Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

audi r8...61/77...


paramecium

Öne çıkan mesajlar

selam,

audi motor sporları konusunda tarih yazdı ve 6 sene boyunca gerçekleşen 77 yarıştan 61'ini kazandı. bu yarış Le-Mans 24 saattir.

audi sport şimdi en hırslı projesine başladı: r10.

[spo1=r10 paris][/spo]
tarihte ilk defa diesel bir araçla Le-Mans 24'de yarışan marka olacak. tüm r10'lar 5.5lt V12 biturbo diesel motorlar ile donatılacak. her biri mükemmel sessiz ve ekonomik. 13 aralık salı günü pariste tanıtımları gerçekleşti bu otomobillerin.

Le-Mans modeli 650HP güce ve 1100Nm torka sahip. v12 motor tamamen alüminyumdan üretildi. audi seri üretime geçmeden önce de TFSI motoru Le-Mans'da denemişti. hayranlarını yeni gelişmelerin beklediğini söyleyebiliriz.

"a8 4.2TDI quattro ile audi dünyadaki en güçlü diesel araçlardan birini üretti" açıklamasını r10 paris tanıtımında yaptı Prof Dr Martin Winterkorn(audi ag genel sekreteri). "teknisyenlerimiz TDI teknolojisini gelişmi hakkında daha fazla yardım alacaklar bu proje sayesinde. şimdiye kadar her saniyede bir dieael audi ürettik. ilerde bunun daha da artacağını düşünüyoruz"

R10 prototipinin v12 motoru, (çift diesel partikül filtreli) oldukça yumuşak çalışıyor. tdi motorun özellikleri rakamlarla vurgulanıyor; enjeksiyon basıncı 1600bar. gücün alındığı aralık ise 3000-5000rpm arasında. bu düşük aralık yüzünden r8'e oranla pilot çok daha sık vites değiştirmek zorunda kalacak.

1100Nm'lik torku kaldırmak r10'un şanzımanı için problem olmayacak. audi sportta yer alan dinamometreler de bu aşırı torku kalrmak üzere elden geçirilecekler.

ek olarak, şase üzerinde de radikal değişikliklere gidildi. r10, r8'e oranla daha geniş teker açıklığına sahip. tabiki önde geniş lastikler. carbon-fiber monoblock gövde üretilirken yeni teknikler kullanıldı. şase, motor ve şanzıman oldukça yüksek rijidliğe sahip oldular.

"r10 projesi, audi sport tarafından şimdiye kadar yapılmış en büyük meydan okumadır.” açıklamasında bulundu Audi Motorsport baş yöneticisi Dr Wolfgang Ullrich. "TDI teknolojisi şimdiye kadar motor sporlarında hiç sınırlarında zorlanmamıştı. biz bu meydan okumayı ilk gerçekleştirenleriz. neklentilerimiz oldukça yüksek. uzun süreçli teknoloji partnerlerimiz bosch, michelin ve shell bizi bu konuda destekliyorlar.birlikte motor sporları ve diesel teknolojileri tarihinde yeni bir bölüm yazma imkanımız var."

r10 ilk testini kasım ayının sonunda başarıyla tamamladı. kalan testler, 17/18 haziran Le-Mans 24 saatten önceki 18 mart Sebring'deki (USA) 12 saat testini de kapsıyor. audi sport takımını Reinhold Joest’ın takımı destekliyor. daha önce r8'de de beraber çalışmışlardı.

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

[spo1=v12 alüminyum motor][/spo]

r10'un kalbi tamamen yeni olan 5,5litre hacimli v12 tdi, le-mans'da izin verilen en yüksek değer. audi bu gizemli güç canavarından 650HP güç ve 1100Nm tork elde ediyor. "bu motor tamamen yeni tasarlandı ve işe başlarken beyaz bir sayfadan başka hiç birşeyimiz yoktu" diye açıklıyor Ulrich Baretzky (audi sport motor teknolojileri baş yöneticisi).

r10'da kullanılan v12 tdi ilk alüminyum krank kutulu audi. silindir açıları 90°. seri üretim araçlarında olduğu gibi silindir başına 4 valf ve çift egzantirik miline sahip. enjeksiyon sistemi modern bir common rail sistem ile 1600bar olarak gerçekleştiriliyor.bu basınç daha önce hiç bir audi motorunda görülmemişti.

turbo basıncı 2 adet Garrett turbo ile sağlanıyor. turbo basıncı ise 2.94bar. regüle edilebilir hava girişi çapları ise 2x39,9mm. motor yazılımı ise en son nesil olan Bosch Motronic (MS14) ile yapılıyor.

audi pilotlarının pek alışık olmadığı şekilde max güç 3000-5000rpm aralığında elde ediliyor.

alışık olunmayan bir diğer nokta ise düşük gürültü seviyesi ve yumuşak çalışan v12 tdi motor. yüksek hılarda açık olan kokpitte 650HP'lik motorun sesi duyulmuyor, aynı zamanda titreşim de görülmüyor. dışarda ise ilk başta kimsenin diesel olduğuna ihtimal vermeyeceği hoş bir melodi hakim. r10 akustik olarak sadece ısınma turlarında veya pit alanında anlaşılabiliyor.

r10'da diesel motor çalıştığını gösteren hiç bir iz yok. v12'nin 2 adet diesel partikül filtresi ile donatıldığını belirtmiştik. tam olarak yanmayan yakıt tarafından egzozda oluşan o anlık parlamar ise r10 ile tarih oluyor.

dieselin en büyük avantajlarından biri düşük yakıt tüketimi, özellikle kalkışlarda. le-mans yarışlarının %75'lik bir kısmında tam gaz gidildiği için düşük devirlerdeki tüketimi görmek pek mümkün olmayacak.

v12 tdi motorun içinde daha önce hiç bir yarış motorunda görülmemiş derecede yüksek basınçlar oluşuyor. ana hedef, r8 ile elde edilen 77 yarışlık devamlılığın sağlanabilmesi.

[spo2=önden görünüş][/spo]

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

not: resimler yüksek çözünürlüklüdür.

[spo1=kokpit][/spo]
[spo2=genel paris][/spo]
[spo3=r10_1][/spo]
[spo4=r10_2][/spo]
[spo5=r10_3][/spo]
[spo6=r10_4][/spo]
[spo8=r10_5][/spo]
[spo7=motor HR][/spo]
partnerler:
Bosch (motor yazılımı:Motronic MS14, FDE: data veri kayıt sistemi)
Michelin (1100Nm torku yere aktarma konusunda ürün gelişimi)
Shell (V-power diesel, yeni v-power gelişimi)
X-trac (şanzıman)
Dallara (audi sport gözetiminde carbon-fiber şase)
ZF Sachs (kavramalar, ralli döneminden beri çalışıyor)
Megaline (şanzıman kontrol ve yeni yüksek teknoloji direksiyon)
O.Z. (jant)
Ohlins (kanatçıklar)
Garrett (turbo)

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...