paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 selam, audi motor sporları konusunda tarih yazdı ve 6 sene boyunca gerçekleşen 77 yarıştan 61'ini kazandı. bu yarış Le-Mans 24 saattir. audi sport şimdi en hırslı projesine başladı: r10. [spo1=r10 paris][/spo] tarihte ilk defa diesel bir araçla Le-Mans 24'de yarışan marka olacak. tüm r10'lar 5.5lt V12 biturbo diesel motorlar ile donatılacak. her biri mükemmel sessiz ve ekonomik. 13 aralık salı günü pariste tanıtımları gerçekleşti bu otomobillerin. Le-Mans modeli 650HP güce ve 1100Nm torka sahip. v12 motor tamamen alüminyumdan üretildi. audi seri üretime geçmeden önce de TFSI motoru Le-Mans'da denemişti. hayranlarını yeni gelişmelerin beklediğini söyleyebiliriz. "a8 4.2TDI quattro ile audi dünyadaki en güçlü diesel araçlardan birini üretti" açıklamasını r10 paris tanıtımında yaptı Prof Dr Martin Winterkorn(audi ag genel sekreteri). "teknisyenlerimiz TDI teknolojisini gelişmi hakkında daha fazla yardım alacaklar bu proje sayesinde. şimdiye kadar her saniyede bir dieael audi ürettik. ilerde bunun daha da artacağını düşünüyoruz" R10 prototipinin v12 motoru, (çift diesel partikül filtreli) oldukça yumuşak çalışıyor. tdi motorun özellikleri rakamlarla vurgulanıyor; enjeksiyon basıncı 1600bar. gücün alındığı aralık ise 3000-5000rpm arasında. bu düşük aralık yüzünden r8'e oranla pilot çok daha sık vites değiştirmek zorunda kalacak. 1100Nm'lik torku kaldırmak r10'un şanzımanı için problem olmayacak. audi sportta yer alan dinamometreler de bu aşırı torku kalrmak üzere elden geçirilecekler. ek olarak, şase üzerinde de radikal değişikliklere gidildi. r10, r8'e oranla daha geniş teker açıklığına sahip. tabiki önde geniş lastikler. carbon-fiber monoblock gövde üretilirken yeni teknikler kullanıldı. şase, motor ve şanzıman oldukça yüksek rijidliğe sahip oldular. "r10 projesi, audi sport tarafından şimdiye kadar yapılmış en büyük meydan okumadır.” açıklamasında bulundu Audi Motorsport baş yöneticisi Dr Wolfgang Ullrich. "TDI teknolojisi şimdiye kadar motor sporlarında hiç sınırlarında zorlanmamıştı. biz bu meydan okumayı ilk gerçekleştirenleriz. neklentilerimiz oldukça yüksek. uzun süreçli teknoloji partnerlerimiz bosch, michelin ve shell bizi bu konuda destekliyorlar.birlikte motor sporları ve diesel teknolojileri tarihinde yeni bir bölüm yazma imkanımız var." r10 ilk testini kasım ayının sonunda başarıyla tamamladı. kalan testler, 17/18 haziran Le-Mans 24 saatten önceki 18 mart Sebring'deki (USA) 12 saat testini de kapsıyor. audi sport takımını Reinhold Joest’ın takımı destekliyor. daha önce r8'de de beraber çalışmışlardı. saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Persky Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Seyret seyret bitmio bu yarış daral gelio bana bunu seyrederken. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 selam, [spo1=v12 alüminyum motor][/spo] r10'un kalbi tamamen yeni olan 5,5litre hacimli v12 tdi, le-mans'da izin verilen en yüksek değer. audi bu gizemli güç canavarından 650HP güç ve 1100Nm tork elde ediyor. "bu motor tamamen yeni tasarlandı ve işe başlarken beyaz bir sayfadan başka hiç birşeyimiz yoktu" diye açıklıyor Ulrich Baretzky (audi sport motor teknolojileri baş yöneticisi). r10'da kullanılan v12 tdi ilk alüminyum krank kutulu audi. silindir açıları 90°. seri üretim araçlarında olduğu gibi silindir başına 4 valf ve çift egzantirik miline sahip. enjeksiyon sistemi modern bir common rail sistem ile 1600bar olarak gerçekleştiriliyor.bu basınç daha önce hiç bir audi motorunda görülmemişti. turbo basıncı 2 adet Garrett turbo ile sağlanıyor. turbo basıncı ise 2.94bar. regüle edilebilir hava girişi çapları ise 2x39,9mm. motor yazılımı ise en son nesil olan Bosch Motronic (MS14) ile yapılıyor. audi pilotlarının pek alışık olmadığı şekilde max güç 3000-5000rpm aralığında elde ediliyor. alışık olunmayan bir diğer nokta ise düşük gürültü seviyesi ve yumuşak çalışan v12 tdi motor. yüksek hılarda açık olan kokpitte 650HP'lik motorun sesi duyulmuyor, aynı zamanda titreşim de görülmüyor. dışarda