Mathias Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Selamlar beyler, Geçen gün babamla sohbet ederken ortaya çıkan bir konu hakkında sizden bilgi alayım dedim. Babamın bir arkadaşı 2006 model Audi A6 3.0 TDI alıyor ( quattro sanırım ). İlk bakıma götürdüğünde teknik elemanla girdiği bir diyalog sırasında şöyle bir şey öğreniyor ; Euro3-4 standartında bile olan dizel yakıt, ne kadar temiz olsa da hiç bir şekilde benzin kadar temiz olamıyor ve normalde 3.0 benzinli motor 900.000 km'yi önemli aksamları değişmeden kaldırabiliyorsa, dizel ancak 300.000 yapabiliyor. Ne partikül filtresi ne de euro4 norm standartı etki etmiyor yani. Bu doğru mudur sizce, yani ne kadar temizlense de dizel ancak benzinli motorun 1/3'ü kadar bir ömüre mi sahiptir. ( rektifiye mi yapılıyordu neyid unuttum işlemin adını. O yapılıyormuş 300.000km'den sonra ). Bunun doğru olup olmadığını bilimsel yolla, ya da bir şekilde kanıtlayarak açıklayacak biri varsa lütfen çıksın ortaya :) .[signature][hline]What we do in life, echoes in eternity. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BlackRose Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 gözünü seveyim isuzu motorlarının :) 3 milyon km mi ne rektifiye garantisi var ;)[signature][hline]Halatsız A3 .:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:. - Friedrich Nietzsche [Bu mesaj BlackRose tarafından 15 Aralık 2005 23:44 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Bana saçma geldi... Niye? Çünkü dizel motor genelde başlı başına kamyon demektir otomobilden önce, veya gemi. Gemi de olsa kamyon da olsa, bunlar çok uzun ömürlü ve dayanıklı araçlardır, öyle olmaları istenir. Bir binek otomobil için 300.000 km fazla bir rakam olsa da, görevi taşımak olan bir kamyon için bence gayet olağan. Eğer dizel motorlar çabuk şişseydi, kamyonlar çabuk fıslar ve maliyetleri kurtarmaz olurdu. Demiryolları böyle kenara iteklenmezdi. Bizim kamyonların yaktıkları mazotu arabaya koyarsak bozuluyor diyorlar. Ha ama nedir, biz binek otolarda dizel konuşuyoruz ve makine mühendisi olmadığımdan kamyon ve otomobil dizel teknolojisinin farkını analiz edemiyorum, gelin onu da siz yapın. Ama "tümdengelim" metodunu kullanır isek mantıksız geldi bana.[signature][hline]Cafein= Ultimate Crash Tester Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Aramis Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Dizel motorlar aksine daha saglamdir, benzinli motora gore. Fakaaaat turbo dizel olunca is degisir. Turbo baslicana bir sorundur. Ornek olarak cogunuzun turbo dizel arabasi var, hanginiz eve geldiginiz zaman motoru 5 dakika rolantide calistiriyorsunuz? bir cogunuz duymusunuzdur turbo timer bu ise yarar motorun kendi kendine calismasi ve belli bir sure sonra motoru off konuma getirmesi isine yarar. Sehir ici trafiginde dur kalklarla o turbolar ne kadar isiniyor tahmin bile edemezsiniz, hareret gostergesi ile alakasi yoktur bu arada onu belirtiyimde, dolasiyla normal dizel motorlar benzinli motorlara gore daha saglamdir fakat turbo isin icine girince is degisir.[signature][hline]Who can explain? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Aaaah... turboyu unuttuk tabii! Tümdengelimi geri alıyorum mantık sistemim çöktü :)[signature][hline]Cafein= Ultimate Crash Tester Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Aramis senin bahsettiğinde turbo zarar görüyor. Motor değil. Dizel motorlu arabaların pahalı olma sebeplerinin başında Turbo maliyeti ve daha sağlam motor bloğu diye biliyorum ben. Ancak bahsedildiği gibi turbodizel motorlarda yüksek besleme sebebiyle mazot pompasında vs daha çabuk sorun çıkıyor.[signature][hline]Atahost.net Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mathias Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 O zaman bu bu teknik "dallama" ne alaka böyle bir laf ediyor anlamadım. Isuzu 3 milyon veriyorsa audi 15 falan vermeli :-P[signature][hline]What we do in life, echoes in eternity. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Isuzu 5 yıl yada 1 milyon km garanti veriyor. 