Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gelin Kızımız geldi... Yeni Volvo S40 ilk izlenimler


Cafein

Öne çıkan mesajlar

Öncelikle şu konuya istinaden yazıyorum.

Bugün en sonunda arabama kavuştum, plakam adımın baş harfi olacak diye fazladan 1 hafta plaka beklemek zorunda kaldım :)

İlk olarak söyleyeceğim, Volvo bu işi bitirmiş arkadaşlarım. A3le kıyaslamak haksızlık olur ve sanırım A3 almadığım için inanılmaz memnun kalacağım, ilk baştan böyle gözüküyor. Haksızlık olmasın ama, donanım olarak 50 milyara alabileceğiniz dizel Volvo, 50 milyara alabileceğiniz benzinli A3 Attraction'dan daha iyi durumda, motor olarak da daha iyi.

Sürüşü acayip keyifli aletin, annemin 2000 model eski kasaT4ü da inanılmaz gidiyordu yolda, bu da aynen, o spor bu normal diye aynı hissi alamam zannediyordum, yanılmışım. 306dan sonra efsane bir his, araba yola çok güzel oturuyor ve ses yalıtımı sayesinde motor sesi hiç rahatsız etmiyor. 100 km/h ile giderken hiç hissetmedim, araba duruyor gibiydi. Direksiyonu efsane hafif, tek parmakla bile döner. Arabanın manevra kabiliyeti yüksek, köşeleri boyutuna göre çok rahat dönüyor. Yarım metreden fazla bu araçtan kısa olan 306da çok daha zor manevra yapıyordum.

İç mekan olarak da çok rahat. Koltuklar üç ayrı yerden ayarlanıyor, trafikte arkadaki arabanın sürücüsü sanırsam delirdiğimi zannetti, çünkü bir olabildiğince alçaltıp "Heyooo spor arabada yarışçıyım ben" moduna girdim; bir sonuna kadar kaldırıp "Yok yok SUV kullanıyorum havasuna girsem?" dedim.

Aracın paneli de çok şık ve kullanışlı. Klima ayarları için olan tuşlar olsun, radyonun 2 farklı yerden hem elle( ki bunu yaptığınızda eski zaman radyolarının frekans göstergesi gibi bir şey çıkıyor ekrana, tuşu çevirip nostalji yaşayabiliyorsunuz) hem de tamamen dijital otomatik ayarlaması var. Ses sistemi standartta bile beni çok memnun etti, ekolayzır (kıllığına böyle yazdım nihoha) bile mevcut.

Güvenlik olarak da işin suyu çıkmış ve bir çok şeyin ayarıyla oynamak mümkün, hepsi yol bilgisayarının menülerinde var. Örneğin, "Efenim merkezi kilite bastığımda ilk şöför kapısı açılsın, ikinciye basınca kalanı açılsın" derseniz buyrun ayarlayın. "Yok kapı kilitleme sevmem, otomatik kilitlensin" derseniz buyrun ayarlayın araba çalıştıktan 10sn sonra kapılar otomatik kilitlensin. "Farlar ben arabadan indikten sonra yanık kalsın, süresi de şu kadar süre olsun" istiyorsunuz, buyrun o da var. Anlatmakla bitmez kısacası.

Sürüş performansına gelirseeeek... Tartışmalı bir konu. Dizel motor benzinliden farklı çalıştığı için bilemiyorum, devir kastırınca bunun performansı düşüyor, "eeee" deyip vites büyütüyorum araba bir anda ileri atılıyor. (Benzinlide performans için yüksek devir yaparız ya, yok öyle bir şey, "Zorlama kardeşim alırım aşşa" diyor sanki). Ama bazı arkadaşların bahsettiği "hantallık" yok. Tabii ki 2000 motor turbo versiyonla dağlar kadar fark var ama ben zaten efendi efendi gideceğim, bana fazlasıyla yetti. 306yı da rahat döver zaten, sadece kalkışlarda bir an düşündükten sonra hareket ediyor, fırlayınca durmuyor ama :)

Kapanışı yaparsak... 50 milyarınız var, araba alacaksınız. Bence dizel de düşünürseniz kesin koşun alın derim. İçi dışı şık, yolda sürüşü keyifli ve "süper gitsin, uçana kaçana" diye bir talebiniz yoksa (gidin Clio Sport alın o zaman alla allaa) araç budur. Tekrar ediyorum, üstüne 5-7 milyar arası koymayacaksanız teketekte A3le kıyas götürmez, döver. 55 milyar verip A3 için Ambition spor paket alırsanız işlerin rengi değişebilir tabii, yine de daha uslu ama güvenlikli gitmek benim tarzım, sizi bilmem.

Herkese kazasız belasız günler,

Paramecium, Alan Yetkilisi olaraktan nazar boncuğu alma görevi senin, haberin olsun.[signature][hline]Cafein= Ultimate Crash Tester: "I eat babies for breakfast and crash cars for fun!"
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayırlı olsun, hep böyle "aman ben tın tın gideyim oh yollar ne güzel" havasında sürersin işallah. kazasız belasız kullanman dileğiyle.
(not düşeyim bi de: fotoğrafını koyacak mısın? ya da nazar falan değmesin diye koymaz mısın :D )[signature][hline]
Tekel rakısı bu be!
Tam kırkbeş derece.
İki tek attın mı
Doksan oldun demektir,
Yani dik açı,
Biz akşamları dostlarım
Böyle dönüyoruz işte köşeyi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlarım nihayet bizde rahat bir nefes alıyoruz patinaj ahalisi olarak :p

Cafein hayırlı olsun güzel günlerde, kazasız belasız kullanırsın umarım.