ise ilk başta kimsenin diesel olduğuna ihtimal vermeyeceği hoş bir melodi hakim. r10 akustik olarak sadece ısınma turlarında veya pit alanında anlaşılabiliyor. r10'da diesel motor çalıştığını gösteren hiç bir iz yok. v12'nin 2 adet diesel partikül filtresi ile donatıldığını belirtmiştik. tam olarak yanmayan yakıt tarafından egzozda oluşan o anlık parlamar ise r10 ile tarih oluyor. dieselin en büyük avantajlarından biri düşük yakıt tüketimi, özellikle kalkışlarda. le-mans yarışlarının %75'lik bir kısmında tam gaz gidildiği için düşük devirlerdeki tüketimi görmek pek mümkün olmayacak. v12 tdi motorun içinde daha önce hiç bir yarış motorunda görülmemiş derecede yüksek basınçlar oluşuyor. ana hedef, r8 ile elde edilen 77 yarışlık devamlılığın sağlanabilmesi. [spo2=önden görünüş][/spo] saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 selam,not: resimler yüksek çözünürlüklüdür. [spo1=kokpit][/spo] [spo2=genel paris][/spo] [spo3=r10_1][/spo] [spo4=r10_2][/spo] [spo5=r10_3][/spo] [spo6=r10_4][/spo] [spo8=r10_5][/spo] [spo7=motor HR][/spo] partnerler: Bosch (motor yazılımı:Motronic MS14, FDE: data veri kayıt sistemi) Michelin (1100Nm torku yere aktarma konusunda ürün gelişimi) Shell (V-power diesel, yeni v-power gelişimi) X-trac (şanzıman) Dallara (audi sport gözetiminde carbon-fiber şase) ZF Sachs (kavramalar, ralli döneminden beri çalışıyor) Megaline (şanzıman kontrol ve yeni yüksek teknoloji direksiyon) O.Z. (jant) Ohlins (kanatçıklar) Garrett (turbo) saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 çok çirkin.[signature][hline]Seni sevdiğim kdr yaşasaydım, ölümsüzlüğün adını Beşiktaş koyardım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 selam, kim boksörlerin güzel olmasını istedi :) maraton kuşanlarda güzellik aranan bir faktör mü :P saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 yok deilde f1 araçlarına kıyasla dedim ben:D[signature][hline]Seni sevdiğim kdr yaşasaydım, ölümsüzlüğün adını Beşiktaş koyardım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 selam, bir f1 aracını 24 saat pistte turlarken düşünemiyorum :D saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 bak onu bende düşünemiom:D[signature][hline]Seni sevdiğim kdr yaşasaydım, ölümsüzlüğün adını Beşiktaş koyardım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Abi spoileri koyduysan yüksek çözünürlüklü demene gerek yok zaten yükleniyo onlar açsakta açmasakta =) Nasıl olsa yüklenmiş millet wah yüksek çözünürlüklü diye spoileri açıp bakmazsa adsl ziyanı olur bak =)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2005 selam, ne eziyorsun :) yüklüyor mu harbiden? bende yüklü oldukları için anlamıyordum :P saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com Vorsprung durch Technik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 abi ne gereksiz yaristir bu leman insani sinir eder. Audi yi yiyorsa formulaya bekliyoruz:) yalniz dizel olayinin cilkini cikartcaklar sonra devlet gecircek vergiyi dizele. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BlackRose Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 F1 e geliyorlar zaten yanlış hatırlamıyorsam[signature][hline]Halatsız A3 .:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:. - Friedrich Nietzsche Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Frasier Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Vay be dünyada ne arabalar varmışta haberimiz yokmuş. :)[signature][hline]Gerçek Taraftarın Sitesi Sakaryaspor / Tatangalar >> O Bir SakaryaLı >> Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
remedy1014 Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 bence le mans F1den çok daha güzel bi yarış çünkü dayanıklılık gerektiriyo hangi F1aracı 24saat gitmiş_? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_Mordrac_ Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2005 Dünyadaki en güçlü seri üretim dizel motor Audi'nindi zaten dizelde en büyük rakibi BMW idi ama BMW mühendisleri bundan sonra ancak bu motorun resmine bakarlar.[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar