Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dizel motorların ömrü benzinlinin üçte biri mi ?


Mathias

Öne çıkan mesajlar

selam,

zopik sanki sen makina mühendisi değilsin :) beni öne sürüp durma :P

ben okuma faslını geçip bitirdim ama bu tarz bir kanıya varamadım. işin enteresanı enjektörler her otomobilde bujiden pahalıdır :) şuanki otto motorlarda enjektör yok mu? ateşleme sistemi ile yakıt püskürtme sistemlerini iç içe soktun. uzun yıllar kullanmak isteyen kişiler diesel tercih ederler.

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben öyle motordan falan anlamam ama şunu diyim. bizim mercedes vardı 89 model 200 E benzinli arabanın ilk parçası 10 yaşında değişti o da radyatör borularından biriydi 15 cm bişey. sonra zaten çorap söküğü gibi geldi 6 sene boyunca en son benzin deposu değişti :) sonra sattık focus cmax 1.6tdi aldık. alalı 3 ay oldu kalorifer filtresi değişti bide motorda hgr kartı mı ne varmış o temizlendi. hgr kartı bozulduğunda araba 2500 devri geçemiyodu turbo mu açmıyodu bilmiyorum artık tam.

yani tecrübede sabit benzinli dayanır :)

not: biliyorum mercedesin çok dayanıklı olduğunu. kalorifer filtresinin dizel motorla alakalı olmadığını ve hgr kartının pislenmesinin aracın eski sahibinin iyi mazot almamasından kaynaklanabileceğini :) maksat geyik olsun :) [signature][hline]ICQ#:149976315 | Msn: [email protected]
Kellindil
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dizel motorlar bakımını iyi yaparsan benzinliden katkat daha dayanıklıdır yakıtı doru kullanmak devirli kullanmak motorun ömrunu daha da uzatıyor valla babamın motrdan anlayan opel bayisinde calsıan parcaları ver onlara sana a dan z ye motr yapabilecek durumdalar bunu cok kez sordum onlara onların yalancısıyım dizelle boy ölçüşemez benzinlilerteknoloji bakımından da dayanıklılık bakımındanda budur benzin yaramaz dizel super budr :))
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

devirli kullanım=şeytana uyma eğiliminde atılmış ilk adım olarak değerlendirilir bazı kesimlerde :P

devirli kullanacaksam eğer 5500rpm'de vites değiştiririm. aksi halde 2500-3000rpm'de bile vites değiştiriyorum. yaşasın düşük devirde elde edilen tork :P

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten kırmızı bölgeler de ona göre değil mi? Benzinli 306da kırmızı çizgi 6000 devirden sonraydı. Dizel Volvo'da çizgi 4500 devir civarında, araba 3000 deviri geçtikten sonra homurdanıyor ve 2000 deviri geçtikten sonra motordaki beygirler sütçü beygiri modundan arap atına doğru geçiyorlar.

Dizel motorlara neden abanmamız gerektiğini de anlatırsanız çok sevineceğim, çünkü servis dahil herkesten devirli kullanmam gerektiğini duymaktayım.

Bu arada motor açma olayı da doğru galiba, benim kız 2000 km'ye ulaştı, şehirlerarası yol yaptım son 2 haftada (rahat 600-700ü şehirlerarası yolda 120 km/h üstü hızlarda), şimdi araba çok kolay devir alıp hızlanıyor, kalkışlarda daha seri hale geldi ve vites aralarında iyice kaymak gibi gidiyor.[

Edit: Ya ben jant mant diye azdım ya, sanırım nedenini buldum bak bu hız olayı şımarttı beni, 2 hafta köprü trafiğine gireyim sakinleşirim yine.
signature][hline]Cafein= Ultimate Crash Tester

Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.

[Bu mesaj Cafein tarafından 26 Aralık 2005 21:54 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

öyle ezbere devirli kullanın lafı olmaz. her aracın HP/tork/şanzıman karakteristiğine göre vites değiştirme (düşürme veya arttırma) grafiği vardır. bu grafiğe göre sen kullanım stilini ayarlarsın.

devirli kullan demekle olacak iş değil bu. gidip kızılcık sopasıyla dövmek lazım bu servisleri :)

saygılar.[signature][hline]Vorsprung durch Technik
1997 A4 1.8T quattro 150HP manuel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence bir dizel arabayı en verimli kullanmak için, öncelikle turbonun açıldığı devri bilmelisiniz. Astra için 1750, Volvo için sanırım 2000. 200nm/1750dd - 90bg/4000dd yazar ya hani teknik tabloda. Torkun yanındaki olanı yani.. Sonracıma;
Örneğin 2. viteste seyir halindeyken, hangi devirde 3. vitese geçtiğinde devir 1750 ye düşüyor, bunları ilk aşamada ezberlemek, daha sonraları ise sese göre alışmak suretiyle vites değiştirmenin gerektiği yerleri saptayacaksınız.

Eğer amaç ekonomi ise, hızlanmak için değilde sabit hızda devam etmek için üst viteslere geçilebilir. Ancak ara hızlanma ihtiyacı duyulduğunda dipgaz yapmak yerine uygun vitese geçip makul bir hızlanmanın ardından istenilen hıza ulaşılınca tekrar vites yükseltilip hızın korunması gerekli. Amaç hızı korumak ise devirin 1750 dolaylarında olmasına pek gerek yok sonuçta sadece hızı koruyabilmek için gaza ucundan dokunuyoruz.[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dizel kullanmak da ne çetrefilliymiş yaşasın otomatik vites :) kendisi götürüyor valla tek yapmam gereken ara sıra gözümü kaldırıp direksiyona hafifce dokunmak :)
Aksiyon istediğimde de alıyorum spor vitese ya da tiptroya. Dün otobanda range rover sport ile kapıştım 180'le gidiyorum arkadan selektör yapıyo ben de yol verdim bastım gaza 195'e kadar çıktım adam yetişemedi ben uzadım gittim sonra :) 200 milyarlık arabayla benim 102 beygirlik otomatik vitesi geçememesi çok koymuştur adama[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Para bende soyle bir sorun var normalde hic titreme yapmiyor vites ama araba duruyor diyelim yokus asagi. Ayagimi frenden cekiyorum kendi kendine yavas yavas hizlaniyor yaklasik 20 km/h'a geldikten sonra 2. vitese atiyor ve o an ufak bir titreme oluyor arabada (hic gaz vermiyorum). Normal midir bu yoksa bir servise goturmek mi lazim?
Bir de D(Drive)'dan S(Sport)'a gecerken arabayi durdurmak mi lazim ben giderken direk geciyorum bir problem olsa kendisi blokluyor cunku?[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

araç kendi ataletiyle hızlanıyor ama o anda motor devri (vites değiştikten sonra) buna ayak uyduramıyor ve bu tarz bir titreme oluyor. hatta buna silkeleme derler.

normal birşey :)

onno usta görse gurur duyardı benimle. ahkam kesip ne de güzel dışardan gazel okuyorum yarabbim :P

saygılar.[signature][hline]Vorsprung durch Technik
1997 A4 1.8T quattro 150HP manuel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
_Mordrac_, 27 Aralık 2005 09:33 tarihinde demiş ki:
dizel kullanmak da ne çetrefilliymiş yaşasın otomatik vites :) kendisi götürüyor valla tek yapmam gereken ara sıra gözümü kaldırıp direksiyona hafifce dokunmak :)
Aksiyon istediğimde de alıyorum spor vitese ya da tiptroya. Dün otobanda range rover sport ile kapıştım 180'le gidiyorum arkadan selektör yapıyo ben de yol verdim bastım gaza 195'e kadar çıktım adam yetişemedi ben uzadım gittim sonra :) 200 milyarlık arabayla benim 102 beygirlik otomatik vitesi geçememesi çok koymuştur adama


valla buna benzer bir şeyi ben de yaşadım ama 190 ile giderken adam hem selektörü yaptı hem de ufukta bir nokta oluncaya kadar da uzadı (RR ile)

senin gördüğün benim emektar RR falan olmasın :p 87 modeldi kendisi de...[signature][hline]Halatsız A3

.:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok abi bildigin son kasa RRS, zaten o agirlikta bir arabanin senin dedigin gibi uzamasi imkansiz eger ki o gordugun Range Rover Supercharged ise olabilir 390 beygir 550 tork fiyati da cok cok pahali ve cok az sayida var Turkiye'de, rengi de turuncu. Ama onun bile son hizi 225 km/h sinirli. Para'nin 1.8t ile gecersin rahatlikla yani.[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...