, there is a third set of wheels bbs rc 8,5 x 18? with only 9,4kgs. the lightest that bbs makes.

tyres: for every day driving are used pirelli pzero rosso 255/35 zr18. for driving on the track are used pirelli pzero corsa 255/35 zr18 for both bbs ch and rc.

brakes: for the front axle, 6 piston monoblock mov´it calipers with pad area of 105cm2. those brake calipers have bigger pistons than other 8 piston calipers from other manufacturers like brembo, tarox, ap racing and others. to those calipers there are used the latest brake disks from mov´it which size is 342 x 34mm. for the rear axle, 4 piston mov´it calipers with pad area 75,5cm2, which is comparable to 6 pistons from other makers. to those calipers there are used brake disks of size 322 x 28mm. furthermore, there is a separate brembo hand brake. all the brake calipers had been painted by mov´ it into the nogaro blue color like the car.

exterior: the all body(work) had been replaced with rs4 oem parts. there where used a new front bumper, front grill, all 4 fenders, all plastic wheel arches, all doors, side skirts and many others. the rear bumper had to be modified to fit the new wide fenders. the all body was painted in the previous quattro gmbh color.

interior: recaro racing shells with the rs4 logo on, mtm floor mats, complete interior combination of black leather and blue alcantara from quattro gmbh and complete rs4 cockpit.

engine: the complete engine was out and modified at mtm in ingolstadt. many s4 parts had been replaced with an rs4 one, like: cylinder heads, k04 turbochargers, injectors, fuel pump, fuel pump regulator, air box, pressure sensor, air mass meter, air distributor, intercoolers, charge air up pipes, throttle body, intake manifolds, additional oil cooler and many others.

furthermore, the anti pump valves had been replaced with mtm one, also the exhaust manifolds with the mtm racing ones and finally the full exhaust including downpipes had been replaced with the mtm one.
special cylinder heads gaskets from mtm.
stronger clutch with one mass flywheel from mtm.
all hoses had been replaced with stronger silicon from mtm.
special side grills without fog lights for better air flow from sportec.
special setup on the dyno.
oil used is 10w-60 and fuel natural 98.

diet: approximately 90kgs had been saved from the front end of the car, right where it´s needed, because of the traditional heavy front of the audi´s. stock seats had been replaced with the recaro racing shells, the a/c went out, the battery was replaced from the front to the trunk instead of the spare wheel and it had also been replaced with a sports half weight one. furthermore, the clutch had been replaced with a lighter one.
the front hood is replaced with a carbon fiber one.
the balance of the project car is now much better and the handling had been dramatically improved.

intro
this project car was created to be a 5 seats limusine, which will be able to be as fast as pure sportscars like porsche 911 gt3, ferrari 360 modena , bmw m3 csl etc. accordingly it is a very unique car modified into an rs4 sedan body. the only one modified like that on this planet. the rs4 was produced only as an avant (kombi) in a limited series of 6050pcs.

all the modifications on that car were very carefully and considerably s.elected to work perfectly together. furthermore, all the modifications have the tuv certificate and had been approved for daily use. the final version of this car took more than three years. the result is a very fast limusine and a very unique project car.

other notes:
first owner, bought in may 2000 from an audi dealer in czech republic.
approximately 5000km on the clock.
never driven in winter or even in rain.
most km had been done on the way to germany to mtm or to mov´it for modification. the rest km had been done to big events, fairs and exhibitions in czech republic.
the car had been presented in various magazines and tv.
there is a lot of promotion material of this project car available, like hats, t-shirts posters etc.
parts like a/c or rear seats can be fitted back.
all the invoices are available.
the estimated cost of the project car is approximately eur 140.000,-.
the car is like new and it is for sale for eur 89.000,-.

companies which were involved and helped me with my rs4 sedan project:
mtm gmbh in ingolstadt (engine, clutch and others)
audi cz together with auto i.s.r., (exterior, modification into rs4 sedan with original audi parts)
mov´it gmbh in achern (complete brake system)
bbs ag together with bbs cz (3 sets of wheels)
pirelli cz (3 sets of tyres)
h&r in germany together with h&r importer in cz (special suspension and setup)
quattro gmbh (special recaro seats, interior and advices from mr. stephan reil the head of the development)
audi ag in ingolstadt (cockpit and programming)
fiber images usa (carbon fibre hood)

basic performance 265 hp
mtm-performance 470 hp / 570 nm
day of first registration 05/2000
mileage 6912 km
year of construction 2000
price 54.890 eur (asking price)



saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...