Dizel araba kullanmak biraz farklıdır zamanla alıştıkça daha çok seveceksin. O torku hissetmek çok güzel bir duygu ancak devir bandı kısa olduğu için uzun uzun yaşayamayıp üst vitese geçip devam etmek gerekiyor. Kalkışlarda biraz naz yapmasının sebebi turbosu devrede olmayan dizel motorların güçsüz kalması. Muhtemelen 1750dd dan itibaren canlanıyordur. Aşağı yukarı 3.000dd dolaylarında vites atmak doğrusu. Zaten 4000dd ya kadar turbo açık oluyor ve bundan sonra gaza basman bişeyi değiştirmiyor. Sakin ve ekonomik kullanımın püf noktası, üst vitese geçtiğinde devir 1750dd ya düşmeli daha aşağıya değil. Bu yüzden vites geçişlerine alışman biraz zaman alacaktır. Birde benim 1.3 CDTI olduğundan motor gücü daha düşük olması sebebiyle vites küçültmelerde turbolu kullanabilmek için biraz sarsıntı yaşıyorum. Öyle durumlar oluyorki 3 e taksam naz yapcak 1750dd ya gelene kadar gaz yemeyecek. 2 ye atsamda motor freni tabir edilen olay gerçekleşecek devir yükselecek araba bir nevi fren yapacak fln işte.. ancak 1.6 dizelde çok daha az çekersin bu çileyi.

Tekrar hayırlı ve uğurlu olsun.

Fotoğraflarınıda bekliyoruz bu arada..

[signature][hline]Atahost.net Web Hosting

[Bu mesaj Vodan tarafından 30 Kasım 2005 18:13 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Foto isteyen arkadaşlar, koyarım ama haftasonunu beklemeniz lazım, malum sabahın körü işe gidip hava kararınca dönüyorum, düzgün foto çekemem.

Vodan, bugünlük kullanımım sonunda benim de farkettiğim şey o oldu. 2000 devirde araba tekme yemişe dönüyor ve ileri fırlıyor, 3000 devir civarı canavar gibi gidiyor ama 3500 devirde kesiliyor bir anda gazı. Ben tam "lanet olsun bu muydu bunun havası" deyip (tam 1. Köprünün çıkışı Beşiktaş sapağını geçtikten sonraki yokuştayım) vites değiştirdim. Devrin iyice düşmesini ve arabanın yokuşta kesilmesini beklerken araba yepyeni bir gazla ileri fırladı, çok hoşuma gitse de öndekinin tamponunda bitiverdim frene asılmak zorunda kaldım :D Benzinli arabadan cidden farklı, 306da o yokuşta 3500-4000 devirde asılınca aynı şekilde fırlıyordu, bu namussuzda vites küçülteceğine büyütmen gerekiyor. :)

Valla evet yılan hikayesinin sonunda rahat nefes aldık, Nissan Pickup mı demedim Mercedes C180 mi Audi A3mü... Valla düşünüyorum bu kadar sancılı bir süreç sonrası en iyi seçimi yapmışım, inanılmaz mutluyum arabamla. Bir de en büyük eğlenceyi insanlar fiyatını sorunca yaşıyorum, "Kaça" sorusuna "Kırkdokuuuuz" diye bir yanıt alınca "Çüş, o kadar ucuz mu lan bu?" diye bir tepki geliyor :D[signature][hline]Cafein= Ultimate Crash Tester: "I eat babies for breakfast and crash cars for fun!"
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Vodan, 30 Kasım 2005 22:40 tarihinde demiş ki:
Cafein, öyle herkese fiyat/performans oranı iyi araba diye anlatma bence herkes alırsa ne özelliği kalır :)
Kötü araba abi 1.6 motor çekmiyo fln de bence hehehe


Olur mu abi, tam tersine herkes alsın cephe kuruyorum Audicilere karşı. Hatta bu haftasonu Paramecium'un kanına girip ona da Volvo aldırasım var nihohahahahahahaha!
Şaka maka bir arkadaşım ciddi niyeti bozdu, yarın beraber turlayacağız her an Golfünü satıp alabilir :D[signature][hline]Cafein= Ultimate Crash Tester: "I eat babies for breakfast and crash cars for fun!"
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Udinen, 30 Kasım 2005 22:45 tarihinde demiş ki:
Hayırlı olsun ama Volvolların motoru çabuk gidiyor diye duydum bir kaç servisden.Ama güvenlik konusunda 1 numara


o servislere selam cak baba o zaman :D volvo saab bunlarin uzerine motor yapan avrupada araba ureticisi bilmiyorum ben.japonlar zaten ayri.fakat saabin ve volvo nun ozellikle turbo motorlari dillere destandir.[signature][hline]Who can explain?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2,5 yıl sonra bende alırım belki şimdikinin kredisi bitsinde hele ;)
Özellikle şu konfigüre edilebilir özellikler çok ilgimi çekti. Biraz inceledim sitesinden gerçekten ilkkez gördüğüm ilginç şeyler var Volvo da :)

Bence artık bu audici harekete karşı dur demenin zamanı geldide geçiyor bile "Susma! sustukça.."[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Aramis, 01 Aralık 2005 01:26 tarihinde demiş ki:
bence artik saticilara karsi dur demeli... :D :D :D

:D

cuf yapmaz blowoff valve olmadan ki zaten dizel motor sesinin arasında kaybolur o çuflar ama turbonun sesi duyuluyordur çok cezbedici 2. ve 3. viteslerde 2500dd civarlarında özellikle :)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dizel sesinden duyamiyorsunuz sanirim.en azindan astra coupe da ben cafur cufur gidiyorum heueheue.dizeller icinde var bov felan filan aslinda nasil bir sey olur merak ettim simdi.turboyu bosaltip tekrar doldurdugundaki sesi kasdediyorum bu arada :) wesgate den gelen[signature][hline]Who can explain?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...