1 milyondan eminim fakat yıldan emin değilim. Ancak o km yi o sürede çıkarmasına imkan yoktu zaten günde 900km yapması gerekiyor 1 milyona ulaşmak için hesaplamıştım da =)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dooman Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 hoca motor kalitesi her markadan markaya değişir. bmw 2000 dizel motordan crd teknolojisiyle 163bg çıkartıyor. mercedes 2700cc'lik cdi motordan çıkartabiliyor ancak o kadarını. fakat mercedes cdi sağlamlığıyla bmw diesel sağlamlığı arasında kocaman bir fark var. sonuçta diesel'den performans alabilmek için turbo enjeksiyon kullanılıyor fakat işin olayı kocaman kamyon motoru yapmak gibi değil. düşük hacimli motordan minimum sarfıyat, maximum performans almak istiyorlar diesel'de de. dikkatli bir kullanıcıysan diesel ile benzinli arabada yaşayacağın problemden daha az problem yaşarsın. ama öle sağdan soldan benzin aliim, benim dizel arabamın torku çok paso gazlıyim, vb. gibi davranışlarda bulunursan dizel arabada servislere servet harcarsın. ben genç bi eleman gördüm a3 2.0tdi'ı olan baya gazlamış üzerine kalitesinden emin olmadığı benzin fln de almış. gördüğüm zaman geldiği 5inci audi servisine gelmişti sırf aynı motor problemi yüzünden. yani audi tdi motoru da tüm vw groupta kullanılan ve dünyadaki en performanslı ve en sağlam dizel motorlarından biridir. yani dizel kullanıyorsan yarı depodayken bile güvendiğin benzinciden uygun dizeli alcaksın ve full depo dolaşmaya bakıcaksın. öle genç işi bu kadar yakıt bnei buraya götürür alırız biyerden fln olayına girmemen lazım. bi arkadaşım sapancadan izmite bildiği shell istasyonuna giderdi diesel aracına yakıt almak için ama ben benzinli kullandığım için hiç o kadar dikkat etmezdim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Aralık 16, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2005 Bende git gel 8km lik istasyondan alıyorum yolumun üstü olmamasına rağmen. Hep aynı yerden.[signature][hline]Atahost.net Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Aramis Mesaj tarihi: Aralık 16, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2005 Vodan turboda bahsettigim olay ornekti. Fazla besleme ile pistonlar vb.. bilumum seyler zarar gorebilir. Rektefiye demek tam anlamiyla motor revizyonu demek, dolasiyla turboda motorun parcasi olduguna gore :) kisaca normal dizel arabalar benzinliye gore cok daha uzun vadeli kullanilabilinir fakat turbo girdigi zaman isin icerisine degisir...[signature][hline]Who can explain? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 16, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2005 selam, şimdi şunu anlayalım ilk önce; yetkili servislerden adam çıkmaz. neden? en düşük maaş ile adam çalıştırmak istediklerinden dolayı meslek lisesi mezunlarını tercih ederler. ee haliyle bu adam kaç defa ömründe TDI motor gördü veya literatür takip edebildi? aldığı eğitim de 'pompa nerede? hava filtresi nerede?' eğitimleridir. hangi servis olursa olsun, garantisi bittiği anda özel servise götürüyorum. cahil küheylanlara o teknoloji demetini sunacak kadar kafayı yemedim :) gelelim diesel'e; diesel tabiatı itibarıyla yüksek basınçların oluştuğu bir motordur. teknik verilerdeki torklar da bunu gösteriyor zaten. bu gücü kaldırması için motor benzinli motora oranla daha sağlam imal edilir. bu yüzden ilk defa audi r10 ile komple alüminyum bir diesel motor yaptı. ama komple alüminyum benzinli motor görebilirsiniz piyasada. benzinliye nazaran hesaplamalarda kullanılan güvenlik katsayılarının diesel'de daha yüksek olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. diesel'de tek dikkat edilecek nokta olabildiğince temiz yakıt kullanmak ve bakımlarını aksatmamaktır. euro3 ve euro4 olayına gelince. onu diyen adam halt etmiş afedersiniz ama. euro4 sıfatı bizim manavların 'abi biber vallah tatlıdır' demesi gibi değil. bunun bir standartı var ve bp, shell gibi firmalar sizden alacakları 2-3 milyar için isimlerini riske atacak firma değilller. eğer bu normlar karşılanmıyorsa, neden daha önce ithal edilmeyen diesel motorlar türkiyeye gelmeye başladı? ithalatçı firma bunca sorunu göğüslemek ister mi hiç? eften püften dedikodulara kulak asmayalım. turbo yakmış biri olarak söyleyebilirim ki turbo timer sadece turbonuzu yağsız çalışmaktan korumak için yapılmıştır. turbo türbini öyle dur dediğinizde durabilecek birşey değil. bir çok araçta da turbo düşük devirlerde devreye giriyor, misal benim araçta benzinli olmasına rağmen 1750rpm. e şimdi siz aracı park eder etmez kontağı kapatırsanız yağ pompası anında pompalamayı durdurur ve sizin turbo yağsız bir şekilde döner. bir de buna turbonun çalışma sıcaklığını da eklerseniz, ömrümü çürüttünüz dese yeridir. benim turbonun yağlama borusu ezildiği için yağlama olmamış, ondan yaktım :P diesel ve benzinli motorlarının ömürlerine bir örnek verelim; dod ikinci elde misal benzinli için 100.000km sınırı veriyorsa diesel bir araç alırken bu sınır 150.000km'dir. ticari araç motorları euso standartları gözetilmeden tasarlandıkları için belki çok yüksek beygir alamazsınız ama ithal mazotla bile neredeyse çalışacak motorunuz olur :P diesel her zaman daha iyidir. ne zamanki 4.2TDI'ı A4'e takacaklar, ozaman TFSI'ı bırakıcam :))))) saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 16, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2005 selam, @aramis; fabrikasyon turbolar bizim tuningcilerimiz yaptığı gibi 'aha