Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3 senelik 17000km lastik ne dersiniz?


JeanPaul

Öne çıkan mesajlar

Merhaba,

aralik 2002'de trafige cikmis Subaru Forester Turbo 2.0 AWD. Araba 17000km'de. Cok cok az kullanilmis. Lastikler bana cok iyi gorundu. Temiz ve derinlik iyi.

Ne dersiniz? Degistirmek gerekir mi malum araba 3 senelik? Yoksa ornegin kis lastikleri alsam ve gelecek sene yazin mevcut lastikleri yine taksam, dolayisi ile 2007 yaza kadar yeni kis lastikleri + mevcut lastikler ile mi devam etsem?

Cok tesekkurler[signature][hline]Ride to live, Live to ride...

[Bu mesaj JeanPaul tarafından 23 Kasım 2005 20:39 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kilometre tek başına o kadar yeterli değil aslında

yani kullanılmayan ve senelerce aracın altında duran lastik de özelliğini yitiriyor bir yerden sonra, çünkü kış-yaz döngüsünden ötürü 0 km bile yapılmasa durduğu yerde kauçuk sertleşiyor

kullanılamaz demek yanlış olur belki ama 0 km de olsa mesela 5 yıllık bir lastiği alıp kullanmazdım ben olsam, bu durumda da en fazla 1 sene daha giderdim o lastiklerin üzerinde

bi de demesi kolay tabi, 4 tane o ebatta lastik de bayağı paradır yani...[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

bence her koşulda kış ve yaz lastiğini ayrı ayrı almak lazım.

BlackRose'un dediği gibi. lastik eğer çalışmaz ise ömründen kaybeder. lastiğin diş derinliği yerine dişlerini sağa sola esnet. eğer çatlaklar oluşmuşsa değişmesi gereklidir. esnekliğini kaybetmiş demektir bu.

lastiğe özen östermek şart çünkü yol ile temasınızı sağlayan tek şeyler. istediği kadar 4x4 olsun, yere tutunan lastik olmadıktan sonra nereye kadar?

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Michelin bayisinin bana dediği, dört mevsim (özellikle sıcak yaz ve soğuk kışı birarada) gören lastiklerin, fazla km yapmasalar bile 2 senede bir değişmesi gerektiği.

Benim de lastiklerim 3 yaşındaydı, diş derinlikleri fazla gitmemişti 42000 civarında ama kılcal çatlaklar, vs doluydu lastik.

O bakımdan baktır derim.[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bilgiler icin cok tesekkur ederim.

Orjinal lastikler Yokohama 215/60/16. Lassa ve Brisa'da bu ebatlar yok kis lastigi icin.

Adam bana Yokohama C-drive satmaya calisti ama arastirdim bu kis lastigi degilmis. Adam olur demisti halbuki. :(

Sonucta 4 adet kis lastigi alacam gibi. Mevcutlari da bir yaz daha kullanirim. Duruma bakarim. Seneye degistiririm artik.

Kis lastigi icin de anladigim kadari ile 215/60/16 ya da 205 bile oluyor (goruntu haricinde kar ve buz icin 215 de 205 de uygun gibi sanirim)[signature][hline]Ride to live, Live to ride...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben her lastigi tek tek kapatip, az hava alacak sekilde paketledim, kaldirdim apartmanin alt katinda. Dikey konulmasi gerektigini soylediler. Mevcut yatay ust uste koymustum. Degistirecegim ilk firsatta.

Tabii dogrusu bu mudur bilmiyorum. Fikri olan?[signature][hline]Ride to live, Live to ride...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lastikleri muhafaza için 2 seçenek var. Ya bir lastik bayisi ile anlaşıyorsunuz (bazen kampanya da yapıyorlar), onlar sizin için yaza kadar saklıyor. Veya tavanarası, depo gibi bir yer buluyorsunuz. Lastikleri yağlı kağıt, gazete kağıdı gibi bir şeyle kaplıyorsunuz, bu kırılgan aletleri paketledikleri hava kabarcıklı şeyler daha da güzel olur. Dilerseniz ortasını da buruşturulmuş gazete kağıdıyla destekliyorsunuz. Sonra ezilmeyecek, üzerine yük konmayacak ve temas yüzeyi az olacak şekilde, kuru ve fazla toz almayacak bir yere kaldırıyorsunuz.

Dikey demelerinin sebebi, üstüste konduysa alttaki lastik ağırlıktan ezileceği için çatlama yapma riski, şeklinin bozulma olasılığı, vs gibi sebepler. En güzeli dikey şekilde, raf gibi bir yere, o yoksa yere uzatılan iki çubuğun üzerine yerle temas etmeyecek şekilde konması.

Bunlar tabii ki biraz kasış ideal saklama koşulları, ama iyi netice vereceği kesin.

Son tavsiye, Istanbul gibi nispeten ılıman iklimli, karın yılda bir kaç kez rahatsızlık verdiği bir yerdeyseniz, kar lastiği veya kış lastiği kullanmamak, ancak lastiği çabuk tüketip çok benzin yakarsınız. Böyle yerlerde "all weather" diye tabir edilen dört mevsimlik lastik kullanmak daha iyi sonuç verebilir. Ama Ankara gibi, Konya gibi kışın daha sert geçtiği ve karın yerde uzun süreler kaldığı yerlerde lastik değişimi çok yerinde bir karar olur.

Bir de sakın ola lastiğinizi tanımadan yola çıkmaya kalkışıp, bizim bir şaşkın arkadaşın yaptığı gibi hafif buzlu yolda performans lastiğiyle spin atma manyağı olmayın. Arabanın sağlığı açısından çok kötü (refüjle otomobil fazla iyi geçinen bir ikili değil).[signature][hline]Cafein= Ultimate Crash Tester: "I eat babies for breakfast and crash cars for fun!"
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...