taktım, oldu' mantığı ile olmuyor. anında piston ve biyeller değişiyor :) o yüzden turbo diesel'de bir mahsur oluşmuyor. adamlar 2.0 TFSI'ı 200HP'den 220HP'e çıkarırken bile onca parça değiştirmişler yuh dedim. biz olsa motor yazılım değişimi haşırt 240HP diyecektik. için rahat olsun. saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Aramis Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Yok benim icim rahat, fakat turbo dizeller normal dizellere gore daha dogrusu soyle diyim, turbo lu bir motor herzaman daha musaittir cabuk yipranmaya veya cabuk rektefiye gormeye. Kaldiki atmosferik bir motor ile turbo motorlarin omurlerini kisa bir sure arastirirsak bilumum forumlardan zaten ortaya cikar. Mutlaka turbolu uretilen motorlar normal motorlara gore daha saglam parcalar kullaniliyor ama bu motor omru konusunda fazla birsey degistirmiyor.[signature][hline]Who can explain? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 said: Cafein, 15 Aralık 2005 23:52 tarihinde demiş ki: kamyonlar çabuk fıslar ve maliyetleri kurtarmaz olurdu. Demiryolları böyle kenara iteklenmezdi. aabiiiiii hangi konuya girdin böyle :) ama tesbitin yanlış. demiryolları kamyonlar yüzünden kenara atılmıyor.türkiye bambaşka bi ülke.. neyse ;)[signature][hline]FİLTHY PLAY / when it rains the ground gets wet! MZ : FC Antalya United / The Paticik Cup =o= II / silkroad|troy|Washi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BlackRose Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 ama orada motor oranlarının büyük rolü var, kamyonu üretirken bu şartlar göz önüne alınarak motorun ömrünün daha uzun olması planlanabilir, zaten çok çok güçlü de değildir kamyon motorları (ortalama bir marka model düşünürsek) ve turbonun görevi de çok farklıdır onlarda[signature][hline]Halatsız A3 .:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:. - Friedrich Nietzsche Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 selam, bakın tasarım aşamasında kullanılan katsayılar sayesinde motor ömrü belirlenir. nereden biliyorum? üçüncü proje konum otto motor idi ve termik hesaplamalarla beraber krank hesaplaması bana aitti ;) her motor tasarım aşamasında belirli bir ömüre göre yapılır. misal 1.000.000 km diyelim. diesel veya otto motor bunu sağlayacak şekilde dizayn edilir. katsayılar buna göre seçilir. ömür konusunda bir fark olacağını hiç sanmıyorum hatta diesel motorun daha uzun ömürlü olduğunu düşünüyorum. turbo olsun/olmasın. saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
zopiks Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Paramecium burada insanları yanıltıcı bilgi vermeyi sana hiç yakıştıramadım. Seni şiddetle kınıyorum. Otto motor projesi 3. değil 2. projenin konusuydu.[signature][hline]I'm trapped in this world Lonely and fading, Heartbroke and waiting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 selam, aman tanrım utanıyorum kendimden. kırbaçlayın beni, yüzüme pamuk şeker sürüp çöl sıcağında bırakın :P saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BlackRose Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 bak bi halat seni görevden etti, bu hata artık banlatır benden söylemesi...[signature][hline]Halatsız A3 .:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:. - Friedrich Nietzsche Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2005 selam, kırbaç mı dedim? halat ile dövün diyecektim :P saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Aralık 22, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2005 said: BlackRose, 15 Aralık 2005 23:43 tarihinde demiş ki: gözünü seveyim isuzu motorlarının :) 3 milyon km mi ne rektifiye garantisi var ;) 1 milyon km motor kapagi acmadan giden isuzularda var . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BlackRose Mesaj tarihi: Aralık 22, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2005 tamam işte ben de onu diyorum, 1 ya da 3 milyon km motor kapağına dokunmadan kullanma garantisi olması lazım zıkkımların[signature][hline]Halatsız A3 .:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:. - Friedrich Nietzsche Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
laverda Mesaj tarihi: Aralık 22, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2005 o 1 milyon du. ben scaina çekiciler için 2 milyon diye biliyorum[signature][hline]laverda yalan oldu.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
JsH Mesaj tarihi: Aralık 22, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2005 Dağ kurdun yol Ford un... Ne alaka çözemedim sınav zamanı böyle oluyorum kusura bakmayın:) Bana daha otto jbh dizel karma falan demeyin sinirlerim kalkıyor[signature][hline]Gölgelerin Yutucusu Her Zaman Arkanda... ---ASSASSIN--- Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar